لیفت مژه چیست؟

همان طور که می‌دانید، چشم‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای صورت هستند که تاثیر آن‌ها در زیبایی، غیر قابل انکار است. موارد مختلفی بر زیبایی چشم‌ها موثرند که از میان آن‌ها می‌توان به حالت چشم‌ها، اندازه و مژه‌ها اشاره کرد. از بین این موارد، مژه‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. چرا که نقص چشم‌هایی که حالت زیبا و یا اندازه مناسبی ندارند را می‌تون تا حد زیادی با مژه‌ها پوشش داد، بنابر این مژه‌ها نیز در زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارند. به همین دلیل نیز افراد زیادی سعی دارند با استفاده از روش‌های مختلفی از جمله لیفت مژه، اقدام به زیبا سازی مژه‌های خود کنند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد انجام لیفت مژه دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این فرایند، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه را می‌توان به عنوان یک روش نیمه دائمی و بدون آسیب، برای حالت دهی به مژه‌ها معرفی کرد. البته لازم به ذکر است که لیفت مژه، به شرطی یک روش بدون آسیب خواهد بود که توسط افراد قابل اعتماد و ماهر انجام شود. لیفت مژه موجب حالت دهی و حجم دهی به مژه‌ها شده که همین موجب بهتر به نظر رسیدن حالت چشم‌ها و درشت‌تر شدن آن‌ها خواهد شد. از آن جا که لیفت مژه، مژه ها را به سمت عقب و بالا می‌برد، پس از لیفتینگ، شما مژه‌هایی فر، بلند و زیبا خواهید داشت. لازم به ذکر است که حالت و حجم مژه‌ها پس از انجام لیفتینگ مژه، بسیار طبیعی و زیبا به نظر خواهد رسید. شما پس از لیفتینگ مژه، دیگر احتیاجی به لوازمی مانند فر مژه و ریمل نخواهید داشت و می‌توانید از این جهت نیز در وقت خود صرفه جویی کنید. البته لازم است بگوییم که استفاده از ریمل پس از لیفت مژه مانعی ندارد و در صورت تمایل، می‌توانید از آن استفاده کنید.

در رابطه با فرایند لیفت مژه نیز باید گفت که این فرایند حدوداً ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان برده و در طی این مدت لازم است که چشم‌های خود را بسته نگه دارید.

لیفت مژه چه مزایایی دارد؟

انجام لیفت مژه مزایای جذابی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

۱. مژه‌های طبیعی زیبا

همان طور که گفته شد، شما پس از لیفت مژه، مژه‌هایی با زیبایی طبیعی خواهید داشت. دلیل آن را نیز می‌توان به این موضوع نسبت داد که در انجام لیفت مژه از موارد مانند مژه‌های مصنوعی و… استفاده نمی‌شود، بلکه مژه‌های خودتان تقویت شده و حالت داده می‌شود.

 

۲. افزایش زیبایی مژه‌های کوتاه

البته که انجام لیفت مژه برای هر کسی با هر اندازه مژه قابل استفاده بوده و تاثیر زیادی بر زیبایی فرد دارد. اما انجام لیفت مژه برای افرادی که مژه‌های کوتاه دارند، موجب بلندتر به نظر رسیدن و فر شدن مژه‌ها شده و از این جهت برای این افراد بسیار مناسب خواهد بود.

 

۳. افزایش زیبایی مژه‌های صاف

افراد زیادی وجود دارند که مژه‌هایی بلند، اما صاف دارند و این موضوع از زیبایی چشمان آن‌ها می‌کاهد. این افراد می‌توانند با انجام لیفت مژه، مژه‌های بلند خود را حالت داده و در پایان با مژه‌هایی فر و بلند مواجه شوند.

 

۴. قابلیت استفاده به جای روش اکستنشن مژه

لیفت مژه، نسبت به اکستنشن مژه ظاهری طبیعی تر داشته و حس سبک‌تری به شما می‌دهد. بنابر این می‌توانید به جای اکستنشن مژه، از روش لیفت مژه استفاده کنید.

 

۵. نیاز کم به مراقبت و توجه

بر خلاف روش‌های دیگری مانند اکستنشن و کاشت مژه، لیفت مژه، به کمترین میزان مراقبت نیاز دارد و شما می‌توانید بدون دغدغه برای مراقبت از مژه‌های خود، به کارهای روزمره خود بپردازید.

 

لیفت مژه چه عوارضی دارد؟

لیفت مژه مانند هر فرایند دیگری، علاوه بر مزایایی که دارد، عوارض و معایبی نیز خواهد داشت.

 

۱. ایجاد واکنش‌های آلرژیک

در افرادی که نسبت به موادی که برای لیفت مژه استفاده می‌شود، حساسیت دارند، ممکن است پس از لیفتینگ مژه، واکنش‌های آلرژیک مانند سوزش، خارش، تاول و… ایجاد شود. بنابر این قبل از انجام لیفت مژه، از تکنسین بخواهید تست حساسیت از شما بگیرد تا بتوانید با خیال راحت اقدام به انجام لیفت مژه کنید. همچنین ممکن است در صورت آلرژی زیاد به مواد استفاده شده در لیفت مژه، عوارضی مانند عفونت چشم نیز ایجاد شود که علائم آن تورم و خارش چشم خواهد بود.

 

۲. فر نشدن مژه به اندازه دلخواه

گاهی اوقات نیز مواردی پیش می‌آید که افرادی که اقدام به انجام لیفت مژه کرده‌اند، از میزان فر شدن مژه‌های خود راضی نیستند. البته این موارد اغلب در افرادی دیده می‌شود که برای انجام لیفت مژه به مراکز معتبر مراجعه نکرده‌اند.

 

۳. امکان آسیب به مژه‌ها

لیفت مژه یک روش ایمن برای زیبا سازی مژه‌ها است، اما در صورتی که افراد غیر متخصص این فرایند را انجام دهند، به مژه‌های شما آسیب خواهد رسید. افراد غیر متخصص معمولا از مواد غیر استاندارد استفاده کرده و همچنین زمان درست برداشتن مواد از روی مژه‌های شما را به درستی نمی‌دانند که همین موارد، به میزان زیادی موجب آسیب به مژه می شود.

 

لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه نیز مانند لیفت مژه، روشی است که با استفاده از آن، مژه‌ها حالت گرفته و زیباتر، فرتر و پر پشت‌تر به نظر خواهند رسید. سوالی که برای بسیاری از مراجعه کنندگان پیش می‌آید این است که تفاوت لیفت مژه و لمینت مژه در چیست؟ که در این رابطه باید گفت لیفت مژه و لمینت مژه تنها یک تفاوت دارند و آن تفاوت نیز مربوط ماهیت موادی است که برای هر یک از آن‌ها استفاده می‌شود.

موادی که برای لیفت مژه استفاده می‌شود، شامل کراتین و ویتامین خواهد بود. در واقع در این روش، مژه‌های شما با استفاده از کراتین و ویتامین تقویت شده و حالت دهی می‌شوند. این در حالی است که در لمینت مژه، علاوه بر کراتین و ویتامین، از رنگ‌ها نیز استفاده می‌شود، که این مورد موجب می‌شود در طول مدت ماندگاری لمینت، از استفاده از ریمل کاملا بی نیاز شوید. البته لازم به ذکر است که در موارد لیفت مژه نیز نیازی به استفاده از ریمل نخواهید داشت و فقط در صورتی که بخواهید مژه‌هایتان تیره تر دیده شوند، می‌توانید از ریمل استفاده کنید.

جالب است بدانید که هم لمینت مژه و هم لیفت مژه، هر دو علاوه بر زیبا سازی مژه‌ها، اثر درمانی نیز داشته و با کراتینه و ویتامینه کردن مژه‌ها، به تقویت و بهبود آن‌ها کمک خواهند کرد.

 

ماندگاری لیفت مژه چقدر است؟

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، لیفت مژه به عنوان یک روش نیمه دائمی معرفی می‌شود. البته میزان ماندگاری این روش را می‌توان بسته به کیفیت مواد استفاده شده دانست. به طور کلی می‌توان گفت لیفت مژه، به مدت ۲ یا ۳ ماه، ماندگاری خواهد داشت. همچنین نکاتی وجود دارد که اگر رعایت کنید، ماندگاری لیفت مژه افزایش می‌یابد. این نکات عبارت‌اند از:

۱- تا ۲۴ ساعت پس از انجام لیفت مژه، به هیچ عنوان اقدام به شسشتوی چشم و مژه‌های خود نکنید. چرا که در طی این مدت، تماس با آب می‌تواند تاثیر مواد استفاده شده را از بین ببرد.

۲- در صورتی که از ریمل استفاده می‌کنید، سعی کنید حتما ریمل‌ با کیفیت و مطمئنی تهیه کنید. همچنین ریملی که استفاده می‌کنید، باید به گونه‌ای باشد که بتوان به راحتی آن‌ را پاک کرد، چرا که ایجاد فشار و کشش روی مژه‌ها برای پاک کردن ریمل، موجب کاهش ماندگاری لیفت مژه خواهد شد.

 

قیمت لیفت مژه

قیمت لیفت مژه نیز به عوامل مختلفی از جمله نوع مواد، کیفیت مواد، تکنسین لیفت مژه، کلینیک یا آرایشگاه مورد نظر و… متفاوت خواهد بود. برای تخفیف‌های پیشنهادهای زیبایی و آرایشی و همچنین تخفیف لیفت مژه می‌توانید از سایت تخفیفان خرید کنید.


این مطالب را هم بخوانید:

میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست شما دارد؟

همه چیز درباره پاکسازی پوست

۷ روش ساده و بدون دردسر برای جوانسازی پوست

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *