با قطارهای ۵ ستاره ایران آشنا شوید

چقدر قطارهای ۵ ستاره در ایران را می‌شناسید؟

تاکنون با یک قطار ۵ ستاره همراه شده‌اید؟ شاید وقت آن رسیده باشد که هواپیما را کنار بگذارید و به جای آن‌که بر فراز طبیعت‌های اطرافتان پرواز کنید، به دل این مناطق بزنید و از مسیری که در آن هستید، لذت ببرید. پل تروکس سفرنامه‌نویس آمریکایی در دهه ۱۹۷۰ تصمیم گرفت تا سفر خود از انگلیس به آسیا را تنها از طریق راه‌آهن و فقط با قطار انجام دهد. او تجربه خود را در کتابی با عنوان «بازار بزرگ راه‌آهن» به نگارش درآورد که بعدها به یکی از عاشقانه‌ترین کتاب‌های سفر با قطار تبدیل شد. او در بخشی از کتاب خود نوشته است:

 اگر قطار بزرگ و راحت باشد، حتی به مقصد هم احتیاج ندارید. تنها یک صندلی در گوشه‌ای از قطار کافی است. شما می توانید یکی از آن مسافرانی باشید که حرکت می‌کنند، مسیرها را می‌پیچند و هرگز نمی‌رسند و احساس نمی‌کنند که باید به مقصد خود برسند.

در عصری که زمان نوعی تجمل به شمار می‌رود. وقت گذاشتن و لذت بردن از مسیری که در آن قرار داریم، یکی از ارزشمندترین لذت‌های سفر است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با قطارهای ۵ ستاره ایران آشنا کنیم تا اگر قصد سفری لوکس با قطار را داشتید، آن‌ها را انتخاب کنید و با خیالی راحت و آسوده از مسیر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: چگونه در هنگام سفر با قطار احساس راحتی کنیم

قطار فدک

قطار فدک، لوکس ترین قطار حال حاضر در شبکه ریلی کشور است.

قطار فدک، لوکس ترین قطار حال حاضر در شبکه ریلی کشور است.

لقب لوکس‌ترین قطار ایران از هرجهت لایق قطار فدک است. این قطار ۵ ستاره از همان ابتدا و با پهن کردن فرش قرمز برای شما تجربه‌ بسیار هیجان‌انگیزی را برایتان خلق می‌کند. قطار ۵ ستاره فدک برای اولین بار در آذر ماه سال ۱۳۹۴ و در مسیر قطار تهران مشهد به کار گرفته شد و از آن زمان تاکنون فعالیت خود را در بسیاری از مسیرهای ریلی کشور گسترش داده. قطار فدک با استانداردهای روز اروپا برابری می‌کند. این قطار ۵ ستاره که می‌تواند به راحتی به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد تا از سفر خود لذت ببرید.

از امکانات برجسته قطار فدک می‌توان به دکوراسیون فوق‌العاده زیبا، امکان استفاده از وای‌فای و GPS، دسترسی به آرشیو جذابی از انواع فیلم و موسیقی، پذیرایی کامل، امکان تنظیم دمای کوپه، صندلی‌ها و تخت‌های بسیار راحت و متناسب با ارگونومی بدن، سیستم اطفا حریق پیشرفته و البته مهماندارای حرفه‌ای که در هر لحظه آماده پذیرایی از شما هستند.

پذیرایی یکی از امکانات قابل توجه قطار فدک است. این قطار مجهز به کیترینگ گرم و سرد است و غذا را در ظروف چینی سرو می‌کند. سرو صبحانه، عصرانه و نوشیدنی خوش‌آمدگویی از جمله دیگر خدمات خوب پذیرایی در قطار فدک به شمار می‌رود.

قطار نورالرضا

قطار ۵ ستاره نورالرضا

قطار ۵ ستاره نورالرضا

قطار نورالرضا در سال ۱۳۸۵ در مسیر تهران مشهد وارد شبکه ریلی کشور شد و در آن زمان بهترین قطار ایران بود و هنوز هم یکی از قطارهای ۵ ستاره ایران به شمار می‌رود که امکانات بسیار خوبی را در اختیار مسافران خود گذاشته است. واگن‌های قطار نورالرضا ساخت چین هستند ولی از تجهیزات اروپایی و ژاپنی در این قطار استفاده شده.  امکانات قطار ۵ ستاره نورالرضا آن را تبدیل به یکی از بهترین قطارهای مسافربری در ایران کرده است. وجود یک رستوران و ارائه غذاهای گرم، سیستم صوتی و تصویری باکیفیت، سیستم تهویه مطبوع و در کنار آن کوپه‌های ۴ نفره با طراحی مدرن و زیبا، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، پیجر برای احضار مهماندار و عایق صوتی و حرارتی که به خوبی از شما در برابر دما و صوت محافظت می‌کند، از جمله امکانات قطار نورالرضا هستند.

قطار زندگی

قطار زندگی اولین قطار لوکس در ایران است.

قطار زندگی اولین قطار لوکس در ایران است.

اولین قطار لوکسی که وارد ایران شد قطار ۵ ستاره زندگی بود که از طرف شرکت رجا وارد شبکه ریلی کشور شد. در نگاه اول ظاهر قطار زندگی ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما این قطار از خدمات و امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است. از امکانات قطار زندگی می‌توان به مهماندار اختصاصی، رستوران، اینترنت داخلی، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی اشاره کرد. ظرفیت هر کوپه در قطار زندگی چهار نفر است. دو تخت هم در بالای کوپه قرار گرفته. رستوران قطار ۵ ستاره زندگی یک رستوران زیبا است. قسمت آشپزخانه این رستوران با دیوارهای شیشه‌ای درست شده تا روال تهیه غذا را مشاهده کنید و کیفیت آن‌ها مطمئن شوید.

آیا قطار ۵ ستاره دیگر می‌شناسید؟

سفر کردن با قطارهای ۵ ستاره بسیار لذت‌بخش خواهد بود و اگر قصدتان این است که از مسیر سفر خود هم لذت ببرید می‌توانید از این قطارها استفاده کنید. اگر قطاری را می‌شناسید که امکانات یک قطار ۵ ستاره را دارد، حتما برای ما نظر بگذارید.


این مطالب را هم بخوانید:

چقدر قطارهای خصوصی مسافربری را در ایران می‌شناسید؟

چرا باید با قطارهای بن ریل سفر کنیم؟

بهترین بازی های گروهی برای سرگرم شدن در قطار

۴.۷/۵ - (۷ امتیاز)
11 نظر برای "با قطارهای ۵ ستاره ایران آشنا شوید" ارسال شده
  1. محمد صادق گفت:

    قطار پنچ ستاره ارگ یادتون رفت

  2. وحید قربانی گفت:

    ۵ ستاره بن ریل

  3. طاها گفت:

    قطار ۵ ستاره ی ایران بن ریل یا راه آهن شرقی بنیاد رستوران و امکانات بسیار واین شرکت قطارهای۴ ستاره ی سروش پارسی پلور قطار ۵ستاره ی بن ریل
    یکی از جدید ترین قطار ها است
    سفر به سبک بن ریل

  4. طاها گفت:

    قطار ۵ ستاره ایران بن ریل یا راه آهن شرقی بنیاد

  5. طاها گفت:

    قطار ۵ ستاره ایران بن ریل

  6. قطار پنج ستاره زمرد ریل سیر کوثر یادتون رفته

  7. سعید گفت:

    فقط قطار ۵ ستاره ایران

  8. رضا امیری گفت:

    قطار ۵ ستاره ی ایران بن ریل

  9. QUSAY گفت:

    رأيت قطار فدك لازالت خدماته الجميلة في مخيلتي ويتمتع بتقديم خدمات رائعة للمسافرين ونتمنى ان ترجع الأسعار إلى ما كانت عليه انه قطار جميل.

  10. Mehdi Kheiri گفت:

    قطار البرز را یادتون رفت

  11. آوا گفت:

    ۵ ستاره ی ایران بن ریل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *