لیست بهترین پیست های اسکی ایران همراه با آدرس

پیست های اسکی ایران

اسکی، یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیاتی است که می‌توانید داشته باشید. این ورزش با برف و زمستان، گره خورده و محل انجام آن نیز پیست اسکی است. پیست‌های اسکی معمولا در ارتفاعات برف‌گیر ساخته می‌شوند. در کشور ما نیز در ارتفاعات رشته‌کوه‌های مختلف و در طول بیش از ۵۰ سال، تعداد زیادی پیست اسکی ساخته شده است. در این مقاله، مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

پیست های تهران و کرج

استان‌های تهران و البرز در ارتفاعات خود که هم‌مرز با استان‌های شمالی کشور نیز هستند، چندین پیست دارند که جزء بهترین پیست‌های ایران محسوب می‌شوند. در این بخش، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

پیست توچال یکی از معروف‌ترین پیست‌های ایران است که سالانه از ورزشکاران خارجی نیز میزبانی می‌کند. پیست اسکی توچال، خود شامل سه پیست است که به ترتیب، ۱۲۰۰، ۹۰۰ و ۵۵۰۰ متر طول دارند. البته پیست اول به طول ۱۲۰۰ و با ارتفاع ۳۵۵۰ تا ۳۸۵۰ متر، کامل‌تر از بقیه است. پیست توچال مجهز به تله‌کابین، تله‌سیژ، اسنوموبیل، هتل و غیره بوده و از اواسط پاییز قابل‌استفاده است.

آدرس پیست توچال: انتهای خیابان ولنجک، شمیرانات

پیست اسکی آبعلی

قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران، پیست اسکی آبعلی است که خود، شامل پنج پیست کوچک‌تر می‌شود. تله‌کابین، تله‌سیژ، هتل و رستوران ازجمله امکانات این پیست هستند. پیست اسکی آبعلی در ارتفاع ۲۶۵۰ متری ساخته‌شده و از اواسط زمستان، قابل‌استفاده است.

آدرس پیست آبعلی: ۷۵ کیلومتری شرق تهران، جاده‌ي هراز

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر، ازجمله مدرن‌ترین پیست‌های اسکی ایران است که به دستگاه برف‌ساز نیز مجهز شده و از این نظر در ایران منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. از امکانات این پیست که در ارتفاع ۲۶۰۰ تا ۳۰۵۰ متری ساخته شده تله‌سیژ، تله‌اسکی، تله‌کابین و رستوران هستند.

آدرس پیست اسکی دربندسر: ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران، روستای دربندسر

پیست اسکی دیزین

استان البرز، میزبان مهم‌ترین پیست اسکی ایران و یکی از معروف‌ترین پیست‌های خاورمیانه است که تاکنون چندین مسابقه بین‌المللی نیز در آن برگزار شده است. پیست اسکی دیزین خود شامل ۲۳ پیست است و امکاناتی مانند تله‌کابین، تله‌سیژ، تله‌اسکی، اسکی روی چمن در فصل تابستان و دوچرخه‌سواری کوهستانی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. ارتفاع پیست اسکی دیزین، ۲۶۵۰ تا ۳۶۰۰ متر و طول کل مجموعه نیز ۷٫۵ کیلومتر است.

آدرس پیست اسکی دیزین: ۴۵ کیلومتری شهر کرج، ۱۳۳ کیلومتری جاده‌ي چالوس

پیست اسکی شمشک

 

شمشک، دومین پیست اسکی بزرگ ایران بعد از دیزین است. دیگر ویژگی بارز این پیست، امکان اسکی در شب آن است. پیست اسکی شمشک در ارتفاع ۲۵۵۰ تا ۳۰۵۰ متری ساخته شده و ۹۵۰ متر طول دارد. تله‌کابین، تله‌سیژ، هتل و رستوران از امکانات این پیست هستند.

آدرس پیست اسکی شمشک: ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران، شمیرانات، روستای شمشک

پیست اسکی خور

شهر کرج، یک پیست اسکی دیگر را نیز در نزدیکی سد کرج در خود جای‌داده که پیست اسکی خور نام دارد. این پیست در نزدیکی روستای تاریخی خور واقع‌شده و مجهز به تله‌اسکی است. ارتفاع پیست خور، ۳۰۰۰ متر بوده و دارای دو پیست به طول ۳۰۰ و ۱۸۵۰ متر است.

آدرس پیست اسکی خور: کیلومتر ۲۳ جاده‌ي چالوس، روستای خور

پیست های اسکی دیگر شهرهای ایران

به‌غیراز استان‌های تهران و کرج در بسیاری دیگر از شهرهای ایران که ارتفاعات برف‌گیر و با شرایط مناسب مهیا بوده، پیست اسکی نیز ساخته شده است. در این بخش، مهم‌ترین آن‌ها را نیز معرفی می‌کنیم.

پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف در استان فارس و در شهر سپیدان واقع شده است. ارتفاع این پیست، ۳۴۰۰ متر بوده و مجهز به امکاناتی مانند تله‌کابین، تله‌اسکی و موتوربرفی است. پیست اسکی پولادکف، یک پیست بین‌المللی است که در تمام فصول سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

آدرس پیست اسکی پولادکف: پنج کیلومتری شهر سپیدان

پیست اسکی سپیدان

 

شهرستان سپیدان در استان فارس، یک پیست اسکی دیگر هم دارد که در ارتفاع ۲۶۵۵ متری ساخته شده و مجهز به امکاناتی مانند تله‌کابین و تله‌اسکی است. این پیست نیز معمولا در تمام ایام سال باز است.

آدرس پیست اسکی سپیدان: پنج کیلومتری شهر اردکان فارس

پیست اسکی فریدون شهر

پیست اسکی فریدون شهر

دامنه‌های زاگرس در استان اصفهان، مرتفع‌ترین پیست اسکی ایران را خود جای داده است که پیست فریدون‌شهر نام دارد. این پیست، شیب تندی نیز دارد که از ۳۵ درجه شروع‌شده و تا ۷۰ درجه ادامه پیدا می‌کند. تله‌کابین و تله‌سیژ از امکانات پیست اسکی فریدون‌شهر هستند.

آدرس پیست اسکی فریدون‌شهر: ۶ کیلومتری شهر فریدون‌شهر، استان اصفهان

پیست اسکی تاریک دره

استان همدان نیز یک پیست اسکی معروف دارد که الوند یا تاریک دره نام دارد. این پیست به طول ۱۶۰۰ متر و مجهز به تله‌کابین، تله سیژ، مهمانسرا و اسکی روی چمن در فصل تابستان است.

آدرس پیست اسکی تاریک دره: ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهر گنج‌نامه

پیست اسکی نسار

پیست اسکی نسار در استان کردستان و شهرستان بیجار واقع‌شده که از مرتفع‌ترین مناطق ایران محسوب می‌شوند. تله سیژ، پیست اسکی روی چمن، هتل و رستوران از امکانات این پیست هستند که در ارتفاع ۲۳۵۰ متری و به طول ۹۰۰ متر ساخته شده است.

آدرس پیست اسکی نسار: جنوب شهرستان بیجار، ۱۴۲ کیلومتری سنندج

دیگر پیست‌های اسکی ایران

  • پیست چلگرد یا کوهرنگ. واقع در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ به طول ۸۰۰ متر.
  • پیست سهند. واقع در استان آذربایجان شرقی، ۳۹ کیلومتری تبریز، به طول ۱۲۰۰ متر.
  • پیست کاکان یا دنا. واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۸ کیلومتری یاسوج به طول ۱۵۰۰ متر.
  • پیست خوشاکو. واقع در استان آذربایجان غربی، ۲۵ کیلومتری غرب ارومیه با ارتفاع ۳۲۰۰ متر.
  • پیست پیام. واقع در استان آذربایجان شرقی، ۱۵ کیلومتری مرند، با ارتفاع ۱۸۰۰ متر.
  • پیست پاکل یا شازند. واقع در استان مرکزی، ۲۵ کیلومتری شازند، روستای پاکل به طول ۶۰۰ متر
  • پیست شیرآباد. واقع در ۳۵ کیلومتری مشهد، دامنه‌ي کوه بینالود به طول ۱۲۰۰ متر
  • پیست سیرچ. واقع در استان کرمان، منطقه گندم بریان
  • پیست پاپایی. واقع در سه کیلومتری شهر ایجرود در ارتفاعات استان زنجان به طول ۶۰۰ متر
  • پیست سقز. واقع در محور سقز به بانه، گردنه‌ي خان، به طول ۱۲۰۰ متر
  • پیست آلوارس. واقع در روستای آلوارس، ارتفاعات کوه سبلان، ۲۴ کیلومتری سرعین با ارتفاع ۳۲۰۰ متر

سخن آخر

در کشور ما حتی در مناطق گرمسیر مانند استان کرمان نیز می‌توان پیست اسکی پیدا کرد. در این مقاله، مهم‌ترین پیست‌های اسکی ایران را به همراه آدرسشان معرفی کردیم. بلیط با تخفیف این پیست‌ها را می‌توانید از تخفیفان تهیه کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *