سیر تا پیاز کلاردشت و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی اطراف آن

کلاردشت، زیباترین ییلاق مازندران

وقتی به شمال و مازندران فکر می‌کنیم، اولین تصویری که در ذهنمان شکل می‌گیرد، دریای زیبای خزر و جنگل‌های دامنه‌های رشته کوه البرز است. معمولا برای دیدن دشت‌ها و ییلاق‌های سرسبز به سمت گیلان می‌رویم و از شهرها جاذبه‌های طبیعی آن منطقه دیدن می‌کنیم. کلاردشت، اما ییلاقی بسیار زیباست که در دل مازندران خودنمایی می‌کند و زیبایی‌هایش دل بسیاری از گردشگران را با خود برده است. امروز می‌خواهیم از کلاردشت مازندران برایتان تعریف کنیم و بگوییم که چه زیبایی‌ها، سرسبزی‌ها و جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیبایی دارد. با وبلاگ تخفیفان همراه شوید تا سری به این دشت ییلاقی و همیشه سرسبز بزنیم.

تور شمال

جاهای دیدنی کلاردشت

کلاردشت در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب غربی چالوس و بسیار دورتر از دریا قرار گرفته. چشم‌اندازهای رویاگونه در کنار جنگل‌های انبوه و البته آب و هوایی بسیار خنک و مطلوب حتی در گرم‌ترین فصل سال، باعث شده تا این شهر با روستاها و جنگل‌های اطرافش به یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در مازندران تبدیل شود. جنگل های عباس آباد، جنگل آرزو، جنگل مجل، روستای مازیچال، روستای طویدره، رودبارک، لاهو، کردیچال، اجابیت، آبشار اکاپل، دریاچه هفت خوان و البته دریاچه ولشت که نقش بسیار مهمی در محبوب شدن این شهر داشته، از جمله جاهای دیدنی کلاردشت هستند. البته از جاده‌های کلاردشت هم نباید گذشت. عبور کردن از این جاده‌ها به خودی خود یک گردشگری رویایی به حساب می‌آید. کلاردشت دو جاده اصلی دارد. یکی جاده جنگلی عباس آباد و دیگری جاده مرزن آباد به کلاردشت که هر کدام زیبایی‌های منحصر به فردی دارد. در ادامه به توصیف این جاذبه‌های گردشگری می‌پردازیم.

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت، بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در مازندران است.

دریاچه ولشت

وقتی عاشق طبیعت باشید، نمی‌توانید عاشق زیبایی‌های دریاچه ولشت نشوید. بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین مازندران که میراث طبیعی ایران هم به شما می‌رود، در درون یک دره واقع شده و نمای کوه‌های اطراف جلوه بسیار زیبایی را به این منطقه داده است. دریاچه ولشت یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین در ایران است. این دریاچه آب خود را از چشمه‌های زیرزمینی و آب باران تامین می‌کند. در حدود ۱۵ هزار متر مربع وسعت دارد و عمق آن به ۲۰ متر می‌رسد.

قرار گرفته امکانات تفریحی بسیاری از جمله ماهی‌گیری، قایق‌رانی، بیگ بال (توپی که درون آن قرار می‌گیرید و به داخل دریاچه می‌روید.)، جت اسکی و… باعث شده تا این دریاچه، گردشگران بسیاری را در همه فصول سال به سوی خود جذب کند. در کنار دریاچه ولشت امکانات رفاهی بسیاری مانند، سوئیت‌های اقامتی، کافه رستوران، اسکله، زمین والیبال، مکان‌های برگزاری کمپ، نمازخانه و سرویس بهداشتی هم قرار دارد تا تمامی نیازهای گردشگران را برطرف کند.

دریاچه ولشت در شمال شرقی کلاردشت قرار دارد و به مرزن آباد هم بسیار نزدیک است. برای دیدن این دریاچه زیبا می‌توانید هم از جاده چالوس به سمت این دریاچه حرکت کنید و هم از کلاردشت به آن‌جا بروید. مسیری که به این دریاچه ختم می‌شود، مناسب دوچرخه سواری هم است. اگر اهل پرطرفدارترین ورزش دنیا هستید، می‌توانید با دوچرخه به این دریاچه بروید از طبیعت زیبای مسیری که به دریاچه ولشت ختم می‌شود، لذت ببرید.

روستای مازیچال

روستای مازیچال، در ارتفاعات مازندران با چشم اندازی زیبا از اوقیانوس ابر

مازیچال، مشهورترین روستای اطراف کلاردشت است که در ۲۰ کیلومتری این شهر و در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا واقع شده. مازیچال از دو بخش مازی و چال تشکیل شده. در گویش مازنی، مازی به معنای درخت بلوط و چال به معنی گودال است. مازیچال یعنی جایی که در آن درختان بلوط به وفور یافت می‌شود. مازیچال یکی از معدود مکان‌هایی که می‌توان پدیده اقیانوس ابر را از آن‌جا مشاهده کرد. در روستای مازیچال می‌توانید از صفای مردم روستایی، ابرها، دشت‌های وسیع و جنگل‌های انبوه لذت ببرید. این روستا به دلیل قرار گرفتن ار ارتفاعات رشته کوه‌های البرز تنها در فصول گرم سال (اواخر خرداد تا اوایل پاییز) قابل سکونت است. برای رفتن به مازیچال باید از کلاردشت وارد جاده عباس آباد شوید. در کیلومتر ۲ این جاده می‌توانید مسیر فرعی و منتهی به این روستا را مشاهده کنید.

روستای مازیچال به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، برق و امکانات روشنایی ندارد. اگر می‌خواهید شب را در این روستا سر کنید، بهتر از چادر و کمپ بزنید و حتما هم لباس گرم و وسایل کامل با خود به همراه داشته باشید.

روستای رودبارک

یکی دیگر جاهای دیدنی کلاردشت، روستای رودبارک است. این روستا در منطقه کوهستانی واقع شده و طبیعتی بکر و دست نخورده دارد. قرار گرفته علم کوه، یخچال‌های طبیعی، آبشار اکاپل و رودخانه سردآبرود باعث شده تا با بازدید از روستای رودبارک از این جاذبه‌های طبیعی خاص در کنار کلاردشت هم دیدن کنید. در روستای رودبارک انواع قارچ، سبزی‌های کوهی و گیاهان دارویی پرورش داده می‌شود. اگر به این روستا رفتید می‌توانید هم از این گیاهان استفاده کنید و هم به اقتصاد روستا کمک کنید. رفتن به روستای رودبارک بسیار ساده است. شما می‌توانید از خیابان پاسداران در کلاردشت به این روستای کوهستانی و زیبا بروید.

اقامت در کلاردشت

در شهر کلاردشت همه امکانات رفاهی وجود دارد و شما می‌توانید از اقامت خود در این شهر زیبا لذت ببرید. راه‌های زیادی برای اقامت در کلاردشت وجود دارد. اولین و آسان‌ترین راه اقامت در هتل های کلاردشت است. این شهر هتل‌های بسیار خوب ۲ و ۳ ستاره‌ای دارد که اقامت راحت شما در این شهر را تضمین می‌کنند. گزینه بعدی اجاره ویلا در کلاردشت است. شما در این شهر می‌توانید انواع ویلاها از جمله ویلاهای لوکس و استخردار را پیدا کنید و اقامتی بسیار راحت و جذابی را داشته باشید. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید در این شهر کمپ بزنید یا از اقامت در خانه‌های بوم گردی این منطقه لذت ببرید.

آب و هوای کلاردشت

کلاردشت در وسط تابستان، آب و هوایی بسیار خنک دارد.

کلاردشت در وسط تابستان، آب و هوایی بسیار خنک دارد.

یکی از دلایل مهم گردشگری در این منطقه آب و هوای کلاردشت است. بهترین فصل سفر به کلاردشت، بهار و تابستان است. در اوایل بهار، هوا کمی سرد است. هوا در تابستان در بهترین حالت خود قرار دارد. کسانی که می‌خواهند از گرمای تابستان فرار کنند، می‌توانند به کلاردشت بروند و از هوای خنک این شهر لذت ببرند. این شهر در پاییز و زمستان زیبایی‌های خاص خودش را دارد ولی ممکن است باب طبع کسانی نباشد که به سردی هوا علاقه چندانی ندارند.

مشاهده تخفیف تورهای چند روزه در تخفیفان


این مطالب را هم بخوانید:

جنگل ابر، بهشت مه آلود ایران

دریاچه الیمالات کجاست؟ با زیباترین دریاچه مازندران آشنا شوید

مرداب هسل کجاست؟ راهنمای کامل سفر به مرداب هسل

با جنگل راش ، منحصر به فردترین جنگل شمال ایران بیشتر آشنا شوید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *