برج گالاتا استانبول: معرفی کامل + راهنمای بازدید

برج گالاتا

همانطور که می‌دانید استانبول یکی از توریستی‌ترین نقاط جهان است که مراکز تاریخی و گردشگری زیادی دارد. برج گالاتا (Galata Kulesi) یکی از قدیمی‌ترین برج‌های جهان و از نمادهای استانبول محسوب می‌شود که مانند یک نگین زیبا در دل استانبول می‌درخشد، این برج که در سال ۲۰۱۳ در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت، یکی از مهم‌ترین سازه‌های استانبول است و در گذشته به عنوان یک برج مراقبت آتش نشانی طولانی مدت استفاده می‌شد و برج آتش گالاتا نام داشت.

این سازه بی‌نظیر در محل اتصال تنگه بسفر و آب‌های طلایی قرار گرفته است و با رفتن به بالای این برج  کل شهر استانبول زیر پاهای شماست. این برج یکی از چشمگیرترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌آید.

در ادامه این مطلب به معرفی کامل برج گالاتای استانبول خواهیم پرداخت، اگر به تازگی قصد سفر به ترکیه را دارید و دوست دارید با جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید تا پایان این مطلب با بلاگ تخفیفان همراه شوید.

تاریخچه برج گالاتا

برج گالاتا

در سال ۱۳۴۸، جامعه ژنوایی ساکن در ناحیه پرا (گالاتا) برج گالاتا امروزی را ساختند و آن را برج مسیح نامیدند. برج گالاتا یک برج استوانه‌ای است که از سنگ ساخته شده است و طول آن تقریباً ۶۷ متر است.

برج گالاتا تا زمان ساخت برج بیازیت در سال ۱۷۴۹، بلندترین ساختمان استانبول بود. در دوره عثمانی، برج گالاتا به عنوان زندان، رصدخانه و برج مراقبت عمل می‌کرد. در سال ۱۵۰۹، برج به دلیل زلزله به شدت آسیب دید، اما توسط معمار مشهور عثمانی، حیرالدین که مجموعه مشهور سلطان بایزید دوم را نیز در ادرنه ساخته بود، بازسازی شد. پس از بازسازی در سال ۱۹۶۰، برج گالاتا تجاری شد و به روی عموم باز شد.

در سال ۱۷۹۴، آتش سوزی برج را ویران کرد، اما در زمان سلطنت سلطان سلیم سوم بازسازی شد و در آن زمان یک کامبا (آلکو) نیز به آن اضافه شد. پس از اثرات مخرب آتش سوزی دیگری در سال ۱۸۳۱، این برج یک بار دیگر بازسازی شد و دو طبقه دیگر به آن اضافه شد.

سکوی تماشا برج گالاتا

برج گالاتا

برج گالاتا بهترین مکانی است که می‌توانید در آن دید ۳۶۰ درجه به منظره رویایی شهر استانبول داشته باشید، در طبقه آخر گالاتا سکویی قرار دارد که از آن می‌توان دریای مرمر، تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و دیگر مناظر شگفت انگیز استانبول را مشاهده کرد. در سفر استابول به هیچ‌وجه دیدن این برج و منظره شگفت انگیزش را از دست ندهید. 

بازدید از برج گالاتا استانبول

اگر قصد دارید از برج گالاتا دیدن کنید، باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که ساعت بازدید این برج ساعت ۹ صبح تا ۱۹ است. می‌توانید در تمام فصول سال از این برج بازدید کنید و در هر فصلی منظره شگفت انگیز منحصربه‌فرد خود را دارد که به هیچ وجه از دیدن آن سیر نخواهید شد.

با این حال، باید دقت کنید که صف‌هایی که جهت بازدید از این برج تشکیل می‌شود طولانی هستند به همین دلیل بهتر است شیفت صبح را برای بازدید انتخاب کنید، شاید نتوانید طلوع خورشید را از بالای برج ببینید، اما قطعا می توانید در مسیر رسیدن به مقصد، از آب و هوای اول صبح استانبول لذت ببرید.

رستوران گالاتا

رستوران برج گالاتا

طبقه نهم این برج رستورانی است که می‌تواند انتخاب شما برای صرف یک وعده بی نظیر عالی با منظره‌ای شگفت انگیز شهر استانبول باشد. معمولاً در ساعات ناهار که بسیاری از جلسات کاری برگزار می شوند، شلوغ است؛ پس حتما از قبل یک میز کنار پنجره رزرو کنید.

مطمئناً تعداد بی‌شماری رستوران‌ و فروشندگان خیابانی در استانبول و سایر شهرهای ترکیه وجود دارد که می‌توانید غذاهای سنتی با کیفیتی را با قیمت‌های ارزان‌تر میل کنید اما اگر به دنبال یک تجربه زیبا و شگفت انگیز در یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های ترکیه هستید، قطعا پیشنهاد ما به شما امتحان کردن رستوران برج گالاتا است.

چگونه به برج گالاتا استانبول برویم؟

برج گالاتا در محله بی اوغلو قرار دارد که اگر با تور مسافرتی به استانبول سفر کنید قطعا بیشترین زمان خود را در این منطقه سپری خواهید کرد زیرا برج گالاتا، میدان تکسیم و خیابان استقلال همگی در این محله قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید پس از قدم زدن در خیابان استقلال به بازدید برج بروید اما باید به این نکته توجه کنید که در اطراف برج جای پارک پیدا نمی‌شود، پیشنهاد ما به شما استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تراموا است.

کسانی که در هتل تکسیم یا گالاتا اقامت دارند می‌توانند به راحتی با ۵ دقیقه پیاده روی خود را به این برج برسانند.

اما اگر قصد دارید از تراموا استفاده کنید، نزدیک ترین ایستگاه به این برج، ایستگاه کاراکوی است که پس از پیاده شدن باید کمی پیاده روی کنید تا به برج برسید.

  • اگر می‌خواهید از میدان تکسیم به برج گالاتا بروید باید از ایستگاه کاباتاش به وسیله تراموا خط ۱ به ایستگاه کاراکوی رفته و پس از پیاده شدن مقداری از مسیر را با پیاده روی طی کنید.
  • برای رفتن به این برج از محله سلطان احمد، ایستگاه سلطان احمد در خط تراموا ۱ را سوار شده و در ایستگاه کاراکوی پیاده شوید.
  • در صورتی که قصد دارید از محله کادیکوی به بازدید این برج بروید، باید سوار کشتی‌هایی که به سمت کاراکوی می‌روند شوید و پس از پیاده شدن به کمی راه رفتن به برج گالاتا خواهید رسید.

جاذبه‌های دیدنی اطراف برج گالاتا

برج گالاتا

اگر زمان گذاشتید و تا برج رفتید پس حتما باید برای تکمیل شدن سفرتان از جاذبه‌های اطراف آن نیز دیدن کنید. فاصله کم این برج با برخی از مکان‌های مهم و دیدنی کم است و همین موضوع باعث می‌شود به راحتی پس از بازدید برج به تماشای مکان های تفریحی دیگر بروید.

  • فاصله تا خیابان استقلال: ۲۰ دقیقه پیاده روی
  • فاصله تا منطقه تاریخی سلطان احمد: ۱۵ دقیقه پیاده روی
  • فاصله تا رستوران لب دریا: ۱۰ دقیقه پیاده روی
  • فاصله تا هتل بای مورات گالاتا: ۵ دقیقه پیاده روی

حال که با برج گالاتا آشنا شدید باید بدانید که شهر تاریخی استانبول مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که در سفرتان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید که تعدادی از آن ها را ما در بلاگ تخفیفان معرفی کرده ایم:

بازار بزرگ استانبول و هیجان بی وقفه‌ی خرید

مسجد ایاصوفیه استانبول؛ آمیخته فرهنگ و هنر

نگاهی به بهترین شهربازی‌ های استانبول

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *