با جنگل راش ، منحصر به فردترین جنگل شمال ایران بیشتر آشنا شوید

جنگل راش سوادکوه

طبیعت همیشه زیبا و پر ارزش است. به خصوص وقتی جنگلی با درختان سر به فلک کشیده و زیا باشد. جنگل راش، طبیعتی است که آرامش و زیبایی را در خود به اوج رسانده و با سکوت شگفت انگیزش رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. با ما همراه باشید تا نگاهی به یکی از شگفت‌انگیزترین جنگل‌های ایران، جنگل راش بیندازیم.

جنگل راش کجاست؟ ثروتی از جنس طبیعت

اگر دلتان هوس پیاده روی کرده باشد، کجا می‌روید؟ پارک؟ توچال؟ باشگاه انقلاب؟ چطور است به جنگل راش بروید و یکی از بهترین تجربه‌های پیاده روی عمرتان را داشته باشید؟ جنگلی در سوادکوه با درختان سر به فلک کشیده و طبیعتی بکر که راه رفتن در میان درختان بلندش تجربه هیجان انگیزی خواهد بود.

تور شمال

جنگل راش محل رشد یکی از جذاب‌ترین و کمیاب‌ترین نوع درخت، یعنی درخت راش است. جنگل راش که با نام مرسی سی هم معروف است، یکی از شاخص‌ترین منابع درخت در دنیاست. این جنگل در حقیقت بخش کوچکی از جنگل باستانی هیرکانی است که عمر آن به ۴۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد.

جنگل راش یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعت گردی و گردشگری در مازندران به حساب می‌آید.

تمام این جنگل را درختان راش پوشانده‌اند. درخت راش با سایه و برگ‌های انبوهی که دارد، سایه‌های بزرگ و خوبی ایجاد می‌کند. درختان راش مانند ستونی در آسمان قد علم کرده‌اند و طول بعضی از آن‌ها به ۴۰ متر هم می‌رسد. درخت راش بسیار حساس است.

سرمای شدید می‌تواند به این درخت آسیب برساند. این درخت در مناطق گرم بهتر و راحت‌تر رشد می‌کند. راه رفتن در این جنگل و نفس کشیدن هوای پاک و لطیف آن، به همراه چشم اندازهای بکر این جنگل تاریخی، می‌تواند لحظاتی سرشار از آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهترین فصل سفر به جنگل راش از اوایل بهار تا اول زمستان است. در بهار و تابستان این جنگل بسیار سرسبز و زیبا است. فصل پاییز بهترین فصل از لحاظ طیف رنگ‌هاست. برگ‌های رنگارنگ این جنگل در پاییز گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. استقبال از این جنگل اما در زمستان به دلیل سرمای شدید، زیاد نیست. اگر علاقه‌مند هستید که به این جنگل زیبا سفر کنید می‌توانید از خدمات تور یک روزه استفاده کنید.

تفریح و گردشگری در جنگل راش

دوچرخه سواری در این جنگل بسیار دلپذیر خواهد بود.

دوچرخه سواری در این جنگل بسیار دلپذیر خواهد بود.

جنگل نوردی و پیاده روی در جنگل راش به خصوص به خاطر درختان سر به فلک کشیده و طبیعتی بکر، زیبایی خاصی دارد. آرامش و سکوت در این جنگل خاص و شگفت انگیز است و شما را به طور کامل از حال و هوای شهری دور می‌کند.

رودخانه خروشان و آبشار اوبن

پیاده‌ روی در جنگل راش به خودی خود بسیار لذت بخش است. حالا فرض کنید تا این کار را در کنار رودخانه‌ای انجام دهید که از وسط چنگل عبور می‌کند. صدای آب رودخانه و تماشای زیبایی آن لذت پیاده روی در جنگل راش را بسیار لذت‌بخش خواهد کرد. البته این صدا، تنها صدایی نیست که در این جنگل می‌شنوید. آبشار اوبن یکی دیگر از جذابیت‌های این جنگل است.

آبشار اوبن یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در دل درخت‌های تنومند و سربه فلک کشیده جنگل راش قرار گرفته. این آبشار در مرز استان مازندران و سمنان قرار گرفته و در اصل بخشی از منطقه حفاظت شده دودانگه است. آب این آبشار از چشمه‌های طبیعی تامین می‌شود و آب ان به شیرین رود می‌ریزد.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز جنگل راش است. دوچرخه سواری در دل جنگل‌ها بسیار محبوب و هیجان انگیز است. اگر تاکنون این ورزش را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا این کار را در جنگل گیسوم یا جنگل راش امتحان کنید. این جنگل به خاطر طبیعت بکرش یکی از بهترین مناطق برای دوچرخه سواری است.

آدرس جنگل راش کجاست؟

اگر می‌خواهید به جنگل راش بروید، باید مسیر مازندران و سوادکوه را در پیش بگیرید تا به روستا و جنگل سنگده برسید. فاصله این روستا تا تهران تنها سه ساعت و نیم است و با ساری در حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

این روستا در مجاورت یکی از منحصر به فردترین جنگل‌های ایران است. از این روستا تا شروع مسیر پیاده روی در این جنگل یک جاده خاکی وجود دارد که ‌می‌توان از ماشین‌های شخصی یا محلی استفاده کرد.

به مسیر پیاده روی که رسیدید درختان بلند قامت را می‌بینید که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و زمین پر است از برگ‌های سرخ و زرد. حالاست که باید برای پیاده روی آماده شوید.

برای رفتن به جنگل راش حتما کفش مناسب پیاده روی همراه خود داشته باشید. علاوه بر این به دلیل سرد بودن هوا در برخی مناطق این جنگل، حتما لباس کافی و گرم با خود به همراه ببرید. آب و غذاهای فاسد نشدنی و کنسروی نیز همراه خود داشته باشید.

اقامت در جنگل راش

جنگل راش به جرات یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در سوادکوه است. اقامت در جنگلی با درختانی بسیار بلند همیشه خاص و متفاوت است. اگر قصد اقامت در جنگل راش را دارید، بهترین گزینه شما کمپینگ است. چادر زدن و اقامت در چنین طبیعت زیبا و خاص جذابیت خاص خود را دارد. اگر قصد کمپ کردن در این منطقه را دارید، حتما مجهز سفر کنید. برای اقامت در جنگل زیبای راش گزینه‌های دیگری هم دارید. شما می‌توانید از خانه‌های محلی، ویلاها و هتل‌های شهرهای نزدیک به این جنگل استفاده کنید. اجاره ویلا در جنگل راش یکی از پرطرفدارترین نوع اقامت در این منطقه به محسوب می‌شود.


این مطالب را هم بخوانید:

روستایی سرخ با بیش از ۴۰ هزار گردشگر خارجی در سال دارد!

جنگل دالخانی، رویایی که در دل رامسر به واقعیت پیوست

با جنگل الیمستان ، بهشتی مه آلود و رویایی در آمل بیشتر آشنا شوید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *