لذیذترین غذاهای ترکیه که باید امتحان کنید

غذاهای معروف ترکیه

غذاهای ترکیه ترکیبی فریبنده از مزه‌های متفاوت است. این غذاها، متاثر از آشپزی آسیای مرکزی، خاورمیانه و اروپا است. غذاهای ترکیه ای شهرت جهانی دارند و جزو لذیذترین غذاها هستند. از زمان عثمانی، سرآشپزها برای درست کردن بهترین غذاها برای پادشاهان مبارزه می‌کردند و هم اکنون ۱۰ غذای برتر ترکی به سایر نقاط جهان گسترش یافته است تا همه از آن لذت ببرند.

غذاهای ترکیه حتی در ایران هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در بعضی از رستوران های تهران، غذاهای محبوب ترکی سرو می‌شوند. اگر قصد دارید به زودی به استانبول سفر کنید یا دوست دارید با فرهنگ غذایی غنی این کشور بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب برای شماست، با بلاگ تخفیفان همراه شوید تا با غذاهای معروف ترکیه استانبول آشنا شوید.

لیست غذاهای ترکیه

غذاهای معروف ترکیه چاشنی کمتری دارند و بیشتر بر پایه مواد تازه خوش طعمی که رول شده، خمیر شده، شکل داده شده و با دقت، فداکاری و اشتیاق کامل پخته شده‌اند، هستند. غذاهای ترکی فقط متشکل از گوشت قلقلی، کباب و دونر نیستند، بلکه بیشتر از این‌ها تنوع دارند. در ادامه غذاهای معروف ترکیه با عکس آورده شده است.

۱. کباب

کباب

یکی از لذیذترین غذاهای ترکیه کباب است. در این کشور ۳۷ مدل مختلف کباب وجود دارد که با استفاده از گوشت گاو، بره یا مرغ درست می‌شوند و در کنار بشقابی پر شده از سالاد، سس و ترشی سرو می‌شود. سبزیجات این ترشی شامل فلفل، کلم، هویج و خیارهای مکعبی است.

محبوب‌ترین کباب‌ها با گوشت چرخ‌کرده عبارتند از: کباب آدانا، کباب گوشت چرخ‌کرده گاو با ادویه، کباب اورفا که کمی تند است و شیش یا شیش کباب آبدار، که برش‌های مربعی گوشت بره یا مرغ است. شناخته‌شده ترین کباب در دنیا که در ایران هم پرطرفدار است، دونر کباب است. دونر، برش‌های نازک گوشت بره یا مرغ است که با نان و سالاد سرو می‌شود.

۲. کوفته

کوفته

کوفته ترکی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی درست می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به تنهایی به عنوان غذای خیابانی، آغشته به ماست ساده یا با برنج و سالاد سرو کرد. مناطق مختلف ترکیه انواع مختلفی از کوفته را به نام شهر خود دارند، مثل ایزگارا کوفته که با فلفل کبابی، نان و برنج سرو می‌شود یا چی کوفته که به صورت گوشت خام خورده می‌شود.

۳. هامسی

هامسی

هامسی یا همان ماهی کولی خودمان، ماهی مورد علاقه و شماره یک ترک‌هاست که از دریای سیاه صید می‌شود. این ماهی را می‌توان به صورت آب‌پز یا پخته شده درست کرد، اما بهترین روش آن سرخ کردن است.

این ماهی کوچک با طعم فوق‌العاده به طور کامل پخته می‌شود، با کمی آرد پوشانده می‌شود و به شکل دایره در اطراف تابه قرار می‌گیرد. پس از پخته شدن یک طرف، بشقاب روی آن قرار می‌دهند، تابه را برمی‌گردانند تاطرف دیگر ماهی هم بپزد. این ماهی خوشمزه و لذیذ با سالاد سرو می‌شود.

۴. ایمام بایلدی

ایمام بایلدی

یکی دیگر از غذاهای ترکیه ایمام بایلدی است که غذایی محبوب با بادمجان است. بادمجان در آشپزی ترکی جایگاه ویژه‌ای دارد و این غذا یک نسخه محبوب از بادمجان است. این غذای خوشمزه و فوق‌العاده بادمجان پر شده با مواد مختلفی مثل سبزی، سیر و گوشت است.  

۵. دلمه

دلمه

دلمه یکی دیگر از غذاهای ترکیه است که تفاوت چندانی با دلمه ایرانی ندارد و شامل سبزیجات شکم‌پر مختلف است. فلفل، برگ مو، کدو سبز و برگ کلم انواع دلمه‌های پرطرفدار در ترکیه هستند.

۶. مانتی

مانتی

مانتی نسخه ترکی راویولی ایتالیایی اما با طعم و بافتی منحصر به‌فرد است. مانتی کوفته‌های سرخ شده یا آب‌پز با گوشت بره یا گوشت گاو هستند که با طیف وسیعی از ادویه‌ها طعم‌دار می‌شوند. معمولا با ماست موسیر، کره تند و سس گوجه‌فرنگی تند همراه با نعناع و فلفل چیلی خشک که روی آن پاشیده می‌شود، سرو می‌شود.

۷. صبحانه ترکی

صبحانه ترکی

صبحانه کامل ترکی ضیافتی مجلل از غذاهایی است که تصور آن هر شخصی را از خواب ناز برای خرودن صبحانه بیدار می‌کند. مجموعه‌ای از غذاهای خوشمزه و کوچک، سبزیجات سالاد، زیتون، پنیر، رب، کایماک با عسل و چیزهای دیگری در صبحانه ترکی سرو می‌شود.

سپس تخم‌مرغ آب‌پز یا سرخ شده با سوجوک، املت منمن، بورک پنیر و جعفری و نان پیشی سرو می‌شود. صبحانه ترکی ترکیبی فوق‌العاده از غذاهای مختلفی است که با نان سیمیت و چای فراوان سرو می‌شود. هر کافه و رستورانی در ترکیه نسخه مخصوص به خود را سرو می‌کند و کیفیت هر کدام متفاوت است.

۸. مزه

مزه

در تمام رستوران‌های ترکیه سینی مزه پیدا می‌شود و اگر در انتخاب غذا سردرگم شدید، با این پیش غذاهای سرد، می‌توانید انواع غذاهای ترکیه را امتحان کنید. سینی مزه معمولی شامل حدود ۲۰ مورد است، از غذاهای با لوبیا و سالاد گرفته تا دیپ که با نان و نوشیدنی سرو می‌شود.

۹. لاهماجون

غذاهای ترکیه لاهماجون

لاهماجون پیتزا به سبک ترکی است. این غذای خوشمزه با گوشت چرخ‌کرده، سالاد و لیمو روی خمیر درست می‌شود و می‌توان آن را تا کرد. این غذای محبوب خیابانی در ترکیه است که باید حتما در سفر خود امتحان کنید.

۱۰. چوربا

چوربا

یکی از پیش غذاهای عالی و خوشمزه در ترکیه چوربا یا همان سوپ است. محبوب‌ترین آن‌ها سوپ عدس و گوجه‌فرنگی است. تنوع سوپ در این کشور بسیار بالاست و یکی از غذاهای ضروری در منوی رستوران آن‌ها محسوب می‌شود.

سخن آخر

ما در این مطلب ۱۰ تا از غذاهای ترکیه را معرفی کردیم. قطعا این کشور غذاهای دیگری هم دارد که هر کدام طعم منحصربه‌فردی دارند. غذاهای ترکیه ای تنوع بالایی دارند و متناسب با همه سلیقه‌های غذایی هستند، به هر کجای این کشور نگاه کنید غذای لذیذی را پیدا خواهید کرد. قبل از شروع مسافرت حتما نکاهی به این لیست بندازید تا انتخاب برای شما ساده‌تر شود. شما چه غذای محلی دیگری می‌شناسید؟ محبوب‌ترین غذای ترکی از نظر شما کدام است؟ ما همواره منتظر نظرات شما هستیم.

مطالب مرتبط:

بهترین جاهای دیدنی استانبول را بشناسید

برج گالاتا استانبول: معرفی کامل + راهنمای بازدید

بازار بزرگ استانبول و هیجان بی وقفه‌ی خرید

۴.۴/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *