تمام نکاتی که برای آفتاب گرفتن لازم است بدانید

نکات آفتاب گرفتن

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، آفتاب گرفتن به شیوه صحیح هیچگونه ضرری برای انسان نداشته و حتی سلامتی او را نیز تامین می‌کند. برای مثال، جلوگیری از بروز انواع سرطان‌ها، تامین ویتامین D بدن، کاهش افسردگی و … نمونه‌هایی از تاثیرآفتاب بر سلامت فیزیکی و روحی افراد است. البته، باید اشاره کنیم که چگونگی آفتاب گرفتن نیز مهم است و رعایت نکردن اصول آن می‌تواند تاثیر معکوس بر سلامت شما داشته باشد. به همین منظور، اگر تمایل دارید تا با تمام نکات لازم برای آفتاب گرفتن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

آفتاب گرفتن چه فوایدی برای افراد دارد؟

از جمله مزایای آفتاب گرفتن به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • جلوگیری از بروز سرطان: انواع سرطان‌ها از جمله سرطان روده، سینه، ریه و … ممکن است به دلیل تابش کم نور خورشید بر پوست اتفاق بیافتد.
  • تامین ویتامین D بدن: ویتامین D یک عامل ضروری برای تقویت سیستم ایمنی و استخوان‌ها است. کمبود این ویتامین تاثیر منفی بر عملکرد بدن داشته و یکی از عوامل بسیار مهم در نرمی استخوان‌ها به شمار می‌رود.
  • کاهش چربی و وزن بدن: تابش نور خورشید بر پوست، در آب شدن چربی‌های زیر پوست و لاغری نیز اثرگذار است.
  • جلوگیری از انواع بیماری‌ها: کمبود تابش نور خورشید بر پوست، علاوه بر بیماری سرطان، موجب بروز بیماری‌های دیگری از جمله دیابت و فشارخون نیز می‌شود.
  • افزایش سلامت روحی: کاهش سروتونین در بدن موجب افسردگی و بی‌انگیزی شده و نگاه منفی به زندگی را افزایش می‌دهد. تابش نور خورشید بر پوست، در افزایش این ماده در بدن تاثیر داشته و افراد را پرانرژی‌تر می‌کند.

نکاتی که به هنگام آفتاب گرفتن باید به آن توجه کنید

نکات آفتاب گرفتن

حال که با فواید آفتاب برای سلامتی آشنا شدید، بهتر است روش صحیح آفتاب گرفتن را نیز یاد بگیرید. در ادامه به نکاتی که لازم است در هنگام آفتاب گرفتن رعایت کنید اشاره خواهیم کرد:

از ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید

اولین کاری که قبل از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید باید انجام دهید، استفاده از کرم ضد آفتاب است. کرم‌های ضد آفتاب باید دارای SPF ۳۰ درصد یا بالاتر باشند. میزان کمتر SPF در کرم‌ها برای آفتاب گرفتن مناسب نبوده و محافظتی از پوست شما انجام نخواهد داد. سعی کنید کرم را حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید استفاده کرده و در صورت پاک شدن آن، دوباره ضد آفتاب را تجدید کنید.

از روغن های دارای SPF استفاده کنید

شما می‌توانید در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب، از روغن‌های طبیعی و حاوی SPF نیز استفاده کنید. روغن‌های بدن آووکادو، نارگیل و … برای آفتاب گرفتن بسیار مناسب بوده و به برنزه شدن پوست کمک می‌کنند.

زمان مناسبی را برای آفتاب گرفتن انتخاب کنید

تابش نور خورشید در ساعت ۱۲ الی ۳ بعدازظهر از هر ساعت دیگری بیشتر است. لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز سرطان و انواع بیماری‌های پوستی، آفتاب گرفتن را در ساعت‌های اولیه روز یا بعد از ظهر انجام دهید.

خوراکی های که حاوی لیکوپن و بتاکاروتن است را مصرف کنید

استفاده از موادغذایی حاوی لیکوپن مثل هندوانه و گوجه‌فرنگی و مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن همچون هویج می‌تواند به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک کند. سعی کنید در هنگام آفتاب گرفتن و قبل از آن، از موادغذایی که به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید.

مدتی را در سایه استراحت کنید

قرارگرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید نادرست بوده و بهتر است در فاصله آفتاب گرفتن، مدتی را در سایه استراحت کنید. استراحت کردن در سایه به سلامت پوست شما کمک کرده و از بروز آفتاب سوختگی و انواع بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین، سعی کنید میزان تحمل بدنتان در مقابل نور خورشید را در نظر بگیرید. مدت زمان آفتاب گرفتن برای افراد از ۲ الی ۳ ساعت متغییر بوده و بعد از آن پوست در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

مصرف مایعات را به هیچ وجه فراموش نکنید

از آنجایی که با قرارگیری در مقابل نورخورشید تعرق افراد افزایش پیدا می‌کند، نوشیدن آب در هنگام آفتاب گرفتن حتما توصیه می‌شود. به همین منظور، آب یا آبمیوه‌ای را همراه خود داشته باشید و در مدت زمان آفتاب گرفتن از آن استفاده کنید.

از بردن وسایل لازم برای آفتاب گرفتن غافل نشوید

عینک و کلاه لبه پهن از جمله وسایل لازم برای آفتاب گرفتن است. لازم است تا در هنگام آفتاب گرفتن، با استفاده از کلاه از قسمت سر و با استفاده از عینک از چشم‌ها محافظت کنید. در کنار عینک و کلاه، همراه داشتن حوله نیز حتما توصیه می‌شود. زیرا آفتاب گرفتن با بدن خیس صحیح نبوده و بهتر است بعد از خروج از استخر روباز بدن خود را کاملا خشک کنید.

تجربه یک آفتاب گرم و دلنشین با تخفیفان

احتمالا با خواندن فواید آفتاب گرفتن به این کارترغیب شده و می‌خواهید آن را به شیوه اصولی و با استفاده از نکاتی که یاد گرفته‌اید انجام دهید. به همین منظور، تخفیفان این امکان را برای شما فراهم کرده و با استفاده از تخفیفاتی که برای انواع بلیط استخر درنظر گرفته است، می‌توانید یک آفتاب بی‌نظیر را تجربه کنید. پیشنهاد ما این است که از تخفیفات این سایت استفاده کرده و با آفتاب گرفتن در استخر روباز، سلامتی و شادابی را به خود هدیه دهید.

سخن پایانی

افزایش سیستم ایمنی بدن، سلامت روحی و عاطفی و جلوگیری از بروز انواع بیماری‌ها از فواید آفتاب گرفتن است. ما در این مقاله به طور کامل به این فواید اشاره کرده و شما را با روش صحیح آفتاب گرفتن آشنا کردیم. در پایان، امیدواریم که مقاله تهیه شده برای شما مفید باشد و شما با را نکاتی که لازم است برای آفتاب گرفتن به آن توجه کنید آشنا کند. برای خرید بلیط استخر در نقاط مختلف تهران با تخفیف‌های استثنایی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

استخر غرب تهران

استخر شرق تهران

استخر شمال تهران

۴/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *