قبل از خرید بلیط استخر بانوان این نکات بهداشتی را در نظر بگیرید

نکات بهداشتی استخر

با وجود اینکه فواید بسیاری برای رفتن به استخر و شنا کردن وجود دارد، رفتن به استخری که مسئولین آن و بانوان نکات بهداشتی را در آن رعایت نمی‌کنند اصلا توصیه نمی‌شود. اینگونه استخرها نه تنها فایده‌ای برای خانوم‌ها نداشته، بلکه موجب بروز بیماری‌های مختلف در افراد نیز می‌شوند.

به همین منظور، بهتر است تا بانوان با نکات بهداشتی استخرها و نکاتی که خود باید رعایت کنند آشنا بوده و با در نظر گرفتن این نکات تصمیم به خرید بلیط استخر بگیرند. ما در این مقاله، به تمامی این نکات بهداشتی اشاره خواهیم کرد:

نکات بهداشتی که استخرها باید به آن ها توجه کنند

استخرهای غیربهداشتی سلامت همه افراد به خصوص بانوان را تهدید کرده و آن‌ها را در معرض بیماری‌های مختلف قرار می‌دهند. بنابراین، لازم است تا بانوان با یکسری نکات بهداشتی آشنا بوده و در هنگام خرید بلیط استخر بانوان آن‌ها را مدنظر قرار دهند. به همین منظور، در ادامه به نکاتی که قبل از خرید بلیط استخر باید به آن‌ها توجه کنید آشنا خواهیم شد:

۱. آب استخر به طور مکرر ضدعفونی و تعویض شود

اولین کاری که در جهت بهداشت آب استخرها انجام می‌شود، ضدعفونی و تعویض آب است. استخرهایی که این مورد را رعایت نمی‌کنند مناسب نبوده و بهتر است از انتخاب آن‌ها صرف‌نظر کنید.

۲.  از پذیرش بیش از ظرفیت استخر جلوگیری شود

یکی از مواردی که موجب آلوده شدن بیش از حد آب شده و احتمال انتقال بیماری را بیشتر می‌کند، تعداد بالای بانوان در استخر است. استخرها باید به ظرفیت محیط خود توجه کرده و تعداد ورود و خروج بانوان به استخر را کنترل کنند.

علاوه بر آن، ازدحام جمعیت در استخرها، استفاده از سونا، جکوزی و کابین‌های دوش را با مشکل مواجه کرده و موجب اتلاف وقت شناگران می‌شود.

۳. مکان های مختلف استخربانوان ضدعفونی شوند

ضدعفونی تنهای آب استخر کافی نبوده و لازم است برای حفظ سلامت بانوان و شناگران، حوضچه‌های مختلف استخرو اتاقک‌های دوش نیز ضدعفونی شوند.

۴. در محل ورودی استخر حوضچه های ضدعفونی قرار گرفته باشند

حوضچه‌های ورودی استخر دارای کلر هستند و برای ضدعفونی کردن پاها استفاده می‌شوند. این حوضچه‌ها معمولا در همه استخرها وجود داشته و به بهداشت آب استخر کمک می‌کنند. البته، توجه داشته باشید که این حوضچه‌های کلر در استخر روباز نیز وجود داشته باشند.

۵. سلامت تمامی بانوان و شناگران بررسی شود

لازم است تا در تمامی استخرها سلامت بانوان از نظر بیماری‌های عفونی و پوستی بررسی شود. سرماخوردگی، آنفولانزا، جوش‌های پوستی، التهابات چشمی و … از جمله بیماری‌های هستند که به راحتی تشخیص داده می‌شوند و باید از حضور بانوان مبتلا به این بیماری‌ها در استخر جلوگیری شود.

۶. داشتن لباس شنا و کلاه شخصی بانوان بررسی شود

استفاده از مایو شخصی و کلاه شنا در استخر زنانه ضروری است. مسئولین استخرها باید به پوشیدن کلاه حساس باشند و به افرادی که کلاه استخر ندارند اجازه ورود ندهند. دلیل این تاکید هم این است که ممکن است افراد دارای بیماری‌های پوستی سر یا قارچ پوستی باشند و آن را به دیگران انتقال دهند.

نکات بهداشتی که شما بانوان باید آن ها را رعایت کنید

البته، رعایت بهداشت در استخرها تنها به عهده مسئولین استخر نبوده و بانوان نیز باید موارد بهداشتی را رعایت کنند. بنابراین، سعی کنید موارد زیر را به یاد داشته باشید و در هنگام رفتن به استخرها آن‌ها را رعایت کنید:

  • برای حفظ سلامت دیگر افراد، لازم است تا قبل از ورود به استخر دوش گرفته و بدن خود را با صابون و شامپو شست‌و‌شو دهید.
  • اگر به بیماری‌های ویروسی، عفونی، پوستی و گوارشی مبتلا هستید، از رفتن به استخر زنانه خودداری کنید.
  • برای حفظ سلامتی خودتان، بعد از شنا کردن در آب نیز دوش بگیرید.
  • در هر بار ورود و خروج به استخر از حوضچه کلر رد شوید.
  • آب دهان و بینی خود را در استخر خالی نکرده و در صورت مشاهده این کار توسط دیگران، آن را به مسئولین استخر گزارش دهید.
  • اگر قسمتی از بدن شما زخم است، از بانداژ ضد آب استفاده کنید.
  • برای عبور در بخش‌های رختکن و سرویس بهداشتی، از دمپایی‌های مخصوص استخر استفاده کنید.
  • از لباس مخصوص استخر استفاده کرده و پوشیدن کلاه شنا را فراموش نکنید.

سخن پایانی

به نکاتی که قبل از خرید بلیط استخر باید به آن توجه کنید اشاره کرده و شما را با موارد بهداشتی که باید رعایت کنید آشنا کردیم. امیدواریم که مقاله تهیه شده برای شما مفید باشد و شما را در انتخاب و رفتن به استخرها راهنمایی کند. راستی، شما تا قبل از خواندن این مطلب این موارد را رعایت می‌کردید؟ کدام یک از موارد زیر برای شما اهمیت داشته و چه نکاتی را رعایت نمی‌کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین برای خرید بلیط استخرهای مختلف تهران می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

استخر غرب تهران

استخر شمال تهران

استخر شرق تهران

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *