وزش پاتیناژ چیست؟ همه چیز درباره پاتیناژ

ورزش کردن معمولاً حس و حال بسیار خوبی به انسان‌ها می‌دهد، مخصوصاً زمانی که شما یک ورزش جذاب و هیجان‌انگیز را انجام دهید. در این صورت است که می‌توانید علاوه بر  سلامتی، لذت انجام یک کار مهیج را نیز برای خود به ارمغان بیاورید. یکی از این ورزش‌هایی که در عین مفید بودن، دارای جذابیت بسیار زیادی نیز است پاتیناژ نام دارد. پاتیناژ بدون شک از بهترین و خاص‌ترین رشته‌های ورزشی موجود در دنیا است که امروزه علاقه‌مندان بسیار زیادی را جذب خود می‌کند.

این رشته ورزشی را می‌توانیم به کسانی که عاشق کارهای مهیج و جذاب هستند و معرفی کنیم و بگوییم با انجام این ورزش بدون شک آدرنالین زیادی ترشح خواهد کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر در مورد این ورزش مهیج با یکدیگر صحبت کنیم.

 

ورزش پاتیناژ چیست؟

با انجام ورزش پاتیناژ بدون شک می‌توانید لحظات فراموش‌نشدنی و جذابی را برای خودتان به ارمغان بیاورید و لذت بسیار زیادی ببرید. پاتیناژ ورزشی است که با استفاده از کفش‌های مخصوص بر روی یخ انجام می‌شود. پاتیناژ در کشورهایی همچون انگلستان و هلند دارای اهمیت و ارزش بسیار زیادی است؛ اما امروزه نیز به دلیل جذابیت بالای این ورزش، در ایران هم طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

در خصوص پاتیناژ می‌توانیم بگوییم که این ورزش حدوداً ۵۰ سال پیش به کشور ما راه پیدا کرد. آن زمان سالن‌های مخصوصی نیز برای این ورزش تأسیس شد اما به دلیل هزینه‌های بسیار بالایی که داشت، بعد از گذشت مدتی از بین رفت؛ اما امروزه و بعد از گذشت ۴۰ سال مجموعه پاتیناژ آرامیس مجدداً شروع به فعالیت کرد و این ورزش را برای علاقه‌مندان خود را راه‌اندازی کرد.

 

معرفی پاتیناژ آرامیس

همان‌طور که می‌دانید هر ورزشی برای خود مجموعه یا محلی مخصوص دارد. به‌طوری که آن ورزش در آن مکان گسترش پیدا می‌کند.  برای مثال فوتبال در ایران با مجموعه آزادی شناخته می‌شود و در آن مکان مسابقات مهم فوتبال برگزار می‌شود. ورزش‌های دیگر هم همین‌طور، هر کدام برای خود جایگاه و محلی مخصوص دارند.

پاتیناژ آرامیس نیز دقیقاً همین‌طور است؛ مجموعه‌ای کاملا مجهز برای ورزش پاتیناژ مسابقات و فعالیت‌های اصلی این ورزش. آرامیس مجموعه بزرگ و کامل در میرداماد تهران است که از امکانات فوق‌العاده زیادی برخوردار است. این مجموعه را می‌توانیم تنها سالن مخصوص پاتیناژ یا همان اسکیت روی یخ در تهران بدانیم.

سالن پاتیناژ آرامیس ۴۳۵ مترمربع است که تجهیزات فوق‌العاده در آن قرار دارد. یکی از نکات مهمی که در خصوص این سالن می‌توانیم بیان کنیم این است که تمام تجهیزات آن از کشورهای آلمان و ایتالیا تهیه شدند. به همین جهت است که از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است.

همچنین از دیگر ویژگی‌های جذاب این مجموعه نورپردازی فوق‌العاده به همراه موزیک و محیط بسیار شاد و جذابی است که به همراه دارد. محیطی که با حضور در آن بدون شک  تجربه فوق‌العاده‌ای برای شما رقم خواهد خورد.

 

ویژگی‌های پاتیناژ آرامیس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مجموعه آرامیس برای علاقه‌مندان خود به ارمغان آورده است کفش‌های رایگان و وسایل کمک‌آموزشی است که به افرادی که در آن مرکز حضور پیدا کنند ارائه می‌دهد. همچنین مربیان و اساتید فوق‌العاده مطرح خارجی در این سال فعالیت می‌کند. همه این ویژگی‌ها سبب شده تا امروز آرامیس تبدیل به یکی از خاص‌ترین مجموعه‌ها در ایران بشود.

نکته بسیار مهمی که در این خصوص می‌توانیم به آن اشاره کنیم حضور افراد ۵ سال به بالا در این مجموعه است؛ یعنی در هر رده سنی که باشید، اگر واقعاً عاشق و علاقه‌مند به این رشته باشید می‌توانید هر چه سریع‌تر آن را شروع کنید. مجموعه آرامیس منتظر حضور افراد علاقه‌مند و عاشق به رشته پاتیناژ است.

 

ورزش پاتیناژ در ایران

همان‌طور که گفتیم پاتیناژ حدود ۴۰ سال است که در ایران وجود دارد اما آن‌طور که باید به آن پرداخته نمی‌شد تا اینکه امروزه علاقه‌مندان به این رشته وارد گود شدند و این ورزش را دوباره راه‌اندازی کردند. برای اولین بار در مجموعه آرامیس به کار گرفته شد و همچنان می‌توانیم این مجموعه را، تنها مجموعه اختصاصی ورزش پاتیناژ معرفی کنیم.

یکی از جذابیت‌های ورزش پاتیناژ این است که این ورزش با برخی کفش‌های مخصوص و بر روی یخ انجام می‌شود. همین عامل سبب شده تا علاقه‌مندان به این رشته دو چندان شوند؛ چرا که شور و هیجان بسیار زیادی را به همراه دارد.

 

معرفی پاتیناژ آیس باکس ایران مال

یکی دیگر از مجموعه‌هایی که امروزه ورزش پاتیناژ در آن به‌صورت اختصاصی انجام می‌شود مجموعه آیس باکس ایران مال است. پاتیناژ ایران مال را به‌عنوان یک تفریح برای همه افراد علاقه‌مند معرفی می‌کند؛ یعنی هر کسی با هر سن و سالی می‌تواند از این ورزش لذت ببرند. سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا برای انجام ورزش پاتیناژ باید مهارت خاصی را کسب کنیم؟ خیر. تنها مهارتی که شما برای انجام ورزش پاتیناژ به آن نیاز دارید عشق و علاقه و نیاز به هیجان است.

اگر دوست دارید پاتیناژ را تجربه کنید و از هیجان‌های آن بهره‌مند شوید می‌توانید به پیست مخصوص آیس باکس ایران مراجعه کنید و از انجام این ورزش لذت ببرید.

 

ویژگی‌های مجموعه آیس باکس ایران مال

این مجموعه سعی کرده پاتیناژ را برای همه علاقه‌مندان به نمایش بگذارد. در واقع در این مجموعه پاتیناژ به‌عنوان  یک ورزش تخصصی انجام نمی‌شود بلکه به‌عنوان یک تفریح و سرگرمی برای علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

با حضور در این مجموعه می‌توانید تجربه اسکیت روی یخ را در زمین‌های استاندارد جهانی تجربه کنید و یک روز فوق‌العاده را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. از دیگر ویژگی‌هایی که مجموعه آیس باکس ایران مال دارد تایم ۶۰ دقیقه‌ای هر سانس از پیست پاتیناژ است؛ یعنی شما اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک ساعت به‌صورت مداوم از این ورزش لذت ببرید. پاتیناژ با لباس‌ها و کفش‌های مخصوصی بر روی یخ انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *