سوباتان کجاست؟ هدیه زیبای طبیعت در گیلان

سوباتان

شرق تا غرب گیلان پر است از طبیعت‌های بکر و شگفت انگیز. انگار که این زیبایی‌ها تمامی ندارد! این بار قصد داریم تا به ییلاقی برویم که بنا به عقیده بسیاری، زیباترین طبیعت ایران است. در این ییلاق نه خبری از آب و برق است و نه خبری از اینترنت و آنتن موبایل. تنها می‌توانید از زیبایی‌هایی که طبیعت در اختیار شما قرار داده لذت ببرید. ییلاق سوباتان، منطقه‌ای کوهستانی، سرسبز و پوشیده از گل‌های زیبای وحشی است که با چشم اندازهای رویایی و خانه‌های روستایی که دارد، هرگز از دیدنش سیر نخواهید شد. اما سوبان کجاست؟ چه جاذبه‌هایی دارد؟ چطور به سوباتان برویم و  در کجا اقامت کنیم؟ در این مطلب قصد داریم تا نگاهی کامل به این منطقه دوست‌داشتنی بیندازیم و به همه سوال‌های شما پاسخ دهیم. اگر علاقه‌مند هستید که به این طبیعت زیبا سفر کنید می‌توانید از خدمات تور شمال استفاده کنید.

ییلاق سوباتان کجاست؟

سوباتان، منطقه‌ای کوهستانی جذاب در دل طبیعت گیلان است. طبیعت بکر آن باعث شده تا کسانی که عاشق طبیعت هستند، از این منطقه لذت ببرند. ییلاق سوباتان در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا و در فاصله ۳۶ کیلومتری غرب تالش قرار گرفته است. فاصله لیسار با این منطقه ۲۲ کیلومتر است. این منطقه از غرب به دشت‌های زیبای اردبیل و دریاچه نئور منتهی می‌شود. این روستا به خاطر فضای کاملا روستایی با خانه‌های چوبی، اسب‌هایی که آزادانه به هر کجا که می‌خواهند حرکت می‌کنند، چمن‌زارهای گسترده، گل‌های وحشی رنگارنگ، شقایق‌های زیبا و آبشارهای زیاد بسیار معروف است. خانه‌های چوبی و چادرهای عشایری که در سوباتان وجود دارد، بخشی از فرهنگ این منطقه هستند که قدمت آن به هزاران سال می‌رسد. کشف طلا و جواهرات مربوط به دوران هخامنشی و کشف گورهای هفت هزار ساله، باعث گمانه‌زنی‌های زیادی درباره قدمت سوباتان شده است.

تفریحاتی که در سوباتان می‌توان انجام داد

در این منطقه تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت‌گردی خواهید داشت.

در این منطقه تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت‌گردی خواهید داشت.

در سوباتان از برق و اینترنت خبری نیست. پس با خیال راحت خود را از زندگی دیجیتال دور کنید و به تفریح و گشت‌وگذار بپردازید. رستوران‌گردی، پیاده‌روی و تماشای آبشارها و چشم‌اندازهای طبیعی از جمله تفریحات این منطقه است. در ادامه به معرفی تفریحاتی که در این ییلاق می‌توانید انجام دهید، می‌پردازیم.

جاذبه‌های طبیعی

اصلی‌ترین دلیل سفر به سوباتان، جاذبه‌های طبیعی این منطقه است. شما می‌توانید از تماشای پدیده اقیانوس ابر در این منطقه لذت ببرید. آبشار ورزان، پارک جنگلی آلچالیق،  منطقه باغداگول (بهشت گل‌ها)، رودخانه لیسار، غار گنجخانه، آبشار ماهار، گودال سنگی، دشت گل‌های شقایق و تماشای طلوع و غروب خورشید از جمله جاذبه‌های طبیعی در این منطقه هستند.

رستوران‌گردی

در سوباتان هم می‌توانید هم می‌توانید شکم‌گردی‌ کنید. البته چاشنی طبیعت را هم باید به آن اضافه کنید. در کنار بازار سوباتان، رستوران‌هایی را می‌بینید که میز و صندلی‌های چوبی برپا کرده‌اند و انواع غذاهای محلی و کباب بره ارائه می‌کنند. استفاده از گوشت تازه در تهیه این غذاها، کیفیت آن‌ها را بسیار بالا برده. اگر می‌خواهید غذاهای محلی سفارش دهید، حتما غذاهایی مانند سوجا دیله، پندیره ویسوج و بره بریان را سفارش دهید.

پیاده‌روی

در چنین طبیعتی، پیاده‌روی همیشه لذت بخش است. شما می‌توانید در اطراف این منطقه پیاده‌روی کنید و از چشم‌انداز، آب و هوا، چشمه‌ها و گلزار‌ها لذت ببرید. ولی اگر علاقمند به یک پیاده‌روی حرفه‌ای هستید، حتما مسیر ۲۰ کیلومتری سوباتان تا دریاچه نئور را طی کنید. در این مسیر رویایی با انواع گل‌های شقایق و آلاله، گیاهان کم‌یاب و چشم‌اندازهای رویایی مواجه خواهید شد و در آخر هم به یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران، دریاچه نئور خواهید رسید. دوربین خود را فراموش نکنید. عکاسی در این مسیر بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این پیاده روی می‌تواند ۸ تا ۱۲ ساعت طول بکشد. اگر می‌خواهید این مسیر را طی کنید، حتما مجهز سفر کنید.

اقامت در سوباتان

گل‌های خودروی وحشی و پدیده اقیانوس ابر، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده‌اند.

گل‌های خودروی وحشی و پدیده اقیانوس ابر، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده‌اند.

اقامت در سوباتان به خاطر داشتن چشم‌اندازهای رویایی و خاص است. می‌توانید شب‌های متفاوتی را در این منطقه دلربا سپری کنید. برای اسکان در سوباتان شما راه‌های مختلفی خواهید داشت. اولین وجذاب‌ترین راه، کمپینگ است. چادر زدن در دل چنین طبیعتی آرزوی هر کسی است. شما می‌توانید در از طبیعت و آسمان پرستاره شب‌های این منطقه لذت ببرید. اما بهترین گزینه، انتخاب اقامتگاه در سوباتان است. خانه‌های روستایی این منطقه امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند و اقامت شما را جذاب‌تر می‌کنند. این خانه‌ها خدماتی مانند صبحانه و طبخ غذاهای محلی را هم ارائه می‌کنند. برخی از این خانه‌ها برق را هم با استفاده از موتور برق تامین می‌کنند.

بهترین زمان سفر به سوباتان

سوباتان در زمستان بسیار سرد و پوشیده از برف است

سوباتان در زمستان بسیار سرد و پوشیده از برف است

ییلاق سوباتان منطقه‌ای کوهستانی است. به همین دلیل، پاییز و زمستان بسیار سرد و پوشیده از برفی دارد و رفتن به آن‌جا را تقریبا غیرممکن می‌کند. اما بهار که از راه می‌رسد، این منطقه به کلی زیر و رو می‌شود. از اواسط بهار، شقایق‌ها شروع به شکفتن می‌کنند و سرسبزی طبیعت، منطقه را فرا می‌گیرد. اگر می‌خواهید از گرمای تابستان فرار کنید، این منطقه می‌تواند ایده‌آل‌ترین مقصد شما باشد. بادهای خنکی که در این منطقه و در فصل تابستان می‌وزند، گرمای منطقه‌های دیگر را به کلی از تن و ذهنتان پاک می‌کند.

چگونه به سوباتان برویم؟

شما برای رفتن به سوباتان دو راه خواهید داشت. می‌توانید از سمت رشت به این منطقه سفر کنید و هم از راه اردبیل به این منطقه بروید. برای رفتن به این منطقه از گیلان، باید خود را هشت‌پر برسانید و از آن‌جا جاده آق‌اولر را در پیش بگیرید. اگر قصد رفتن به سوباتان با مشاین شخصی را دارید، باید خودروی خود را در این منطقه پارک کنید و با استفاده از نیسان‌های محلی به سمت این منطقه حرکت کنید. این نیسان‌ها شما در بازار محلی سوباتان پیاده می‌کنند. برای رفتن به این ییلاق زیبا از سمت اردبیل، باید از شهر خلخال رد شوید و جاده نئور را طی کنید تا به این ییلاق زیبا برسید.

تور سوباتان

کسی نیست که با توصیف این همه زیبایی، نخواهد حتی برای یکبار هم که شده، از این منطقه هیجان انگیز دیدن کند. اگر می‌خواهید برای اولین بار به این منطقه سفر کنید، پیشنهاد ما این است با وسیله شخصی به این ییلاق نروید. چون به منطقه مسلط نیستید و ممکن است نتوانید آن‌طور که می‌خواهید از زیبایی‌های این ییلاق لذت ببرید. استفاده از تور سوباتان اولین تجربه شما از بازدید این منطقه را بسیار لذت‌بخش می‌کند. بهره بردن از تجربه تور لیدر، گشتن تمام جاذبه‌های سوباتان و اقامت در خانه‌های مجهز از جمله مزایای همراه شدن با تور سوباتان است. تخفیفان برای شما تخفیف‌های بسیار خوبی از تور سوباتان دارد که می‌توانید با همراه شدن با این تورها، از سفر خود بیشترین لذت را ببرید.


روستای اولسبلنگاه کجاست؟ ییلاق بهشتی مردم ماسال برفراز ابرها

دریاچه چورت کجاست؟ آرامش و زیبایی در دل مازندران

سیر تا پیاز کلاردشت و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی اطراف آن

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *