انواع کاشت ناخن و بهترین روش‌های آن

روش های کاشت ناخن

این روزها کاشت ناخن یکی از متداول ترین خدمات زیبایی است که محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها دارد. دلایل زیادی وجود دارد که اکثر خانم‌ها به این متد زیبایی علاقه دارند. عواملی مانند نارضایتی از ظاهر ناخن، عدم رشد ناخن‌ها،جلوگیری از جویدن ناخن بر اثر استرس، عدم داشتن وقت کافی برای رسیدگی شخصی به ناخن و … همه و همه می‌توانند دلایلی باشند که یک خانم برای کاشت ناخن به سالن‌های زیبایی مراجعه کند.

اما کاشت ناخن چیست و با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ این تکنیک در واقع قرار گرفتن لایه‌ای از ژل یا پودر روی ناخن است که باعث افزایش ضخامت و طول ناخن‌ها می‌شود. در ابتدا تنها دو روش ژل و پودر متداول بودند اما در حال حاضر روش‌های زیادی در سالن های زیبایی تهران و دیگر شهرها انجام می‌شود که هر کدام تکنیک ویژه‌ای را برای داشتن ناخن‌هایی زیبا در عین حال سالم ارائه می‌دهند، در ادامه مطلب به بررسی انواع روش‌های کاشت ناخن می‌پردازیم، اگر شما هم از علاقه‌مندان این خدمت زیبایی پرطرفدار هستید تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

کاشت ناخن به صورت قالبی

روش کاشت با قالب یکی از روش‌‌های آسان و کم دردسر است. کافی است روی قالب موادگذاری کنید و قالب را روی انگشتان فشار دهید. حالا باید ژل را زیر نور uV/led خشک و قالب‌ها را جدا کنید. البته با وجود آسان بودن این روش، فرم‌دهی ناخن در این روش محدود است و نمی‌توانید فرم‌های متنوعی را روی ناخن اجرا کنید. به این روش کاشت ناخن دوال سیستم نیز گفته می‌شود.

روش قالبی سریع‌ترین نوع کاشت است اما عموما به کسانی توصیه می‌شود که ناخن های هم سایز، صاف و یکدستی دارند. چرا که اگر ناخن‌های شما ناهماهنگ باشد و قالب با حالت اصلی ناخن‌های شما همخوانی نداشته باشد احتمال هواگیری و تشکیل قارچ بسیار بالا خواهد بود. همچنین به دلیل ضخیم بودن لایه، کار از حالت طبیعی خود خارج می‌شود.

روش های کاشت ناخن

کاشت ناخن پودری

پرطرفدارترین روش، کاشت اکریلیک یا کاشت ناخن با پودر است. این لاین در سالن‌های زیبایی همیشه پر از مشتری است و در ابتدای کار نیز همه ناخن‌کاران این روش را یاد می‌گیرند. در روش پودر، پودرهای اکریلیک و لیکوئید با هم ترکیب می‌شوند و مایعی خمیری به وجود می‌آید. این مایع خمیری روی دست فرم داده می‌شود و برای خشک شدن نیاز به هیچ دستگاهی ندارد.

کاشت با پودر یکی از بهترین روش‌های کاشت ناخن است. این روش از مقاوم ترین و زیباترین روش‌ها است. اما به دلیل زمانبر بودن فرآیند کاشت بیشتر به خانم هایی توصیه می‌شود که وقت و حوصله کافی برای زیباسازی ناخن‌های خود دارند و می‌توانند در روز یک ساعت و نیم تا دو ساعت در آرایشگاه وقت بگذارند.

کاشت ناخن ژل

در این روش مواد کاشت به صورت آماده در بازار موجود و قابل خریداری است و پس از قرار دادن تیپ و زدن ضد قارچ، کاشت را با مواد ژل مانندی انجام می‌دهند و سپس ناخن را زیر دستگاه UV قرار می‌دهند تا ژل خشک شود. بعد از این مرحله سوهان کشی انجام می‌شود.

این روش از لحاظ سلامتی ناخن ایمن‌ترین است. ناخن در کاشت ژل دچار کمترین آسیب خواهد شد اما در این روش مقاومت ناخن از مقاومت ناخن کاشته شده با پودر کمتر است. در بعضی مواقع کاشت ناخن ژله‌ای برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می‌شود، به علت طعم بد مواد ژل و کنده نشدنش این عادت از سر آن ها می‌افتد. چسب ناخن حساسیت زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشت حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آن ها دچار اگزما می شود و باید هر چه سریع تر مواد را از ناخن بردارند. شما می‌توانید لوازم کاشت ناخن را با کد تخفیف مو تن رو با بهترین قیمت از این سایت خریداری کنید.

کاشت ناخن میکس

این روش ترکیبی است و از دو نوع کاشت پودری و ژله‌ای تشکیل شده است، در بخش‌ قبلی کاشت‌ ناخن ژله ای و پودری را توضیح دادیم، در این روش بعد از زدن ضد قارچ و گذراندن مراحل کاشت پودر، بعد از این که سوهان کشی انجام شد یک لایه ژل روی ناخن کشیده می‌شود و برای خشک شدن ناخن زیر دستگاه یووی قرار داده می‌شود. کاشت با روش میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه روش‌ها کمی گران تر است.

همچنین روش های دیگری هم وجود دارد که با الهام از روش‌های اصلی که در بالا توضیح دادیم ابداع شده‌اند. کاشت ناخن موقت یا نمازی هم اصطلاح دیگری است که در صورت مراجعه به سالن ها قطعا با آن مواجه خواهید شد. این روش شامل تیپ گذاری است و در حقیقت تنها طول ناخن را بلند می‌کند. نوع دیگر روش کاشت سیلک است. در این روش که همانند روش پودر است به جای استفاده از تیپ از ورقه نازکی به نام سیلک استفاه می‌شود. نوع آخر در انواع روش های کاشت ناخن، کاشت گیاهی است که به جای استفاده از تیپ از فیبر استفاده می‌شود و برای کاشت از مواد گیاهی مخصوص استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

حالا که با انواع روش‌ها و مدل‌های زیبا کردن ناخن‌های خود آشنا شدید بهتر است بدانید، در صورتی که نکات بهداشتی هنگام کاشت یا ترمیم ناخن رعایت نشود، می‌تواند مشکلاتی از قبیل عفونت‌، اگزما، درماتیت و حتی مشکلاتی از قبیل از بین رفتن صفحه اصلی ناخن را به همراه داشته باشد. حتما از بهداشتی بودن وسایل مورد استفاده و محیط سالن زیبایی که به آن می‌روید اطمینان حاصل کنید و این نکته را فراموش نکنید که حداکثر زمانی که مجاز به نگه‌داری از ناخن‌های مصنوعی هستید، بین ۶ تا ۸ هفته است. پس از آن باید به مدت ۲ هفته به ناخن‌های اصلی خود استراحت بدهید. با رعایت این موارد می‌توانید عوارض کاشت و ترمیم ناخن‌ها را به صفر نزدیک کنید.

مشاهده خدمات ناخن در تخفیفان


پدیکور چیست و چگونه آن را در خانه انجام دهیم؟

با موخوره و بهترین روش‌های موخوره گیری آشنا شوید

عوارض کاشت ناخن چیست؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *