در دریاچه ارواح نوشهر چه خبر است؟

دریاچه ارواح را چقدر می‌شناسید؟

طبیعت در عین زیبایی، گاهی ترسناک هم می‌شود. گاهی برای طبیعت‌های متفاوت، داستان‌های ترسناک درست می‌شود. به طوری که برخی از مردم از رفتن به آن منطقه هراس دارند. ولی اگر شما جزو آن دسته از آدم‌هایی هستید که شیفته رفتن به مناطق مرموز هستند، احتمالا دریاچه ارواح در نزدیکی نوشهر یکی از بهترین و مروموزترین مکان‌ها برای شماست. اما چرا این منطقه به دریاچه ارواح معروف شده؟ در دریاچه ارواح چه خبر است؟ این دریاچه آن‌طور که فکر می‌کنید ترسناک نیست، بلکه خاص است. اگر قصد دارید که با تور شمال به این منطقه سفر کنید حتما در این مطلب با وبلاگ تخفیفان همراه باشید. تا نگاهی به این طبیعت خاص و مرموز در شمال ایران بیندازیم.

تور شمال

داستان دریاچه ارواح نوشهر

طبیعت خیره کننده دریاچه ارواح

طبیعت خیره کننده دریاچه ارواح

۱۲ کیلومتر که از نوشهر که خارج شوید و به سمت روستای ونوش حرکت کنید، به منطقه‌ای می‌رسید که قدمت آن به حدود ۶۵ میلیون سال قبل برمی‌گردد. دریاچه ارواح که نام اصلی آن دریاچه ممرز است، به خاطر وجود درختان کمر شکسته که بخشی از آن‌ها داخل آب قرار گرفته و البته به خاطر وجود مه که در اغلب اوقات دریاچه را فرا گرفته، به دریاچه ارواح مشهور شده. مرمز در حقیقت اسم درختی بومی در همان حوالی است که شیارهایی در تنه خود دارد و پوست تنه درخت به سبز خاکستری متمایل است. تمام درختانی که در دریاچه قرار دارند، درخت مرمز هستند که به خاطر وجود دائمی آب، پوسیده شده‌اند و به این شکل درآمده‌اند.  این دریاچه ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ متر عرض دارد و میانگین عمق آب دریاچه به ۱۰ متر می‌رسد. دریاچه مرمز منطقه‌ای بسیار بکر با انواع گونه‌های جانوری است.

اما علت نامگذاری دریاچه ارواح چیست؟ ساکنین محلی می‌گویند تاکنون روحی را این منطقه ندیده‌اند ولی اعتقاد دارند که گذشتگان حتما دلایل مهمی برای انتخاب چنین اسمی دارند. آن‌چه که در دریاچه ارواح می‌بینید با تمام طبیعت‌های دیگر ایران فرق دارد. وجود درختان مرده در دل دریاچه، صدای حیوانات وحشی در کنار آن‌ها و مهی که دریاچه را فرا گرفته، می‌توان به دلیل انتخاب چنین نامی پی برد. در هنگام رفتن و بازدید از این دریاچه، مواظب حیوانات دریاچه اروح باشید و حتما با ماشین‌های مجهز سفر کنید. حیوانات وحشی در کنار این طبیعت بکر پیدا می‌شوند و برخی از آن‌ها می‌توانند خطر آفرین باشند.

بهترین فصل سفر به دریاچه ارواح

دریاچه ارواح

دریاچه ارواح

بهترین زمان برای دیدن دریاچه مرمز بهار و تابستان است. در این فصول دریاچه در سرسبزترین حالت خود قرار دارد و دریاچه پوشیده از مه است و شما می‌توانید از آب و هوای خنک منطقه لذت ببرید. اما اگر تجهیزات کافی برای مسافرت ندارید، در فصل پاییز و زمستان به این منطقه سفر کنید. مسیر دسترسی می‌تواند به علت بارش باران و آسفالت نبوده جاده بسیار سخت باشد. البته این دریاچه ارواح در این فصول طبیعت بی‌نظیری دارد و زیبایش‌هایش در این ایام سال خاص و جذاب است.

مسیر دسترسی

اگر می‌خواهید به دریاچه ارواح بروید، باید در جاده نوشهر به نور حرکت کنید، از آن‌جا وارد ونوش بشوید و پس از طی مسیری وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی بشوید. پس از عبور از روستا به محیط بانی می‌رسید که در آن‌جا پس از هماهنگ کردن و انجام اقدامات اداری، جاده شمالی را ادامه دهید تا به تابلوی دشت و بندر ممرز برسید. پس از آن وارد جاده فرعی شوید. این جاده شما را درست به دریاچه ارواح می‌رساند. شما می‌توانید با تور یک روزه به این منطقه جذاب و هیجان انگیز سفر کنید و لذت ببرید.


این مطالب را هم بخوانید:

با تنگه هلن و منطقه حفاظت شده هلن آشنا شوید

سیر تا پیاز کلاردشت و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی اطراف آن

با نیاسر و تمام جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر زیبا آشنا شوید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *