کدام استخرها برای حمام آفتاب مناسب هستند؟

حمام آفتاب

حمام آفتاب یا برنزه شدن، فرآیندی است که به وسیله آن رنگ پوست تیره، قهوه‌ای یا به اصطلاح برنزه می‌شود. این فرایند معمولاً بر اثر قرار گرفتن زیر اشعه فرابنفش نور طبیعی خورشید انجام می‌شود. با توجه به اینکه به فصل گرما نزدیک می‌شویم، شاید شما هم به دنبال مکانی برای حمام آفتاب باشید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نکات مربوط به حمام آفتاب را به همراه انواع استخر‌ روباز که این سرویس را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند، به شما معرفی کنیم و می‌توانید بلیط استخر مورد نظر را از تخفیفان خریداری کنید.

نکات مربوط به حمام آفتاب

  • اشعه فرابنفش تأثیر منفی بسیار زیادی روی پوست دارد و منجر به خشک شدن بیش از حد پوست می گردد؛ بنابراین بسیار مهم است قبل از قرار گرفتن درمعرض آفتاب، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضدآفتاب را آغاز کنید.
  • از زمان طلوع آفتاب تا ظهر و سپس از ساعت ۱۶ تا غروب آفتاب، بهترین زمان برای آفتاب گرفتن است. بهتر است در محدوده زمانی ظهر آفتاب نگیرید؛ چرا که نور خورشید در این زمان بسیار شدید است و به سرعت باعث ایجاد سوختگی خواهد شد.
  • طوری زیر آفتاب دراز بکشید که آفتاب مستقیما به چشمانتان نتابد و حتما عینک آفتابی بزنید. همچنین بهتر است از تخت‌های نیمه نشسته استفاده نمایید تا آفتاب کل بدنتان را پوشش دهد. هر ۱۰ دقیقه موقعیت خود را تغییر دهید و اجازه دهید تمام قسمت های بدن‌تان در معرض نور قرار گیرد.
  • به یاد داشته باشید که ۱ الی ۲ ساعت پس از صرف غذا آفتاب بگیرید. در این صورت تحمل بدن در مقابل اشعه فرابنفش افزایش پیدا می‌کند. با دانستن اینکه چگونه در استخر روباز آفتاب بگیرید، به سرعت می‌توانید به رنگ زیبا و دلخواه دست یابید و همچنین ریسک آفتاب سوختگی را به حداقل برسانید.

بهترین استخرهای تهران برای حمام آفتاب

همانطور که می‌دانید استخر روباز یا چهار فصل یکی از بهترین جاها‌یی است که در آن می‌توانید از حمام آفتاب لذت ببرید. بعضی از این استخر‌ها برای رفاه حال هرچه بیشتر مشتریان خود امکاناتی نظیر ساحل شنی و تخت‌های نیمه نشسته را نیز فراهم می‌کنند تا فضای ساحل و دریا را شبیه سازی کنند. در ادامه چند مورد از بهترین استخر‌های روباز شهر تهران که امکان آفتاب گرفتن در آن‌ها فراهم است را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. استخر روباز اکباتان

استخر روباز اکباتان که در محدوده شهرک اکباتان واقع شده است، مخصوص بانوان بوده و همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ بعد از ظهر پذیرای مشتریان است. اگر شما هم عاشق آب تنی و آفتاب گرفتن در روز‌های پیش رو هستید، حتما به استخر اکباتان سر بزنید. استخر اکباتان با ۳۰۰۰ متر ساحل شنی امکاناتی نظیر سرسره‌های آبی، سالن رختکن اختصاصی، استخر مخصوص کودکان، فضای دلنشین باغ آفتاب و استخر روباز را در اختیار بانوان عزیز قرار می‌دهد.

۲. استخر روباز بلوط ولنجک

استخر بلوط ولنجک واقع در محدوده ولنجک با مساحتی در حدود ۱۰۰۰ متر و امکانات ویژه خود بهترین استخر شمال تهران است که امکان برخورداری از حمام آفتاب را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

این استخر روباز مخصوص آقایان بوده و از شنبه الی پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ و در روز جمعه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ پذیرای آن‌هاست. سونا، جکوزی، سونای بخار، حمام آفتاب، دوش آب سرد و گرم و استخر آب گرم از جمله امکانات استخر روباز بلوط ولنجک است. یکی از ویژگی‌های این استخر که طرفداران زیادی هم دارد، پخش موزیک‌های شاد توسط دیجی می‌باشد که لذت‌ آب‌تنی را برای شما دوچندان می‌کند.

۳. استخر روباز هودین و هورام

این استخر که در محدوده تهرانسر واقع شده، بهترین استخر‌ غرب تهران است که پذیرای بانوان و آقایان می‌باشد. این استخر روزهای زوج از ساعت ۸ الی ۱۸ و ۲۰ الی ۲۴ و جمعه‌ها از ساعت ۸ الی ۱۸ پذیرای بانوان و یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ الی ۱۸ و ۱۹ الی ۲۴، پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۲۰ و جمعه از ساعت ۲۴ الی ۳ بامداد پذیرای آقایان می‌باشد.

استخر هودین و هورام مجهز امکاناتی نظیر رختکن، رستوران فرنگی و فست فود، کافی شاپ و کافه تریا، پارکینگ اختصاصی، استخر چهار فصل، حمام آفتاب، جکوزی سرد و گرم به همراه باران مصنوعی، حمام نمک، غار سنگی رایگان، ماساژ و سونای خشک و بخار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۴. استخر روباز شهید شیرودی

این استخر که در محدوده هفت تیر واقع شده، با مساحت  ۲۳۰۶ متر مربع از قدیمی‌ترین استخر‌های قهرمانی در ایران است که مخصوص آقایان می‌باشد. این استخر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۲ الی ۱۸ و در روز‌های جمعه از ساعت ۹ الی ۲۱ پذیرای مشتریان خود است.

استخر شهید شیرودی دارای لاین اختصاصی برای شناگران قهرمانی بوده و سکوی پرش ۴ طبقه به ارتفاع ۳ تا ۱۲ متر را برای شناگران فراهم کرده است. استخر شیرودی هفت تیر از مجموعه استخرهای آفتاب گیر تهران است که فرصت آفتاب گرفتن در استخر را برای شما عزیزان فراهم می‌کند.

۵. استخر روباز شهربانو

استخر شهربانو که در محدوده نازی آباد واقع شده مخصوص بانوان بوده و شنبه از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و یکشنبه الی پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ پذیرای بانوان می‌باشد. به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از حمام آفتاب، استفاده از استخر در این مجموعه ممنوع می‌باشد.

همچنین استخر روباز شهربانو با آبی تمیز و شفاف و محیطی پاکیزه می تواند خدماتی ایده آل به شما ارائه دهد. این مجموعه داخل بوستان بانوان واقع شده و در ورودی بوستان تلفن های همراه تحویل گرفته می‌شود. کودکان از ۳ سال به بالا می‌توانند در این استخر روباز شنا کنند.

سخن پایانی

نور آفتاب علاوه بر اینکه به بدن ما کمک می‌کند تا به موقعیت‌های پر از استرس واکنش صحیح نشان دهیم، عملکردهای گوناگون دیگری مانند حفظ فشار خون، مدیریت آزادسازی انسولین و تبدیل چربی و کربوهیدرات‌ها به انرژی دارد. بهترین راه برای بهره‌مندی از خواص نور آفتاب، گرفتن حمام آفتاب است که ذخیره ویتامین D را افزایش می‌دهد و برای سلامتی مفید است. برای گرفتن حمام آفتاب کافیست به استخر‌های روباز مراجعه کنید. شما می‌توانید بلیط استخر‌های روباز را با تخفیف ویژه از تخفیفان تهیه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *