بهترین جاهای دیدنی استانبول را بشناسید

جاهای دیدنی استانبول

استانبول یکی از مناطق گردشگری در نزدیکی ایران است که افراد زیادی برای گشت و گذار و تفریح آن را انتخاب می‌کنند. شهری که در ترکیه واقع شده و با اماکن دیدنی و مناطق گردشگری‌اش افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی جاهای دیدنی استانبول بپردازیم تا بتوانید قبل از تور مسافرتی استانبول مکان‌های معروف این شهر را بهتر بشناسید.

مسجد ایاصوفیه

با ورود به استانبول شاهد تعداد زیادی مسجد خواهید بود که معروف‌ترین آن ایاصوفیه است. مکانی دیدنی که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و یکی از مناطق پر رفت و آمد در این کشور است. معماری این بنا برگرفته از سبک بیزانیس بوده و شامل نمای خارجی ساده، ستون‌های ردیفی به همراه سرستون‌های حجاری شده و راهروهایی پوشیده از مرمر رنگی و موزاییک است. با ورود به مسجد ایاصوفیه شاهد ۴۰ پنجره خواهید بود که در کنار یکدیگر قرار گرفته و باعث ورود نور خورشید به داخل مسجد و روشن شدن محیط آن خواهند شد. همچنین گنبدی با عمق ۱۸ متر و ارتفاع ۵۶ متر در قسمت مرکزی آن قرار گرفته است. بازدید از این مسجد رایگان است.

مسجد آبی

این مسجد را با نام سلطان احمد نیز می‌شناسند. مکانی توریستی در ترکیه که دارای معماری مدرن و زیبا بوده و تمدن و فرهنگ مردم ترکیه را حفظ کرده است. دستور ساخت این بنا توسط سلطان احمد یکم عثمانی داده شد که پیکر او نیز در همین منطقه به خاک سپرده شده است. با ورود به مسجد سلطان احمد شاهد حیاطی بزرگ با تعداد زیادی در خواهید بود که کف آن با استفاده از سنگ مرمر و درخشان پوشیده شده است. همچنین در جای جای آن نشانه‌هایی از اشکال، تزئینات هندسی، خطاطی‌های قرآنی و … نیز دیده می‌شود که ظاهر جذابی را به این بنا بخشیده است. مسجد آبی در قرن ۱۷ ساخته شد و تقریبا ۷ سال از شروع ساخت آن طول کشید. برای رفتن به این منطقه نیازی به تهیه بلیط ندارید.

خیابان استقلال

خیابان استقلال ترکیه

یکی دیگر از مکان های دیدنی استانبول، خیابان استقلال است. قلب تپنده ترکیه در همین منطقه قرار گرفته و یکی از جذابیت‌های اصلی در این شهر است. در خیابان استقلال تعداد زیادی فروشگاه، کافه و همچنین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی قرار گرفته که ساعت‌ها شما را به خود مشغول خواهد کرد. این مکان فاصله بسیاری کمی را تا تنگه بسفر داشته و از یک سمت به میدان تکسیم می‌رسد. شب‌های خیابان استقلال بسیاری جذاب و دیدنی است. بسیاری از هنرمندان در گوشه و کنار آن مشغول ساز زدن و آواز خواندن هستند. اگر قصد دارید کل این خیابان را ببینید، می‌توانید از مونوریل استفاده کنید.

بیوک آدا

بیوک آدا

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بازدید بیوک آدا را فراموش نکنید. جزیره رویایی که نزدیک به ۷۰۰۰ نفر در آن زندگی کرده و البته به دلیل جذابیت‌هایش به یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری تبدیل شده است. در این جزیره خبری از وسایل نقلیه دودزا نیست و همه با دوچرخه و کالسکه در رفت و آمد هستند. درست شبیه به همان چیزی که در فیلم‌های گذشته می‌بینیم. سبک معماری بناهای موجود در این منطقه مربوط به قرن ۱۹ بوده و تعداد زیادی ویلا در تپه‌های آن قرار گرفته است. این ساختمان‌ها یادگاری از دوران امپراتوری بیزانس و عثمانی است. در این جزیره می‌توانید از کلیسای قدیمی، ساختمان به جا مانده از دوره عثمانی، خانه زندگی تروتسکی، صومعه ارتدوکس یونانی، کلیسای آگوس دیمیتریوس، مسجد حمیدیه و اسکله قدیمی دیدن کنید.

برج گالاتا

برج گالاتا

در میان بهترین جاهای دیدنی استانبول برج گالاتا را هم می‌بینیم. بنایی به جا مانده از قرن ۱۴ میلادی که توسط جنوایی‌های ایتالیایی تاسیس شد و بخش اروپایی ترکیه را به دو قسمت تقسیم کرد. تاریخچه جذابی که این برج دارد، باعث شده تا به یکی از اماکن دیدنی در ترکیه و در طول خیابان تکسیم تبدیل شود. در گذشته از این برج به عنوان مکانی برای دیده بانی و روشن کردن آتش در شب استفاده می‌شد. با ورود به آن شاهد سه بخش ورودی خواهید بود که مربوط به ورودی، رستوران و سکوی بازدید است. برای رسیدن به بخش‌های بالایی باید سوار آسانسور شوید. سکوی تماشای این بنا، منظره‌ای زیبا از ترکیه را پیش روی شما قرار خواهد داد.

مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشا در منطقه‌ای به نام امینونو واقع شده است. مکانی که به دستور رستم پاشا بنا شد و نشانی از ثروت، اقتدار و مذهب ترکیه است. با ورود به این مکان شاهد کاشی کاری‌های جذاب و  زیبایی خواهید بود که از نوع ایزنیک هستند. تمام فضای داخلی و حتی ستون‌ها نیز با این کاشی‌ها پوشانده شده و ظاهر متفاوت و جذابی را ایجاد کرده است. روی این کاشی‌ها طراحی‌هایی با رنگ‌ سبز زیتونی و قرمز در کنار دیگر رنگ‌ها دیده می‌شود. مسجد رستم پاشا دارای یک پلان ۸ ضلعی بوده و اولین نمونه از بناهای تولید شده با این پلان است.

بازار بشیکتاش

بازار بشیکتاش

اگر به خرید و بازارگردی علاقه دارید، بازار بشیکتاش را از دست ندهید. منطقه‌ای که تعداد زیادی غرفه و اجناس ضروری زندگی را به فروش رسانده و اکنون در دسته طولانی‌ترین بازارهای جهان واقع شده است. با ورود به بازار شاهد چند طبقه خواهید بود که در طبقه اول آن محصولات تازه و خوراکی، در طبقه دوم وسایل خانگی و تزئینی، شیرینی فروشی و نانوایی و … است. این بازار در خیابان نوزتیه بشیکتاش واقع شده است.

منطقه باکرکوی

منطقه باکرکوی

این منطقه قدیمی مربوط به دوران بیزانس است. در ابتدا تنها چند ساختمان مهم در آن وجود داشت، اما پس از مدتی با وجود وسعت زیادی که این منطقه پیدا کرد، ساختمان‌هایش نیز بیشتر شد و اکنون به یک منطقه مجزا و جذاب برای گردشگران تبدیل شده است. باکرکوی در دوره عثمانی از اهمیت بالایی برخوردار بود و اغلب سلاطین و حاکمان برای تفریح به آنجا می‌رفتند. اما در قرن ۱۹ به یک منطقه مسکونی برای عموم مردم تبدیل شد. امروزه در این منطقه تعداد زیادی بازار و مراکز خرید نیز وجود دارد.

سخن پایانی

سفر به ترکیه با وجود قیمت ارزانتر و مسیر راحت‌تری که نسبت به دیگر کشورها دارد، به نظر انتخاب خوبی برای تمام افراد است. این لیست تنها چند نمونه کوچک از مناطق تفریحی این منطقه بود. پیشنهاد شما برای سفر به استانبول چیست؟ خوشحال می‌شویم که در قسمت نظرات از نظرات و پیشنهادات شما نیز مطلع شویم.

مطالب مرتبط:

مسجد آبی، اولین مسجد امپراطوری بعد از ۴۰ سال

مسجد ایاصوفیه استانبول؛ آمیخته فرهنگ و هنر

نگاهی به بهترین شهربازی‌ های استانبول

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *