بهترین زمان برای رفتن به کویر مصر

بهترین فصل سفر به کویر مصر را می‌دانید؟

کویر مصر در کنار روستای مصر یکی از محبوب‌ترین کویرهای ایران است که در استان اصفهان قرار گرفته. این کویر در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال خور قرار گرفته. فاصله کویر مصر تا تهران چیزی در حدود ۷۰۰ کیلومتر و از جمله بهترین کویرهای ایران برای تفریح و لذت از جاذبه‌های خاص کویری است.

روستای مصر در حدود ۱۲۰ نفر جمعیت دارد و به خاطر داشتن چشم اندازهای زیبا و جلوه‌های طبیعی خاص، مقصد محبوب بسیاری از کویر نوردان و طبیعت گردها به شمار می‌رود. اگر قصد دارید که سفری به این کویر زیبا داشته باشید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که بهترین فصل سفر با تور کویر مصر چه فصلی از سال است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال مهم بپردازیم.

بهترین فصل سفر به کویر مصر

به طور کلی کویر مصر از آب و هوایی گرم و خشک بهره می‌برد. اما آب و هوای این کویر در فصل‌های پاییز و زمستان متفاوت است. در این فصول از سال، آب و هوا تا حدی معتدل و ملایم است و در هنگام شب هم رو به سردی می‌رود. به همین خاطر است که بسیاری از گردشگران معتقد هستند که بهترین زمان برای سفر به کویر مصر در نیمه دوم سال است.

یکی از دلایل خوب سفر به کویر مصر در زمستان این است که جانورانی مانند مار، عقرب و رطیل که در کویر سکونت دارند، در این فصل در خواب زمستانی هستند و خطری برای شما ندارند. فصل پاییز و زمستان، پرفروش‌ترین فصل تور کویر مصر هستند.

به یاد داشته باشید که بهترین فصل سفر به هر کویری در ایران در نیمه دوم سال است. شما می‌توانید در عید نوروز و اوایل بهار هم به کویر مصر سفر کنید. هرچند که در ایام نوروز ممکن است به دلیل شلوغی بیش از حد این کویر، از سکوت و آرامش کویری آن‌طور که می‌خواهید لذت نبرید.

در پاییز و زمستان هوای کویر مصر به نحوی است که می‌توانید در روز با یک تیشرت به گردش بروید. هرچند که در شب به یک ژاکت نیاز پیدا خواهید کرد. تورهای کویر گردی معمولا در شب آتش روشن می‌کنند و به شب نشینی در کنار آتش می‌پردازند که این کار، یکی از جذاب‌ترین تفریحات کویری به شمار می‌رود و خاطره‌ای خوش و دلچسب را برای شما رقم خواهد زد.

هوای کویر مصر در تابستان

هوای کویر مصر در تابستان بسیار گرم، داغ و غیر قابل تحمل است. مار، عقرب، رطیل و … در این فصل دیگر در خواب زمستانی نیستند. این جانواران بیرون از آشیانه خود و در حال شکارند و از این نظر شما در معرض خطر خواهید بود. پس اگر در این فصل قصد سفر با تور کویر را دارید، بسیار مراقب باشید و حتما با یک فرد آشنا سفر کنید. هر چند که توصیه ما این هست که به دلیل خطرات سفر به کویر در تابستان، در این فصل فکر رفتن به کویر را از سر خود بیرون کنید.

توصیه‌های تخفیفان در هنگام سفر به کویر مصر

بهترین فصل سفر به کویر مصر آبان تا اردیبهشت است. اگر تا به امروز سفر به کویر را تجربه نکرده اید، در قالب تور کویر و یا به صورت گروهی و با خودروهای خود، اعم از خودروهای آفرود یا معمولی سفری به کویر داشته باشید.

برای سفر به کویر مصر به کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه، کفش مناسب پیاده روی، دمپایی، لوازم نظافت شخصی، لباس گرم، زیرانداز، فلاسک چای، بطری آب و… نیاز پیدا خواهید کرد. اگر قصد دارید در کویر چادر بزنید و شب را در چادر سر کنید حتما ملحفه، پتوی مسافرتی و کیسه خواب همراه خود داشته باشید. جعبه کمک‌های اولیه یکی از وسایل ضروری این سفر است؛ پس آن را فراموش نکنید.

تور کویر مصر

حالا که بهترین فصل سفر به کویر مصر را می‌دانیم، باید برنامه‌ای خوب برای سفر به این کویر را هم بچینیم. استفاده از آژانس‌های مسافرتی و تور یک روزه یا چند روزه یک انتخاب ایده آل برای طبیعت گردی است. کویر مصر در فصول پاییز و زمستان تبدیل به یکی از مقاصد مهم و محبوب گردشگری در ایران می‌شود. علاقمندان به کویر و تفریحات کویری از هر کجای ایران خود را به این کویر زیبا و جذاب می‌رسانند تا از آرامش و جادویی که کویر مصر در دل خود جای داده، لذت ببرند. تور کویر مصر در این دو فصل از سال طرفداران زیادی دارد. تخفیفان هم به عنوان یکی از مراکز مهم معرفی تورهای طبیعت گردی، تخفیف‌هایی جذاب از بهترین تورهای کویر مصر را برای شما فراهم می‌کند. کافی است تا با توجه به محل اقامت و گشت‌های این تورها، مناسب‌ترین تور را برای خود و دوستانتان انتخاب کنید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *