۷ روش ساده و بدون دردسر برای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست از آن دسته موضوعات مهمی است که هر شخصی حداقل یک‌بار در زندگی‌اش به آن فکر می‌کند و کاری در رابطه به آن انجام می‌دهد. بسیاری از بانوان از همان سنین جوانی به شادابی پوستشان بسیار اهمیت می‌دهند.

شما چقدر به پوستتان اهمیت می‌دهید؟ راه‌های زیادی برای داشتن پوستی صاف، زیبا، شفاف و البته جوان وجود دارد. ما در این پست سعی داریم تا راه‌هایی را به شما پیشنهاد کنیم، که هم هزینه زیادی ندارند و نتیجه بسیار خوبی در کوتاه مدت ارائه می‌دهند.

جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست با بوتاکس

تزیق بوتاکس تبدیل به یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی پوست شده. بوتاکس در اصل نوعی سم است. البته اصلا جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. اگر تزریق بوتاکس در مقادیر کنترل شده باشد، کاملا بی‌خطر است. تزریق بوتاکس در زیر پوست باعث می‌شود تا عضلات آن ناحیه از پوست فلج شده و باعث از بین رفتن چین و چروک آن ناحیه از پوست شود. بوتاکس بر پایه سه هدف اصلی تزریق می‌شود که این اهداف عبارت‌اند از: کنترل اسپاسم و گرفتگی عضلانی، تعریق شدید زیربغل و زیباسازی.

تزریق بوتاکس با هدف زیبایی به صورت عملی غیرجراحی است که عضله‌های ایجادکننده چین و چروک صورت، پیشانی، دور چشم و خط اخم را شل و آرام می‌کند. سال‌های زیادی است که تزریق بوتاکس با رعایت کامل ایمنی بر روی بانوان و آقایانی انجام می‌شود که برای دستیابی به پوستی جوان‌تر و صاف‌تر می‌خواهند چین و چروک‌های صورت خود را از بین ببرند و جوانی خود را بازیابند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی برگرفته از مصریان باستان برای جوانسازی پوست است. در این روش توسط سوزن‌های بسیار ریز میلیون‌ها حفره بسیار کوچک روی پوست شما تشکیل می‌شود. این عمل باعث می‌شود فعال شدن فرآیند کلاژن سازی روی پوست شما می‌شود. با از بین رفتن لایه‌های پوست قدیمی و به وجود آمدن لایه‌های جدید پوستی، پوست صورت شما  جوان‌تر و زیباتر خواهد شد. میکرونیدلینگ می‌تواند چین و چروک، لک‌های صورت و جای سوختگی رو پوست شما را به راحتی پاک کند. میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست برای نقاط حساسی مانند دور چشم، دورهان و دور بینی است و تاثیر بسیار خوبی روی این نواحی دارد.

مقاله مرتبط: میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست شما دارد؟

جوانسازی پوست با میکرودرم

دیگر از دیدن چین و چروک‌های پوست خود در آینه نگران نشوید. میکرودرم روشی برای لایه برداری، فعال کردن فرآیند کلاژن سازی و آلاستین می‌شود. در روش میکرودم نوعی کریستان خاص از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده روی پوست قرار می‌گیرد و باعث تراش بسیار نازک لایه بالایی پوست شما می‌شود. سپس به وسیبه یک دستگاه مکش از روی پوست شما برداشته می‌شود. این مکش باعث بهتر شدن جریان خون در منطقه و افزایش فعالیت سلول‌های فیبروبلاست روی پوست شما می‌شود.

از روش میکرودرم برای از بین بردن لکه‌های پیری، پاکسازی جوش‌های سر سیاه و شاداب شدن پوست صورت استفاده می‌کنند که این باعث پاک سازی پوست میشود. میکرودرم به دلیل فعال کردن کلاژن سازی باعث سفت شدن، ضخیم شدن و شفاف شدن بهتر پوست شما می‌شود.  میکرودرم در پوست‌های چرب چربی صورت را کنترل می‌کند ودر پوست‌های خشک موجب تحریک فعالیت غدد می‌شود و به نرمتر شدن و لطافت پوست کمک می‌کند.

مقاله مرتبط: میکرودرم چیست و چه تاثیراتی بر پوست دارد؟

جوانسازی پوست با هیدرودرم

هیدرودرم یکی دیگر از روش‌های جوانسازی پوست است. در این روش سطح خارجی پوست شما ساییده می‌شود. در هنگام انجام عمل سایش، دستگاه هیدرودرم سرم‌های مخصوصی را به لایه‌های عمیق پوست وارد می‌کند. این سرم‌های برای درمان جوش، از بین بردن علائم پیری و آبرسانی به پوست هستند.

هیدرودرم در واقع سلول‌های مرده که شامل جوش‌های سر سیاه و سرسفید هستند را از بین می‌‎برد. هیدرودرم برعکس روش میکرودرم که با دانه‌های زبر باعث لایه برداری پوست می‌شود، با فشار آب کثیفی‌های و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. هیدرودرم  با آبرسانی به پوست جریان خون را در پست صورت شما بهبود می‌بخشد و باعث کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی پوست شما می‌شود.

هایفوتراپی

دنبال یک روش مدرن برای لیفت و سفت کردن پوستتان هستید؟ هایفوتراپی صورت یک پیشنهاد خوب برای این کار است. هایفوتراپی از سال ۲۰۱۲ به این سمت بسیار محبوب و گسترده شده با امواج متمرکز شده مافوق صوت برای لیفت و سفت کردن پوست صورت و گردن بسیار پرتوان است. در روش هایفو تراپی انرژی مافوق صوت در حالت کاملا غیر تهاجمی، مقدار کمی گرما در لایه های زیرین پوست تولید می کنند. گرمای ایجاد شده باعث تحریک سلول‌ها برای تولید کلاژن و در نتیجه جوان سازی پوست می‌شود.

روش درمانی هایفوتراپی از روش‌های ایمن و موثر برای درمان افتادگی پوست و دیگر مشکلات پوست است. هایفوتراپی یک روش درمانی جدید غیر جراحی و غیر تهاجمی مشابه اولتراتراپی است که در آن از امواج مافوق متمرکز و فرآیند بهبود طبیعی خود صورت برای لیفت صورت، بهبود وضعیت پوست و سفت کردن افتادگی آن در ناحیه ابرو، گردن، زیر چانه، و حتی بالای ناحیه سینه بیمار استفاده‌می شود.

کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن زیر پوست شما تزریق می‌شود. سیستم ایمنی بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می‌کند و و دستور افزایش جریان خون در این منطقه را می‌دهد. افزایش گردش خون رسیدن مواد مغذی مورد نیاز پوست در این منطقه را بیشتر می‌کند. این مورد باعت افزایش ترمیم سلولی پوست می‌شود. کربوکسی تراپی یک تکنیک موثر جوانسازی به خصوص برای ترمیم گودی و سیاهی چشم، بهبود چروک‌ها و ترک‌های پوستی و کاهش سلول‌های چربی یا سلولیت می‌شود. از کربوکسی تراپی می‌توان برای تمام نقاط بدن از جمله پلک، صورت، گردن، پشت دست‌ها، باسن، و پاها استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این روش حتما مقاله کربوکس تراپی چیست؟ را بخوانید.

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از دیگر از روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی صورت است که محبوبیت زیادی هم دارد. با انجام تزریق ژل شما می‌توانید فرم دلخواه خود را به صورتتان هدیه دهید. در این روش شما می‌توانید به لب‌ها، گونه‌ها و پیشانی خود حجم دهید و شل‌شدگی و فرورفتگی پوست را که به خاطر پیری و افزایش سن به وجود آمده برطرف کنید. این روش به خاطر طول عمر بالا، رسیدن آنی به نتیجه مورد نظر و البته ایمنی بالا از جمله روش‌های محبوب جوانسازی پوست صورت است.

لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست است. اندولیفت روشی جایگزین برای جراحی لیفت است. این روش که بسیار کم‌تر تهاجمی بوده، نیاز به بیهوشی و بستری شدن ندارد و از همه مهم‌تر هیج جای زخمی هم روی صورت نمی‌گذارد. همچنین نتایج آن هم بسیار خوب و مشابه جراحی است.

لیز اندولیفت به زیر پوست و به بافت‌های عمقی تابیده می‌شود و به صورت کاملا انتخابی شروع به تجزیه چربی‌ها و بازآرایی اسکلت پروتئینی پوست می‌کند. تجزیه چربی‌های جمع شده زیر پوست که باعث شل شدن و افتادگی پوست شده‌اند، باعث لیفت پوست و در نتیجه جوانسازی می‌شود.  همینطور این لیزر باعث تحریک کلاژن سازی پوست شده که محکم شدن بافت‌های پوستی کمک می‌کند.


این مطالبت را هم بخوانید:

با موخوره و بهترین روش‌های موخوره گیری آشنا شوید

هر آنچه که باید درباره تزریق بوتاکس و تاثیر آن بر جوانسازی پوست بدانید

تزریق ژل چیست و چگونه زیبایی را به صورت شما هدیه می‌کند؟

اپیلاسیون چیست و چه نکاتی را باید در هنگام انجام آن رعایت کنید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *