جادوی لاغری با اسلیو معده

جراحی اسلیو معده

اگر سال‌هاست رژیم‌های غذایی مختلف و ورزش را امتحان می‌کنید و هنوز وزن کم نکردید، وقت آن رسیده است به جراحی اسلیو معده فکر کنید. در این عمل، جراح بخشی از معده شما را برمی‌دارد و قسمت‌های باقی مانده را به هم می‌چسباند تا معده جدید به اندازه موز بسازند. فقط با یک کیسه کوچک، خیلی سریع‌تر از قبل احساس سیری می‌کنید.

با انجام این عمل شما نمی‌توانید به اندازه قبل غذا بخورید، که به کاهش وزن کمک می‌کند. به علاوه، جراحی بخشی از معده که هورمون افزایش اشتها را تولید می‌کند، برمی‌دارد.

اگر می‌خواهید بدانید که خطرات و مزایای اسلیو معده چیست، چه چیزی باعث می‌شود فرد کاندید خوبی برای عمل باشد و چه کارهایی باید برای حفظ نتایج بلند مدت انجام دهید، ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان را دنبال کنید.

در طول جراحی اسلیو معده چه اتفاقی می‌افتد؟

اسلیو معده

عمل جراحی حدود یک ساعت طول می‌کشد. جراح چند بریدگی کوچک روی شکم ایجاد می‌کند و لاپاروسکوپ (ابزاری با یک دوربین کوچک که تصاویر را به مانیتور می‌فرستد) وارد شکم می‌کند. سپس جراح سایر ابزارهای پزشکی را از طریق بریدگی‌های اضافی وارد می‌کند و ۴/۳ معده را خارج می‌کند. در نهایت، بقیه شکم را دوباره به هم می‌چسبانند تا لوله را تشکیل دهند. ممکن است حدود ۲ یا ۳ روز در بیمارستان بمانید. این روش دائمی است.

اسلیو معده دقیقا چه کاری می‌کند؟

کاهش اندازه معده یک راه ساده برای محدود کردن مقدار غذایی است که می‌توانید در یک وعده بخورید و باعث می‌شود سریع‌تر احساس سیری کنید. اما هدف دیگری نیز دارد: کاهش میزان هورمون‌های گرسنگی که معده می‌تواند تولید کند. این به کاهش اشتها و هوس کمک می‌کند و به جلوگیری از تکانه‌هایی که باعث می‌شود افراد وزن از دست داده را دوباره به دست آورند، کمک کند.

عادات جدید غذایی بعد از جراحی اسلیو معده

روز اول پس از جراحی، باید مایعات شفاف بنوشید. تا زمانی که بیمارستان را ترک می‌کنید، می‌توانید غذاهای پوره شده و شیک پروتئینی بخورید و این کار را برای حدود ۴ هفته ادامه خواهید داد.

به خاطر داشته باشید که باید روش غذا خوردنتان را برای همیشه تغییر دهید. پس از آن ماه اول، کم کم خوردن غذاهای جامد نرم مشکلی ندارد. نکات دیگری که باید در نظر داشت عبارت است از:

  • همه چیز باید قبل از بلعیده شدن به طور کامل جویده شود.
  • هنگام غذا خوردن آب نخورید، زیرا ممکن است معده جدیدتان بیش از حد پر شود.
  • نیم ساعت پس از پایان غذا مایعات بنوشید.
  • از نوشابه‌های پرکالری و تنقلات خودداری کنید.
  • هر روز مکمل ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.

بعد از ۲ یا ۳ ماه، می‌توانید به سمت خوردن وعده‌های غذایی معمولی بروید. اما به یاد داشته باشید، نمی‌توانید به اندازه قبل غذا بخورید.

کاهش وزن

کاهش وزن با اسلیو معده

افراد معمولاً ۶۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۱۲ تا ۱۸ ماه از دست می‌دهند. بنابراین اگر ۴۵ کیلو اضافه وزن دارید، حدود ۲۷ کیلو وزن کم خواهید کرد، اگرچه برخی بیشتر و برخی دیگر کمتر وزن کم می‌کنند. البته ورزش و تغذیه صحیح به کاهش وزن کمک می‌کند.

عوارض عمل اسلیو معده

همه جراحی‌ها دارای برخی عوارض هستند. عوارض عمل اسلیو معده، در کمتر از ۱ درصد از عمل ها رخ می‌دهد. این عوارض جراحی عبارتند از:

  • خونریزی
  • عفونت
  • واکنش به بیهوشی

پس از بهبودی، برخی از افراد دچار عوارض طولانی مدت جراحی می‌شوند. درمان این موارد معمولاً در صورت بروز آسان است. این عوارض می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • جای زخم: اسکار بعد از عمل باعث باریک شدن معده می‌شود، که حرکت غذا را در معده کند یا مسدود می‌کند و باعث تهوع، استفراغ و مشکل در غذا خوردن می‌شود.
  • کمبود مواد مغذی: زمانی که کمتر غذا می‌خورید، دریافت مواد مغذی کافی دشوارتر است. معمولاً برای افرادی که جراحی چاقی انجام می‌دهند مکمل‌های غذایی روزانه برای مادام‌العمر تجویز می‌شود.
  • رفلاکس معده به مری: برخی از افرادی که قبل از عمل ریفلاکس اسید معده داشتند احساس می‌کنند که بعد از عمل بدتر می‌شود و برخی از افرادی که قبلاً آن را نداشتند به نظر می‌رسد دچار آن می‌شوند. این مشکل اغلب با دارو قابل درمان است.
  • سنگ کیسه صفرا: کاهش وزن سریع می‌تواند سنگ کیسه صفرا را بیشتر کند. این باعث می‌شود چربی بیشتری از طریق کبد پردازش شود، که بعدا می‌تواند در کیسه صفرا به عنوان سنگ‌های کلسترولی جمع شود و بعد از خوردن غذا باعث درد شود. ممکن است برای برداشتن کیسه صفرا به جراحی دیگری به نام کوله سیستکتومی نیاز داشته باشید.

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

در مقایسه با سایر عمل‌های جراحی چاقی، اسلیو معده ساده‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر است. افراد مبتلا به بیماری‌هایی که ممکن است برای یک روش طولانی تر مناسب نباشند، اغلب می توانند عمل اسلیو معده را تحمل کنند. از آنجایی که جراحی روده‌ها را دوباره تنظیم نمی‌کند، احتمال ایجاد عوارض طولانی‌مدت مربوط با تغذیه نیز بسیار کمتر است.

 میانگین کاهش وزن با اسلیو معده کمی کمتر از جراحی‌های پیچیده‌تر کاهش وزن است، اما همچنان فواید بسیار خوبی برای کاهش وزن و سلامتی دارد. این عمل به عنوان اولین مرحله در جراحی چاقی دو مرحله ای به نام سوئیچ اثنی عشر آغاز شد. جراحان پس از اینکه بسیاری از مردم فهمیدند که نیازی به تکمیل قسمت دوم ندارند، شروع به ارائه آن به عنوان یک روش مستقل کردند.

سخن پایانی

 اسلیو معده یک روش ساده و ایمن جراحی کاهش وزن است که می‌تواند نتایج بسیار خوبی  داشته باشد. همچنین این روش تغییر غیرقابل برگشت در معده است که مستلزم تغییرات طولانی مدت است. برای محافظت از معده و برآوردن نیازهای غذایی، باید در مورد آنچه و چگونه بعد از عمل و تا آخر عمر می‌خورید، بسیار جدی باشید.

 اگر متعهد به تغییر و کاهش وزن هستید، جراحی به شما کمک می‌کند سالم‌تر باشید. این روش جراحی کاهش وزن، نه تنها چیزی که می‌توانید بخورید را محدود نمی‌کند، بلکه به کاهش گرسنگی و تنظیم قند خون نیز کمک می‌کند، بنابراین کالری کمتری طبیعی به نظر می‌رسد. بسیاری از بیماری‌های مرتبط با چاقی می توانند پس از جراحی اسلیو معده بهتر شوند و حتی برطرف شوند.

مطالب مرتبط:

کرایولیپولیز چیست و چگونه باعث لاغری می‌شود؟

لیپوماتیک چیست؟ + عوارض و مزایا

رژیم کتوژنیک؛ موثرترین روش کاهش وزن

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *