نکاتی که قبل از انجام لیزر باید بدانیم

نکات قبل از انجام لیزر

کسانی که مرتب بدن خود را با تیغ اصلاح می‌کنند، به خوبی می‌دانند که خلاص شدن از تیغ و آسیب و اصطحکاکی که ممکن است به پوست وارد کند، چقدر لذت بخش است. به همین دلیل است که بسیاری به سراغ لیزر در تهران می‌روند. اما سوال اصلی این است که آیا لیزر برای شما مناسب است؟ قبل از انتخاب لیزر چه موارد و نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟ در این مطلب قصد دارید تا درباره همه جنبه‌ها و نکات قبل از لیزر موهای زائد برای شما توضیح دهیم تا با خیال راحت بهترین انتخاب را داشته باشید.

دستگاهی را انتخاب کنید که از هر جهت مناسب پوست شماست

لیزر با دستگاه های مختلفی مانند کندلا جنتل مکس پرو انجام می‌شود که شما باید با توجه به نوع پوست و رنگ پوست خود، باید مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید. معمولا دستگاه‌های لیزر برای افرادی مناسب هستند که پوستی روشن و موهای زائد تیره‌ای دارند. با این حال، دستگاه‌هایی مانند لیزر دایود یا ان دی یاگ برای افرادی مناسب هستند که موهایی روشن و پوستی تیره دارند.

توجه داشته باشید، کسانی که پوست تیره‌ای دارند، اگر از دستگاهی استفاده کنند که مناسب پوست آن‌ها نباشد، ممکن است دچار تغییر رنگ در پوست خود شوند. اگر پوست شما تیره است، هرگز از دستگاه لیزر IPL استفاده نکنید.

دستگاه‌های لیزر راه طولانی را طی کرده‌اند تا به تکنولوژی  فعلی رسیده‌اند. حتما در زمانی که در حال رزرو قرار ملاقات خود برای لیزر هستید، رنگ پوست و موی خود را بگویید و از مطب که از چه‌ نوع لیزری استفاده می‌کنند و آیا با پوست و موی شما تطابق دارد.

کدامیک از نواحی بدن قابل لیزر کردن هستند؟

لیزر موهای زائد در تقریبا همه نواحی بدن قابل انجام است.

لیزر موهای زائد در تقریبا همه نواحی بدن قابل انجام است.

دستگاه‌های لیزر به طور همزمان چندین فولیکول را هدف قرار می‌دهند. بنابراین می‌توانید نواحی بزرگی از پوست را درمان کنید. در حالی که اگر بخواهید با روش‌هایی مانند الکترولیزر این کار را انجام دهید، ممکن است سال‌های طول بکشد تا موهای بازوها و پاها را بین ببرید. در حالی که یک جلسه لیزر برای هر دو پا، کمتر از ۲ ساعت زمان می‌برد. انجام لیزر برای رفع موهای زائد در کمر، شانه، سینه، پاها و بازوها بسیار عالی است.

از بین بردن موهایی که رنگ روشن‌تری دارند و معمولا روی صورت هستند، کمی مشکل‌تر است. برخی از دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی این نواحی را هدف قرار دهند. ولی برای کسب نتیجه مطلوب، نیاز به چند جلسه است.

لیزر کردن چقدر طول می‌کشد؟

زمان انجام لیزر بستگ به منطقه تحت درمان دارد. پشت بدن یا پاها ممکن است یک تا دو ساعت طول بکشد. در حالی که نواحی مانند لب فوقانی یا چانه‌ تنها در چند دقیقه انجام می‌شود.

شما نتایج اولیه را می‌توانید در اولین جلسه مشاهده کنید. اما برای از بین بردن دائمی موها، باید چند جلسه لیزر کنید. بهترین نتیجه معمولا در چهار تا شش جلسه به دست می‌آید و فاصله هر کدام از جلسات از هم، در حدود یک ماه است. شما با این کار ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش رشد مو را تجربه خواهید کرد. برای گرفتن نتایج بهتر، هر یک سال یا دو سال یک بار، یک جلسه لیزر انجام دهید.

هیچ تضمینی وجود ندارد.

عوامل زیادی از جمله هورمون‌ها در رشد موهای بدن تاثیر دارند.

عوامل زیادی از جمله هورمون‌ها در رشد موهای بدن تاثیر دارند.

یکی از مهم‌ترین نکات قبل از انجام لیزر این است که بدانید هیچ تضمینی وجود ندارد که شما پس از انجام لیزر، دیگر هیچ گونه موی زائدی نداشته باشید. یادآوری این نکته ضروری است که کارایی لیزر موهای زائد برای برخی افراد، بیشتر از سایرین است.

هیچ‌کس با اطمینان نی‌داند که میزان رشد مجدد مو بعد از لیزر چقدر است. برخی از افراد بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، دوباره شاهد رشد موهای خود خواهند بود؛ در حالی که برخی دیگر متوجه می‌شوند که دیگر مجبور به اصلاح مجدد نیستند.

چگونه آماده انجام لیزر شویم؟

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام نوع لیزر برای شما مناسب است، باید خود را آماده انجام لیزر کنید. حتما قبل از لیزر باید اصلاح کنید. همچنین قبل و بعد از درمان به هیچ عنوان پوست خود را برنزه نکنید. اگر دارویی مصرف می‌کنید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری کنید.

این نکات را حتما رعایت کنید:

  • قبل از انجام لیزر، اپیلاسیون نکنید. اگر این کار را انجام داده‌اید، صبر کنید تا موهای شما دوباره رشد کنند.
  • به هیچ عنوان حمام آفتاب یا سولاریون نگیرید. اگر این کار را انجام داده‌اید، صبر کنید تا اثرات آن به کلی از بین برود.
  • لیزر موهای زائد تنها ریشه موهای شما را هدف قرار می‌دهد. بنابراین قبل از انجام لیزر، حتما موهای زائد خود را با تیغ بتراشید.
  • بهترین فصل انجام لیزر در پاییز و زمستان است. اگر در تابستان این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که قبل و بعد از انجام آن، در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرد.
  • لیزر کردن موهای اطراف چشم‌ها ممنوع است.
  • لیزر کل بدن را در یک جلسه انجام ندهید. این را در چند جلسه انجام دهید. بدن شما تحمل این حجم از لیزر را ندارد.

مطالب مرتبط:

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

چند جلسه لیزر کافی است؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *