آشنایی با فواید ورزش اسکی برای سلامتی بدن

شما چه برنامه‌ای برای روزهای سرد زمستانی خود دارید؟ اسکی پیشنهادی است که به اغلب دوستداران طبیعت در این روزهای سال می‌شود. ورزشی هیجانی که روح و جسم شما را متحول می‌کند. فرقی نمی‌کند که در چه سنی هستید، این ورزش مطمئنا انتخابی جذاب برایتان خواهد بود. بالا و پایین رفتن از تپه‌های پر از برفی که نور خورشید از سطح آنها منعکس شده و فضایی زیبا و رویایی را ایجاد کرده، برای هر فردی لذت بخش خواهد بود. علاوه این چشم انداز زیبا، اسکی فوایدی را هم برای بدن دارد، که افراد زیادی از آن بی خبرند. در این مطلب به نکاتی در مورد مزایای ورزش اسکی اشاره کرده‌ایم. اگر دوست دارید به پیست‌های اسکی تهران به ویژه پیست اسکی توچال بروید، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید. 

تقویت استخوان‌ها…

در ورزش اسکی زانوهای شما تحت فشار و وزن بدنتان قرار می‌گیرد. زمانی که شما چرخش‌های مختلف را در طی مسیر خود انجام می‌دهید، زانوهایتان درگیر می‌شود. این کار باعث تقویت و افزایش قدرت آنها خواهد شد. پاهای شما در ورزش اسکی به مرور قوی‌تر شده و در نهایت آن را نسبت به آسیب‌های مختلف مقاوم می‌کند.

جلوگیری از افسردگی فصلی…

برخی افراد به زمستان علاقه‌ای نداشته و در این فصل دچار افسردگی می‌شوند. اسکی در میان ورزش‌های تنفسی قرار گرفته و به دلیل آنکه در فضای آزاد انجام می‌شود.، باعث جلوگیری از افسردگی خواهد شد.

خداحافظی با بیماری‌های قلبی!!!

یکی دیگر از اثرات ورزش اسکی روی سلامت قلب و عروق است. مانند همان چیزی که در حرکات استقامتی ایروبیک می‌بینیم. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اسکی بازان از قدرت عضلانی قلبی بالاتری برخوردار بوده و معمولا ابتلا به بیماری‌های قلبی در آنها کمتر است.

تجربه‌ خوابی باکیفیت و عالی…

کافی است یکبار این ورزش را امتحان کنید تا از تاثیر فوق العاده آن برای داشتن یک خواب راحت لذت ببرید. اسکی به دلیل درگیر کردن تمام اعضای بدن خستگی زیادی را در بدن شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین پس از روز اسکی، احتمالا خواب خوبی را تجربه می‌کنید.

افزایش قدرت ماهیچه‌های بدن…

ماهیچه‌ها اصلی‌تری نقاط بدن هستند که در ورزش اسکی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. موقعیتی که شما در اسکی دارید، شبیه به اسکوات است. به همین دلیل تمام عضلات ران و ماهیچه‌های شما درگیر می‌شود. با اسکی کردن در پیست اسکی دربندسر و دیگر پیست‌های اسکی می‌توانید قدرت ماهیچه‌های بدنتان را افزایش دهید.

تحریک تمام نقاط بدن…

مزیت اسکی را می‌توانیم در تحریک اعضای بدن نیز ببینیم. زمانی که شما به اسکی می‌روید، تمام نقاط بدنتان به حرکت در می‌آید. بعلاوه در این ورزش ترکیبی از تعادل و هماهنگی را تجربه خواهید کرد تا بتوانید در حین حرکت به خوبی روی چوب‌های اسکی بایستید. با این وجود نقطه به نقطه بدن شما درگیر خواهد شد.

تغییر خلق و خو…

اسکی، ورزشی در طبیعت است. کافی است یکبار آن را امتحان کنید، تا حسی از سرخوشی و شادی را تجربه کنید. ورزش اسکی اگر جزو تفریحات آخر هفته شما قرار گیرد باعث ایجاد شادی و تغییر خلق و خوی شما شده و به عبارتی شما را برای یک هفته کاری پر از استرس آماده می‌کند.

انعطاف بالای بدن…

در بدن‌های منعطف عمل اسکی بهتر انجام می‌شود. این موضوع در اسکی بازان با تجربه بیشتر دیده می‌شود. زمانی که بدن شما منعطف می‌شود، دیگر در طول اسکی دچار گرفتگی و رگ به رگ شدن نخواهید شد. حرکات کششی در حین اسکی، بدن شما را منعطف کرده و عضلات مربوط به نواحی ران و شکم را تقویت می‌کند.

 

جلوگیری از پیری زودرس…

شاید برایتان عجیب باشد، اما اسکی، اکسیر جوانی است. روحیه شاد، بالا رفتن سلامت بدنی و افزایش قدرت و توان عضلانی در این پروسه موثر است. اگر ورزش اسکی را در زندگی روزمره خود قرار دهید، از پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد.

کالری سوزی و لاغری…

کالری سوزی یکی از اصلی‌ترین مزایای اسکی است که باعث شده افراد به سمت این ورزش بروند. اگر قصد کاهش وزن در این فصل را دارید و برای رفتن به باشگاه تمایلی ندارید، بهتر است اسکی را امتحان کنید. تقریبا ۳۰ دقیقه این ورزش، میزان ۲۲۳ کالری را می‌سوزاند.

افزایش شادی و روحیه بالا…

افرادی که اسکی را در میان ورزش‌های خود قرار می‌دهند، عموما از نشاط و روحیه خوبی برخوردارند. اسکی تاثیر مثبتی را روی رو ح و روان شما دارد.

بهبود سلامت روانی…

مطمئنا قرار گرفتن در طبیعت حس و حال بی‌نظیری را به شما می‌بخشد. اسکی نیز ورزشی در طبیعت است. اسکی بازان، از سلامت روانی خوبی برخوردار بوده و در حین اسکی استرس و انرژی‌های منفی را از خود دور می‌کنند.

تقویت سیستم ایمنی…

اگرچه زمستان فصل سرماخوردگی است، ما جالب اینجاست که اسکی بازان با وجود قرار گرفتن در معرض هوای سرد، کمتر دچار بیماری می‌شوند. این ورزش به میزان زیادی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند.

پیدا کردن دوست‌های جدید…

مزایای اسکی

اسکی، ورزشی اجتماعی است. با ورود به پیست اسکی، می‌توانید با افراد دیگر آشنا شده و روابط اجتماعی خود را بهتر کنید. پیست‌های اسکی مانند پیست اسکی آبعلی، مکانی عالی برای گذران وقت با دوستان و اعضای خانواده نیز هستند. 

بهبود عادات غذایی…

برای اسکی باید تغذیه‌تان مناسب باشد. در این روز باید قدرت خود را تقویت کرده و در زمان ناهار با سوخت گیری و در شام با میل کردن یک وعده غذایی سبک روز خود را به پایان برسانید. معمولا خوردن پروتئین، میوه و سبزیجات بیشتر و شکر و چربی کمتر در این ورزش به مرور باعث بهبود عادات غذایی خواهد شد.

کاهش استرس

زمانی که در پیست اسکی دیزین قرار می‌گیرید، منطقه‌ای زیبا و سراسر برف را خواهید دید. جایی که استرس را از شما دور کرده و دریافت ویتامین D در کنار آن باعث از بین رفتن استرس و اختلالات روانی شما می‌شود.

اسکی انتخابی ایده‌آل در میان تفریحات زمستانی…

مزایای اسکی برای سلامتی

با وجود فوایدی که ورزش اسکی دارد، مطمئنا یکی از بهترین انتخابات برای هر فردی است. می‌توانید این ورزش را به عنوان یک تفریح در آخر هفته‌های خود قرار دهید. البته برای تجربه کردن آن نیازمند خرید لوازم و تجهیزات هستید. همچنین اگر مبتدی هستید، باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینید. تعداد زیادی پیست اسکی در جای جای ایران وجود دارد که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. اگر به دنبال حتی یکی از اثرات این ورزش می‌گردید، همین حالا به دنبال خرید تجهیزات آن بروید تا زمستانی متفاوت را برای خود بسازید.

مطالب مرتبط:

معرفی تجهیزات مورد نیاز اسکی برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای

۶ پیست اسکی تهران که انتخاب اسکی‌بازان حرفه‌ای است

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *