معرفی ۱۰ویلای لوکس جهان

منظور از ویلا ساختمانی است که غالبا برای استفاده در تعطیلات و یا لذت بردن از آب و هوایی بهتر در یک منطقه ی خوش آب و هوا ساخته می شود. اصولا وقتی صحبت از ویلا به میان می آید همه ی ما دوست داریم طرحی خاص و متفاوت با بناهای معمول سطح شهر را ببینیم، و همین امر معماران برجسته را تشویق به طراحی ویلاهای منحصر به فرد در اقصی نقاط دنیا ساخته است.

در ادامه این مطلب می توانید با ۱۰ ویلای لوکس در گوشه کنار دنیا آشنا شوید. این ویلاها شامل باغ های وسیع و اختصاصی، زمین های تنیس، بولینگ، استخر می باشند و حتی  بیش از ۱۰ اتاق خواب دارند. به جرات می توان گفت به کار بردن لغت قصر در مورد این ویلاهای اعجاب انگیز مناسب تر است.

ویلای لوکس آنتیلیا

ویلای آنتیلا

ویلای موسوم به آنتیلیا که در بمبئی واقع شده است پس از قصر باکینگهام به عنوان گران قیمت ترین خانه در جهان معروف است. صاحب این ویلای لوکس موکس آمبانی، پنجمین مرد ثروتمند جهان و دومین مرد ثروتمند در آسیا و یکی از غول های کمپانی پتروشیمی ریلاینس است.

این برج بسیار زیبا و گران قیمت ۲۷ طبقه دارد که هر طبقه مشخصات ویژه خود را دارد. به دلیل استفاده از مواد و مصالح بسیار متنوع و متفاوت در ساخت طبقه های این آسمان خراش، هزینه ساخت آن به طور سرسام آوری بالا بوده است.

Updown Court

ویلای Uptown Court

این ویلای منحصر به فرد با ارزش ترین خانه مسکونی خصوصی است که از قرن ۱۹ میلادی تاکنون در انگلستان ساخته شده است. ارزش این ویلای لوکس بیش از ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

عمارت Updown Court در ۲۵ مایلی شهر لندن واقع شده است و طراحی بسیار خاص و منحصر به فردی دارد. از مشخصات آن می توان به ۲۲ اتاق خواب، ۵ استخر، موزائیک هایی از جنس طلای ۲۴ عیار، زمین بولینگ، زمین تنیس، سینمای خانگی با ۵۰ صندلی، محل فرود هلی کوپتر و محوطه ورودی با سنگ مرمر و سیستم گرمایشی فوق العاده نام برد.

ورسای

این عمارت بزرگ و تجملی در فلوریا قرار دارد. و متعلق به یکی از غول های ثروتمند آمریکا موسوم به دیوید سیگل است. این ویلای لوکس و بزرگ چشم اندازی به دریاچه باتلر دارد و در ۲۰ مایلی اورلاندو واقع شده است.

۳۰ اتاق خواب، زمین بولینگ اختصاصی، زمین اسکیت و استخری بزرگ از ویژگی های قابل ذکر این مجموعه است و از دیگر مشخصات این ویلای لوکس می توان به خانه قایقی، سه استخر، زمین بیس بال، دو زمین تنیس، گنبد شیشه ای، درهایی به سبک فرانسوی، باغ اختصاصی و یک آپارتمان یک طبقه مجزا اشاره کرد. دلیل نامگذاری این عمارت، شباهت ورودی آن به کاخ ورسای در فرانسه است.

Fleur De Lys

ماریا کری خواننده و هنرپیشه آمریکایی علاوه بر شهرت، یکی از گران قیمت ترین خانه های دنیا را نیز دارد. قیمت این ویلای لوکس تا سال ۲۰۰۸ میلادی ۱۲۵ میلیون دلار بوده و حدود ۵ آکر مساحت دارد. این ویلا در یکی از بهترین نقاط بورلی هیلز قرار دارد. و از جمله مشخصات بارز آن می توان به باغ، اسپا، استخر، زمین های ورزشی، زمین تنیس و اتاق ها و سرویس های بهداشتی بسیار لوکس اشاره کرد.

Hearst

این ویلای لوکس و بزرگ ۱۶۵ میلیون دلار قیمت گذاری شده است و از مشخصات آن می توان به ۲۹ اتاق خواب، سه استخر، زمین تنیس، سینما و کلاب شبانه اشاره کرد. این قلعه بزرگ به شکل H و در سال ۱۹۷۴ میلادی ساخته شده است. این عمارت نیز در بورلی هیلز قرار دارد و در مجامع از آن به عنوان کاخ پدرخوانده نام برده می شود

آکوآ لیانا

این خانه زیست محیطی منحصر به فرد واقع در فلوریدا، ۴۶۰۰ مترمربع مساحت، ۷ اتاق خواب، ۱۱ سرویس بهداشتی، تراس های شناور، اسپا با آبشار و شومینه درون آب و آشپزخانه ای به شکل آکواریوم دارد و یادآور چشم انداز مکان های گردشگری زیبایی همانند بالی، فیجی، تاهیتی و هاوایی است.

سیستم برق این عمارت، هوشمندانه ساخته شده و تا ۷۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جوئی می کند. سیستم تصفیه آب آن نیز هر دو هفته یکبار، استخر ها را تمیز می کند. از این ویلای لوکس به عنوان بزرگ ترین عمارت منطبق بر معیارهای محیط زیست نام برده می شود.

ویلا لئوپولدا

ویلای لوکس لئوپولدا

این عمارت بزرگ و زیبا در سال ۱۹۰۲ میلادی برای پادشاه لئوپولد دوم بلژیک ساخته شده بود و به قدری بزرگ است که ۵۰ باغبان به طور تمام وقت در آن به فعالیت مشغول هستند. مساحت این ویلا ۲۰ آکر است و بازدیدکننده ها می توانند در میان درختان پرتقال، زیتون و لیمو قدم زده و از زیبایی هایی طبیعی آن لذت ببرند.

The Manor

این قصر رویایی ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد و  در سال ۱۹۹۱ میلادی در لس آنجلس ساخته شده است. این عمارت دارای ۱۲۳ اتاق خواب . از استجمله مشخصات داخلی این ویلای لوکس می توان به زمین اسکیت سرپوشیده، چندین استخر، سه آشپزخانه، زمین ورزشی، زمین بولینگ و زمین تنیس اشاره کرد.

ویژگی های عجیب این بنا شامل موزه عروسک ها، اتاق مخصوص کادوپیچ کردن هدایا، و حتی یک طبقه اختصاصی برای تعویض لباس می شوند.

عمارت Manalapan 

این عمارت ۵٫۵ هکتاری در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده است. این ویلای لوکس به نوبه خود منحصر به فرد بوده و در جهان معروف است. این عمارت، سه طبقه، ۱۴ اتاق خواب، ۲۴ سرویس بهداشتی، ۱۸ پارکینگ خودرو، یک سوئیت ۲ هزار متری، سالن سینما، کازینو، کلاب، کافه با دکور آکواریوم، باشگاه، سالن زیبایی، آکواریوم کوسه، ۲ عدد آسانسور، زمین بولینگ، زمین تنیس و باغ دارد. در واقع باید اذعان داشت که Manalapan بزرگ ترین، منحصربه فردترین و مجهز ترین ویلای ساحلی جهان است.

ویلای مالیبوی باربی
ویلای مالیبوی باربی

ویلای مالیبوی باربی

در پنجاهمین سالگرد تولد باربی، جاناتان آدلر یک خانه ۲۰۰۰ متر مربعی با چشم انداز اقیانوس آرام و به شکل خانه های باربی ساخت و تمامی دکور داخلی آن را به رنگ صورتی انتخاب کرد.

در فضای داخلی این خانه عروسکی ۵۰ جفت کفش پاشنه بلند باربی و در آشپزخانه آن دستگاه تولید کاپ کیک به چشم می خورند. این موزه زیبا، ۲۵ ویژگی بارز عروسک های باربی را به نمایش گذاشته است. حتی در پارکینگ آن می توانید یک فولکس واگن صورتی را مشاهده کنید.

ویلاهای نام برده شده تنها چند ویلا از بین موارد بسیار است. ویلاهای داخلی و به خصوص ویلاهای شمال کشور نیز از امکانات بسیار مناسبی برخوردارند و می توانند انتخاب مناسبی برای سفرهای داخلی باشند. 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *