اپیلاسیون چیست و چه نکاتی را باید در هنگام انجام آن رعایت کنید

اپیلاسیون

اپیلاسیون (به انگلیسی: waxing) از جمله روش‌های راحت و آسان برای از بین بردن موهای زائد است. اپیلاسیون بدن که  طرفداران زیادی دارد، فواید و نکاتی دارد که دانستن برای کسانی که می‌خواهند این روش را برای اولین بار تجربه کنند یا کسانی که به طور مرتب در مرکز اپیلاسیون انجام می‌دهند، بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا ابتدا توضیح دهیم اپیلاسیون چیست و سپس تمام نکاتی که باید درباره این روش بدانید را برایتان توضیح دهیم.

اپیلاسیون

اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون یک واژه فرانسوی است و به معنای از بین رفتن موهای زائد است. در این روش موها باید از ریشه کنده شود. اپلاسیون بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است که خود روش‌های مختلف دارد. بند انداختن، الکترولیز و لیزر موهای زائد در کلینیک لیزر یکی از روش‌های اپیلاسیون بدن است. روش استفاده از موم، روشی سنتی و معمول است که طرفداران بسیاری دارد.

اپیلاسیون بدن با موم به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود. موم گرم روشی معمول‌تر است که نتیجه بهتری هم دارد. در این روش موم تا دمای مناسب حرارت می‌بیند و روی سطح بدن پخش می‌شود. سپس با استفاده از یک پارچه برداشته می‌شود. اما موم سر روی نوارها و پارچه‌های از پیش آماده شده، مالیده شده و مستقیم روی پوست چسبانده می‌شود و باید با یک حرکت سریع آن را برداشت.

اپیلاسیون بدن با استفاده از موم گرم از جمله روش‌هایی است که در ایران و دنیا طرفداران بیشتری دارد. با استفاده از این روش می‌توان موهای زائد تقریبا تمام نقاط بدن را از بین برد. حالا که به سوال اپیلاسیون چیست پاسخ دادیم، در ادامه به فواید اپیلاسیون می‌پردازیم.

فواید اپیلاسیون چیست؟

فواید اپیلاسیون برای پوست

 فواید اپیلاسیون بدن بیشتر از داشتن پوستی لطیف و بدون مو است. این روش نه فقط کمک می‌کند تا از پوست نرم و لطیف لذت ببرید بلکه در بلند مدت هم فواید قابل توجهی دارد. فواید انجام اپیلاسیون عبارست از لطیف شدن بافت پوست، عدم ایجاد حساسیت و خارش، کاهش سرعت رشد مو و داشتن پوستی صاف و بدون مو آن هم بدون هرگونه برش یا خراشیدگی روی پوست است. در ادامه توضیح این فواید می‌پردازیم.

۱. لطیف شدن بافت پوست

 یکی از بهترین فواید اپیلاسیون بدن، لطیف شدن پوست است. موم پوست را لطیف‌تر می‌کند. دلیل آن این است که وقتی رو پوست قرار می‌گیرد، بلافاصله شروع به خشک شدن می‌کند.

این کار باعث می‌شود تا سلول‌های مرده و خشک شده روی پوست، به موم بچسبند و وقتی شما موم را از پوست جدا می‌کنید، این سلول‌ها هم جدا می‌شوند.

۲. عدم ایجاد حساسیت و خارش

اپیلاسیون بدن با موم از معدود روش‌هایی است که به ندرت باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود. دلیل آن هم استفاده بسیار کم مواد شیمیایی در موم است. موم گرم بیشتر با مواد طبیعی درست می‌شود. به همین دلیل شما حتی جوش‌های ریز  قرمز هم در پوستتان به وجود نخواهد آمد.

۳. بدون بریدگی و زخم

در هنگام انجام اپیلاسیون از هیچ نوع وسیله‌ایی مانند تیغ استفاده نمی‌شود. به همین دلیل هیچگونه زخم یا بریدگی روی پوست مشاهده نخواهید کرد.

۴. پوستی صاف و بدون مو

داشتن پوستی کاملا صاف و بدون مو آرزوی همه است. اپلاسیون بدن این قدرت را دارد تا تمام موها را از بدن جدا کند و کوچکترین یا نازک‌ترین مویی را باقی نگذارد. در حالی که سایر روش‌های معمولا موهای کوچک یا نازک دست نخورده باقی می‌مانند و پوست شما آن‌طور که می‌خواهید صاف و بدون مو نخواهد شد.

۵. کاهش سرعت رشد موهای زائد

بزرگ‌ترین فایده اپیلاسیون بدن با موم گرم را در این می‌دانند که پس از استفاده از این روش، سرعت رشد موهای زائد به شدت کم می‌شود. دلیل آن هم این است که در این شیوه، موهای زائد از ریشه خارج می‌شوند. در نتیجه رشد موها با سرعت بسیار کمتری آغاز خواهد شد و شما به مدت حداقل ۳ تا ۴ هفته هیچ رشدی را مشاهده نخواهید کرد.

۶. انجام شدن سریع

به طور کلی، اپیلاسیون را می‌توان خیلی سریع انجام داد. موم را می‌‌توان در بخش بزرگی از پوست پخش کرد و یک باره موهای آن ناحیه را از بین برد. به عنوان مثال، متخصص این کار می‌‌تواند موهای هر دو پا را به صورت کامل (مچ پا تا خط بیکینی) در طی یک ساعت یا کمتر از بین ببرد.

۷. لایه برداری پوست

از دیگر فواید اپیلاسیون می‌توان به لایه برداری پوست اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید از موم برای مواد اپیلاسیون استفاده می‌شود. جدا کردن موم به وسیله پارچه از روی پوست باعث می‌شود که در پوست شما لایه برداری سطحی انجام شود. لایه برداری پوست از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می‌کند؛ درصورتی که روش‌های دیگر از بین بردن موهای زائد مثل شیو کردن، باعث رشد موهای زیر پوستی می‌شوند.

بیماری‌های مرتبط با اپیلاسیون

مضرات و عوارض اپیلاسیون

درست است که اپیلاسیون بدن یکی از روش‌های موثر برای از داشتن پوستی صاف و شفاف است و می‌تواند رشد موهای زائد را کم کند، ولی انجام آن در مراکزی که بهداشت را به خوبی رعایت نکنند، می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های زیادی شود.

دانستن این نوع بیماری‌ها می‌تواند باعث دقت بیشتر در انتخاب مراکز اپیلاسیون و دقت در انجام کار شود. وقتی وسایلی که این روش با آن انجام می‌شود، بین افراد مختلف مشترک باشد، می‌تواند بیماری‌های مختلفی را مانند زرده زخم، انواع بیماری‌های قارچی و ویروسی را انتقال دهد.

 برخی از بیماری‌ها مانند زگیل می‌توانند تا چهار یا پنج ماه مخفی باشند و سپس خود را نشان دهند. هرچند زگیل ممکن است به خودی خود و زود از بین برود، ولی باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرد. زیرا امکان سرایت آن به دیگر نقاط پوست وجود دارد.

در صورت سرایت آن به نقاط دیگر بدن درمان آن سخت و طولانی مدت خواهد بود و ایمنی بدن هم در مقابل این نوع بیماری بسیار پایین است. عفونت یکی دیگر از مواردی است که ممکن پس از انجام اپیلاسیون بدن رخ دهد. عفونت تبخال یکی از بدترین نوع آن‌هاست که اگر زود درمان نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود.

اپیلاسیون دائم یا معمولی؟

امروزه بسیار از آرایشگاه‌ های تهران پیشنهاد اپیلاسیون دائم را به مشتریان خود می‌دهند. اما این روش چه فرقی با اپیلاسیون معمولی دارد و کدام بهتر است؟ اپیلاسیون دائم یا معمولی؟ حقیقت این است که در اپیلاسیون دائم از موم دائم استفاده می‌کنند که قیمتی بیشتر از موم‌های معمولی دارد. موم دائم معمولا گیاهی است و اصلی‌ترین شاخصه این موم قدرت چسبندگی بسیار بالای آن است. همین قدرت چسبندگی باعث می‌شود تا تمام موهای بدن (حتی موهای خیلی ریز) از ریشه جدا شوند. ریشه کن شدن موهای بدن باعث می‌شود تا سرعت رشد آن‌ها بسیار کند شود ولی این موم قادر نیست تا رشد آن‌ها را متوقف کند. با این حال این موم قادر است بسیار تاثیر خوبی رو موهای بسیار ریز بدن داشته باشد و آن‌ها را از ریشه جدا کند.

با این حال توجه داشته باشید که این نوع موم‌ها به خاطر چسبندگی بسیار بالایی که دارند، قادر هستند که به پوست شما آسیب برسانند. اگر پوست حساسی دارید، برای اپیلاسیون بدن فقط از موم‌های معمولی استفاده کنید.

آشنایی با انواع موم اپیلاسیون

موم اپیلاسیون

اگر دوست دارید بدانید موم بدن چیست، ابتدا باید بدانید موم انواع مختلفی دارد. موم‌هایی که برای رفع موهای زائد استفاده می‌شوند، ترکیبات متفاوتی دارد و ویژگی هر کدام با هم فرق می‌کند. برخی مناسب اپیلاسیون موهای ریز و برخی مناسب موهای نازک است. این نکته بسیار مهم است که بدانید چه نوع مومی برای شما مناسب است تا از هرگونه حساسیت پوستی جلوگیری کنید. به طور کلی می‌توان موم‌ها را به سه بخش اصلی تقیسم کرد. موم گرم یا موم داغ، موم سرد و موم گیاهی. در ادامه به معرفی این موم‌ها می‌پردازیم.

۱. موم داغ

یکی از رایج‌ترین نوع موم‌ها، موم داغ است. برای داغ کردن این نوع موم آن داخل دستگاه اپیلاسیون قرار می‌دهند و زمانی که به دمای مشخص شده رسید از آن استفاده می‌کنند. موم داغ نباید آن‌قدر داغ باشد که به پوست آسیب برساند و نباید آنقدر سرد باشد که نتوان از آن استفاده کرد. پس از انجام این روش، بین ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد تا موها مجدد رشد کنند. حتما قبل از انجام اپیلاسیون بدن توسط موم داغ، پوست خود را با کرم‌های سفت کننده، تقویت کنید تا منافذ باز پوست بسته شوند.

یکی از مزایای بسیار خوب موم داغ این است که نیاز به چند باره کاری ندارد و همان بار اول تمام موهای زائد از بدن جدا می‌شوند. علاوه بر این شما می‌توانید از این نوع موم برای نواحی حساس بدن و نواحی که موهای ریز زیاد دارد، استفاده کنید.

۲. موم سرد

احتمالا اسم پد اپیلاسیون را شنیده‌اید و دنبال بهترین پد برای اپیلاسیون بدن هستید. موم سرد روی این پدها قرار می‌گیرد. سپس پد روی سطح پوست قرار می‌گیرد.  این پدها باید در خلاف جهت رویش موها و با سرعت کشیده شوند تا موهای زائد از ریشه دربیایند. این روش نسبت به اپیلاسیون گرم ساده‌تر و راحت‌تر است و همه افراد می‌توانند از موم سرد استفاده کنند. این روش در خانه و بسیار راحت انجام می‌شود و دردسرهای کار با موم داغ را ندارد و ارزان‌تر هم هست. این موم معمولا از مواد طبیعی درست شده حتی درمیان اپیلاسیون کارهای حرفه‌ای هم طرفداران زیادی دارد.

۳. موم گیاهی

چند وقتی است که انواع موم‌‌های گیاهی برای اپیلاسیون وارد بازار شده‌اند و هر کدام خواص مخصوص به خود را دارند. محبوب‌ترین نوع این موم‌ها موم شکلاتی، موم عسلی، موم توت فرنگی و موم آلوئه‌ورا هست که هر کدام برای پوست شما بسیار خوب است و خواص متفاوتی دارند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین موم‌ های گیاهی بپردازیم.

 موم شکلاتی

کسانی که پوست حساس دارند باید از این نوع موم برای اپیلاسیون بدن استفاده کنند. این نوع موم برای هر نوع مویی مناسب است. این نوع موم معمولا حاوی کاکائو، روغن لوبیا و روغن آفتابگردان است و به نرم شدن پوست کمک می‌کنند. موم شکلاتی حاوی مقادیر زیادی از کلسیم، آهن و ویتامین‌هایی مانند D،C،E و ویتامین B1 است که باعث مرطوب ماندن پوست پس از اپیلاسیون می‌شود.

 موم منظم

این نوع موم از ترکیب لیمو و شکر به دست می‌آید و پراستفاده‌ترین موم برای اپلاسیون است. این نوع موم نمی‌تواند موهای ریز از بین ببرد و کسانی که پوست‌های حساسی دارند بهتر است از این نوع موم استفاده نکنند.

 موم آلوئه‌ ورا

   گیاه آلوئه‌ورا برای کسانی که پوستشان بسیار حساس است و ممکن است پس از اپیلاسیون بدن ملتهب شود، گزینه‌ای بسیار ایده آل است. آلوئه‌ورا کمک می‌کند تا پوستتان پس از اپیلاسیون همچنان مرطوب بماند. این موم مناسب برای انواع موهای زائد با ضخامت بالا است. موم آلوئه‌ورا اثر ضد پیری دارد و برای مشکلاتی مثل خشکی و ترک خوردگی پوست بسیار مناسب است.

 موم شکلات سفید

این نوع موم معمولا گران‌تر از سایر موم هاست. موم شکلات سفید می‌تواند تمام موها را به یکباره از بین ببرد و پوست را نرم‌تر و درخشان‌تر کند.

 موم توت فرنگی

این نوع موم حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که در میوه‌ها یافت می‌شود. این اسید می‌تواند پوست شما را روشن‌تر کند. موم توت فرنگی در اپیلاسیون بدن می‌تواند تا هر نوعی مویی را از بین ببرد.

انتخاب بهترین نوع موم

در بخش قبلی توضیح دادیم که اپیلاسیون چیست و چرا امروزه یکی از متداول‌ترین روش‌های رفع موهای زائد است. دلیل اصلی این انتخاب هم لطیف و روشن شدن پوست پس انجام این شیوه است. بنابراین بسیار مهم است که مومی استفاده کنیم که برای پوست‌ مفید باشد و حساسیت ایجاد نکند.

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها به این موضوع معتقدند که با هر نوع مومی می‌تواند این کار را انجام داد. که بعدا با عوارضی مانند سوختگی و افتادگی پوست مواجه می‌شوند. انتخاب بهترین مارک موم برای اپلاسیون بدن بسیار تاثیر گذار است. شما نه تنها دیگر هیچگونه حساسیت پوستی نخواهید داشت، بلکه از پوستی زیبا، لطیف و روشن هم لذت خواهید برد. پس در انتخاب نوع موم همیشه حساسیت به خرج دهید.

نکات مهمی که قبل از اپیلاسیون باید رعایت شود

قبل از انجام اپیلاسیون باید مطمئن شوید که بدن آماده انجام آن هست. در این قسمت سعی داریم تا شما را با نکاتی که قبل از انجام اپیلاسیون بدن می‌توان انجام داد تا تجربه‌ای بسیار راحت و بدون دردسر را داشته باشید، آشنا کنیم.

۱. مطمئن باشید که طول موهای زائد مناسب هستند

همیشه و قبل از انجام اپلاسیون بدن مطمئن شوید که طول موهای زائدی که قرار است اپیلاسیون شوند، زیاد کوتاه نباشد. بهترین حالت این است که طول این موها در حدود ۲ سانتی متر باشد. اگر طول مو از ۲ سانتی متر بیشتر بود، طول آن را قبل از انجام اپیلاسیون با قیچی کم‌تر کنید.

۲. از استفاده کرم‌های حاوی رتینول خودداری کنید

اگر قصد اپیلاسیون صورت را دارید، به هیچ عنوان ۲ تا ۵ روز قبل از انجام اپیلاسیون، از کرم یا دارو‌هایی که حاوی رتینول هستند، استفاده نکنید. استفاده از این گونه کرم‌ها قبل از انجام اپیلاسیون ممکن است باعث شود تا لایه‌ای از پوست صورت هم به همراه موم کنده شود.

کاهش درد اپیلاسیون

از آن‌جایی که این روش برای برخی از افراد با درد بسیاری همراه است، از راه‌های کاهش درد استفاده کنید. قبل از انجام آن قرص ایبوپروفن استفاده کنید یا می‌توانید نیم ساعت قبل از انجام اپیلاسیون کمپرس سرد را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید تا از درد را به مقدار قابل توجهی کمتر کنید.

ترفندهایی هم وجود دارند که می‌توانند باعث کاهش درد اپیلاسیون بدن شوند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

از ناحیه کوچک استفاده کنید: همه مناطق مورد نیاز را با موم پوشش ندهید. بهتر از یک ناحیه کوچک شروع کنید و به پیش بروید!

از کرم‌ یا ژل‌های بی‌حس کننده استفاده کنید: ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از این ژل‌ها استفاده کنید تا درد بسیار کم‌تری را تجربه کنید!

از اسکراب یا لایه‌بردار استفاده کنید: ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار اپیلاسیون بدن از اسکراب یا لایه بردار استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست را پاک کنید!

نکات مهمی که در هنگام اپلاسیون بدن باید رعایت شود

زمانی که دریافتید اپیلاسیون چیست باید بگوییم که این روش یکی از پرطرفدارترین روش‌های موزدایی است و در کاهش رشد موهای زائد تاثیر بسزایی است. این روش طرفداران زیادی بین بانوان دارد. بنابراین نباید از رعایت نکات بهداشتی در حین انجام کار غافل شد.

در حقیقت اگر این نکات را رعایت کنید، انجام اپیلاسیون بدن بدون هرگونه ضرر خواهد بود و می‌توانید از فواید آن لذت ببرید. اما اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنید، با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. ما در این بخش بسیاری از نکات مهمی که در حین انجام این شیوه باید رعایت شود را ذکر خواهیم کرد.

نکات ضروری رفع موهای زائد

۱. مراقب پوست خود باشید.

سوختن پوست به خاطر موم داغ یکی از مشکلاتی است که در برخی از سالن‌های زیبایی رخ می‌دهد. شخصی که قرار از اپیلاسیون را انجام دهد ممکن است موم را بیش از حد داغ کند و زمان زیادی را برای سرد شدن آن صرف نکند.

این موضوع باعث می‌شود تا پوست شما بسوزد. بنابراین قبل از انجام کار از شخصی که قرار است تا اپیلاسیون بدن را انجام دهد بخواهید تا دما و حرارت موم را بررسی کند و مطمئن شود که حرارت موم در دمایی نیست که پوست شما را بسوزاند.

۲.  از وسایل یک بار مصرف استفاده کنید.

برخی از سالن‌های زیبایی برای بدست آوردن حداکثر سود، استفاده چند باره از وسایل اپیلاسیون خواهند داشت. و متاسفانه این موارد ممکن است که در آرایشگاه‌هایی رخ دهد که شما حتی فکرش را هم نخواهید کرد. بنابراین گول ظاهر را نخورید. سلامتی شما از همه چیز مهم‌تر است و کسی نمی‌خواهد تا بیماری‌های پوستی و اپیلاسیونی بگیرد.

همیشه در استفاده از مواد یک بار مصر دقت و اصرار کنید. مومی که باید به بدن شما زده شود باید توسط یک کاردک روی بدن قرار بگیرد. دقت کنید که کاردک باید از نوع چوبی (مثل چوب بستنی) یا کاردک پلاستیکی یکبار مصرف باشد. حتی ظرفی که موم در آن قرار گرفته باید یک بار مصرف باشد. به این نکته توجه داشته باشید که حرارت تنها می‌تواند بخشی از عوامل بیماری زا از بین ببرد.

۳. در هنگام استفاده از موچین دقت کنید.

برخی از سالن‌های زیبایی برای تمیزی بیشتر و رضایت شما پس انجام اپیلاسیون، از موچین استفاده می‌کنند. درست است که این کار برای بدست نتیجه بسیار موثر است، اما حتما حواس‌تان به موچین باشد که استریل شده باشد.

موچین می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را منتقل دهد. البته موچین به راحتی تمیز و استریل می‌شود. از کسی که قرار است این کار را برای شما انجام دهد بخواهید تا جلوی چشم خودتان، موچین را با الکل و پنبه تمیز کند.

۴. الکل، پنبه و روتختی

اپیلاسیون معمولا روی تخت‌هایی که با یک رو تختی پلاستیکی پوشیده شده، انجام می‌شود. عوض کردن این روکش‌ها به دلیل گران بودن آن‌ها از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

مراکز زیبایی معمولا برای اینکه از انتقال بیماری‌های پوستی جلوگیری کنند از یک روکش یکبار مصرف پارچه‌ای استفاده می‌کنند. این روکش به دلیل نازک بودن، نمی‌تواند شما را از انتقال بیماری‌های در امان نگه دارد.

چاره این موضوع این است که از مسئول انجام اپلاسیون بخواهید که یک بار روکش پلاستیکی را با الکل و پنبه به خوبی تمیز کند و بعد از آنکه خشک شد، روکش پارچه‌ای یک بار مصرف را روی آن قرار دهد.

۵. دمپایی و حوله را فراموش نکنید

بعد از انجام اپلاسیون بدن با موم داغ شما نیاز به حمام خواهید داشت. برای حمام کردن هم نیاز به دمپایی و حوله خواهید داشت. حتما حوله و دمپایی را با خود به همراه ببرید.

استفاده از دمپایی که احتمالا بیش از هزار بار پوشیده شده، می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را با خود به همراه بیاورد. سالن های زیبایی هم برعکس استخرها حوضچه کلر ندارند و نمی‌توان به این دمپایی‌های خیس اعتمادی کرد.

بردن حوله تمیز هم بسیار توصیه می‌شود. بسیاری از مراکز زیبایی ادعا دارند که از حوله‌هایی که ارائه می‌دهند ضد عفونی شده است. به هیچ  عنوان گول این حرف‌ها را نخورید. این حوله‌ها در بهترین حالت در ماشین لباسشویی شسته و خشک شده‌اند. همیشه با خود یک حوله همراه داشته باشید تا از عدم انتقال انواع بیماری‌ های پوستی خیالتان راحت باشد.

دستگاه اپیلاسیون

دستگاه اپلاسیون

دستگاه اپیلاسیون دستگاهی است که موم را داغ می‌کند. داشتن دستگاه اپیلاسیون برای هر سالن زیبایی مهم است و در هنگام مراجعه به آن آرایشگاه برای انجام این روش به دستگاه اپیلاسیون آن‌ سالن زیبایی دقت کنید. این دستگاه قادر است تا موم را تا درجه مناسب گرم کند. به طوری که دمای موم پوست شما را نسوزاند و آن‌قدر هم سرد نباشد که کار کردن با آن سخت شود.

۶ اشتباه معمول هنگام انجام اپیلاسیون

درست است که اپیلاسیون شیوه‌ای بسیار راحت و موثر برای خلاص شدن از موهای زائد است. اما باید حواستان باشد که این کار را به شیوه درست انجام دهید. چون اشتباه در انجام آن می‌تواند بسیار درد آور باشد. در ادامه قصد داریم که برخی از اشتباه‌ های رایج در انجام اپیلاسیون را برای شما شرح دهیم.

قبل از اپلاسیون حمام نکنید.

بسیاری فکر می‌کنند که قبل از انجام اپیلاسیون، بهتر است حمام کنند. این کار یکی از رایج‌ترین اشتباهات قبل از انجام اپیلاسیون است. پوست شما در حالت عادی لایه‌ای از چربی‌های طبیعی دارد که باعث انعطاف پذیری پوست شما می‌شود. حمام کردن باعث می‌شود این چربی‌ها از بین برود و پوست شما حساس شود.

قبل از انجام قهوه ننوشید.

برخی باور دارند که نوشیدن قهوه قبل از اپیلاسیون، به خاطر وجود کافئین در این نوشیدنی درد آن را کم‌تر می‌کند. اما باید به شما بگوییم که نوشیدن قهوه حس لامسه شما قوی‌تر می‌کند و حس درد را بیشتر می‌کند.

موم را بیش از حد داغ نکنید.

برخی اعتقاد دارند که هر چه موم داغ‌تر باشد، اثربخشی اثربخش آن بیشتر می‌شود. این هم یکی دیگر از اشتباه‌های رایج در اپیلاسیون است. گرمای موم باید کاملا مناسب پوست باشد. هر گونه گرمای بیش از حد باعث سوختن و التهاب پوستی می‌شود و باید از داغ بودن بیش از حد موم دوری کنید.

برای رفع موهای زائد بسیار کوتاه از این روش استفاده نکنید.

بهترین نتیجه اپیلاسیون زمانی به دست می‌آید که ارتفاع موهای زائد به ۸ تا ۱۵ میلیمتر برسد. اگر موهای شما از این مقدار کوتاه‌تر است، اقدام به انجام اپیلاسیون نکنید.

یادتان باشد که جهت صحیح موم زدایی کنید.

اگر فیلم‌های آموزش اپیلاسیون را دیده باشید یا دوره‌های آن را گذرانده باشید، باید بدانید که رفع موهای زائد در جهت درست، بسیار مهم است. موم را حتما در جهت رشد مو قرار دهید و حتما هم آن در جهت مخالف بردارید.

قیمت اپیلاسیون

یکی از مواردی که می‌تواند برای بسیاری سوال باشد، هزینه و قیمت اپیلاسیون است. هزینه اپیلاسیون در بسیاری از آرایشگاه‌ها متفاوت است. این هزینه معمولا بستگی به ناحیه‌ای از بدن دارد که قرار است این کار روی آن انجام شود. همینطور عواملی مانند نوع و میزان موم استفاده شده و چگونگی انجام آن هم نقش مهمی در تعیین قیمت اپیلاسیون دارند. شما می‌توانید با استفاده خدمات اپیلاسیون که در تخفیفان و با تخفیف‌های متنوع ارائه می‌شود، قیمت اپیلاسیون کل بدن را کاهش دهید.

بهترین مراکز اپیلاسیون در تهران

اگر به دنبال مراکزی هستید که خدمات اپلاسیون را در محیطی کاملا بهداشتی، با پرسنلی مجرب و با قیمتی مقرون به صرفه به شما ارائه دهد، پیشنهاد می‌کنیم به مراکز زیر مراجعه کنید:

۱. سالن آدلیا

این سالن کلیه امور پاکسازی پوست و فیشیال حرفه‌ای را در محیطی بهداشتی با به‌روز‌ترین دستگاه‌های روز دنیا برای شما انجام خواهد داد. کاشت، ژلیش و ترمیم ناخن، فیبروز و میکروبلیدینگ ابرو، لیفت مژه، رنگ، مش و هایلایت، شینیون و… از دیگر خدماتی است که این مرکز اپیلاسیون غرب تهران به مشتریان خود عرضه می‌کند.

آدرس: تهران، استاد معین، میدان آزادی، برج آزادی

۲. سالن زیبایی برکه

سالن زیبایی برکه با استفاده از بهترین مواد مرغوب و برندهای معتبر و بهره‌مندی از کادری مجرب و حرفه‌ای‌، کلیه خدمات ارایش و زیبایی را برای بانوان انجام می‌دهد. برای آن که از فواید اپیلاسیون بدن استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سالن زیبایی برکه مراجعه کنید.

آدرس: اتوبان رسالت غرب نرسیده به چهار راه سرسبز، پلاک ۷۰۷، ساختمان عتیق، طبقه ۲، واحد ۵

۳. سالن زیبایی بانو هایدی

این سالن زیبایی که سالن همه چیز تمام است که امکاناتی نظیر پارکینگ و کافی شاپ را هم در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. این مرکز اپیلاسیون شمال تهران علاوه بر اپیلاسیون خدماتی مثل پاکسازی پوست، تاتو، فیبروز، لیفت ابرو، لمینت، میکروپیگمنتیشن، ترمیم، کاشت و ژلیش ناخن، کراتینه، مش، اکستنشن و… را نیز برای مشتریان خود انجام می‌دهد.

آدرس: میدان هروی، خیابان موسوی، پاساژ مایسا

۴. سالن آرایشی زیبایی مینیاتور

سالن مینیاتور با کیفیت‌ترین خدمات را با مناسب ترین قیمت‌ها به مشتریان خود عرضه می‌کند. این سالن زیبایی خدماتی نظیر کاشت، ژلیش و ترمیم ناخن، مانیکور، پدیکور و پارافین تراپی، میکروپیگمنتیشن و بلیدینگ، اصلاح ابرو، پاکسازی صورت، اپلاسیون، کاشت و اکستنشن مژه و… را برای مشتریان خود انجام می‌دهد.

آدرس: هفت حوض، گلبرگ غربي، نرسيده به سامان، ساختمان كيميا، پلاک ٧٨، طبقه سوم، واحد ١٤

۵. سالن زیبایی پرنسا

سالن زیبایی پرنسا با کادری مجرب و حرفه‌ای و با استفاده از مواد درجه یک در محیطی کاملا بهداشتی و آرام آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز خود می‌باشد. این مرکز اپیلاسیون شرق تهران علاوه بر اپیلاسیون خدماتی مثل کاشت، لیفت و لمینت ابرو، وکس و اصلاح صورت، براشینگ و… را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

آدرس: خ پیروزی، خ نبرد، خ نبی اکرم، نرسیده به شاه آبادی، پلاک ۱۵۵، واحد ۲

۴/۵ - (۱۰ امتیاز)
6 نظر برای "اپیلاسیون چیست و چه نکاتی را باید در هنگام انجام آن رعایت کنید" ارسال شده
  1. سارا گفت:

    عالییییی بود دقیقااا این سالن های اپیلاسیون یا ارایشگاهها اصلا به بهداشت اهمیت نمیدن و فقط به فکر سود بیشتر هستن
    با اینکه هزینه ی تمام خزمات ارائه شده رو میگیرن اما ذره ای احساس مسئولیت ندارن من خودم قربانی بیماری پوستی از سالن اپیلاسیون هستم با اینکه بیشتر لوازم مورد نیازرو با خودم برده بودم اما باز هم مبتلا شدم دلیلش هم ظرف موم چند بار مصرف و تختی که استریل نشده و شاید عوامل دیگه اما خوشبختانه به موقع اقدام کردم و درمان شد هیچوقت کار درست و اصولی انجام نشده و نمیشه

    1. سلام گفت:

      آره واقعا

  2. Atefeh گفت:

    سلام . یه سوال !
    قبل از اپیلاسیون حمام کنیم بهتره ؟ یا نباید بریم ؟

    1. کورش شرعی گفت:

      سلام
      به خاطر اینکه پوست بعد از حمام حساس میشه، معمولا قبل از اپیلاسیون این کار توصیه نمیشه.

    2. مهران گفت:

      سلام عاطفه خانوم بنده کارشناس و مشاورو متخصص هستم و توصیه و تاکیدم بهتون اینه که به هیچ عنوان قبل از هر نوع اپلاسیون حموم نرین چون حموم رفتن قبل از انجام اون میتونه پوست رو تمیز و نازک و تحریک و حساس کنه که این کار باعث احساس درد بسیار بیشتری واسه فرد میشه . اگه هر گونه سوال و مشکلی در هر موردی داشتین بفرمایین با افتخار در خدمتم . با آرزوی سلامتی و شادی و خوشبختی واستون بخصوص در این شرایط و وضعیت بسیار خطرناک و مرگبار کرونایی . بسیار مراقب سلامتی خودتون باشین . شب خوش

  3. زینب گفت:

    سلام, مطالب عالی کامل و دقیق با سپاس فراوان از شما ک ب فکر مردمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *