چقدر قطارهای خصوصی مسافربری را در ایران می‌شناسید؟

قطارهای خصوصی

اگر جزو آن دست از افرادی هستید که زیاد با قطار سفر می‌کنید، دانستن همه قطارهای خصوصی مسافربری در ایران به شما کمک می‌کند تا در هنگام سفر انتخاب‌های بسیار بهتری داشته باشید. اینکه بدانید ویژگی‌های این قطارها چیست و چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهند در چه مسیری حرکت می‌کنند، می‌تواند به شما برای داشتن سفری راحت‌تر کمک کند.

انواع قطارهای خصوصی مسافربری

تعداد قطارهای خصوصی در ایران کم نیستند این قطارها در مسیرهای مختلف در حرکتند. استفاده از این قطارها می‌تواند راحتی قابل توجهی را در هنگام سفر با قطار برای شما به ارمغان بیاورد. اگر ایمنی در کنار امکاتات خوب و قیمت مناسب برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بخوانید. در این مطلب قصد داریم تا تمام قطارهای خصوصی را از لحاظ ویژگی‌ها، امکانات و مسیر حرکت آن‌ها به شما معرفی کنیم.

قطار غزال

یکی از محبوب‌ترین قطارهای مسیر تهران به مشهد، قطار غزال است. این قطار متعلق به دو شرکت «وانیا ریل» و «راه‌آهن شرقی بنیاد» یا همان بن ریل است. قطار ۴ ستاره غزال از جمله قطارهای لوکس ایران به حساب می‌آید که امکاناتی بسیار خوب را با قیمتی به‌صرفه در اختیار شما قرار می‌دهد. کوپه‌های ۴ نفره با صندلی‌های بسیار راحت و متناسب با ارگونومی بدن، سیستم صوتی و تصویری بسیار قوی و وجود سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، رستوران، کتابخانه و شبکه آفلاین داخلی برای فیلم و موسیقی از جمله ویژگی‌های خوب قطار غزال است. اگر قصد استفاده از قطار غزال را دارید، می‌توانید از سفری بسیار راحت و بدون دغدغه مطمئن باشید. این قطار محبوب در مسیرهای اصفهان مشهد، تهران بندرعباس، تهران مشهد و کرمان مشهد فعالیت می‌کند.

قطار نور

قطار نور متعلق به شرکت «قطار نورالرضا» است. قطار نورالرضا یکی از لوکس‌ترین قطارهای خصوصی موجود در ایران است که استانداردهای جهانی دارد. استفاده از تجهیزات و قطعات اروپایی و ژاپنی در این قطار، قطار نور الرضا را تبدیل به یکی از باکیفیت‌ترین واگن‌های مسیر ریلی کشور کرده است. کوپه‌های این قطار ۴ تخته است و مجهز به رستوران، بوفه تنقلات، ماکروفر و سرویس ایرانی و فرنگی است. این قطار در حال حاضر در خطوط ریلی تهران مشهد، تهران شیراز و اصفهان مشهد در تردد است.

قطار لوکس نگین

قطار لوکس نگین یکی از قطارهای خصوصی متعلق به شرکت «ریل ترابر سبا» است که در مسیر قطار تهران مشهد فعالیت می‌کند. این قطار لوکس از امکاناتی مانند سرویس خواب، سیستم تهویه هوای مطبوع، صندلی‌های بسیار راحت و متناسب با ارگونومی بدن و سیستم احضار مهماندار  برخوردار است. این قطار در مجموع ۹ کوپه ۴ نفره دارد و باقی ظرفیت قطار به صورت اتوبوسی است. اگر قصد انجام سفر به مشهد به صورت گروهی یا خانوادگی را دارید، قطار لوکس نگین می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشد.

قطار مهتاب

قطار مهتاب از جمله قطارهای خوب شرکت «مهتاب سیر جم» است. این قطار ۳ ستاره به صورت شش تخته است و تنها قطاری است که در مسیر تهران به یزد فعالیت می‌کند. از جمله امکانات قطار مهتاب می‌توان به سرویس خواب، سرویس بهداشتی فرنگی سیار، سرویس میان وعده، ارائه غذا و میان وعده، سیستم تهویه مطبوع و توزیع روزنامه و مجلات به صورت رایگان اشاره کرد. این قطار در مسیرهای تهران مشهد، اصفهان مشهد، تهران کرمان، تهران یزد، اهواز مشهد، تهران شیراز، تهران خرمشهر و تهران اندیمشک فعالیت می‌کند.

قطار پرستو

قطار پرستو از جمله قطارهای خصوصی و بسیار خوب شرکت «راه‌ آهن شرقی بنیاد» است که در مسیر تهران به مشهد فعال است. این قطار امکاناتی مشابه قطار غزال دارد با این تفاوت از که از کتاب‌خانه و رستوران برخوردار نیست. در قطار پرستو می‌توانید از خدماتی نظیر سیستم صوتی و تصویری، سرو صبحانه، ناهار و شام، ارائه سرویس خواب، شبکه داخلی آفلاین برای تماشای فیلم و شنیدن موسیقی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی برخوردار است. قطار پرستو هر روز در مسیر ریلی تهران به مشهد و برعکس در حال فعالیت است.

قطار مارال

قطار مارال یکی از قطارهای فرانسوی درجه دو به شمار می‌رود که با به روزرسانی‌های بسیار به قطاری درجه یک ارتقا پیدا کرده. سرعت این قطار یکی از دلایل محبوبیت آن است. قطار مارال می‌تواند به راحتی به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت برسد و شما را سریع‌تر به مقصد برساند. این قطار متعلق به شرکت «واینا ریل» است و تنها در مسیر قطار تهران به مشهد فعالیت می‌کند. راحتی در سفر با قیمتی بسیار مناسب، قطار مارال را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید بلیط قطار است. سرویس خواب، سیستم تهویه مطبوع هوا، سیستم صوتی و تصویری و ارائه غذا و بسته‌های غذایی از جمله خدمات قطار مارال به شمار می‌رود.

سخن پایانی

البته قطارهای خوب در ایران تنها به این موارد ختم نمی‌شوند. از سایر قطارهای خوب می‌توان به قطار دلیجان، قطار سروش، قطار زندگی و… هم اشاره کرد. اما حالا که با قطارهای خصوصی ایران آشنا شدید، به نظر شما کدام قطار از همه بهتر و راحت‌تر است؟ اگر قصد مسافرت با قطار را داشته باشید، کدام قطار را انتخاب می‌کنید؟ اگر قطاری سراغ دارید که صورت به خصوصی اداره می‌شود و ما آن را ذکر نکردیم حتما برای ما نظر بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *