تفریحات کویری: در یک تور کویر گردی چه تفریح‌هایی می‌توانید انجام دهید؟

اسکی روی شن‌های کویری یکی ورزش جذاب است که در ایران کمتر به آن پرداخته شده.

روزهای گرم، شب‌های سرد، بی آبی، خزندگان خطرناک و شهرت بد برای متوهم کردن مسافران. این‌ها ویژگی‌های دلهره آوری است که باعث شده بسیاری از رفتن به کویر صرف نظر کنند و خود را از زیبایی‌های کویر و تور کویر محرم کنند. ولی برای بقیه افراد کویر افسونی سیری ناپذیر برای خود دارد. یک جمله مشهور درباره کویر هست که می‌گوید “کسی که یک بار افسون کویر را تجربه کرده باشد، دیگر نمی‌تواند رهایش کند.” این جمله‌ای است که با دیدن کویر و لمس زیبایی‌هایش به آن ایمان می‌آورید. افسون کویر تا آخر عمر با شما خواهد بود و دوست دارید تا تمام کویرها را بازدید کنید و از بودن در آن‌ها لذت ببرید.

 

تفریحات کویری

کویر مملو از سکوت و آرامشی دلچسب است. گاهی اوقات فقط صدای شماست که آرامش را کویر برهم می‌زند. دیدن یک دشت پهناور و مملو از سکوت آن‌قدر دلچسب خواهد بود که دوست ندارید تمام شود. کویر ممکن است از نظر خیلی‌های دشتی بی آب و علف باشد. در صورتی که کویر اکوسیستم خاص خودش را دارد. طبیعت در کویر هم زنده است و مملو از گیاهان و جانورانی که فقط در این نوع مناطق زندگی می‌کنند.

وقتی با یک تور کویر گردی همراه می‌شوید، دیدن مناظر طبیعی کویر، تپه‌های شنی و دیدن طلوع و غروب آفتاب در کویر تنها چند ساعت از وقتتان را می‌گیرد. پس بقیه روز قرار است چه کار کنید؟ این‌جاست که پای تفریحات کویری به وسط می‌آیند. تفریحاتی که ویژه کویر هستند و به جز کویر در هیچ‌جای دیگری نمونه آن را نخواهید دید. تفریح در مناطقی پهناور و پر از آرامش شاید همان چیزی باشد که نیاز دارید.اما چه تفریحاتی در کویر می‌توان انجام داد؟ با ما همراه باشید تا تفریحات کویری را به شما معرفی کنیم.

حتما بخوانید: لوازم سفر به کویر؛ راهنمای کامل تهیه تجهیزات ضروری کمپینگ در کویر

 

کویر نوردی و سافاری

سافاری یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کویری است.

سافاری یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کویری است.

آفرود و سافاری یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کویری است. شما و دوستانتان می‌توانید سوار یک ماشین آفرود شوید و اجازه بدهید که راننده شما را به میان تپه‌های شنی در دل کویر ببرد و حس آدرنالین در تمام وجودتان به جریان بیفتد. لذت کویر نوردی و آفرود دقیقا آن‌ لحظه‌ای است که با سرعت زیاد در هوا در حرکتید و برای لحظه‌ای بی‌وزنی را تجربه می‌کنید. سپس در شن فرودی نرم را تجربه می‌کنید. پیشنهاد ما این است که یک تور کویر گردی را انتخاب کنید که حتما پیشنهادهای آفرود و سافاری را در لیست خدماتش داشته باشد. راننده‌های سافاری و آفرود، باید تجربه و مهارت ویژه‌ای در حرکت روی تپه‌های شنی داشته باشند. این را در نظر داشته باشید که آفرود هم تفریح است و هم یک ورزش کاملا حرفه‌ای. و جود یک رانند متبحر و حرفه‌ای برای داشتن یک تجربه دلنشین ضروری است.

حتما بخوانید: علت نامگذاری کویر مصر چیست؟

موتور سواری

کویر بهشت موتور سواران است. لذت موتور سواری در کویر را از دست ندهید.

کویر بهشت موتور سواران است. لذت موتور سواری در کویر را از دست ندهید.

فکرش را بکنید! با تمام سرعت روی یک موتور دیزلی هزار سی سی به دل شن‌های روان کویر می‌زنید و موج خروشانی از شن را در هوا می‌سایید. هیجان بی‌نظیری که با هیچ وسیله ها در کویر محقق نمی‌شود. راننده‌ای حرفه‌ای شما را در سراشیبی‌های تند با سرعتی باورنکردنی متحیر خواهد کرد و در کسری از ثانیه شیب‌های تند را بالا و چایین خواهید رفت. لذتی که خیلی از طبیعت گردها برابرش می‌دانند با موج سواری در سواحل طوفانی مدیترانه. کویر بهشت موتور سواران است. جایی که هیچ محدودیت سرعت ندارید و به هر سمت که دلتان می‌خواهد می‌توانید بروید. در هنگام همراه شدن با تور کویر گردی، خود را از هیجان فوق‌العاده موتور سواری محروم کنید و حتما این تفریح کویری را امتحان کنید.

رصد ستارگان

آسمان کویر همیشه صاف و پرستاره است.

آسمان کویر همیشه صاف و پرستاره است.

رصد ستارگان در دل کویر و در آسمان پر ستاره شب‌های کویری از جمله خاص‌ترین تفریحات کویری محسوب می‌شود. کویر مناظر شگفت انگیزی دارد که هیچ جای دیگری نمونه آن را نمی‌توان دید. یکی از این مناظر زیبا آسمان کویر در شب است. آسمانی که به خاطر هوای پاک آنقدر مملو از ستاره‌های دور و نزدیک است که می‌توانید ساعت‌ها محو تماشای ستارگان شوید. شما می‌توانید شب نشینی‌تان در کویر را با رصد ستارگان تکمیل کنید. طرفداران ستاره شناسی و نجوم هر جا که باشند سریع دست به کار می‌شوند و در دل کویر و بر فراز مکان‌های تاریخی و بام کاروانسراها، تجهیزاتشان را آماده می‌کنند و به صورت حرفه‌ای به تماشای ستارگان زیبا می‌نشینند.

شتر سواری

شتر سواری در کویر بخشی جدایی ناپذیر از تورهای کویر گردی است.

شتر سواری در کویر بخشی جدایی ناپذیر از تورهای کویر گردی است.

مگر می‌شود به کویر رفت و شتر سواری نکرد؟ شتر سواری یکی از اصلی‌ترین تفریحات کویری است. گردش در کویر و سوار بر شتر شما را سالیان دور می‌برد. سالیانی که مردم سوار بر شتر از دل کویرها عبور می‌کردند. شترسواری امروز تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر در تورهای کویری شده. شتر سواری در کویر لذتی فراموش نشدنی است. هنگامی که بالا آن می نشینید، به خورشید و آسمان نزدیک می‌شود صدای زنگوله کاروان می پیچد و دیگر از اینجا به بعد هیچ چیز نیست مگر اعجاز کویر.

اسکی روی شن

اسکی روی شن‌های کویری یکی ورزش جذاب است که در ایران کمتر به آن پرداخته شده.

اسکی روی شن‌های کویری یکی ورزش جذاب است که در ایران کمتر به آن پرداخته شده.

بله. درست شنیدید. اسکی روی شن. در کویر برف نمی‌بارد ولی کویر مملو از شن‌های روان و تپه‌های شنی است که مانند برف عمل می‌کنند و شما می‌توانید روی آن‌ها سر بخورید و از تپه‌ها پایین بیایید. البته اسکی روی شن و ماسه با اسکی روی برف تفاوت‌های زیادی می‌کند. ولی با این حال شما می‌توانید از مهارت‌هایتان در اسکی رو برف برای این ورزش جذاب کویری استفاده کنید. البته باید بسیار مراقب باشید، برخلاف اسکی روی برف شما لباس کمتری دارید و ممکن است زخمی شوید. سعی کنید ابتدا از تپه‌های کم ارتفاع شروع کنید و پس از مسلط شدن با امتحان کردن تپه‌هایی با ارتفاع بیشتر از این ورزش کویری نهایت لذت را ببرید.

چرا کویر مصر هیجان انگیزترین کویر ایران است؟

کویر کاراکال کجاست و چه جذابیت‌هایی دارد؟

 

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *