چگونه در زمان قاعدگی به استخر برویم؟

بسیاری از مردم در این تصور هستند که خانم‌ها در دوران قاعدگی خود نمی‌توانند وارد آب شوند و حتی شنا کردن در این دوران برای آنها مضر است، در حالی که این طور نیست و شنا کردن نیز یکی از ورزش‌های کاربردی به حساب می‌آید که برای سلامت خانم‌ها در این دوران نیز مفید است. بنابراین درنگ نکنید و همین حالا برای خرید بلیط استخر در نزدیک‌ترین آخر هفته دست به کار شوید.

روش‌های ورود به استخر در دوران قاعدگی

با اینکه براساس آمار به دست آمده، خون قاعدگی به هنگام شنا بر اثر فشار آب و گرانش زمین قطع می‌شود ولی همچنان ثابت نشده که این موضوع برای همه خانم‌ها صدق می‌کند، بنابراین اگر دوست دارید در دوران قاعدگی خود شنا کنید و از جاری شدن خون در استخر وحشت دارید، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از کاپ قاعدگی استفاده کنید: استفاده از این کاپ بسیار ساده است و برای کسانی که نگران خون‌ریزی شدید خود هستند، وسیله بسیار مناسبی قرار بود. این کاپ از بهترین وسایل بهداشتی برای جلوگیری از خون‌ریزی در آب خواهد بود.
  • از تامپون استفاده کنید: یکی دیگر از وسایل بهداشتی قابل استفاده به هنگام شنا در دوران قاعدگی تامپون است که مانع خون‌ریزی شدید شما در آب استخر یا محلی که شنا می‌کنید خواهد بود. البته که وسایل بهداشتی دیگری نیز برای شنا کردن در دوران قاعدگی وجود دارند. ولی بهترین آنها تامپون خواهد بود.

باورهای غلط  شنا کردن در دوران قاعدگی

با اینکه در دوران قاعدگی خانم‌ها دچار درد هستند ولی این موضوع باعث نمی‌شود آنها نتوانند شنا کنند. متاسفانه باورها و تصورات اشتباه زیادی در مورد شنا کردن در دوران قاعدگی وجود دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • در دوران قاعدگی نمی‌توان شنا کرد: پیش از این نیز گفتیم شنا کردن در دوران قاعدگی به هیچ‌وجه غیر ممکن نیست و تنها با استفاده از وسایل بهداشتی همانند کاپ قاعدگی یا تامپون می‌توان برای شنا کردن آماده شد.
  • خون‌ریزی به طور کامل در آب قطع می‌شود: در بخش قبلی نیز گفتیم تحقیقاتی انجام شده که به این موضوع اشاره دارد ولی همچنان ثابت نشده که خون‌ریزی دوران قاعدگی تمام خانم‌ها در هنگام شنا کردن قطع می‌شود. بنابراین نباید با این تصور و بدون وسایل بهداشتی وارد آب شد.
  • استفاده از پد بهداشتی در هنگام شنا روش خوبی است: این باور در واقع غلط‌ترین تفکر است زیرا پدهای بهداشتی مایعات را به خود جذب می‌کنند و اگر از آنها در استخر استفاده کنید، بدون‌شک آلودگی را ۲ برابر خواهید کرد. بهتر است از وسایل مناسبی همانند کاپ قاعدگی یا تامپون استفاده کنید.
  • همه متوجه می‌شوند که شما در دوران قاعدگی هستید: این نیز از باورهای غلطی است که در میان مردم جا افتاده، تا زمانی که شما به کسی نگویید هیچ‌کس متوجه دوران قاعدگی شما نمی‌شود. با استفاده از یک تامپون می‌توانید دوران قاعدگی خود را از همه پنهان کنید.
  • شنا کردن خانم‌ها در دوران قاعدگی استخر را آلوده می‌کند: مواد ضدعفونی‌کننده درون آب استخر و کلر به شفاف شدن آب کمک می‌کند و هرگونه آلودگی وارد شده به آب را رفع و خنثی می‌کند. با این وجود استفاده از تامپون یا دیسک قاعدگی بهترین روش برای جلوگیری از نفوذ خون به درون آب استخر خواهد بود.

آیا شنا کردن در دوران قاعدگی درد را تشدید می‌کند؟

دردهای دوران قاعدگی باعث آزار و اذیت خانم‌ها است ولی این دردها باعث نمی‌شود خانم‌ها از فعالیت روزمره و مهم خود باز بمانند. حتی برخی از خانم‌ها در این دوران به شنا می‌روند. دردهای دوران قاعدگی در خانم‌ها متفاوت است، برخی از افراد با ورزش یا شنا کردن دچار دردهای بیشتری می‌شوند.

این در حالی است که برخی دیگر از خانم‌ها با ورزش و شنا کردن دردهای دوران قاعدگی خود را مدیریت می‌کنند و حتی با این روش‌ها می‌توانند دردهای خود را کاهش دهند. در بیشتر موارد شنا کردن یا ورزش‌های هوازی گزینه مناسبی برای تسکین دردهای دوران قاعدگی هستند.

به طور کلی دوران قاعدگی و دردهای ناشی از آن نباید باعث شود شما از ورزش یا شنا کردن فراری باشید و از ترس تشدید دردهای این دوران فعالیت‌های ورزشی خود را کاهش دهید. بلکه بالعکس باید در این دوران بیشتر ورزش کنید تا بدن شما همیشه سالم بماند.

نکاتی که به هنگام شنا در دوران قاعدگی باید رعایت شود

فرقی ندارد در چه محیطی شنا می‌کنید. اگر محیط کوچکی همانند استخر باشد یا در محیط بزرگی همانند دریاچه شنا کنید، به هر حال باید برخی از نکات مهم و اساسی را در نظر بگیرید و بدون توجه به آنها وارد آب نشوید. اگر ساکن غرب تهران هستید و قصد دارید در دوران قاعدگی به استخر بروید، بهتر است قبل از خرید بلیط استخر غرب تهران این نکات را در نظر داشته باشید:

  • داشتن کاپ قاعدگی: از آنجایی که خون‌ریزی دوران قاعدگی تحت کنترل نیست، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خون‌ریزی درون آب از کاپ‌های قاعدگی استفاده کنید. نگران نباشید ظرفیت این کاپ‌های آن قدری است که شما به هنگام شنا کردن نیاز به تعویض این کاپ نداشته باشید.
  • به همراه داشتن وسایل لازم و اضافه: در صورتی که از تامپون برای شنا کردن در دوران قاعدگی خود استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم این وسیله بهداشتی را هر ۳ الی ۴ ساعت یک‌بار عوض کنید. بنابراین شما باید وسایل اضافه نیز به همراه داشته باشید. همچنین بعد از خروج از استخر بهتر است لباس زیرهای خود را عوض کنید و همیشه لباس زیر اضافه به همراه داشته باشید.
  • به باورهای غلط بی‌توجه باشید: برای شنا کردن در دوران قاعدگی باورهای غلطی وجود دارد که اگر ذهن خود را درگیر این باورهای کنید، بدون‌شک از ورزش و شنا کردن بازمی‌مانید. پس بهتر است این باورها را نادیده بگیرید و خیلی راحت به شنا کردن خود ادامه دهید.
  • از شلوارک استفاده کنید: شاید شنا کردن در دوران قاعدگی با مایوهای دامنی برای شما کمی سخت باشد و دلهره خون‌ریزی اجازه ندهد شما راحت شنا کنید. پس برای حل این معضل می‌توانید شلوارک بپوشید و با خیال راحت در آب استخر شنا کنید. با استفاده از تامپون و شلوارک دیگر نیازی نیست از باقی ماندن رد خون در آب استخر نگران باشید.

اکنون که با تمام نکات و الزامات مربوط به شنا کردن در دوران قاعدگی آشنا شدید می‌توانید با خیال راحت و بدون هیچ استرسی بلیط یکی از استخرهای نزدیک محل سکونت یا کار خود، برای مثال استخر شرق تهران را تهیه، به آب استخر وارد شوید و یا در دریاچه شنا کنید.

مطالب مرتبط:

استخر رفتن برای چه کسانی مضر است؟

قبل از خرید بلیط استخر بانوان این نکات بهداشتی را در نظر بگیرید

۳.۹/۵ - (۱۴ امتیاز)
یک نظر برای "چگونه در زمان قاعدگی به استخر برویم؟" ارسال شده
  1. مهلا گفت:

    اگر روز پنجم پریودی قرص مفنامیک بخوریم میتونیم به استخر بریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *