۵ مکانی که حتما در سفر به رامسر باید ببینید

تله کابین رامسر به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای تله کابین در ایران شناخته می شود.

رامسر با لقب “عروس شهر‌های ایران” از جذابیت‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. این شهر با مناطقی جنگلی زیبا و البته  دریا همه ساله میزبان خیلی عظیمی از طبیعت گردی است که به استان مازندران سفر کرده‌اند.  رامسر در غربی‌ترین نطقه استان مازندران قرار گرفته، این شهر از شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته‌کوه‌های البرز و از سمت شمال با دریای خرز همجوار است.

تور شمال

رامسر تابستان‌های گرم و مرطوبی دارد و در زمستان‌ها سرد است. قرار گرفتن در بین جنگل و دریا زیبایی خاصی به به این شهر داده است. رامسر با برخورداری از انوع جاذبه های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی با لقب عروس شهرهای ایران به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور شناخته شده است. اگر قصد سفر به رامسر با تور چند روزه را دارید با همراه همراه باشید تا شما را با تمام جاذبه های گردشگری شهر رامسر آشنا کنیم.

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای تله کابین در ایران شناخته می شود.

تله کابین رامسر به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای تله کابین در ایران شناخته می شود.

اگر بخواهیم زیباترین مسیرهای تله کابین در ایران را برایتان لیست کنیم، قطعا تله کابین رامسر در بین سه انتخاب اول ماست. تله کابین رامسر از سه بخش ساحلی، کوهپایه و بام تشکیل شده است. تمام این بخش‌های از تفریحات مخصوص به خود برخوردارند. تله کابین رامسر از مهم‌ترین تله کابین‌های شمال ایران است که از ساحل دریای خزر را به با ارتفاعات جنگلی متصل می‌کند. تله کابین رامسر ۲ کیلومتر طول دارد و شما را در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ارتفاع ۷۰۰ متری کوه‌های البرز می‌رساند.

جواهرده

پدیده اقیانوس ابر در جواهر ده

پدیده اقیانوس ابر در جواهرده

جواهرده یکی از زیباترین مناطق استان مازندران و رامسر است. درباره نام جواهره نظرات بسیار مختلفی وجود دارد. در قدیم به آن جورده می‌گفتند. جورده به معنی ده بالا است که در مقابل جیرده به معنی پایین ده معروف بوده.

جواهرده منطقه‌ای قدیمی و تاریخی با جنگل‌های بسیار زیبا و همیشه سرسبز است. جواهرده نمی از سال از برف سفید شده ولی تابستان بسیار خنک و مطبوعی دارد. این منطقه رویایی از ۳ جهت در محاصره کوه قرار دارد و به نگین فیروزه فام کوه‌های البرز معروف است. جواهرده با وجود فاصله کمی که از دریای خزر دارد، در ۲ هزار متری سطح دریا قرار گرفته و منظره زیایی از دریای خزر را به نمایش می‌گذارد.اگر قصد سفر به جواهرده را دارید می توانید با کد تخفیف اتاقک ، محل اقامت خود را یا قیمت مناسب به صورت آنلاین رزرو کنید.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه با دیدی بسیار وسیع از رامسر و اطراف آن

قلعه مارکوه با دیدی بسیار وسیع از رامسر و اطراف آن

به شش کیلومتر شرق رامسر که بروید به قلعه مارکوه می‌رسید. وقتی به قلعه مارکوه رسیدید، نفستان با دیدن زیبایی‌های اطراف بند خواهد آمد. شما با چشم اندازی روبرو خواهید که در نوع خود بی‌نظیر است. قلعه مارکوه یکی از بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری رامسر است.

شما یا ممکن است با پدیده اقیانوس ابر مواجه شوید یا زیرپایتان مناظری را مشاهده خواهید کرد که بی‌نظیرند، چای‌کاری‌ها، شالیزارها، دشت رامسر و تنکابن، باغ‌های مرکبات و البته دریای خزر یکی از بهترین مناظری که در ارتفاعات کوه‌های البرز را می‌توان مشاهده کرد را ساخته‌اند.

خود قلعه مارکوه هم زیبایی‌های خاص خود را دارد. زمان ساخت این قلعه مشخص نیست. ولی از معماری این قلعه می‌توان گفت که زمان ساخت آن به پس از اسلام برمی‌گردد.

متاسفانه بسیاری از بخش‌های این قلعه که در فهرست آثار ملی هم قرار دارد، تخریب شده. البته تلاش‌هایی برای ساخت و مرمت این قلعه زیبا در حال انجام است و امیدواریم به زودی صلابت و شکوه این قلعه را دوباره مشاهده کنیم.

چشمه های آب گرم رامسر

چشمه های آب گرم رامسر از نوع گوگردی گازدار هستند.

چشمه های آب گرم رامسر از نوع گوگردی گازدار هستند.

چشمه‌های آب گرم اثرات درمانی زیادی دارند. این چشمه‌ها به خاطر داشتن انواع مواد معدنی و گاز به خاطر فعالیت‌های آتشفشانی از زمان‌های بسیار قدیم به وجود آمده‌اند.

رامسر از جمله مکان‌هایی است که چشمه‌های آب گرم بسیاری دارد. در نقاطی مانند جواهرده، سادات محله، رامسر و کتالم این چشمه‌های به وفور یافت می‌شوند. این چشمه‌ها که از نوع گوگردی گازدار هستند، محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت را فراهم آورده اند و خواص ویژه خود را دارند. علاوه بر خواص درمانی، این چشمه‌ها، جلوه‌های زیبایی را به اطراف خود داده‌اند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از بکرترین مناطق ایران برای طبیعت گردی است.

جنگل دالخانی یکی از بکرترین مناطق ایران برای طبیعت گردی است.

جنگل دالخانی یکی از بکرترین و از محبوب‌ترین مسیرهای جنگلی در ایران است. وقتی وارد جنگل دالخانی می‌شوید، انگاز که زمین خارج شده‌اید. جنگل دالخانی به دالان بهشت هم معر است.

این جنگل با درختانی انبوده و آب و هوای بسیار مطلوبش از جمله خاص‌ترین تجربه‌های طبیعت گردی شما خواهد بود. یکی از ویژگی‌های خاص جتگل دالخانی مه غلیظی است که در این جنگل مشاهده خواهید کرد و زیبایی خاصی به این جنگل داده است. این جنگل مملو از زیارتگاه است. زیارتگاه های تلیچکوه، امامزاده چاک، امامزاده سیدهاشم و سید فاطمه آغوزکی و امامزاده سید قاسم خوشکا از امامزاده های این مکان هستند.


تور شمال با تخفیف؛ بهترین تورهای تفریحی شمال ایران

۴ منطقه شمال ایران که پدیده اقیانوس ابر در آن‌جا رخ می‌دهد

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *