با جنگل گیسوم ، رویایی‌ترین جنگل گیلان آشنا شوید

پارک جنگلی گیسوم

خیلی اوقات که از زندگی شهری با تمام شلوغی‌ها و استرس‌هایش خسته می‌شویم، پناه بردن به دامان طبیعت یک گزینه عالی و جذاب به نظر می‌رسد. طبیعت جادویی دارد که هر کسی را مجذوب می‌کند. ایران هم به واسطه موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی که دارد، گزینه‌های فوق العاده‌ای از طبیعت گردی را در اختیارمان قرار داده. ساکن تهران که باشید فقط باید انتخاب کنید که کجا دوست دارید که بروید. جنگل، کویر و دریا در فاصله ۴ ساعته شما هستند. امروز قصد داریم تا ساحل و جنگل گیسوم را به شما معرفی کنیم. جایی که تلاقی ساحل دریا و جنگل است. تماشای جاده‌های رویایی در دل جنگل گیسوم خاطره‌ای است که هر بار با مرور کردن آن‌ها دلتان می‌خواهد تا دوباره به از آن دیدن کنید. با ما همراه باشید تا نگاهی به این منطقه زیبا در نزدیکی تالش و استان گیلان بزنیم.

تور شمال

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم نام خودش را از روستایی به همین نام برگرفته که در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به بندر انزلی واقع شده. پارک جنگلی گیسوم با درختان سر به فلک کشیده‌اش، مسیری رویایی دارد. گذر از بین تونل‌های جنگلی هر گردشگری را به وجد خواهد آورد. گیسوم در حقیقت موزه‌ای طبیعی است که فرصت تماشای انواع گل و گیاه را به شما می‌دهد. این جنگل در حدود ۷۰ گونه گیاهی را در دل خود جای داده. هرچند که تماشای گل و گیاه تنها بخش کوچکی از گشت و گذار شما در این جنگل ۸۰ هکتاری خواهد بود. جنگل و ساحل گیسوم یکی از قطب‌های مهم گردشگری در استان گیلان است و امکانات جذابی از جمله آلاچیق در دل جنگل برای پیک نیک دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

رانندگی و آفرود

در جنگل گیسوم هم جاده آسفالت شده و بسیار زیبا برای رانندگی وجود دارد و هم مکان‌های مناسب برای یک آفرود هیجان انگیز و دلچسب. با رانندگی از زیر تونلی که درختان ایجاد کرده‌اند و در طبیعت بسیار زیبای گیسوم، چهره‌ای متفاوت و زیبا از طبیعت گردی را خواهید دید که شاید تاکنون ندیده باشید.

پیاده روی و دوچرخه سواری

پیاده روی و دوچرخه سواری در جنگل یا ساحل گیسوم می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما باشد. هوای سالم، طبیعت کم نظیر و در آخر هم ساحل زیبا. چه چیزی بهتر از این می‌تواند مکمل یک ورزش عالی باشد؟ بسیاری از گیلانی‌ها و ساکنان تهران این منطقه را برای ورزش و پیاده روی انتخاب می‌کنند. اگر دوچرخه دارید، حتما آن را همراه خود ببرید. در غیر این‌صورت می‌توانید از دوچرخه‌های اجاره‌ای در این اطراف گیسوم استفاده کنید.

ساحل گیسوم

ساحلی گیسوم حتی در زمستان هم بسیار زیباست.

ساحلی گیسوم حتی در زمستان هم بسیار زیباست.

کدام جنگلی را می‌شناسید که دقیقا در کنار خودش یک ساحل بزرگ و زیبا هم داشته باشد؟ همینکه از جنگل خارج شوید، ساحل زیبای گیسوم منتظر شماست. جایی که ساحلی تمیز همراه با امکانات رفاهی جذاب آماده است تا خستگی رانندگی، دوچرخه سواری و پیاده روی در جنگل گیسوم را تن شما در کند. ساحل گیسوم، ساحلی شنی و یکی از زیباترین ساحل‌های گیلان به شمار می‌رود. فقط کافیست تا تصاویر ساحل گیسوم را نگاه کنید تا زیبایی‌ خاص این ساحل پی ببرید. شما در تابستان و در پلاژ گیسوم می‌توانید تنی به آب بزنید و از شنا در دریا لذت ببرید.

تفریحات آبی و ساحلی

تفریحات آبی و ساحلی از ویژگی‌های برجسته ساحل گیسوم است. شما تقریبا هر تفریحی که بتوانید در کنار ساحل دریا می‌توان انجام داد را در ساحل گیسوم می‌توانید پیدا کنید. از شنا کردن در دریا گرفته تا پاراگلایدر سواری. جت اسکی، شاتل، قایق سواری، باراسل و موتور چرخدار از جمله تفریحات ثابت در این ساحل زیبا هستند.

بازارچه‌ها

خرید سوغاتی در مسافرت همیشه بخشی جدا نشدنی از سفر ماست. همه ما دوست داریم تا بخشی از محلی که به آن سفر کرده‌ایم را همراه خود بیاوریم. حالا این سوغاتی می‌تواند خوردنی باشد یا صنایع دستی و…. . خوشبختانه گیلان هر دو را نحو احسن ارائه می‌دهد. همیشه بازارچه‌هایی در ساحل گیسوم و در کنار دریا پابرجا است. این بازارچه‌ها با سوغاتی‌های معروف گیلان را برای شما گردآوردی کرده‌اند. از انواع آلوچه و مربا خوشمزه گیلانی گرفته تا صنایع دستی و حصیری که در گیلان معرف هستند. بعضی از دستفروشان هم در کنار ساحل اقدام به  فروش روسری‌ها و لباس‌های محلی کرده‌اند که در نوع خود جالب توجه است.

اقامت در گیسوم

اگر قصد اقامت در گیسوم را دارید، چندین گزینه پیش روی شماست. چادر زدن و کمپینگ در گیسوم یکی از گزینه‌های شماست که اتفاقا با توجه به امکانات خوب این منطقه، گزینه متداولی به شمار می‌رود. علاوه بر این در تفرج‌گاه‌های ساحلی گیسوم می‌توانید واحدهای اقامتی یا ویلاهای بسیار خوبی را در کنار ساحل گیسوم پیدا کنید. گزینه دیگر استفاده از روستاها و شهرهای اطراف گیسوم است. روستاهای گستر و لاهرود در اطراف این پارک جنگلی گزینه‌های بسیار خوبی برای اقامت هستند.

چه فصلی با گیسوم سفر کنیم؟

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارد.

اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم را بدانید، باید بگوییم که بهار و تابستان بهترین فصل‌های سفر به گیسوم هستند. ولی این دلیل نمی‌شود که زیبایی‌های این منطقه در پاییز و زمستان را نادیده بگیرید. در بهار و تابستان با تور گیسوم فرصت دیدن جوانه‌های بسیار زیبا، برگ‌های بزرگ و سرسبز و آب و هوای عالی، بهترین فرصت برای رهایی از تابستان گرم تهران است. اما جنگل گیسوم در پاییز حال و هوایی رمانتیک و جذاب به خود می‌گیرد. دوچرخه سواری در پاییز و در میان این برگ‌های زرد و ریخته شده جنگل یکی از بهترین تجربه‌های زندگی شما خواهد بود. اگر با هوای سرد مشکلی ندارید، رفتن به ساحل و جنگل گیسوم در زمستان هم خالی از لطف نیست.  در این فصل همه چیز، حتی ساحل هم پوشیده از برف است و زیبایی خاص خودش را دارد.

مسیر دسترسی به گیسوم

اگر با تور شمال به گیسوم می‌روید که خیالتان راحت باشد اما در غیر این صورت هم برای پیدا کردن آدرس جنگل گیسوم نیازی نیست خود را به دردسر بیندازید. گیسوم تنها ۱۵ کیلومتر از جنوب تالش فاصله دارد. اگر از رشت می‌خواهید به سمت این جنگل حرکت کنید، جاده رشت به آستارا در پیش بگیرید تا به پره سر برسید، تنها ۵ کیلومتر پس از پره سر ورودی جنگل گیسوم را خواهید دید. آدرس ساحل گیسوم هم سرراست است. تنها با ۳ کیلومتر رانندگی در پارک جنگلی گیسوم، به ساحل می‌رسید.


کال جنی، بهشتی وهم انگیز در دل کویر طبس

با تفریحاتی بام لند تهران آشنا شوید

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *