مانیکور معجزه زیبایی ناخن

مانیکور ناخن

در دنیای فعلی داشتن ظاهری آراسته و منظم حرف اول را می‌زند، یکی از همین ظواهر زیبا مانیکور ناخن‌ دست است البته به کلیه مراقبت‌های دست مانیکور گفته نمی‌شود بلکه مانیکور تنها مربوط به آراستگی ناخن‌های دست خواهد بود. اگر ساکن تهران هستید، برای اینکه شما نیز ناخن‌هایی آراسته و منظم داشته باشید بهتر است از ناخن کار تهران کمک بگیرید. 

تکنیک مانیکور ناخن چیست؟

اهمیت دادن به ناخن‌های دست یکی از مسائل مربوط به زیبایی خانم‌ها است که امروزه بیش از پیش طرفدار پیدا کرده و بسیاری از خانم‌ها به دنبال فرد حرفه‌ای برای مانیکور دست‌های خود هستند. فرقی ندارد ناخن شما کاشت یا طبیعی باشد، به هر حال مانیکور از روش‌های قابل انجام بر روی هر نوع ناخن دست است. 

با این روش ناخن‌های دست شما مرتب می‌شود و زیبایی آن افزایش می‌یابد. در نظر داشته باشید تکنیک مانیکور به ۲ روش قابل انجام است:

مانیکور خیس

  1. مانیکور خیس: ترکیبی از مواد طبیعی، مواد معدنی و آب است که زمان زیادی برای انجام این مانیکور لازم خواهد بود.
  2. مانیکور خشک: با کمک وسایلی همانند نیپر و پوشر یا با استفاده از سوهان برقی انجام می‌شود که به نام مانیکور روسی نیز معروف است. ناگفته نماند مانیکور خشک بسیار سریع انجام می‌شود و نتیجه بهتری دارد.

به طور کلی به مراحل مرتب‌سازی و آماده‌سازی ناخن برای کاشت یا افزایش زیبایی آن مانیکور گفته می‌شود. با کمک سوهان برقی و یا سرسوهان‌های شنی می‌توان به ناخن‌ها کمک کرد تا ظاهر بهتری داشته باشند. در ضمن سوهان برقی ناخن‌ها را خیلی سریع مرتب و آماده می‌کند. در بهترین آرایشگاه های زنانه تهران از روش‌های مختلفی برای مانیکور استفاده می‌شود.

چرا مانیکور انجام دهیم؟

با جدا کردن کوتیکول از سطح ناخن می‌توان به مرتب‌سازی و زیبایی ظاهری آن کمک کرد و همچنین با انجام مانیکور پوست‌های اطراف ناخن به طور کامل از بین می‌روند و سطح ناخن بسیار زیباتر از حالت عادی خود خواهد بود. اما شاید برایتان سوال شود که چرا باید از روش مانیکور ناخن استفاده کرد؟ در ادامه اهداف یا مزایای این کار را توضیح می‌دهیم.

مزایای مانیکور ناخن

تغییر فرم ناخن

در مراحل اولیه مانیکور فرد ناخن کار با کمک سوهان دستی ناخن‌های شما را فرم می‌دهد. با این کار ناخن شما فرم دلخواهتان را پیدا می‌کند. تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد قد بلند یا کوتاه ناخن شما هستید، و با توجه به درخواست شما در مراحل اولیه مانیکور فرد ناخن کار قد ناخن را با ناخن‌گیر تنظیم می‌کند.

در نظر داشته باشیدن نباید با استفاده از سوهان‌های زبر این مرحله از فرم‌دهی انجام شود زیرا این سوهان‌های استقامت ناخن شما را کاهش می‌دهد.

کمک به مرتب کردن کوتیکول سطح ناخن

آیا می‌دانید کوتیکول چیست؟ به لایه‌ای از سلول‌های مرده پوست که در سطح و اطراف ناخن دیده می‌شوند، کوتیکول می‌گویند. مزیت موجود این لایه جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها خواهد بود. در نتیجه کوتیکول یکی از بخش‌های مهم ناخن شما به حساب می‌آید که نقش بسیار مهمی در زیبایی و سلامت دست‌هایتان دارد.

بنابراین اگر محل زندگی شما در غرب تهران است و برای کار مانیکور خود به دنبال ناخن کار غرب تهران هستید، به این نکته باید دقت کنید که ناخن کار باید به این بخش اهمیت زیادی بدهند و با کمک سرسوهان‌های میخی و شنی برای مرتب کردن این بخش از ناخن دست به کار شوند. با این کار نه تنها سطح ناخن زیباتر می‌شود بلکه ناخن شما رشد بهتری پیدا می‌کند و زیبا از قبل دیده می‌شود.

از بین بردن پوست‌های مرده اطراف ناخن

همه خانم‌ها از پوست‌های اضافی و مرده اطراف ناخن‌های خود فراری هستند. برای از بین بردن این پوست‌ها نیز می‌توان به سراغ روش مانیکور رفت. در صورتی که ناخن کار شما حرفه‌ای باشد به هنگام انجام این مرحله، زخمی در اطراف ناخن شما ایجاد نمی‌کند و به صحیح‌ترین روش ممکن این پوست‌ها را از بین می‌برد.

کمک به تقویت ناخن دست

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل اولیه مانیکور فرد ناخن کار با کمک روغن‌های گیاهی می‌تواند ناخن شما را از ریشه تقویت کند. همچنین روغن نارگیل یا زیتون نیز می‌توانند در این مرحله کارایی خوبی داشته باشند. اگر این مراحل را به طور دائم پشت سر بگذارید، بدون‌شک شاهد رشد بهتر ناخن‌های خود خواهید بود. همچنین پوست‌‌های اطراف ناخن شما نیز حالت بهتری پیدا می‌کنند.

انواع مانیکور ناخن

در بخش اول این مقاله اشاره جزئی به انواع مانیکور داشتم و گفتیم مانیکور به طور معمول به ۲ روش خیس و خشک قابل انجام است که روش خشک آن سریع‌تر انجام می‌شود و طرفداران بیشتری دارد. البته که این ۲ روش رایج‌ترین روش‌های انجام مانیکور هستند و در حال حاضر با توسعه علم و تکنولوژی شما می‌توانید به روش‌های دیگری نیز ناخن خود را مانیکور کنید. در ادامه ۳ نوع از مانیکورهای دیگر را به طور خلاصه شرح می‌دهیم.

مانیکور ناخن با روغن داغ

مانیکور با روغن داغ

آرامش بخش‌ترین نوع مانیکور همین روش مانیکور با روغن است که طی این نوع مانیکور دست و ناخن شما در ترکیبی از روغن‌های طبیعی و گرم ماساژ داده می‌شود و این امر به سلامت و زیبایی انگشتان شما نیز کمک می‌کند.

مانیکور ناخن به روش فرانسوی

مانیکور فرانسوی

فرنچ ناخن را مانیکور فرانسوی می‌گویند همان‌طور که به مانیکور خشک مانیکور روسی گفته می‌شود. در این روش فرانسوی علاوه بر اینکه ناخن شما ظاهری زیبا پیدا می‌کند، در عین سادگی بسیار خاص و متفاوت خواهد بود. بیشتر از لاک معمولی و لاک ژل برای این نوع مانیکور استفاده می‌شود.

مانیکور ناخن با ژل

مانیکور ناخن با ژل

مانیکور با ژل یکی از رایج‌ترین انواع مانیکور است که ژلیش نامیده می‌شود. در این روش بعد از اضافه کردن هر لایه بر روی ناخن قبل از اینکه لایه بعدی اضافه شود، ناخن به داخل دستگاه یو وی می‌رود. روش‌های و انواع دیگری از مانیکور نیز وجود دارند که عبارت هستند از:

  • مانیکور ناخن با پارافین
  • مانیکور ناخن به روش برزیلی
  • مانیکور ناخن با کمک ناخن مصنوعی
  • مانیکور ناخن با کمک سنگ داغ
  • مانیکور ناخن به روش ۳ بعدی

برای مانیکور ناخن خود وقت بگیرید

اکنون که با مزایای این روش زیبایی آشنا شدید، توصیه می‌کنیم برای داشتن ناخن‌هایی زیبا و همچنین به منظور تقویت رشد ناخن دست خود برای مانیکور اقدام کنید. این روش زیبایی حداقل ۳ الی ۴ هفته بر روی ناخن‌های شما ماندگار است. به عبارت دیگر ماندگاری آن به درصد رشد ناخن شما بستگی دارد ولی تنها ماهی ۱ بار باید وقت و هزینه خود را صرف کنید.

مطالب مرتبط:

پدیکور چیست و چگونه آن را در خانه انجام دهیم؟

انواع کاشت ناخن و بهترین روش‌های آن

عوارض کاشت ناخن چیست؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *