آشنایی با مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

در دوران گذشته برای از بین بردن موهای زائد از روش‌هایی همانند اصلاح با تیغ، کرم‌های موبر یا پودرهای موبر استفاده می‌شد ولی با توسعه فناوری و تکنولوژی در کلینیک‌های پوست و مو، در حال حاضر بهترین روش برای از بین بردن تضمینی موهای زائد، لیزر است. مراکز لیزر تهران به شما تضمین می‌دهند که موهای زائدتان بعد از چند سال کم پشت و پرزی شوند. البته باید مراقبت های بعد از لیزر را جدی بگیرید و به همه آنها عمل کنید تا بهترین نتیجه شامل حال شما شود.

منظور از مراقبت های بعد از لیزر چیست؟

لیزر نیز یکی از اعمالی است که به زیبایی بدن یا صورت افراد کمک می‌کند و همانند هر عمل زیبایی دیگری نیاز به مراقبت‌هایی دارد. همان‌طور که می‌دانید لیزر اشعه‌ای به فولیکول‌های مو انتقال می‌دهد که این اشعه باعث ریزش موهای زائد و کند شدن روند رشد آنها می‌شود. در نتیجه موهای زائد به مرور از بین می‌روند. لیزر با دستگاه های مختلفی مانند کندلا جنتل مکس پرو انجام می‌شود که شما باید با توجه به نوع پوست و رنگ پوست خود، باید مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید.

مراقبت های بعد از لیزر به شما کمک می‌کنند تا از لیزر خود نتیجه بهتری بگیرید و همچنین به پوستتان صدمه‌ای وارد نشود. از این‌رو باید به مراقبت بعد لیزر توجه داشته باشید و سعی کنید پوست خود را در معرض صدمات احتمالی قرار ندهید زیرا بعد از لیزر پوست شما نازک و حساس می‌شود.

از آنجایی که بعد از لیزر موهای زائد پوست شما حساس‌تر شده، نباید وکس، تاتو، میکرونیدلینگ یا غیره انجام دهید زیرا در این صورت آسیب زیادی به پوست شما وارد می‌شود که عواقب جبران‌ناپذیری دارد. در ضمن توصیه می‌کنیم بعد از لیزر موهای زائد از محصولات خوشبو کننده و معطر استفاده نکنید.

۴ مورد از نکات و مراقبت های بعد از لیزر

فرقی ندارد در مرکز لیزر غرب تهران موهای بدن خود را لیزر کنید یا اینکه به مرکزی در شرق مراجعه کرده باشید، در حال باید مراقبت بعد لیزر موهای زائد را جدی بگیرید و به تمام موارد آن عمل کنید.

برای مثال بعد از اتمام لیزر موهای زائد بهتر است از لوسیون آلوئه ورا استفاده کنید زیرا باعث خنکی و سردی بیشتر پوست می‌شود. اپراتورهای لیزر به طور معمول نکات و مراقبت‌های الزامی بعد از لیزر موهای زائد را به شما توضیح می‌دهند و شما باید براساس توضیحات آنها عمل کنید.

در واقع مراقبت های بعد از لیزر از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی روند لیزر موهای زائد شما است که شاید در صورت عدم رعایت این نکات، به دردسرهای بزرگی دچار شوید. از توصیه‌های مهم مراقبت بعد لیزر عدم استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حساسیت‌زا است.

در ضمن بهتر است بعد از اتمام لیزر موهای زائد بلافاصله دوش بگیرید ولی از هیچ ماده‌ای حساسیت‌زایی استفاده نکنید. البته لوسیون‌های مناسب بعد از لیزر را می‌توانید استفاده کنید. در ادامه ۴ مورد از اصلی‌ترین نکات مراقبت بعد لیزر موهای زائد را به طور مفصل توضیح می‌دهیم.

پوست خود را گرم نکنید

بعد از لیزر موهای زائد نباید فعالیتی داشته باشید که باعث گرم شدن پوست بدن شما شود زیرا عمل لیزر فولیکول‌های مو بدن شما را بیش از حد گرم می‌کند و در حالت عادی پوست شما بعد از لیزر گرم خواهد بود. در صورتی که پوست بدن شما بعد از لیزر دوباره گرم شد، به طور حتم به پوستتان آسیب وارد می‌شود.

خنک کردن پوست از جمله مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از جلسات لیزر است که مراکز لیزر شرق تهران نیز به آن تاکید دارند و مشتریان خود را به خنک سازی پوست دعوت می‌کنند. برای مثال هرگز سونا، جکوزی یا سایر ورزش‌های فعالیتی را بعد از اتمام جلسه لیزر خود انجام ندهید.

پوست خود را برنزه نکنید

برنزه نکردن بعد از لیزر

از دیگر مراقبت های بعد از لیزر قرار ندادن پوست بدن در معرض نور مستقیم خورشید یا سولار کردن است. بعد از انجام لیزر پوست و رنگدانه‌های پوستی شما تحت تاثیر هستند و ممکن است به هنگام برخورد مستقیم با نور خورشید آسیب ببینند زیرا نور خورشید دارای اشعه‌هایی مضر است.

توجه داشته باشید ملانین پوست شما بعد از عمل لیزر موهای زائد کمی ضعیف شده یا حتی از بین رفته است، بنابراین اگر اشعه نور خورشید یا سولار نیز به طور مستقیم با پوست شما برخورد کند، بدون‌شک آسیب جدی به پوستتان وارد می‌شود.

از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید

استفاده از لوسیون

به جز لوسیون‌های بعد از لیزر موهای زائد، نباید از هیچ محصول آرایشی یا بهداشتی استفاده کنید. توجه داشته باشید بعد از لیزر بدون‌شک پوست شما دچار آسیب‌هایی جزئی می‌شود که این آسیب‌ها قابل مشاهده نخواهند بود و شاید حتی شما متوجه آنها نشوید بنابراین باید از پوست خود مراقبت کنید.

در صورت استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شما باعث تحریک این آسیب‌های پوستی می‌شوید. موادی که دارای الکل هستند باعث سوزش پوست شما می‌شوند و حتی در برخی موارد شما شاهد دردهای خفیفی خواهید بود. بدین‌ترتیب سعی کنید بعد از لیزر هرگز از مواد تحریک‌کننده پوستی استفاده نکنید.

آب بنوشید

نوشیدن آب

بعد از انجام لیزر پوست شما خشک و دچار کم آبی می‌شود بنابراین نوشیدن آب فراوان می‌تواند مراقبت بعد لیزر به حساب آید. بدین ترتیب سعی کنید بعد از اتمام جلسه لیزر موهای زائد زیاد آب بنوشید تا پوست شما دچار خشکی نشود. در ضمن با نوشیدن آب شما به بشاش شدن پوست خود کمک می‌کنید. به عبارت دیگر نوشیدن آب بعد از اتمام جلسه لیزر موهای زائد همانند استفاده از لوسیون به پوست شما کمک می‌کند.

مراقبت بعد لیزر موهای زائد را جدی بگیرید

در کدام مرکز لیزر موهای زائد خود را از بین می‌برید؟ به مرکز لیزر شمال تهران مراجعه می‌کنید یا ساکن بخش دیگری از استان تهران هستید؟ به هر حال باید بعد از اتمام جلسه لیزر به مراقبت بعد لیزر موهای زائد توجه کنید و براساس الگوریتم‌های ذکر شده پیش بروید تا آسیبی به پوست شما وارد نشود.

استفاده از لوسیون و نوشیدن آب از جمله مهم‌ترین مراقبت های بعد از لیزر است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در ضمن هرگز بلافاصله بعد از لیزر نباید برای کارهای زیبایی همانند تاتو یا وکس دست به کار شوید زیرا این اعمال تاثیر بدی بر روی پوست شما می‌گذارند و باعث آسیب‌های جدی می‌شوند. مراقبت بعد لیزر یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی روند لیزر و نتیجه‌گیری آن خواهد بود پس به این نکات توجه داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دلایل برگشت مو بعد از لیزر را اینجا بخوانید

لیزر در دوران بارداری ممنوع!

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

 

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *