مزایای تماشای فیلم و تاثیر آن در زندگی

مزایای تماشا فیلم

تماشای فیلم و سریال علاوه بر گذران اوقات فراغت نقش بسیار پر رنگی در زندگی دارد. فیلم‌های ترسناک، درام، طنز و …. همه و همه به نحوی در زندگی ما تاثیر داشته و روبه‌رویی و رفع بحران‌ها، سختی‌ها و مشکلات را آسان‌تر می‌کنند. همچنین، دیدن فیلم‌های خوب سبب می‌شود تا سلامت روحی و فیزیکی بدن را تضمین کرده و رشد شخصی‌مان را بالا ببریم. بنابراین، اگر برایتان جالب شد که بدانید تماشای فیلم و سریال چگونه در زندگی تاثیر می‌گذارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در ادامه، به ۱۰ مزیت تماشای فیلم و اثرات آن اشاره خواهیم کرد.

۱۰ مزیت تماشای فیلم و تاثیر آن در زندگی شما

ایجاد نشاط و انگیزه در زندگی، روبه‌رویی با شرایط سخت و دشوار، تامین سلامت فیزیکی بدن، درمان افسردگی و … از جمله مزایای تماشای فیلم است. البته، این تنها شرح مختصری از مزایای فیلم است و در ادامه ۱۰ مورد از مهم‌ترین مزایای دیدن فیلم و سریال اشاره خواهیم کرد.

۱. با تماشای فیلم افسردگی را از خود دور کنید

تحقیقات نشان داده است که انجام فعالیت‌های موردعلاقه افراد در کاهش افسردگی و بهبود خلق و خوی آن‌ها نقش دارد. بنابراین، اگر فعالیت مورد پسند و مطلوب شما تماشای فیلم و سریال است، با دیدن فیلم‌های موردعلاقه‌تان به کاهش افسردگی در خودتان کمک کنید.

۲. استرس، با دیدن هر نوع فیلمی درمان می شود

کورتیزول و اپی نفرین از هورمون‌های موجود در بدن هستند و وظیفه آن‌ها مدیریت سطح استرس است. خنده یا حتی گریه به کاهش این دو هورمون در بدن کمک کرده و استرس افراد را کاهش می‌دهد. بنابراین،  اگر به استرس مبتلا هستید، فیلم طنز یا حتی درام و غمگین ببینید.

۳. فیلم ها می توانند انگیزه دهنده و نیروبخش باشند

احتمالا تجربه کرده‌اید که بعد از مدتی از انجام یک فعالیت، بدن و ذهن خسته شده و نیاز به استراحت پیدا می‌کنید. انجام فعالیت موردعلاقه مانند فیلم دیدن سبب می‌شود تا مدتی استراحت کرده و سپس با انگیزه بیشتر به کار برگردید. در ضمن، اگر شخصیت فیلمی که در حال تماشایش هستید، فردی باانگیزه و جاه طلب باشد، حس تلاش و انگیزه بیشتری را در شما ایجاد خواهد کرد.

۴. با تماشای فیلم موضوعات اجتماعی جامعه را بهتر درک کنید

مزیای تماشای فیلم

امروزه، فیلم‌ها موضوعات متفاوت و متنوعی را شامل می‌شوند و هر فیلم و سریالی می‌تواند بیانگر یک رویداد اجتماعی خاص باشد. دیدن فیلم به درک بهتر شرایط موجود کمک کرده و دید افراد جامعه را بازتر می‌کند. همچنین، دیدن فیلم‌هایی که قصه‌هایشان مشابه زندگی شماباشد، به حل مسائل و مشکلات زندگی‌تان کمک خواهد کرد.

۵. دیدن فیلم حواستان را از شرایط سخت کاری و زندگی دور می کند

گاهی اوقات نیاز است که برای مدتی هم که شده از شرایط سخت کاری و زندگی دور شده و لحظه‌هایی را با آرامش سپری کنیم. دیدن فیلم یکی از بهترین گزینه‌ها برای حواس پرتی از مسائل روزمره و همیشگی و راهی برای فرار از فکر و درگیری‌های ذهنی است. یک فیلم طنز، درام یا عاشقانه پخش کنید و به دور از هرگونه دل مشغولی، ساعاتی را استراحت کنید.

۶. بهبود روابط با  دیدن فیلم و سریال امکان پذیر است

تماشای فیلم به بهبود روابط دوستانه، فامیلی و عاشقانه کمک می‌کند. اگر احساس می‌کنید که روابط فامیلی یا دوستانه شما کمرنگ شده و دوست دارید مثل سابق رابطه مستحکمی با هم داشته باشید، او را به تماشای فیلم و سریال دعوت کنید. در این صورت، هم در هنگام تماشای فیلم و هم در زمان تحلیل آن با هم وقت می‌گذرانید.

۷. فیلم ها توان مقابله با مشکلات را در ما ایجاد می کنند

فیلم‌ها تنها جنبه تفریح و سرگرمی ندارند و دیدن آن‌ها می‌تواند به حل مسائل و مشکلات زندگی ما کمک کند. اگر در زندگی با مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنید و نمی‌دانید که بهترین راه‌حل برای آن چیست، فیلم‌هایی مشابه با مشکلتان تماشا کنید. برای مثال، دیدن فیلم‌هایی که کاراکترهایش با بیماری‌های سخت دست و پنجه نرم کرده و انگیزه خود را از دست نمی‌دهند، برای افراد مبتلا به بیماری بسیار مفید است.

۸. با تماشای فیلم یادگیری خود را افزایش خواهید داد

افزایش یادگیری با فیلم دیدن

تماشای فیلم‌های خوب برای افزایش یادگیری همه افراد به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار مفید است. کودکان با دیدن فیلم‌ها دایره لغات خود را و نوجوانان و بزرگسال با دیدن آن اطلاعات عمومی و قدرت مواجه با مشکلات خود را افزایش می‌دهند. همچنین، دیدن فیلم و سریال‌های خارجی یک راه عالی برای یادگیری زبان‌های خارجی دیگر است.

۹. دیدن فیلم برای سلامت فیزیکی بدن مفید است

پزشکان معتقدند که تماشای فیلم بر روی سلامت فیزیکی بدن و درمان مشکلات پزشکی تاثیر دارد. برای مثال، ورزش برای سلامت قلب مفید است و دیدن فیلم طنز و خندیدن با آن می‌تواند برابر با ورزش کردن سلامت قلب و بدن را تضمین کند. برای مثال دیگر، گریه کردن و دیدن فیلم‌های غم‌انگیز میزان اندورفین در بدن را بالا می‌برد که اندورفین یک ماده شیمیایی برای افزایش تحمل درد است.

همچنین بخوانید: چگونه تخفیف خرید اشتراک نماوا و فیلیمو بگیریم؟

۱۰. فیلم ها اجازه می دهند که انسان های بهتری باشیم

فیلم‌ها پر از شخصیت‌های خوب و بد هستند و همزادپنداری با شخصیت‌های مثبت داستان سبب می‌شود تا ما از نقل قول‌های خوب آن‌ها و فعالیت‌های انسان دوستانه‌شان تقلید کرده و انسان بهتری باشیم. بنابراین، رشد شخصی و ایجا تغییرات مثبت در رفتار و گفتار از جمله مزایای تماشای فیلم و سریال است.

تماشای انواع فیلم با تخفیف های تخفیفان

اگر از عاشقان فیلم و سریال هستید و می‌خواهید همراه با سرگرمی تاثیر مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید، از کد تخفیف فیلم و سریال موجود در سایت تخفیفان غافل نشوید. انواع فیلم‌های طنز، درام، عاشقانه، ترسناک و … در نماوا و فیلیمو موجود است و می‌توانید با دریافت کد تخفیف از تخفیفان سرگرمی مفیدی را برای خود فراهم کنید. نماوا و فیلیو دو سرویس تماشای فیلم و سریال است که تمامی فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی را با مشترکانش به اشتراک می‌گذارد. تخفیفان، کد تخفیف فیلیمو و کد تخفیف نماوا را برای شما عزیزان در نظر گرفته است و می‌توانید با داشتن تخفیف این سرویس‌ها، روزانه، فیلم‌های بسیاری را تماشا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به مزایای تماشای فیلم و سریال اشاره کرده و شما را با تاثیر آن‌ها در زندگی آشنا کردیم. تماشای فیلم سبب می‌شود تا در کنار پر کردن اوقات فراغت مشکلات و مسائل زندگی را حل کرده و روحیه شاداب و باطراوت‌تری داشته باشید. در پایان، امیدواریم که مقاله تهیه شده مورد استقبال شما قرار گرفته باشد و شما را با این سرگرمی پرطرفدار و پرمزیت بیشتر آشنا کرده باشد.

۴.۶/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *