بهترین قطارهای تهران مشهد + قیمت

مسیر قطار تهران مشهد و برعکس، یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای ریلی در ایران است. ۳۰ درصد از زائرینی که به مشهد سفر می‌کنند، با قطار خود را به این شهر می‌رسانند. همه ساله هزاران نفر با خرید اینترنتی بلیط قطار از این مسیر پر رفت و آمد استفاده می‌کنند. قطار امن‌ترین مسیر زمینی است که دردسرها و خستگی‌های سفر با ماشین و اتوبوس را از بین می‌برد. برای بسیاری از خانواده‌ها که بلیط هواپیما به خاطر هزینه‌هایش به صرفه نیست، قطار بهترین گزینه است. اما بسیاری از مسافران که قصد سفر به مشهد را با تور چند روزه دارند دقیقا نمی‌دانند چه نوع قطاری مناسب است و با امکانات قطارها آشنا نیستند. بهتر است قبل از اینکه به سراغ قیمت بلیط قطار تهران مشهد بروید، کمی با ما همراه باشید تا بهترین قطار تهران مشهد را به شما معرفی کنیم.

بهترین قطار تهران مشهد

قبل از اینکه از بهترین قطارهای تهران مشهد برایتان بگوییم، بد نیست تا اطلاعاتی درباره این مسیر ریلی بدانید. این مسیر برخلاف جاده‌ها از به صورت موازی با رشته کوه البرز کشیده شده است. مسیر ریلی تهران مشهد با داشتن طولی در حدود ۹۰۰ کیلومتر شلوغ‌ترین مسیر ریلی در ایران است که کار احداث آن پس از پایان احداث میسر ریلی جنوب به شمال شروع شد و در نهایت در سال ۱۳۳۵ پایان یافت. این مسیر به صورت دوبل است. به این معنی که مسیر رفت و برگشت جدا است. جالب است بدانید که در مسیر قطار تهران مشهد در حدود ۳ هزار پل وجود دارد که ۸۰ پل آن از نوع پل‌های بزرگ هستند.

قطارهای زیادی در این مسیر شلوغ در رفت و آمد هستند. از قطارهای ۵ ستاره مانند قطار فدک تهران مشهد، قطار نور و قطار زندگی گرفته تا قطارهای ۴ ستاره مانند قطار غزال، سروش و قطار سریع‌‎السیر تهران مشهد یا قطارهای اتوبوسی. به همین دلیل نمی‌توان فقط یک قطار را به عنوان بهترین قطار تهران مشهد معرفی کرد. قطارهایی که در این مسیر در رفت و آمدند، هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این ویژگی‌ها را می‌توان در میزان راحتی، امکانات، ساعت حرکت قطار، سرعت قطار و خدمات ارائه شده بررسی کرد. در این مقاله قصد داریم تا انواع قطار که در این مسیر در حرکت هستند را برای شما توضیح دهیم و به شما بگوییم که هر کدام از آن‌ها چه امکاناتی دارند و چطور بهترین قطار تهران مشهد را انتخاب کنید؟

قطار فدک تهران مشهد

قطار فدک، لوکس ترین قطار حال حاضر در شبکه ریلی کشور است.

قطار فدک

اگر به دنبال یک سفر عالی در لوکس‌ترین قطار ایران هستید، قطار فدک تهران مشهد انتخاب اول و آخر شما خواهد بود. این قطار که قابلیت رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد بر اساس استانداردهای قطارهای ۵ ستاره دنیا طراحی شده. قطار فدک تهران مشهد دارای چهار کلاس است متفاوت است که بسته به بودجه‌تان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این کلاس‌ها شامل کلاس پنج ستاره فدک با عصرانه، کلاس پنج ستاره اکونومی فدک، کلاس پنج ستاره بیزینس فدک و کلاس پنج ستاره ویژه فدک هستند. واگن‌های قطار فدک بسیار مجهزند و طرف محیط زیست هستند. استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی و البته فرنگی مطابق با استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی بین المللی، امکان انتخاب و نمایش انواع فیلم و موسیقی و امکان استفاده از سیستم وای-فای و جی پی اس تنها بخشی از امکانات قطار فدک است.

قطار فدک مشهد علاوه بر مسیر قطار تهران مشهد در مسیر ریلی تهران شیراز هم حرکت می‌کند. هر کوپه قطار فدک دارای ۴ تخت و خواب مناسب با ارگونومی بدن است. منو غذای قطار فدک متنوع و با کیفیت است و شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و اروپایی را سفارش دهید. هر مسافر یک میز غذاخوری مخصوص خود را دارد و شما می‌توانید به دلخواه خود نور و صدای محیط را کم و زیاد کنید. خدمات مهمان داری در قطار فدک یکی از بهترین‌ها در ایران است. هر کوپه در قطار فدک مهماندار مخصوص خود را دارد و شما مانند هواپیما می‌توانید با فشار یک دکمه مهماندار را احضار و خدمات مورد نظر خود را درخواست کنید. مهمانداران قطار فدک به دو زبان انگلیسی و عربی مسلط هستند و دوره‌های مهمانداری را زیر نظر یک شرکت اتریشی گذرانده‌اند. قیمت بلیط قطار فدک با توجه به نوع کلاس متغیر است.

قطار ۴ ستاره غزال

قطار غزال امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد

قطار غزال امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

قطار ۴ ستاره غزال یکی دیگر از قطارهای بسیار خوب مسیر قطار مشهد تهران است که طرافداران زیادی دارد. قطار غزال تهران مشهد از جمله قطارهای لوکس است و امکانان خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. قطار غزال از امنیت خوبی بهره می‌برد. واگن‌های قطار غزال ۴ نفره است. در هر کوپه دو نمایشگر برای پخش تصویر وجود دارد و در هر واگن یک سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی نصب شده. شرکت بن ریل یکی از کاربران اصلی قطار غزال است و برای این قطار خوب در مسیر تهران مشهد امکانات بسیار خوبی را تدارک دیده. این امکانات شامل کتابخانه، رستوران، پذیرایی، وای فای و… می‌شود. قطار غزال تهران مشهد که در ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه حرکت می‌کند مورد استقبال زیادی قرار گرفته. این قطار حدود ساعت ۹ صبح به مشهد مقدس می‌رسد و شما می‌توانید از روز خود نهایت استفاده را ببرید.

قطار سروش

قطار سروش یکی از واگن های خوب بن ریل (شرکت راه آهن شرقی بنیاد) است.

قطار سروش یکی از واگن های خوب بن ریل (شرکت راه آهن شرقی بنیاد) است.

قطار سروش یکی از دیگر از واگن‌هایی است که در مسیر قطار تهران مشهد حرکت می‌کند. قطار سروش به صورت اختصاصی در اختیار شرکت بن ریل قرار دارد. قطار سروش هم مانند قطار غزال ظرفیت ۴ نفره دارد و از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. قطار سروش امکاناتی مشابه قطار غزال دارد. البته این قطار کتابخانه ندارد و فقط یک ساعت حرت در روز دارد. قطار سروش در ساعت ۱۷:۵۰ از تهران به مقصد مشهد حرکت می‌کند و در ساعت ۵ صبح به مشهد می‌رسد.

قطار پرستو

قطار پرستو هم یکی دیگر از واگن‌های اختصاصصی شرکت بن ریل است. ظرفیت هر کوپه در قطار پرستو چهار نفر است. قطار پرستو از دو تخت در بالای کوپه بهره می‌برد و صندلی‌هایی پایین هم با جمع شدن میزهای پذیرایی به دو تخت مجزا تبدیل می‌شوند. در هر کوپه دو عدد ال‌سی‌دی، سطل زباله، نردبان، پرده و پریز برق برای وسایل الکترونیک وجود دارد. ساعت حرکت قطار پرستو از تهران سات ۷ صبح است و در ساعت ۱۸:۲۰ به مشهد می‌رسد. قیمت بلیط قطار برای هر نفر در قطار پرستو نسبت به قطار سروش و قطار غزال کمتر است.

قطار پردیس: بهترین قطار سریع السیر تهران مشهد

صندلی‌های قطار تندوری پردیس در مسیر قطار تهران مشهد

اگر می‌خواهید ظرف ۸ ساعت در مسیر قطار تهران مشهد به مقصد خود برسید، حتما بلیط قطار پردیس را انتخاب کنید. قطار پردیس بهترین قطار سریع السیر تهران مشهد است که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. صندلی‌های قطار پردیس مشابه صندلی‌های هواپیما هستند و راحتی شما را در طول مسیر تامین خواهد کرد. واگن‌های قطار پردیس به صورت سالنی یا اتوبوسی بوده و خبری از کوپه‌های معمول در قطارهای عادی نیست. این واگن‌ها کاملا عایق بندی شده‌اند تا از ورود هرگونه باد، گرد و خاک، باران و… جلوگیری کنند.  قطار پردیس علاوه بر مسیر تهران مشهد در مسیر قطار تهران قم و قطار تهران یزد هم حرکت می‌کند.

قطار پردیس امکانات نسبتا خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. داخل هر واگن یک سیستم صوتی و تصویری مرکزی وجود دارد که برای پخش فیلم و موسیقی استفاده می‌شود. شما می‌توانید یک هدفون درخواست کنید به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. سیستم گرمایش و سرمایش  این قطار در سقف تعبیه شده است. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، توزیع هدفون، فروش تنقلات و پذیرایی میان وعده از دیگر امکانات قطار سالنی پردیس است. در این قطار فروش تنقلات و ساندویچ سرچ صورت می‌گیرد و خبری از غذاهای گرم نیست. توزیع روزنامه و نشریات در روزهای غیر تعطیل و ارائه آب معدنی رایگان از سایر خدمات این قطار است.

قطار ۵ ستاره زندگی

قطار زندگی اولین قطار لوکس در ایران است.

قطار زندگی اولین قطار لوکس در ایران است.

قطار زندگی اولین قطار لوکس در ایران است که از طرف شرکت رجا وارد شبکه ریلی کشور شد. گول ظاهر ساده قطار زندگی را نخورید. این قطار خدمات و امکاناتی ارائه می‌دهد که در کمترین قطاری در ایران مشاهده خواهید کرد. از امکانات قطار ۵ ستاره می‌توان به رستوران، اینترنت داخل، مهماندار اختصاصی، سیستم تهویه مطبوع،  سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و …. نام برد. ظرفیت هر کوپه در قطار زندگی چهار نفر است. دو تخت هم در بالای کوپه قرار گرفته. رستوران قطار ۵ ستاره زندگی یک رستوران زیبا است. قسمت آشپزخانه این رستوران با دیوارهای شیشه‌ای درست شده تا روال تهیه غذا را مشاهده کنید و کیفیت آن‌ها مطمئن شوید.

قطار نورالرضا

قطار نورالرضا یکی دیگر از قطارهای لوکس تهران مشهد است که لحاظ کیفیت با استانداردهای اروپایی رقابت می‌کند. استفاده از تجهیزات و قطعات اروپایی و ژاپنی در این قطار، قطار نور الرضا را تبدیل به یکی از با کفیت‌ترین واگن‌های مسیر ریلی کشور کرده است.  کوپه های این قطار ۴ تخته است و مجهز به رستوران، بوفه تنقلات، ماکروفر و سرویس ایرانی و فرنگی است. این قطار در حال حاضر در خصوص ریلی تهران مشهد، تهران شیراز و اصفهان مشهد در تردد است.

قیمت بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت

همه ما وقتی قصد سفر داریم به دنبال این هستیم تا مخارج سفر خود را تا آنجایی که می‌توانیم کم‌تر کنیم. یکی از اهداف اصلی تخفیفان این است که وقتی می‌توانیم کمتر پرداخت کنیم، چرا باید کل هزینه را پرداخت کنیم؟ امروز شما می‌توانید با استفاده از پیشنهادهای تخفیفان، قیمت بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت را به شکل قابل توجهی کم‌تر کنید. تخفیفان همیشه پیشنهادهایی جذاب تخفیف قطار غزال، قطار سروش، قطار ریل سیر کوثر که از جمله بهترین قطارهای تهران مشهد هستند را ارائه می‌کند. شما می‌توانید از تخفیف‌های ۱۰ تا ۳۰ درصدی این قطارها استفاده کنید و هزینه خود را کمتر کنید.


چگونه در هنگام سفر با قطار احساس راحتی کنیم

چرا باید با قطارهای بن ریل سفر کنیم؟

۴.۵/۵ - (۸ امتیاز)
3 نظر برای "بهترین قطارهای تهران مشهد + قیمت" ارسال شده
  1. محسن گفت:

    با سلام و عرض ادب؛
    ضمن تشکر از مسئولین محترم شرکت ریل ترابر سبا، اینجانب دیشب مورخ ۹۸/۰۲/۰۵ به همراه خانواده با قطار درجه یک غدیر از مشهد مقدس به تهران بازگشتم.
    بنظرم در حال حاضر این قطار از نظر کیفیت (پذیرایی، احساس آرامش و عدم احساس لرزش و صدای نامناسب در هنگام حرکت، برخورد مناسب کارکنان و مهمانداران و…) در سطح بالایی بوده و همچنین یکی دیگر از ویژگی های این قطار وجود سرویس انتخابی پخش فیلم، کارتون و موسیقی و امکان گزینش موضوع دلخواه جهت کودکان و یا بزرگسالان از بین موارد موجود می باشد که انشاالله امیدوارم در آینده نیز این روال بیش از پیش ادامه یابد.

  2. تعلیم و تربیت - نودی گفت:

    خوشمان امد

    1. کورش شرعی گفت:

      سلام. از این که مطلب مورد استفادتون قرار گرفته خوشحالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *