تفاوت میکرودرم و هیدوردرم چیست؟

میکرودرم

ما همیشه دوست داریم پوستمان در بهترین حالت باشد و شفافیت داشته باشد. تغییرات مختلف آب و هوایی برای پوست می‌تواند سخت باشد، بنابراین باید به سلامت پوست توجه بیشتری داشته باشیم. برای اینکه به سلامت پوست بیشتر توجه داشته باشید، می‌توانید مراکز میکرودرم تهران یا مراکز هیدرودرم را انتخاب کنید.

تفاوت بین میکرودرم و هیدرودرم و خط بین این دو می‌تواند گیج‌کننده باشد. دلیل مبهم بودن تفاوت بین میکرودرم و هیدرودرم، این است که هر دو روش به یک نیاز مشابه یعنی ترمیم پوست پاسخ می‌دهند. این دو روش نیازی به جراحی یا زمان بهبودی ندارند، اما تفاوت زیادی در شادابی و ظاهر پوست ایجاد می‌کنند.

شما به هر حال باید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. پاسخ این سوال که میکرودرم بهتر است یا هیدروردم، به شرایط پوستی هر فردی بستگی دارد. بسته به نوع پوست ممکن است درمان متفاوتی نیاز باشد. مانند اینکه فردی که پوست حساسی دارد، ممکن است روش هیدرودرم برای پوستش مناسب‌تر باشد.

سوال اصلی این است که کدام یک برای پوست شما بهتر است؟ میکرودرم یا هیدرودرم؟ در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان به بررسی تفاوت میکرودرم و هیدرودرم خواهیم پرداخت. اگر دوست دارید تفاوت این دو روش و تاثیر آن روی پوست را بشناسید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

۵ تفاوت کلیدی بین هیدرودرم و میکرودرم

هیدرودرم

درمان‌های پوستی فراوان هستند و هنگامی‌که به دنبال بهترین آن هستید، ممکن است تعجب کنید که کدام یک برای پوست شما بهتر است و کدام را باید انتخاب کنید. تفاوت میکرودرم و هیدرودرم در ۵ نکته کلیدی است که در زیر این نکات آورده شده است.

شدت لایه ‌برداری

اولین و مهم‌ترین تفاوت میکرودرم و هیدرودرم این است که کشیدن آن‌ها چقدر می‌تواند روی پوست احساس شود. در مورد هیدرودرم، کاملا بدون درد است و به ندرت عوارض جانبی مشاهده می‌شود. اما برای میکرودرم ابریژن ممکن است چند عارضه وجود داشته باشد. در واقع، میکرودرم به اندازه هیدرودرم تهاجمی نیست. با این وجود، هنوز هم این روش باعث قرمزی روی پوست خواهد شد.

نوع پوست

هیدوردرم و میکرودرم هر دو روشی عالی برای بازسازی و ترمیم پوست هستند. اما هر کدام با نوع پوست خاصی سازگار هستند. برای شروع، هیدرودرم بهترین درمان برای پوست خشک و حساس است

همچنین، هیدرودرم ابریژن برای درمان شرایط مشکلات پوستی خفیف، مناسب‌تر است. این روش برای کسانی که دچار آکنه، لکه و منافذ بسته هستند به منظور تمیز کردن منافذ، کومدون‌ها و جوش‌های  سرسیاه موثر است.

میکرودرم ابریژن بهترین روش برای درمان انواع پوست‌های چرب است. همچنین برای افرادی‌ که مشکلات پوستی شدیدی دارند، کاملا مناسب است و جواب می‌دهد. این روش به ویژه برای لایه برداری و اصلاح مشکلات پوستی زیر بهترین است:

  • آکنه و اسکار آکنه
  • جوش سرسیاه
  • تغییر رنگ و ناهمواری رنگ پوست
  • آسیب ناشی از نور خورشید
  • چین و چروک و خطوط

عامل لایه برداری

نتایج میکرودرم

هیدرودرم ابریژن برای لایه‌برداری پوست از محلول نمکی و اکسیژن استفاده می‌کند و همانطور که نام آن پیداست، کل فرایند این درمان از هیدراتاسیون برای حذف سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کند.

هیدرودرم به لطف هیدراتاسیون، گردش خون در پوست را بهبود می‌بخشد. این کار با پاک کردن کثیفی‌های موجود در منافذ پوست از طریق مکش ملایم انجام می‌شود. چوب لایه برداری هیدرولیک به طور مکرر در ناحیه تی کار می‌کند و بدون لایه‌برداری بیش از حد پوست به خارج کردن جوش‌های سرسیاه از منافذ کمک می‌کند. پس از آن، پیتید و سرم برای بهبود تولید کلاژن در پوست اضافه می‌شود.

میکرودرم ابریژن از میکروکریستال برای لایه برداری پوست استفاده می‌کند. این کار از طریق عملکرد سایشی کریستال‌ها انجام می‌شود. در پایان، کریستال، سلول‌های مرده را از پوست جدا می‌کند تا ظاهری شاداب و سالم داشته باشید. این یک روش کم خطر و غیر تهاجمی است و برای بازسازی کلی پوست کاربرد دارد.

نتایج فوری

هیدرودرم نتایج فوری ارائه می‌دهد. بسته به نوع پوست، حتی یک روز بعد تغییرات را روی پوست احساس کنید. از طرف دیگر، میکرودرم زمان بیشتری برای اثرگذاری نیاز دارد و این قابل توجیه است، زیرا برخی از مشکلات پوستی ممکن است به عمق بدن نفوذ کنند.

تعداد جلسات درمان

این قسمت به میزان لایه برداری و متخصصی که این کار را انجام می‌دهد، بستگی دارد. با این وجود، روش هیدرودرم ابریژن هر ۲ تا ۴ هفته یکبار برای پوست معجزه می‌کند. با میکرودرم ابریژن، ممکن است قبل از اینکه بتوانید تغییراتی در پوست مشاهده کنید، به ۶ تا ۱۰ جلسه درمان هر ۲ تا ۶ هفته نیاز داشته باشید. این تعداد جلسات به مشکلپوستی شما هم بستگی دارد.

مراقبت‌های بعد از انجام میکرودرم و هیدرودرم

مهم است که بدانید بعد از انجام این دو روش درمانی، چکونه از پوست مراقبت کنید. از آنجایی که میکرودرم و هیدرودرم لایه برداری سطحی از پوست انجام می‌دهند، باید از نور مستقیم خورشید پس از جلسه درمان خودداری کنید. برای حفظ رطوبت پوست مقدار زیادی آب بنوشید.

از پاک کنند‌ه‌ها و مرطوب‌کننده‌های ملایم استفاده کنید و مراقب قرمزی یا تحریک بلند مدت باشید. بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید تا بتوانید مراقبت‌های پس از میکرودرم یا هیدرودرم را برای نوع پوست خود پیدا کنید.

کدام بهتر است: هیدرودرم یا میکرودرم؟

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم

حالا که با تفاوت میکرودرم و هیدرودرم آشنا شدید، حتما برای شما این سوال پیش آمده است که کدام روش بهتر است؟ به طور معمول، دو روش لایه برداری پوست میکرودرم و هیدرودرم، غیر تهاجمی و عالی هستند. اما اگر پوست حساسی دارید ممکن است میکرودرم مناسب شما نباشد. اگر پوست شما دارای لکه‌های خفیف است، از روش میکرودرم خودداری کنید. در این نوع پوست، هیدرودرم بهتر عمل می‌کند. نظر شما در مورد این دو روش چیست؟ شما چه روشی را برای پاکسازی و لایه‌رداری پوست پیشنهاد می‌دهید؟ منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

مطالب مرتبط:

میکرودرم چیست + مزایا، عوارض و هزینه

هیدرودرم چیست و چگونه پوست شما را زیبا و جوان‌تر می‌کند؟

میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست شما دارد؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *