بهترین کشورها برای اسکی کدامند؟

بهترین کشورها برای اسکی

اسکی یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در جهان است که نه تنها به عنوان یک تفریح بلکه در سلامت روحی و جسم اسکی باز نیز تاثیر زیادی را دارد. به همین دلیل در تمام نقاط جهان پیست‌های اسکی وجود دارد که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این مطلب معرفی کاملی از بهترین کشورها برای این ورزش پرطرفدار است. جالب است بدانید در این لیست کشورمان ایران هم قرار دارد و پیست‌های اسکی همانند پیست اسکی دیزین در دسته پیست‌های اسکی حرفه‌ای قرار می‌گیرند، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید تا برترین کشورها در زمینه ورزش اسکی را به شما معرفی کنیم.

سوئیس، کشور مقاصد گردشگری

سوئیس یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دنیاست که تعداد زیادی پیست اسکی را هم در خود جای داده است:

  • در این کشور روستای کوچکی به نام Grimentz وجود دارد که منطقه‌ای شلوغ و پر تردد است. در این روستا تعداد زیادی کلبه‌‎های چوبی، رستوران‌های سنتی و … نیز دیده می‌شود که مکانی برای استراحت اسکی بازان است.
  • Swiss Wall نیز پیست اسکی دیگری در این کشور است که در مرز فرانسه و سوئیس واقع شده است. این منطقه عموما برای اسکی بازان حرفه‌ای مناسب‌تر است.

فرانسه، ایده‌آل‌ترین کشور برای اسکی

پیست اسکی کشور فرانسه

فرانسه یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای اسکی بازان است که شرایطی ایده آل را برای این ورزش فراهم کرده است. در پیست‌های اسکی فرانسه، امکاناتی نظیر استراحتگاه و مناظر دیدنی وجود دارد که باعث شده در لیست بهترین کشورها برای اسکی قرار گیرد. در میان پیست‌های اسکی فرانسه، اسامی زیر جزو بهترین‌هاست:

  • La Face (مخصوص المپیک زمستانه)
  • Tignes
  • Sarene
  •  Chamonix

کانادا، کشور سرما و بخبندان

کانادا، کشور سرما و یخبندان است. مکانی که از نظر تفریحات برفی، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری را دارد. پیست اسکی که در کانادا احداث شده، یکی از بی‌نظیرترین مناطق برای اسکی بازان است. نه تنها امکانات این منطقه بلکه منظره بی‌نظیر پیست نیز از نظر طرفداران این ورزش جزو بهترین‌ها در دنیاست. با مراجعه به این پیست اسکی شاهد منظره بی‌نظیری از جنگل‌های پوشیده از برف خواهید بود.

بلغارستان، ارزانترین پیست در دنیا

بلغارستان یکی از ارزانترین پیست‌های اسکی را در دنیا دارد. اما این به معنی بد بودن آن نیست. پیست اسکی که در این کشور واقع شده طبیعتی خیره کننده را در اختیار طرفداران این ورزش قرار می‌دهد. زیرساخت‌های این پیست با میلیون‌ها پوند ساخته شده و یکی از پیست‌های رویایی برای اسکی بازان است.

اتریش، کشور کوه‌های آلپ

در اتریش جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که یکی از آنها پیست‌های اسکی است. معروفترین مناطق برای این ورزش عبارتند از:

  • پیست اسکی سنت آنتون که در منطقه‌ای به نام آلبرگه در دامنه کوه‌های آلپ واقع شده است. دلیل این جذابیت، بارش برف بیشتر در این منطقه است که باعث شده تا طرفداران آن نسبت به دیگر پیست‌های اسکی بیشتر شود. علاوه بر این می‌توانید از هتل‌های شیکی که در اطراف آن است نیز برای اقامت در کنار این پیست زیبا استفاده کنید. (نمونه این مکان پیست اسکی دیزین است که پوشیده از مقدار زیادی برف است)
  • Harakiri نیز شیب‌دارترین پست اسکی در این کشور بوده و سطحی یخی و سخت دارد.
  • همچنین پیست Hanenhamm در این کشور مخصوص رقابت‌های جهانی اسکی ساخته شده است.

ایتالیا، کشور زیبایی‌ها

پیست اسکی ایتالیا

اسکی در کشور ایتالیا نیز برای اسکی بازان بسیار جذاب و دوست داشتنی است. پیست‌های اسکی که در این کشور واقع شده در مناطق مختلف قرار گرفته‌اند:

  • مونت بلنک، مربوط به روستای Courmayeur در قسمت پایینی Mont Blanc واقع شده است. مکانی با تجهیزات عالی و فوق‌العاده که تعداد زیادی رستوران با غذاهای مخصوص ایتالیا در اطراف آن دیده می‌شود.
  • علاوه بر این پیست اسکی Sella Ronda نیز با ۲۳ کیلومتر طول مسیر، به صورت دایره‌ای شکل در اطراف کوه‌های سلا روندا قرار گرفته است.
  • در نهایت Hidden Valley در این کشور یکی از زیباترین پیست‌های اسکی است که در میان قله‌ها بوده و نمایی از آبشارهای یخ زده را در پیش چشمان اسکی بازان قرار داده است.

آمریکا، کشور پیست‌های اسکی معروف دنیا

امریکا را هم باید در میان بهترین کشورهای معروف دنیا از نظر داشتن پیست اسکی قرار دهیم. در تمام این پیست اسکی‌ها می‌توانید از منظره فوق العاده و امکانات عالی بهره‌مند شوید. علاقه زیاد مردم این کشور به اسکی باعث احداث پیست اسکی‌های متنوعی شده که در این میان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Blue Sky Basin (بکر و طبیعی با شیب تند)
  • Aspen
  • Corbet’s Couloir
  • Colorado
  • Jackson Hole Wyoming
  • Snowbird

آندورا، کشور اسکی بازان مبتدی

پیست اسکی آندورا

اگر به تازگی بخواهید ورزش اسکی را شروع کنید، کشور آندورا مقصد خوبی برایتان خواهد بود. در این منطقه آموزش اسکی برای افراد مبتدی وجود دارد. دلیل تفاوت این آموزش استفاده از مجهزترین امکانات است، مانند همان چیزی که در  پیست اسکی دربندسر در ایران می‌بینیم. همچنین سیستم بالابر و پیست‌های اسکی متنوعی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده که همگی از امکانات خوبی برخوردارند. Soldeo یکی از این پیست‌های معروف در این کشور است.

فنلاند، کشور بدون کوه دنیا

در فنلاند تعداد کوه‌ها بسیار کم است، اما باز هم آن را در میان بهترین کشورها برای اسکی قرار دادیم، چرا که امکانات و شرایط خوبی را برای این ورزش فراهم کرده است. فرقی نمی‌کند که در کدام سطح اسکی هستید. این کشور مکان مناسبی برای شما خواهد بود چرا که آموزش را هم در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. (آموزش اسکی در پیست اسکی آبعلی ایران نیز انجام می‌شود)

اسکاتلند، جزیره مخصوص اسکی بازان

اسکاتلند نیز در میان بهترین پیست‌های اسکی دنیا قرار گرفته است. کشوری که از این نظر توانسته امکانات بسیار ویژه و کاملی را در اختیار گردشگران قرار دهد. تقریبا در برخی از ماه‌ها در این کشور برف‌های سنگینی می‌بارد که به اسکی بازان اجازه انجام این ورزش را می‌دهد.

بهترین پیست‌های اسکی کنار گوش شماست!!!

چرا راه دور برویم، بهترین پیست‌های اسکی در جهان، در ایران احداث شده است. در این میان می‌توانیم به پیست اسکی توچال اشاره کنیم که گردشگران زیادی را در فصول سرد سال به سمت خود می‌کشاند. البته این تنها پیست اسکی در کشور نیست. دیزین، شمشک، آبعلی، پیست اسکی در بندسر و … همگی در این لیست قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

ورزش اسکی برای تمام افراد مناسب نیست. شما برای انجام این ورزش نیازمند آموزش و تجهیزات مناسب هستید. در غیر اینصورت نمی‌توانید از فضاهای معرفی شده به خوبی استفاده کنید. مناطقی که نام برده شد، برای افرادی مناسب است که قصد آموزش دارند یا به صورت حرفه‌ای اسکی را دنبال می‌کنند.

مطالب مرتبط:

آشنایی با فواید ورزش اسکی برای سلامتی بدن

معرفی تجهیزات مورد نیاز اسکی برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای

۶ پیست اسکی تهران که انتخاب اسکی‌بازان حرفه‌ای است

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *