تفاوت اکستنشن مژه کلاسیک و والیوم چیست؟

کاشت مژه

 داشتن مژه‌هایی پرپشت و حجیم آرزوی هر دختری است! اگر مژه‌هایتان کم حجم است و آنطور که دوست دارید متراکم نیست، اکستنشن مژه کلاسیک یا والیوم را امتحان کنید. اما تفاوت این دو مدل اکستنشن چیست؟ انواع مختلف اکستنشن مژه حتی بدون ریمل، چشمان شما را بزرگ‌تر و زیباتر نشان می‌دهند. اگرچه انواع مختلفی از کاشت مژه و اکستنشن وجود دارد اما مژه کلاسیک و والیوم از همه محبوب‌ترند.

هر دوی این نوع اکستنشن‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا چشمانی زیباتر داشته باشید. در ادامه مطلب به بررسی تفاوت بین دو مدل پرطرفدار اکستنشن مژه، یعنی کلاسیک و والیوم می‌پردازیم اگر دوست دارید در مراکز تخصصی مژه این نوع اکستنشن را امتحان کنید، تا انتها با ما همراه شوید.

اکستنشن مژه کلاسیک چیست؟

مژه کلاسیک

اکستنشن مژه کلاسیک، نوعی از اکستنشن است که ساده، زیبا و طبیعی است. این مژه‌ها روی نسبت ۱:۱ اعمال می‌شوند، به این معنی که اکستنشن به یک مژه طبیعی متصل می‌شود. این نوع از اکستنشن مژه باعث می‌شود که چشم‌ها به یک افزایش حجم مژه طبیعی دست پیدا کنند. اکستنشن مژه کلاسیک در طیف وسیعی از مواد، طول ضخامت و مدل‌ها وجود دارد. اکستنشن مژه کلاسیک معمولاً بین ۱.۵ تا ۲ ساعت طول می‌کشد و نتایج باید ظریف و طبیعی به نظر برسد. مژه‌های کلاسیک حجم زیادی اضافه نمی‌کنند، اما طول بیشتری خواهند داشت. اکستنشن‌های کلاسیک یک خط مژه یکنواخت می‌سازند که چشم را بازتر نشان می‌دهد.

 این مدل از اکستنشن مژه در واقع برای کسانی که مژه‌های طبیعی بلند و پرپشت دوست دارند بهترین انتخاب است. اگر مژه های طبیعی زیادی هم داشته باشید عالی است.

اکستنشن مژه والیوم چیست؟

مژه والیوم

یک پله بالاتر از مژه‌های کلاسیک با خاصیت حجم‌دهنده، مژه‌ والیوم است که در عین حال ظاهری چشمگیر و زیبا را به چشمان شما می‌دهند. این تکنیک بعد از مژه‌ کلاسیک به عنوان حجم دهنده روسی ظاهر شد. این نوع از مژه ظاهری جوان و گیرا به چشمان شما می‌بخشد.

در اکستنشن مژه والیوم بیشتر از یک اکستنشن برای هر مژه طبیعی استفاده می‌شود که به آن ‘پنکش حجم دهنده’ گفته می‌شود. بسته به فن مورد استفاده، می‌تواند مدل والیوم یا مدل مگا والیوم باشد.

به طور معمول، برای مژه والیوم از ۲ تا ۵ اکستنشن استفاده می‌کنند، در حالی که در مگا والیوم از ۶ تا ۱۶ مژه مصنوعی استفاده می‌کنند. مژه‌ والیوم یکی از تکنیک‌های پیشرفته اکستنشن مژه است. نتیجه نهایی و عالی با مژه والیوم به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد.

اگر مژه‌های نازک، ضعیف یا کم پشتی دارید، والیوم انتخاب خوبی است زیرا مژه‌ والیوم به ضخامت مژه‌ کلاسیک نیست.

تفاوت‌های اصلی اکستنشن مژه کلاسیک و والیوم

اکستنشن مژه کلاسیک و والیوم دو روش محبوب برای افزایش حجم و پرپشت کردن مژه‌ها هستند. هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بهترین روش به عوامل مختلفی مانند نوع مژه طبیعی، میزان حجم مورد نظر و بودجه شما بستگی دارد.

تفاوت‌های اصلی بین اکستنشن مژه کلاسیک و والیوم عبارتند از:

روش انجام

در اکستنشن مژه کلاسیک، مژه کار از مژه مصنوعی استفاده می‌کند و آن را به صورت جداگانه به یک مژه طبیعی وصل می‌کند. این کار با استفاده از چسب مخصوص اکستنشن مژه انجام می‌شود. در کاشت مژه والیوم، مژه کار از چندین مژه مصنوعی استفاده می‌کند و آنها را با استفاده از فن خاصی به مژه طبیعی وصل می‌کند. این کار باعث می‌شود که حجم مژه‌ها به طور قابل توجهی بیشتر شود.

حجم مژه

اکستنشن مژه کلاسیک باعث افزایش حجم متوسطی در مژه‌ها می شود. این روش برای افرادی که می‌خواهند مژه‌های خود را پرتر و حجیم‌تر کنند، اما ظاهری مصنوعی و غیر طبیعی را نمی‌خواهند، مناسب است. اکستنشن مژه والیوم باعث افزایش حجم مژه می‌شود. این روش برای افرادی که می‌خواهند مژه‌های خود را تا حد امکان پرپشت کنند، مناسب است.

میزان طبیعی بودن

اکستنشن مژه کلاسیک ظاهری طبیعی‌تر به مژه ها می دهد. این روش برای افرادی که می خواهند ظاهری طبیعی داشته باشند، مناسب است. اکستنشن مژه والیوم ظاهری مصنوعی‌تر به مژه می‌دهد. این روش برای افرادی که می‌خواهند ظاهری چشمگیر داشته باشند، مناسب است.

ماندگاری

ماندگاری اکستنشن مژه کلاسیک حدود ۳ تا ۴ هفته است و باید هر ۳ تا ۴ هفته یک بار برای ترمیم اکستنشن‌ها به سالن زیبایی بروید. ماندگاری اکستنشن مژه والیوم حدود ۲ تا ۳ هفته است. بنابراین، باید هر ۲ تا ۳ هفته یک بار برای ترمیم اکستنشن به آرایشگاه بروید.

هزینه

 اکستنشن مژه کلاسیک معمولاً ارزان تر از اکستنشن مژه والیوم است. دلیل این امر این است که اکستنشن مژه کلاسیک معمولاً زمان کمتری برای انجام نیاز دارد و از مژه های مصنوعی ارزان تری استفاده می شود

زمان انجام

اکستنشن مژه کلاسیک معمولاً سریع تر از اکستنشن مژه والیوم انجام می شود. دلیل این امر این است که در اکستنشن مژه کلاسیک، هر مژه مصنوعی به صورت جداگانه به یک مژه طبیعی متصل می شود. در حالی که در اکستنشن مژه والیوم، چندین مژه مصنوعی با استفاده از فن سازی به یک مژه طبیعی متصل می شوند.

مراقبت‌های بعد از انجام کاشت

مراقبت‌های بعد از انجام اکستنشن مژه کلاسیک معمولاً ساده‌تر از مراقبت‌های بعد از انجام کاشت مژه والیوم است. به این که اکستنشن مژه کلاسیک معمولاً وزن کمتری نسبت به اکستنشن مژه والیوم دارد. بنابراین، مژه‌های کمتری تحت فشار قرار می‌گیرند.

کاشت مژه‌ کلاسیک بهتر است یا والیوم؟

کاشت مژه کلاسیک و مژه والیوم

اگر قبلا اکستنشن مژه انجام ندادید، اکستنشن مژه کلاسیک انتخاب عالی برای شروع است تا به طور کلی احساس خوبی نسبت به چشمانتان داشته باشید. در این نوع اکستنشن مجبور نیستید برای مدت طولانی روی صندلی آرایشگاه یک جا بنشینید و هزینه این تکنیک زیاد نیست.

هر دو سبک اکستنشن مژه نیاز به مراقبت یکسانی دارند، باید هر روز صبح و هر شب آن‌ها را به آرامی با یک برس و پاک کننده مناسب بشویید. بنابراین، کاشت مژه‌ کلاسیک مقرون به صرفه‌تر است.

اگر برای اولین بار است که اکستنشن کلاسیک را در آرایشگاه های زنانه تهران انجام می‌دهید، حتماً تحقیق کنید و از قبل از مژه‌کار خود بپرسید که از چه ضخامت مژه‌ برای تکنیک کلاسیک استفاده می‌کند. ضخامت بیش از ۰.۱۵ توصیه نمی‌شود و ۰.۱۵ فقط برای مژه‌های طبیعی و پرپشت مناسب است.

اکستنشن والیوم دوام بیشتری دارد یا کلاسیک؟

ماندگاری کاشت مژه‌ والیوم بیشتر از کلاسیک است و بسته به چرخه رشد طبیعی مژه‌ها، با مراقبت‌های بعد از کاشت مناسب، ۶ تا ۸ هفته ماندگاری دارند. ماندگاری مژه‌ کلاسیک ۴ تا ۶ هفته است. هر دو مدل بعد از ۲-۳ هفته نیاز به ترمیم دارند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم چند تفاوت اساسی بین مژه کلاسیک و والیوم را برای شما بازگو کنیم. انتخاب نوع مژه کاملا به خودتان بستگی دارد اما اگر دوست دارید ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید، کاشت مژه کلاسیک بهتر است. مژه والیوم برای مجالس مهم و مهمانی بیشتر توصیه می‌شود. می‌توانید از قبل از مژه‌کار مشاوره بگیرید و تصمیم نهایی را بگیرید.

مطالب مرتبط:

لیفت مژه چیست؟

با کاشت مژه و روش‌های انجام آن آشنا شوید

لیفت ابرو چیست و چه مزایایی دارد؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *