نمک آبرود کجاست؟ معرفی جاذبه های گردشگری نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

جاذبه های گردشگری نمک آبرود آن‌قدر زیاد و متنوع هستند که شاید یک روز وقت برا تمام آن‌ها کم باشد. وقتی از کلافگی‌ها و دغدغه‌های روزمره خسته شده‌اید و دلتان هوس فضای سبز، دریا و تفریحات جذاب کرده است، می‌توانید سری به این منطقه توریستی زیبا بزنید، از جنگل‌ها و ساحل زیبایش لذت ببرید، تله کابینش را سوار شوید، در سورتمه نمک آبرود با هیجان رابطه‌ای صمیمی برقرار کنید، پل معلق آن را امتحان کنید و دست آخر هم شب خود را در هتل های اطراف منطقه سپری کنید یا به تهران برگردید و خاطره‌ی این روز خوب را تا مدت‌ها در ذهن خود داشته باشید. برای آشنا شدن با جاذبه‌‌ های گردشگری نمک آبرود و اینکه چگونه می‌توانید در این شهرک توریستی در شمال ایران روز پرنشاط رو با تور یک روزه سپری کنید، با وبلاگ تخفیفان همراه شوید.

تور شمال

نمک آبرود کجاست؟

اگر از جاده چالوس به شمال سفر می‌کنید یا اگر با یک تور شمال به نمک آبرود می‌روید، باید با فاصله آن از تهران آشنا باشید، نمک آبرود تنها ۱۲ کیلومتر با چالوس فاصله دارد و در مسیر بین چالوس و تنکابن قرار گرفته. این شهر توریستی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگران به شمال ایران است. دلیل اصلی آن‌هم فراوانی و مهیج بودن جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود است که در مازندران و به طور کلی شمال ایران، بی‌نظیر است. تماشای جنگل‌های سرسبز شمال، قدم زدن  در بازاچه‌های محلی و در بین شمشادهای ۷۰۰ ساله و لذت از آب  و هوای تمیز این منطقه، حال هرکسی را خوب می‌کند.

این شهرک توریستی و مسکونی با ۶۵۰ هکتار وسعت، از شمال به دریای خزر و جنوب به بلندی‌های مدوبن در رشته کوه البرز محدود شده. پارک‌های جنگلی شمشاد و بنفشه بسیار بزرگی در قسمت شمالی این دهکده توریستی وجود دارد که مناظر آن بسیار زیبا و خاص هستند.  نمک آبرود به ۲ بخش اصلی تقسیم شده. یکی بخش مسکونی آن است که از ۸ محله ساخته شده. این محله‌ها با معابر ورودی که دارند خود را از سایر نقاط نمک آبرود جدا کرده‌اند. اما بخش دوم و مهم‌تر، بخش توریستی آن است. این بخش از شهر با امکاناتی کامل و جذاب مانند تله کابین، سورتمه، پل معلق، پینت بال و… پاسخگوی هیجان و شادی تمام گردشگران است.

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود دو خط دارد. خط یک شما را با قله مدوبن می‌رساند و خط شما شما را به قله دیوحمام می‌برد.

مگر می‌شود کسی به نمک آبرود برود و از تله کابینش استفاده نکند؟ تله کابین نمک آبرود که بلندترین تله کابین ایران است، شما را به ارتفاعات جنوب این شهر می‌برد و امکان صعود به قله مدوبن و گشت و گذار از ارتفاعات دیوحمام را فراهم کرده است. تفاوت دما بین پایین و بالای تله‌کابین به خصوص در روزهای گرم سال بسیار چشم‌گیر است. در روزهای گرم سال ارتفاعت جنوب شهرک حداقل ده درجه خنک‌تر است و شما می‌توانید از این خنکی لذت ببرید. علاوه بر این چشم اندازهایی که این تله کابین در اختیارتان قرار خواهد داد، بسیار زیبا و دلنواز است. تماشای جنگل و دریا باهم یکی از زیبا‌ترین مناظری است که این تله کابین برای شما مهیا کرده است. قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود ۳۰ هزار تومان برای هر نفر است.

این تله کابین از سال ۱۳۷۲ افتتاح شده و ۲ خط دارد. خط یک با کابین‌های ۴ نفره و مسیر ۲۱۰۰ متری را طی ۱۵ دقیقه طی می‌کند و شما را به قله زیبای مدوبن می‌برد. خط دو تله کابین نمک آبرود مسیری ۱۷۰۰ متری دارد و شما را به قله دیوحمام می‌برد. ظرفیت هر کابین در این خط ۶ نفر است. به امنیت این تله کابین توجه ویژه‌ای می‌شود و تاسیسات آن هر روز بررسی می‌شوند. به همین دلیل است که تاکنون هیچ حادثه‌ای در این خطوط اتفاق نیفتاده و یکی از امن‌ترین خطوط تله‌کابین در ایران به حساب می‌آید. تله کابین نمک آبرود همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹ به روی گردشگران باز است.

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود یکی از زیباترین مسیرهای سروتمه سواری در ایران است.

سورتمه نمک آبرود یکی از زیباترین مسیرهای سورتمه سواری در ایران است.

سورتمه سواری در میان جنگل‌های شمال ایران و لذت بردن از سرعت و گذرکردن در میان درختان بلند یکی از تجربه‌های فوق العاده‌ای است که سورتمه نمک آبرود برای شما فراهم کرده است. به‌طور خلاصه سورتمه نمک آبرود یعنی هیجان با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت و گذر کردن از بین درختان و مناطق زیبا و چشم نواز. این سورتمه با مسیری ۱۲۵۰ متری، طولانی ترین و اولین پیست سورتمه در ایران است. شرکت سازنده این پیست سورتمه مانند سورتمه توچال، شرکت ویگاند آلمان است و از استانداردهای بسیار بالایی برخروردار است. سورتمه از هیجان انگیز‌ترین جاذبه های گردشگری نمک آبرود است که حتما باید آن را امتحان کنید.

این سورتمه در قسمت پایینی مجموعه قرار گرفته و برای سوار شدن این سورتمه نیازی به سوار شدن تله کابین ندارید. حداکثر سرعت این سورتمه ۲۵ کیلومتر در ساعت است. امکان سورتمه سواری برای کودکان زیر ۵ سال وجود ندارد. کودکان ۵ تا ۱۰ سال هم می‌توانند به همراه والدین خود سوار سورتمه شوند. قیمت بلیط سورتمه نمک آبرود برای ۲۵ هزار تومان است و قیمت بلیط دو نفره آن (کودک به همراه یکی از والدین خود) ۳۵ هزار تومان است.

 تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود در قسمت شمالی شهرک و در حاشیه جاده چالوس تنکابن قرار گرفته. این تفرجگاه به خاطر ساحل آرام و زیبایی که دارد و امکانات بسیار متنوعی که در کنار آن مهیا شده، یکی از مقاصد اصلی گردشگران است. قرار گرفتن پارک‌های جنگلی شمشاد و بنفشه در دل این تفرجگاه ساحلی، زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. وجود ۲ سایت مخصوص شنا برای آقایان و خانم‌ها با امکانات کامل، مکانی مخصوص کمپینگ و چادر زدن، آلاچیق‌ها، کلبه‌ و سوئیت‌های مبله متعدد جهت اقامت، رستوران ساحلی، چای‌خانه سنی، مراکز صنایع دستی و گردشگری و… از جمله امکانات این تفرجگاه ساحلی است.

علاوه بر این‌ها وجود امکانات تفریحی مانند شهربازی، پیست دوچرخه سواری، پیست اسب سواری، پیست موتور و ماشین ATV، چتر پاراسل، شتل، قایق، جت اسکی و هاور کرافت بر جذابیت و سرگرمی‌های این تفرجگاه افزوده است. در تابستان هم طرحی با نام “طرح سالم” در این تفرجگاه برگزار می‌شود که شامل جنگ شادی، تقلید صدا، اجرای مسابقه و اهدای جوایز است و تابستان‌های نمک آبرود را جذاب‌تر می‌کند.

زیپ لاین نمک آبرود

از دیگر جاذبه های گردشگری نمک آبرود می‌توان به زیپ لاین نمک آبرود اشاره کرد. سوار تله کابین که شدید و به ارتفاعات نمک آبرود رسیدید. امکانات زیادی برای تفریح است. یکی از آن‌ها پارک ماجراجویی نمک آبرود است. یکی از امکانات پارک ماجراجویی نمک آبرود زیپ لاین است. بسیار از افراد در ابتدا از تجربه زیپ لاین ترس دارند. ولی اگر فقط یک بار زیپ لاین را امتحان کنید به حس هیجان آن عادت خواهید کرد. پارک ماجراجویی نمک آبرود با در اختیار داشتن دو خط زیپ لاین موتور دار که در کنار پل معلق قرار دارند. شما را از بالای درختان و در میان کوه‌های اطراف جا به جا می‌کند.

پل معلق نمک آبرود

پل معلق که به تازگی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری نمک آبرود شروع به فعالیت کرده.

پل معلق که به تازگی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری نمک آبرود شروع به فعالیت کرده.

پارک ماجراجویی نمک آبرود فکر همه جا را کرده. پل معلق یکی از تفریحات فوق العاده جذاب پارک ماجراجویی است. قدم زدن روی یک پل باریک که از چوب و طناب ساخته شده و در میان کوه‌های معلق است، هیجان خاصی دارد. البته نگران امنیت آن نباشید. این پل معلق امینت بالایی دارد و شما از این بابت هیچ نگرانی‌ نخواهید داشد و می‌توانید قدم زدن در ارتفاع بالا را روی یک پل باریک و معلق در هوا تجربه کنید.

پینت بال نمک آبرود

پینت بال بازی کردن در جنگل حس و حال خود را دارد. واقعی‌تر، جذاب‌تر و در فضایی بسیار بزرگ‌تر است. پینت بال نمک آبرود بزرگترین پینت بال جنگی در ایران به حساب می‌آید. پینت بال نمک آبرد محیط بسیار جذابی را در جنگل و در کنار درختان توسکا پدید آورده است. شما برای تجربه یک بازی هیجان انگیز پینت بال، می‌توانید با دوستانتان به پینت بال نمک آبرود بروید و از محیط اطراف لذت ببرید و هم از یک جنگ تمام عیار.

تمامی تجهیزات این پینت بال جنگلی از شرکت آمریکایی تیپ من تهیه شده که بهترین شرکت ارائه کننده تجهیزات پینت بال است. این مجموعه سناریوهای مختلفی را برای بازی به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به این مجموعه مراجعه کنید. بهای بلیت ورودی برای هر نفر به همراه ۵۰ عدد گلوله ۳۰ هزار تومان است.

اقامت در نمک آبرود

ویلا نمک آبرود

نمک آبرود ویلاها و مجتمع‌های اقامتی بسیاری دارد.

هیج جای نگرانی‌ برای اقامت در نمک آبرود نیست. گزینه‌های بسیار زیادی پیش روی شما قرار دارد. شما می‌توانید از امکانات موجود در این شهرک توریستی استفاده کنید. تفرجگاه ساحلی نمک آبرود امکانات بسیار خوبی برای اقامت دارد. از کلبه‌های و سوئیت‌های مبله گرفته تا ایجاد امکانات کمپینگ و چادر زدن. با توجه به این‌که این شهرک توریستی فاصله بسیار کمی با چلوس دارد، شما می‌توانید از هتل‌ های چالوس برای اقامت استفاده کنید. گزینه دیگر شما اجاره ویلا در نمک آبرود است. این منطقه با داشتن شهرک‌هایی ویلایی، ویلاهای متنوع با امکانات بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تور نمک آبرود

تور نمک آبرود از جمله پیشنهادهایی است که طرفداران بسیاری دارد. این تورهای معمولا به صورت تور یک روزه اجرا می‌شوند و از نقطه قوت آن در بازدید از تمام جاذبه‌ های گردشگری نمک آبرود و حتی بیشتر است. برخی از این تورها با قرار دادن مکان‌های دیگری مانند آشکده کندوان و ساحل متل قو روزی شاد و مفرح را برای شما تدارک دیده‌اند. شما می‌توانید در سایت تخفیفان، از تخفیف‌های ویژه آن‌ها استفاده کنید.

۲/۵ - (۴ امتیاز)
3 نظر برای "نمک آبرود کجاست؟ معرفی جاذبه های گردشگری نمک آبرود" ارسال شده
  1. علوی گفت:

    من سال ۹۰ رفتم به ننمک آبرود
    تله کابیناش فقط خیلی شلوغه
    صبح زود برید بلیط بگیرید

  2. Zari گفت:

    من با اون اقایی ک بلیط زیپلاین و پل معلق میفروختن کار دارم.خیلی واااجب

  3. مهراد گفت:

    قیمت های آبان ۱۴۰۰
    تله کابین خط ۲ نفری ۹۰ تومان
    پل معلق نفری ۶۰ تومان
    سروتمه بزرگسال نفری ۶۵ تومان
    سورتمه بزرگسال بهمراه کودک ۷ تا ۱۰ سال ۸۷ تومان
    اگر بار اول نمک آبرود می‌رید حداقل ۴ ساعت زمان برای تله کابین خط ۲ بهمراه تفریحاتش شامل زیپ لاین و‌ پل معلق در نظر بگیرید.
    برای خانواده‌ شهدا، جانبازان و آزادگان بلیط های تله کابین نصف قیمت است. حضور خود شخص جانباز یا آزاده لزومی ندارد ولی کارتشو باید ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *