همه چیز درباره پاکسازی پوست

همه چیز درباره پاکسازی پوست

زیبایی از آن دسته چیزهایی است که تمامی افراد به آن علاقه دارند. موضوعی که در ظاهر افراد دیده شده و می‌تواند بر ابعاد روانی هر شخص مانند اعتمادبه‌نفس او تأثیرات فراوانی داشته باشد. در این بین یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها برای ایجاد زیبایی در هر شخص، پوست صورت او است. زمانی که پوست صورت شفافی داشته باشید، بدون نیاز به هیچ‌گونه آرایشی زیبایی شما چندین برابر می‌شود. این موضوع با استفاده از راهکارهایی برای پاکسازی پوست می‌تواند بهبود یابد. از همین رو تصمیم گرفتیم که در این مقاله به سراغ پاکسازی پوست رفته و درباره آن نکاتی را بیان کنیم. از چیستی این راهکار تا انواع و اقسام مختلف آن را برشمرده و درباره هریک به گفت‌وگو نشسته‌ایم. با خواندن این مقاله و نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد، می‌توانید با انواع روش‌های رسیدگی به پوست و پاکسازی آن آشنا شده و از این راهکارها در خانه، آرایشگاه یا کلینیک‌های زیبایی استفاده کنید.

 

منظور از پاکسازی پوست چیست؟

پیش از آن که به سراغ معرفی و توضیح درباره انواع روش‌های پاکسازی پوست برویم، لازم است تا درباره پاکسازی پوست و مفهوم آن نکاتی را بیان کنیم. در واقع پاکسازی پوست، واژه عمومی بوده که برای مجموعی از روش‌های مراقبت پوست به کار می‌رود. در زمان انجام پاکسازی بر روی پوست صورت، سه هدف دنبال می‌شود که در تمامی روش‌های آن، یکسان است؛ برداشت سلول‌های مرده، پاکسازی آلودگی‌ها، چربی‌ها و مواد اضافی بر روی پوست و در نهایت کمک به پوست با استفاده از آبرسانی و تغذیه. در تمامی روش‌های پاکسازی پوست این سه هدف دنبال می‌شود که در نهایت قرار است که هر کدام از این روش‌ها با دنبال کردن آن‌ها بتوانند وضعیت سلامت پوست صورت را بهبود بخشیده و شفافیت پوستی بیشتر و ظاهری زیباتر را برای فرد به وجود آورند. در ادامه به انواع روش‌های آن پرداخته و درباره هریک نکاتی را بیان خواهیم کرد.

 

انواع مختلف روش‌های پاکسازی پوست

همان‌طور که گفته شد، روش‌های مختلف و متفاوتی برای پاکسازی پوست وجود دارد که در تمامی این روش‌ها، اساس و پایه یکسان است. نکته قابل‌توجه در ابزار و وسایل به‌کاررفته برای پاکسازی پوست بوده که می‌تواند این روش‌ها را به دسته‌بندی‌های مختلف و متفاوتی تقسیم کند. به‌صورت کلی بر اساس ابزارهای کاربردی برای پاکسازی پوست از آلودگی و چربی، سه نوع روش وجود دارد. ساده‌ترین این روش‌ها، به‌صورت خانگی بوده که هر فردی می‌تواند از آن استفاده کند. دسته دوم این روش‌ها، در آرایشگاه‌ها صورت می‌گیرد که نیاز به دستگاه‌هایی کمی حرفه‌ای‌تر دارد. در نهایت و در دسته سوم نیز، روش‌هایی کاملاً حرفه‌ای و تخصصی وجود دارد که در کلینیک‌های زیبایی و زیر نظر متخصص انجام می‌شود. در ادامه این مقاله به بیان برخی از این موارد در هر دسته خواهیم پرداخت.

 

انواع روش‌های خانگی پاکسازی پوست

به‌صورت کلی روش‌های پاکسازی کردن پوست در خانه را می‌توان به شش مرحله تقسیم‌بندی کرد. در این روش لازم است تا در ابتدا از یک شوینده مناسب و خوب برای پوست خود استفاده کنید. شوینده‌ای که متناسب با پوست شما باشد و بتواند تأثیر خوبی را بر شفافیت و درخشندگی پوست شما داشته باشد.

در مرحله دوم پاکسازی خانگی پوست، لازم است تا چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه پوست خود را بخور دهید. این کار را می‌توانید بر روی دستگاه بخور یا یک قابلمه در حال جوشیدن آب انجام دهید. پس از آن اگر از ماساژ یخ بر روی صورت خود استفاده کنید، تأثیرات آن را چندین برابر خواهید کرد.

استفاده از ماسک صورت، مرحله سوم در پاکسازی خانگی پوست صورت است. این مرحله می‌تواند مواد مغذی و موردنیاز پوست شما را تأمین کرده و به شما کمک کند تا پوست شفافی داشته باشید. انواع مختلفی ماسک در بازار وجود دارد که هریک بر اساس تنوع پوست‌های مختلف شکل گرفته‌اند. ضمن اینکه با استفاده از مواد موجود در خانه نیز می‌توانید ماسک‌های صورت و بدن مختلفی را برای خود بسازید.

پس از این مراحل و در مرحله چهارم، احتمالاً جوش‌های سرسیاهی را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. برای از بین بردن این جوش‌ها می‌توانید از اسکراب پوست بهره ببرید. انواع اسکراب خانگی یا موجود در بازار گزینه‌های مناسبی هستند که می‌توانند برای ماساژ دادن صورت شما انتخاب شوند.

در مرحله بعدی استفاده از تونر می‌تواند به تنظیم ph پوست شما کمک کند و آن را به تعادل برساند. به این منظور می‌توانید از تونرهای مختلف و متفاوت موجود در بازار، متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

در آخرین مرحله از پاکسازی خانگی پوست، لازم است تا مرطوب کردن پوست را انجام دهید. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند مهر پایانی بر تمامی تلاش‌های قبلی شما باشد. در این مرحله نیز لازم است تا از محصولی متناسب با پوست خود استفاده کرده و به این ترتیب سلامتی را برای پوست خود به ارمغان آورید.

 

روش‌های پاکسازی پوست در آرایشگاه

برای پاکسازی کردن پوست در آرایشگاه نیز، مراحل تقریباً مشابه با روش‌های خانگی است. با این تفاوت که در این روش درمانی، فردی متخصص‌تر بر روی پوست شما کارهای لازم را انجام داده و تسلط مناسبی برای انجام این کار دارد. مراحل این روش از پاکسازی پوست عبارت است از:

  • بخور دادن، ماساژ صورت و استفاده از لایه‌بردار شیمیایی
  • استفاده از اسکراب برای برداشتن لایه‌های مرده از روی پوست صورت
  • پاکسازی صورت با استفاده از شوینده‌های مختلف و لایه‌بردارهای متناسب با نوع پوست
  • استفاده از کرم و لوسیون برای آبرسانی کردن پوست

 

حرفه‌ای‌ترین روش‌های پاکسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی

پاکسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی اثر بهتر و ماندگارتری دارد!

پاکسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی اثر بهتر و ماندگارتری دارد!

اگر به دنبال آن هستید که پوست خود را زیر نظر یک متخصص زیبایی به بهترین شکل ممکن خود برسانید و زیبایی آن را دو چندان سازید، استفاده از روش‌های پاکسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. در این روش‌ها نیز برخی مراحل با دو روش قبلی مشترک به نظر می‌رسد. با این تفاوت که حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر صورت گرفته و می‌تواند به پاکسازی عمیق‌تری در پوست منجر شود. مراحل استفاده از پاکسازی صورت در کلینیک‌های زیبایی به‌صورت معمول عبارت است از:

  • تمیز کردن پوست با استفاده از شوینده‌های حرفه‌ای
  • برداشت لایه‎های مرده پوست با روش‌های متفاوت
  • ماساژ حرفه‌ای و تخصصی برای بهبود خون‌رسانی و کلاژن سازی در پوست
  • لایه‌برداری پوست برای بهبود اثرات درمانی
  • استفاده از ماسک‌های درمانی و زیبایی

پاکسازی پوست روش‌های مختلفی دارد. میکرودم و میکرونیدلینگ از جمله روش‌های بسیار خوب پاکسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی هستند. که به جوانسازی پوست شما هم کمک زیادی می‌کنند.

 

سخن آخر

اگر به دنبال روش‌های پاکسازی پوست خود هستید و می‌خواهید پوست زیباتری را داشته باشید، خواندن این مقاله برای شما می‌تواند کمک‌کننده باشد. در این مقاله سعی کردیم تا درباره پاکسازی پوست از آلودگی و چربی، نکات بسیاری را بیان کنیم. نکاتی که بتواند به شما در رسیدن به هدف موردنظر کمک کرده و در نهایت نیز پوست زیبا و شفافی را برایتان به ارمغان آورد. از روش‌های پاکسازی پوست در خانه تا آرایشگاه و کلینیک و مراحل هرکدام سخن گفتیم و درباره آن‌ها به گفت‌وگو نشستیم. امید است با خواندن این مقاله توانسته باشید روش موردنظر خود را انتخاب کرده و راهکار مناسبی را برای رسیدگی به پوست خود برگزینید. همچنین برای دریافت انواع خدمات زیبایی پوست و مو می‌توانید از پیشنهادهای تخفیفان استفاده کنید


این مطالب را هم بخوانید:

۷ روش ساده و بدون دردسر برای جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی چیست و چه تاثیری بر لاغری و جوانسازی پوست دارد؟

لیفت مژه چیست؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *