معرفی کامل شهر وان ترکیه: شهری زیبا و نزدیک با جذابه‌های فراوان

دریاچه وان در نزدیکی شهر وان یکی از زیباترین نقاط ترکیه است.

سفر کردن در هر شرایطی با کلی تجربه‌های خوب و خاطرات خوش همراه است. سفر کردن همیشه به شما مطالب جدید می‌آموزد و شما را به دامان طبیعت می‌برد. جایی که انسان بدون آن، نمی‌تواند زنده بماند.

در این مطلب قصد داریم تا شهر وان ترکیه را بهتر به شما معرفی کنیم. شهری که به خاطر نزدیکی به ایران و داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و البته تفریحی مقصد محبوب بسیاری از گردشگران با تور چند روزه شده. با ما همراه باشید تا نگاه دقیق‌تر به این شهر زیبا در نزدیکی مرز ایران و ترکیه بندازیم.

معرفی شهر ساحلی وان ترکیه

احتمالا شما هم اسم شهر وان را بسیار شنیده‎‌اید. مقصدی محبوب در میان گردشگران ایرانی که معمولا زمینی به آن سفر می‌کنند. شهری که هم آب و هوای بسیار خوبی دارد، هم طبیعتی شگفت انگیز و زیبا و هم مکانی ایده آل برای خرید و تفریح است.

شهر وان در شرق ترکیه و در استان با همین نام قرار گرفته. این شهر تاریخی که ۳۴۰۰ سال پیشینه دارد در کنار دریاچه وان قرار گرفته که بزرگ‌ترین دریاچه این کشور هم به حساب می‌آید. این شهر از آب و هوایی معتدل برخوردار است. اصلی‌ترین گردشگران این شهر زیبا در طی سال‌های گذشته ایرانی‌ها بوده‌اند.

وان ترکیه جمعیتی در حدود ۳۷۰ هزار نفر دارد و جالب است بدانید که اغلب جمعیت این شهر کرد تبار هستند. اگر گربه دوست هستید، حتما از بودن در این شهر لذت خواهید برد. گربه‌های شهر وان بسیار معروفند و تبدیل به نماد این شهر کوچک و زیبا شده‌اند. گربه‌های سفید رنگ با چشم‌های رنگی در این شهر به وفور یاد پیدا می‌شوند. تندیسی از این گربه‌ها در یکی از میدان‌های شهر هم قرار داده شده.

بیشتر بخوانید: با انواع گردشگری آشنا شوید

جاذبه‌های توریستی شهر وان

وجود همزمان جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی در شهر وان در ترکیه باعث شده تا این شهر به یکی از جاذبه‌های گردشگری برای ایرانی‌ها تبدیل شود. در این بخش قصد داریم تا بهترین جاذبه‌های این شهر را معرفی کنیم.

دریاچه وان: اگر اهل طبیعت گردی  باشید، عاشق دریاچه وان می‌شوید. دریاچه‌ای که با وسعت ۳۷۵۵ کیلومتر مربع از شهر وان هم بسیار بزرگ‌تر است. این دریاچه آب خود را از جویبارهایی تامین می‌کند، که در کوه‌های اطراف سرازیر است. شما می‌توانید با قایق در این دریاچه به گردش بپردازید. جزایری در این دریاچه هم وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. این جزیره‌ها هم از دیدنی‌های باستانی و بقایای تاریخی برخوردار هستند.

کتیبه خشایار شاه: این کتیبه در حقیقت به دستور داریوش بزرگ ساخته شد ولی فرزند او، خشایار شاه آن را تکمیل کرد و به همین دلیل به نام کتیبه خشایار شاه معروف است. این کتیبه به سه زبان نوشته شده و در ارتفاع ۲۰ متری از سطح زمین قرار دارد. این کتیبه از جمله کتیبه‌های انگشت شمار دوران هخامنشی است که در خارج از ایران واقع شده.

قلعه وان: این قلعه سنگی که یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌ها در نوع خودش به حساب می‌آید، امروزه به موزه تبدیل شده. قدمت قلعه وان به ۳۳۰۰ سال می‌رسد و شما با ون‌هایی که به این محل حرکت می‌کنند، می‌توانید خود را به این قلعه برسانید و آن را تماشا کنید.

کلیسای واراگاوانک: یکی از زیباترین کلیساهایی که در این منطقه واقع شده، کلیسای واراگاوانک است که در ۹ کیلومتری شهر وان ترکیه واقع شده.

مرکز خرید وان ای وی ام: این مرکز خرید که در بلوار جمهوری شهر وان قرار گرفته بیش از ۹۰ برند مطرح دنیا را در خود جای داده است.

هتل‌های وان ترکیه

شما می‌توانید از هتل‌های ۲ ستاره تا ۵ ستاره را در شهر وان پیدا و انتخاب کنید. البته مهمانسرا هم در این شهر پیدا می‌شود. ولی کیفیت مناسبی ندارند. قیمت‌ هتل های وان ترکیه از ۹۰ تا ۵۰۰ لیر متغیر هستند. در این شهر تنها یک هاستل وجود دارد که در آن می‌توانید اتاق‌های چند نفره تا اتاق‌های دو نفره را انتخاب کنید. قیمت این هاستل از شبی ۳۰ لیر به بالا شروع می‌شود.

تور وان ترکیه

تور زمینی وان ترکیه از تهران و تبریز یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شود. تور وان ترکیه معمولا به صورت گروهی برگزار می‌شود. شما با همراه شدن با تور وان ترکیه می‌توانید سفری راحت و بی‌دردسر را به این شهر زیبا تجربه کنید و از بازدید تمامی جاذبه‌های گردشگری این شهر مطمئن باشید. آژانس‌های مسافرتی و گردشگری معمولا پکیج‌های متنوع و خوبی را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: تور گردشگری چه مزایایی دارد؟

هزینه سفر به وان ترکیه

یکی از مواردی که همیشه به آن باید توجه کنیم، هزینه سفر است. این هزینه‌ها ممکن است گاهی تا حدی زیاد شود که اصلا قید مسافرت را بزنیم. در این بخش قصد داریم به شما نشان دهیم تا چگونه در هزینه سفر به وان ترکیه صرف جویی کنید و در عین حال سفری بسیار خوش و راحت را هم داشته باشید.

واحد پول کشور ترکیه لیر است. شما می‌توانید در ایران یا لیر تهیه کنید یا دلار تهیه کنید و آن را صرافی‌های این شهر به لیر تبدیل کنید. سطح قیمت در این شهر به نسبت قیمت‌ها در تهران بسیار پایین‌تر است ولی با این حال هزینه اجاره هتل، خرید و حمل و نقل به چشم می‌آید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *