با بهترین سیرک های ایران آشنا شوید

با شنیدن نام سیرک، یاد چه می‌افتید؟ احتمالا به دوران کودکی برمی‌گردید و یادی از کارتون‌های قدیمی آن زمین می‌کنید. شاید هم یاد سیرک حیوانات و پرش شیر به داخل حلقه آتش می‌افتید.

این‌ها تصاویری است که معمولا با شنیدن این نام در ذهنمان تداعی می‌شود. هرچند که دیگر سیرک‌های امروزی این چنین نیست و دیگر خبری از اجرای حیوانات در این نمایش‌ها پیدا نمی‌کنید.

البته این موضوع باعث می‌شود تا از دیدن نمایش آن‌های هیجان زده نشوید. حرکات آکروباتیک، فایر شو، کره مرگ، شعبده بازی، بند بازی، رنجر، ژانگولر بازی و… از جمله نمایش‌هایی هستند که شما مشاهده خواهید کرده و می‌توانید ساعاتی خوش را در این نمایش‌های بگذرانید. با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر و بهتر به سیرک بندازیم.

سیرک چیست؟

اگر بخواهیم این واژه را برایتان تعریف کنیم، باید بگوییم که سیرک نمایشی شاد است که توسط آکروبات‌ها، دلقک‌ها و حتی حیوانات برگزار می‌شود. سیرک در حقیقت یک نمایشگاه بزرگ با سقف چادری است که در آن حیواناتی مانند شیر، فیل، پلنگ حرکات خارق العاده را انجام می‌دهند.

همچنین هنرمندانی در نمایش هستند که با حرکات حیرت انگیز خود و دلقک بازی و بند بازی تماشاگران را به وجد می‌آورند.

تاریخچه سیرک

تاریخچه سیرک به رومیان باستان برمی‌گردد. رومیان اولین کسانی بودند که از این واژه استفاده کرده و محوطه وسیعی را برای برگزاری این چنین نمایش‌هایی به پا کردند. آن‌ها در این محوطه بزرگ نمایش‌هایی مانند اکروبات، اسب دوانی، کشتی و مسابقه‌های اربه رانی برگزار می‌کردند.

در آن زمان این نوع نمایش‌ها در فضای باز برگزار می‌شد. سیرک ماکسیموس بزرگ‌ترین سیرک دوران باستان بود که در حدود ۱۸۰ هزار صندلی را در یک فضای باز در خود جای داده بود.

اما سیرک‌های مدرن امروزی که در صده ۱۷۰۰ میلادی شکل گرفت در فضای بسته و چادر برگزار می‌شد. آن زمان چادرهایی برپا می‌شد که می‌توانست در حدود ۱۲ هزار نفر را در خود جای دهد. آن روزگار سیرک‌ها با گاری از این شهر به آن شهر می‌رفتند و مردم هر شهر با شور و اشتیاق بیلط آن را می‌خریدند و از دیدن نمایش‌های آن دوران لذت می‌بردند.

اواخر قرن ۱۹ دوران طلایی این گونه نمایش‌ها به شمار می‌رفت. در آن زمان در حدود ۱۰ سیرک در آمریکا اجراهایی بسیار موفق داشتند و با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند.

بزرگترین سیرک جهان

سیرک دوسولی که یک بار در ایران و تحت عنوان سیرک آفتاب اقدام به برگزاری نمایش کرده، بزرگترین سیرک جهان نام دارد. این گروه که مقر آن‌ها در مونترآل کانادا است، با ترکیب انواع هنرها و سرگرمی‌های خیابانی و ارائه نمایش‌های بسیار جذاب، جایزه‌های متفاوتی را هم دریافت کرده است.

این گروه سعی می‌کند تا با ارائه تعریف جدید از سیرک، مفهوم سرگرمی را به سطوحی بالاتری از خلاقیت و کیفیت ببرد. سیرک دوسولی دوستاران بسیاری در سراسر دنیا دارد و نمایش‌های آن همیشه با استقبال بی‌نظیری روبرو می‌شود.

بهترین سیرک‌های ایران

امروزه گروه‌های زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند که هر کدام برنامه‌های گوناگون و جذاب اجرا می‌کنند. بسیاری از این گروه‌ها بین المللی هستند و هنرمندانی از سراسر دنیا با این آن‌ها همکاری می‌کنند. با ما همراه باشید تا نگاهی بهتر به این گروه‌ها و نمایش‌هایی که اجرا می‌کنند، داشته باشیم.

سیرک برج میلاد

سیرک برج میلاد

سیرک برج میلاد

جدیدترین و جذاب‌ترین سیرکی که در تهران برگزار شده، سیرک برج میلاد تهران است که با هنرمندانی از کشورهای ایران، مکزیک، کلمبیا، اکوادور، برزیل، آرژانتین و پرتغال همه بازدید کنندگان را برای ۲ ساعت میخکوب می‌کند.

نمایش‌های متنوع از جمله رنجر مرگ، نمایش آکروبات، شوی کمدی، ریمنی، فایر شو، بند بازی، کورویل، موتور سواری در کره مرگ و… از جمله نمایش‌های جذاب این سیرک بین المللی و هیجان انگیز است. این گروه جذاب که قبلا با سیرک ایران پرتغال شما را به وجد آورده در سال ۹۸ با برنامه‌های جدیدتر و بسیار هیجان انگیزتر آمده تا باز هم از هیجان یک سیرک واقعی و جذاب لذت ببرید.

سیرک آفتاب

سیرک آفتاب

سیرک آفتاب

سیرک آفتاب، یک سیرک بین المللی با حضور بیش از ده کشور دنیا است که در تهران و مشهد فعالیت می‌کند. این گروه که یکی از بزرگ‌ترین سیرک‌های دنیا به شمار می‌روند با حضور هنرمندانی از ایران، پرتغال، برزیل، کلمبیا، اسپانیا، اکوادر، کنیا، مکزیک، روسیه و تانزانیا دو ساعتی فوق العاده را برای شما خواهد ساخت.

اجرا برنامه‌های متفاوت یکی از بهترین ویژگی‌های سیرک مدرن آفتاب است. دلقک‌های شاد با برنامه‌های جذاب، برنامه‌های فوق العاده اکروبات باز و  نمایش موتور سواری که هر کسی را به هیجان می‌آورد، باعث شده تا همه از این گروه به خوشی یاد کنند.

علاوه بر این هنرمندان با تجربه ایرانی با هنرمندی خود جذابیت خاصی به این سیرک آفتاب بخشیده‌اند. اگر می‌خواهید از یک تفریح خانوادگی و سالم لذت ببرید، این گروه می‌تواند پیشنهادی مناسب برای شما باشد.

سیرک خلیل عقاب

سیرک خلیق عقاب توسط خلیل عقاب، پدر سیرک ایران راه اندازی شد.

سیرک خلیق عقاب توسط خلیل عقاب، پدر سیرک ایران راه اندازی شد.

سیرک خلیل عقاب یکی دیگر از گروه‌های مشهور ایران است که توسط خلیل عقاب، پدر سیرک ایران، مدیریت می‌شود. خلیل عقاب با تجربه ۳۰ ساله در برگزاری سیرک برنامه‌های بسیاری مهیجی را برای علاقمندان برگزار می‌کند.

این برنامه‌ها شامل ریمینی، اسب‌های پونی، دلقک‌ها، آتش بازی، رنجر، انواع اکروبات و نمایش حیوانات می‌شود. سیرک خلیل عقاب، نمایش‌هایی بسیار مهیج و با حضور هنرمندانی برجسته از ایران، رمانی، هلند و روسیه برگزار می‌کند که شما با دیدن آن شبی به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

سیرک ایران پرتغال

سیرک ایران پرتغال

سیرک ایران پرتغال در برج میلاد با جدیدترین برنامه‌ها افتتاحی خارق العاده داشت

این روزها سیرک ایران پرتغال سر و صدای زیادی در تهران و کرج به راه انداخته. این سیرک در تابستان ۹۷ اولین دوره اجرای خود را برج میلاد برگزار کرد که با استقبال فوق العاده‌ای مواجه شد.

این سیرک که به جرات می‌توان گفت جذاب‌ترین نمایش برگزار شده در تهران و ایران بوده با هنرنمایی هنرمندان از کشورهای پرتغال، برزیل، کلمبیا، آرژانتین، اسپانیا، اکوادور، کنیا، مکزیک، روسیه و تانزانیا، ۲ ساعت تمام شما را به صندلی میخکوب خواهد کرد.

حرکات هیجان انگیز اکروباتیک، نمایش دلهره آور موتور سواری، نمایش جذاب دلقک‌ها، رنجر مرگ، اجرای بی‌نظیر ریمنی و بندبازی هوایی تنها بخشی از برنامه‌های زیبای سیرک ایران پرتغال است.

این گروه پس اجرای بسیار موفق خود در برج میلاد در آذر ما به کرج رفت و حالا دوباره به تهران برگشته و به پارک ارم آمده تا باز هم تهرانی‌های عزیز را به دیدن به نمایشی در خور توجه دعوت کند.

سیرک بین المللی راشن (ایران روسیه)

سیرک راشن

سیرک راشن از جمله سیرک‌های بسیار خوب در ایران به شمار می‌رود.

سیرک راشن که به سیرک ایران روسیه هم معروف است تنها سیرک ایران است که محلی دائمی دارد. محل دائمی این گروه در بوستان ولایت قرار دارد و هر روز نمایش‌های دو ساعته و بی نظیر خود را برگزار می‌کند.

سیرک راشن قبلا و با همکاری سیرک خلیل عقاب اجراهای مختلفی را در سراسر ایران برگزار کرده. سیرک راشن با همکاری هنرمندان اروپایی که که از کشورهای ترکیه، یونان، بوسنی، ارمنستان و اکراین می‌آیند، در فضایی بسیار شاد، نمایش‌هایی جذاب و متفاوت را برگزار می‌کنند.

سیرک راشن نمایش‌های بسیار متفاوتی دارد و محیطی کاملا شاد و خانوادگی دارد. این گروه با نمایش‌هایی مانند، اکروبات، مرد عنکبوتی، فایر شو، رنجر مرگ، ترامپولین، ژانگولر، راشن بار و نمایش شاد دلقک قادر است تا دو ساعت خوش را برای شما و همراهانتان بسازد.

۴.۳/۵ - (۷ امتیاز)
یک نظر برای "با بهترین سیرک های ایران آشنا شوید" ارسال شده
  1. رضا مرتضوی گفت:

    من تاحالا نرفتم سیرک ولی خیلی دوست دارم سیرک باز باشد تا بروم سیرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *