با مزایای کامپوزیت ونیر دندان آشنا شوید

می‌دانستید داشتن لبخند زیبا، اولین ویژگی است که هر شخص در هنگام مواجه با شما متوجه آن می‌شود؟ داشتن لبخندی زیبا آرزوی بسیاری از افراد است. این روزها اهمیت زیبایی دندان نسبت به قبل بسیار بیشتر شده. افراد بسیاری به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند. وقتی صحبت از اصلاح طرح لبخند می‌شود، منظور رشته اقداماتی است که هر فرد ممکن است انجام دهد تا در هنگام لبخند زدن دندان‌هایی بسیار زیبا داشته باشد. ونیر کامپوزیت دندان یکی از روش‌های معمول برای اصلاح طرح لبخند در انواع کلینیک دندانپزشکی تهران است. این روش هر روز طرفداری زیادی را پیدا می‌کند. با ما همراه باشید تا در مورد مزایا و فواید کامپوزیت ونیر دندان بیشتر برایتان توضیح دهیم.

کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر روشی نوین و عالی برای داشتن لبحندی زیبا است.

علم پزشکی و دندانپزشکی روز به روز در حال پیشرفت است و روش‌هایی را عرضه می‌کند که بسیار کارآمد است. یکی از این پیشرفت‌های پزشکی کامپوزیت ونیر دندان است که در دندانپزشکی زیبایی کاربردهای بسیاری دارد.  کامپوزیت ونیر مواد بسیار محکمی هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و رنگ و فرم دندان‌ها را اصلاح می‌کنند. کامپوزیت ونیر ماندگاری طولانی مدتی دارند و به راحتی هم ترمیم می‌شوند.

در کامپوزیت ونیر یک لایه نازک از مواد همرنگ دندان که با نام کامپوزیت دندان شناخته می‌شود، روی سطح خارجی دندان‌های شما قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود مشکلات ظاهری و عیوب دندان اصلاح شود. پس از انجام کامپوزیت دندان نوبت به به سیستم لمینت کامپوزیتی یا همان ونیر کامپوزیت می‌رسد. در این روش‌ دندانپزشک پوسته‌هایی را به صورت لایه به لایه روی دندان‌های شما قرار می‌دهد. درمان کامپوزیت ونیر در یک جلسه قابل انجام است و از مزایای ونیر کامپوزیت آن است که درصورت شکست و یا ترک قابلیت تعمیر دارد ولی لمینت های سرامیکی قابل تعمیر نیستند و می بایست تعویض شوند.

مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر بسیار مستحکم است و به راحتی هم ترمیم می‌شود.

کامپوزیت ونیر دندان از روش‌های بسیار خوب برای اصلاح طرح لبخند است. و کامپوزیت دندان یکی از بهترین نوع مواد برای ترمیم دندان و زیبا سازی لبخند محسوب می‌شود. بهترین ویژگی کامپوزیت ونیر در این نکته خلاصه می‌شود که دندانپزشک نیازی به هیگونه تراشیدن و یا هرگونه آسیب رساندن به دندان‌های شما ندارد. دندانپزشک تنها مواد کامپوزیتی را روی دندان قرار می‌دهد و هیچگونه آسیبی یا تراشی به دندان‌ها وارد نمی‌کند.

کامپوزیت دندان از دوام بالایی دارند و در صورت رعایت نکات بهداشتی و توجه به نکات و مشاوره‌های دندانپزشک می‌تواند به راحتی تا سال‌ها دوام بیاورد. علاوه بر این در صورت شکستگی یا پریدگی جزیئ کامپوزیت، به راحتی ترمیم می‌شوند.

معایت کامپوزیت دندان

کسانی که اقدام به انجام کامپوزیت ونیر می‌کنند باید تمام نکات بهداشتی درباره بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند. و از هرگونه آسب به دندان‌های خوب پیشگیری کنند. علاوه بر این، جنس مواد کامپوزیتی از نوع مواد سخت هستند و دندانپزشک زیبایی باید مهارت کافی برای به وجود آوردن بهترین فرم لبخند را داشته باشد. هرگونه مواد اشتباه در فرم لبخند می‌تواند به راحتی باعث عدم رضایت بیمار باشد.

کامپوزیت ونیر دندان برای چه کسانی مناسب است؟

کامپوزیت دندان به راحتی شکستگی و بدرنگی دندان را پوشش می‌دهد.

بهترین گزینه برای اشخاصی که دندان‌های نامرتب و بدرنگی دارند، کامپوزیت ونیر دندان است. لپ پریدگی و شکستگی دندان هم به راحتی را انجام روش قابل درمان است. اشخاصی که در بین دندان‌هایشان فضای خالی وجود دارد می‌توانند با انجام این روش به راحتی مشکل خود را برطرف کنند و فم بسیار زیبایی را برای دندان‌های خود ایجاد کنند.


روکش دندان چیست؟ + مزایا، معایب و هزینه تاج دندان

ترمیم دندان چیست؟ هزینه و انواع دندانپزشکی ترمیمی دندان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *