جاذبه های گردشگری محمودآباد

جاذبه های گردشگری محمودآباد

شهر محمودآباد به نسبت سایر شهرهای شمالی قدمت چندانی ندارد. ولی از جمله شهرهای محبوب ساحلی برای اجاره ویلا در شمال محسوب می‌شود. اقتصاد محمودآباد بر اساس ماهی گیری، برنج کاری، و کشاورزی استوار است.

شهر محمودآباد از غرب با نور، از جنوب با آمل، از شرق با فریدونکنار و بابلسر هم مرز است. وعلاوه بر ساحل زیبای سرخ رود، جاذبه های گردشگری و ویلاهای اجاره ای زیادی دارد.

تور شمال

سرزمین رویاها

سرزمین رویاهای محمودآباد یکی از مدرن ترین و مجهز ترین شهربازی های شمال است. سرزمین رویاها مناسب ترین ساحل محمودآباد برای شنا و تفریح است. چون تمام امکانات را یک جا دارد و در یک مکان می‌توانید از شهربازی، آلاچیق، قایق سواری، سفره‌خانه سنتی و رستوران های اطراف استفاده کنید و لحظات خوشی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید. در این ساحل طرح سالم سازی دریا انجام شده و پلاژ مخصوص آقایان و بانوان هم وجود دارد. شهربازی سرزمین رویاها یک شهربازی مجهز است که بازی هایی مثل پاندول، سفینه فضایی، سرسره چرخان و سینما ۶ بعدی را در خود جای می‌دهد. شما می‌‌توانید با یک تور شمال به این منطقه سفر کنید و نهایت لذت را ببرید.

پارک‌های محمودآباد

پارک شهرداری محمودآباد یکی از اماکن تفریحی این شهر ساحلی است. در کنار فضای سبز مناسبی جهت استراحت، از امکانات خوبی همچون شهربازی، کافی شاپ، و محل مناسب شنا یرخوردار است. علاوه بر این چهار پارک دیگر به نام های ملت، مرکزی، لاله و طاهباز در محمودآباد وجود دارند که اکثر آنها شهربازی دارند و طرح سالم سازی دریا هم در آنها اجرا شده است. پارک ساحلی ملت در شهر محمودآباد و بلوار اصلی شهر یا به عبارتی بلوار آزادی، مکان مناسبی برای تفریح های ساحلی از جمله قایق سواری و شنا در محدوده حفاظت شده به شمار می‌آید.

روستا و آبگرم لاویج

روستای لاویج

ده لاویج ۵۷ کیلومتر با محمودآباد فاصله دارد و در مسیر شهر نور است. لاویج در کنار آب و هوای مطبوع و خنکش، پوشیده از جنگل های راش است. جالب است بدانید جنگل های راش این ناحیه از جنگل های هیرکانی محسوب می‌‌شود که میلیونها سال قدمت دارند. جنگل و چشمه “کشپل”، منطقه ای جنگلی و سرسبز است که از تفرجگاه های منطقه لاویج به شمار می‌آید. آب های گرم لاویج با خواص درمانی برای دردهای استخوان و مفاصل و بیماری های پوستی، همواره گردشگران فراوانی را در طول سال جذب می‌کند.

به اقتضای طبیعت لاویج، پرورش زنبورعسل و زنبورداری کسب و کار رایج مردم این منطقه است و عسل طبیعی لاویج با عطر و طعم منحصر به فردش اصلی ترین سوغات این روستا به شمار می‌آید. دور تا دور دهستان لاویج را حصار بلندی از کوه های البرز فرا گرفته است که در بهار و تابستان پوشیده از درختان انبوه و سرسبز می‌شود که مناظر بدیع و دل انگیزی خلق می‌کند. از مزایای مناطق جنگلی بسیار و درختان انبوه این منطقه، صنایع دستی چوبی لاویج است در گذشته از ابزارهای مهم زندگی مردم به شمار می‌رفت و هم اکنون زینت بخش فروشگاه های صنایع دستی منطقه و شهرهای مجاور شده است.

آبشار آب پری

آب شار آب پری در محمود آباد

آب شار آب پری در محمود آباد

با طی کردن مسافتی از محمود آباد به سمت شهر رویان و نور، به منطقه ای گردشگر پذیر رو خوش آب و هوا می‌رسید که آبشار آب پری از جذابیت های این منطقه است. نکته جالب این است که آبشار آب پری شباهت چندانی به سایر آبشار ها ندارد، زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لا به لای این سنگ ها در جریان است.

اختلاف دمای این ناحیه با شهر های اطراف، حدود ۱۰ درجه سانتی گراد است و این برودت به دلیل اختلاف ارتفاع و درختان متعددی است که  در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلند تر دیده می‌شوند. جاده ی آب پری هم‌عرض جاده چالوس است، اما اطراف آن فضاهای باز و مسطحی هست که می‌تواند گوشه دنج و دلنشینی برای هر گردشگر باشد.

سرخرود

تالاب سرخرود

در قسمت شرقی محمودآباد، منطقه سرخرود واقع شده است، که با وجود دو تپه باستانی در جنوب شهر، می‌توان به پیشینه تاریخی و قدمت این منطقه اشاره کرد. از طرفی رودخانه هراز که از وسط شهر می‌گذرد و به دلیل اتصال به دریا، سطح آب آن همگام با دریا بالا و پایین می‌رود‌، این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و زیبایی طبیعی منحصربفردی برای شهر ایجاد کرده است. شهر سرخرود ساحلی ماسه ای و بکر به طول پنج کیلومتر دارد که اگر بخواهید جایی دنج تر از سواحل محمودآباد را تجربه کنید، گزینه خوبی خواهد بود. همچنین پلاژ های ساحلی در طول نوار ساحلی، امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران در خود جای داده اند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *