تزریق‌های مراقبت پوستی، از ژل تا بوتاکس در کلینیک زیبایی مهیار

تزریق ژل و بوتاکس - مرکز زیبایی مهیار

ژل و بوتاکس دو روش جوان‌سازی پوست هستند که غرق در شایعه و افسانه، افراد زیادی را امیدوار و ناامید کرده‌اند. عکس‌های ترسناک استفاده بیش از اندازه از ژل و بوتاکس، خواب شب را از سر می‌پراند. در عین حال روزبه‌روز به تعداد افرادی که این روش‌ها را امتحان می‌کنند، افزوده می‌شود. افرادی که از امتحان این روش‌ها، فرقی هم نمی‌کند کدام، راضی بودند و می‌خواهند بار دیگر هم امتحانش کنند.

اینکه چقدر از این تلاش‌ها نتیجه بگیریم، بستگی زیادی به شناخت ما از پوستمان دارد. پوست ما بهترین منبع اطلاعاتی است که می‌گوید با انجام چه کاری موافق است. در واقع این پوست است که تصمیم می‌گیرد کدام مراقبت پوستی به کارش می‌آید و چه درمان‌های دائمی‌تری با ساختارش سازگاری دارد.

 

اما در عمل چه اتفاقی می‌افتد؟

بیشتر مواقع ما نه تلاش می‌کنیم پوست خودمان را بشناسیم و نه با کسی که متخصص پوست است، مشورت می‌کنیم. در عوض به صورت پراکنده با تبلیغ‌ روش‌های جوان‌سازی پوست مواجه می‌شویم، اثر خوب یک روش درمانی را روی صورت دوست و آشنا می‌بینیم و هرآنچه در جمع‌های خودمانی درباره این روش‌ها گفته می‌شود را باور می‌کنیم. بعد از مدتی هم تصمیم به امتحان یکی از همین روش‌ها می‌گیریم درست زمانی که کمترین اطلاعات علمی را داریم.

گیر دو راهی بدی می‌افتیم.

می‌خواهیم پوست جوانی داشته باشیم و روش‌های ژل و بوتاکس به نظر موثر و سریع هستند. از طرفی از عوارض آن‌ها می‌ترسیم و نمی‌دانیم برای پوستی که داریم مناسب هستند یا نه.

راه چاره در شناخت است. شناخت از پوستی که داریم و شناخت از بوتاکس‌ و ژل. برای شناختِ اول، در اولین فرصت از یک متخصص پوست، وقت بگیرید. برای شناخت دوم، ادامه این مطلب را بخوانید.

تزریق ژل و بوتاکس - مرکز زیبایی مهیار

 

بوتاکس، از دروغ تا واقعیت

محبوب‌ترین روش بین روش‌های مراقبت پوستی، بوتاکس یا همان بوتولونیوم توکسین است. به جز بوتاکس دو ماده دیگر به نام دیسپورت و زنومین هم اثر مشابهی به شما می‌دهند.

بوتاکس را برای از بین بردن چین و چروک صورت به کار می‌برند. البته برای داشتن چین و چروک یا نیاز به انجام بوتاکس، لزومی ندارد حتما میانسال یا مسن باشید. این ماده به بخش‌های خاصی از صورت تزریق می‌شود؛ مثل خط اخم، خط خنده و چروک‌های گوشه چشم (که به آنها خطوط پنجه کلاغی می‌گویند)، که ممکن است در هر سنی روی صورت افراد ایجاد شوند.

بوتاکس و مواد مشابه به زیر پوست تزریق می‌شوند. تنها راه استعمال بوتاکس همین است، بنابراین افسانه‌های موهومی مانند «مصرف خوراکی بوتاکس» یا «استفاده از بوتاکس مثل پماد روی پوست» را فراموش کنید. اگر بوتاکس به درستی تزریق شود، ماهیچه‌های زیرین صورت را شل می‌کند. در این صورت فرد می‌تواند بخندد، اخم کند، متعجب شود، به راحتی ماهیچه‌های صورتش را به کار بگیرد و در عین حال چین و چروکی هم نداشته باشد.

شاید همه بوتاکس را برای مصرف زیبایی آن بشناسیم، اما بوتاکس مصرف درمانی هم دارد. بیماران مبتلا به عوارض عصبی که به بلفاروپاسم (پرش چشم)، استرابیسم (انحراف چشم) و دیستونی ماهیچه (انقباض غیرارادی نواحی صورت) مبتلا هستند، به کمک بوتاکس درمان می‌شوند. بوتاکس در درمان میگرن‌های حاد و سردردهای مزمن هم به کار می‌رود.

 

ژل‌های پوستی، پرکننده‌های محبوب

فیلرها یا پرکننده‌های پوستی، قهرمانان جنگ با کهنسالی هستند. شاید کارکرد آنها با بوتاکس یکی باشد و هر دو چروک‌های صورت را برطرف کنند، اما نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. اما چرا؟

تزریق ژل و بوتاکس - مرکز زیبایی مهیار

 

تفاوت بوتاکس و فیلر صورت در چیست؟

برخلاف بوتاکس که فعالیت ماهیچه‌های صورت را کاهش می‌دهد، فیلرها نواحی صورت را با کلاژن پر می‌کنند (دلیل واضح اینکه چرا به آنها پرکننده می‌گوییم). کلاژن یک نوع پروتئین است که مثل یک چسب طبیعی پوست بدن را سفت و محکم نگه می‌دارد.

بدن ما به صورت طبیعی کلاژن مورد نیاز خودش را تولید می‌کند. اما عوامل مختلفی مثل افزایش سن، بیماری‌‌های جسمی و روانی مثل افسردگی و اضطراب، استفاده بیش از اندازه از مواد آرایشی و مواردی شبیه به این تولید کلاژن را مختل می‌کند. در نتیجه «پیری» یعنی از دست دادن کلاژن‌های طبیعی. کلاژن علاوه بر پوست، در ناخن، دندان، غضروف و حتی روده هم وجود دارد. بنابرین وجود آن در کنار پوست صاف و جوان برای سلامت ما هم ضروری است.

کلاژن تزریقی می‌تواند پوست را تحریک کند خودش هم کلاژن بیشتری تولید کند و در نتیجه شفافیت و صافی پوست هم افزایش می‌یابد. فیلرها یا پرکننده‌ها انواع زیادی دارند. یکی چروک‌های پوستی را برطرف می‌کند، دیگری لب‌های نازک را حجم می‌دهد و یکی هم گونه‌ها را پُرتر نشان می‌دهد.

 

بوتاکس یا ژل، مسئله این است!

برخلاف چیزی که عموم مردم تصور می‌کنند، این دو روش تفاوت‌های زیادی دارند. ژل و بوتاکس در نواحی مختلفی از صورت به کار می‌روند، دوام متفاوتی دارند و هزینه آنها هم یکسان نیست. در نهایت این پوست شما است که تعیین می‌کند به ژل نیاز دارد یا بوتاکس. برای شناخت هر دو روش ابتدا نیاز داریم آنها را با هم مقایسه کنیم.

ناحیه صورت

اولین چیزی که باید در انتخاب بین ژل و بوتاکس در نظر داشته باشیم، محل چروک‌ها است. هر کدام از این دو روش برای ناحیه خاصی از صورت مناسب هستند:

بوتاکس برای چروک‌های ناشی از حرکت ماهیچه‌ها مناسب است. این چروک‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که چهره در حال نشان دادن عواطف یا ایجاد حالت‌ها است. خط اخم، خط خنده و چروک دور چشم همینگونه به وجود آمده‌اند.

اما پرکننده‌ها یا فیلرها برای چروک‌های ثابت و غیرمتحرک استفاده می‌شوند. این چروک‌ها را حتی زمانی که چهره آرام و بی‌تحرکی هم داریم، می‌توانیم ببینیم. این چروک‌ها یا شبیه افتادگی پوست شده‌اند و یا برجسته و برآمده نیستند. پرکننده پوست، خطوط لب و گونه را پر می‌کند.

اثرگذاری

تا یک هفته به تزریق مهلت بدهید تا اثر خودش را نشان دهد. ماندگاری ژل و بوتاکس هر دو بالاست و عوارض جانبی آنها کم. البته این مسئله به شیوه تزریق، جنس ماده و شرایط جسمی شما هم دارد. در هر صورت فعالیت‌های روزانه شما با تزریق ژل و بوتاکس محدود نمی‌شوند.

اثر ژل و بوتاکس بین سه تا چهار ماه از بین می‌رود و برای تمدید به جلسات بعدی نیاز خواهد بود. هرچند پرکننده‌های پوستی، ماندگاری بیشتری نسبت به بوتاکس دارند و از شش ماه تا دو سال هم باقی می‌مانند.

تزریق ژل و بوتاکس - مرکز زیبایی مهیار

 

عوارض تزریق ژل و بوتکس

ژل و بوتاکس هر دو تنها برای کسانی استفاده می‌شوند که در سلامت کامل به سر می‌برند. پیش از انجام تزریق از سلامت جسمی خود مطمئن باشید. احتمال بروز عارضه در ژل‌های پوستی بیشتر است. آنها طی دو هفته اول بعد از تزریق از بین می‌روند.

عوارض احتمالی بوتاکس: سوزش چشم، افتادگی پلک، بورسیت (تورم) در ناحیه تزریق

عوارض احتمالی ژل‌های پوستی: واکنش آلرژیک، عفونت، خارش، زخم، بی‌حسی و بورسیت (تورم)

 

هزینه و قیمت تزریق ژل و بوتاکس

هر دو روش ژل و بوتاکس، عمل ساده‌ای دارند و می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی باشند. پیش از انجام هر دو، حتما هزینه مشاوره با متخصص را در نظر بگیرید.

هزینه انجام بوتاکس: بوتاکس باید توسط فرد آموزش دیده در کلینیک‌های مراقبت پوستی انجام شود. پیش از تزریق بوتاکس حتما از اعتبار و عملکرد کلینیک مطمئن شوید. تزریق بوتاکس به هر صورت ایمن است و نیازی به جراحی نیست. در نتیجه بیشتر از سایر روش‌های جوان‌سازی پوست، مقرون‌به‌صرفه است.

هزینه ژل‌ها یا فیلرهای پوستی: تزریق ژل به مهارت و آموزش بیشتری نیاز دارد. هزینه‌های آن هم با توجه به حجم مورد نیاز و محل تزریق و نوع پرکننده متفاوت است.

 

ترکیب بوتاکس و ژل؟ چرا که نه!

ژل و بوتاکس می‌توانند در کنار هم استفاده شوند. هرچند هر دو به یک ناحیه تزریق نمی‌شوند. اما می‌توان به کمک بوتاکس ماهیچه‌های بخشی از صورت را شل کرد و به کمک ژل بخش دیگری را برجسته نشان داد.

 

کجا؟ چطور؟ و توسط چه کسی؟

برای تزریق ژل و بوتاکس کیفیت را فدای ارزانی نکنید. آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی زیادی هستند که این خدمات را ارائه می‌کنند، اما بهتر است برای دریافت خدمات پوستی مناسب، سراغ کلینیک‌های پوستی رفت.

فرد ارائه دهنده خدمات پوستی باید آموزش کافی دیده باشد. گاه پزشکان کلینیک‌ها خود عمل تزریق را انجام می‌دهند و گاه فرد متخصص دیگری را برای این کار استخدام می‌کنند.

در هر صورت پیش از تزریق حتما مطمئن باشید بهترین کلینیک و بهترین روش تزریق ژل و بوتاکس را انتخاب کرده‌اید.

 

مجموعه زیبایی مهیار

یکی از کلینیک‌هایی که می‌توان به کیفیت بالای خدمات ژل و بوتاکسِ آن اعتماد کرد، مجموعه مهیار است. مطب دکتر کامران مهیار، متخصص پوست و مو داخل همین مجموعه قرار گرفته است. بنابراین می‌توانید پیش از انجام هرگونه عمل و تزریقی با پزشک مشورت کنید، از سلامت خود مطمئن شوید و بهترین راه درمانی مراقبت از پوست را برای خود انتخاب کنید.

مجموعه مهیار در محدوده خیابان سعادت آباد تهران قرار دارد و خدمات آن به ژل و بوتاکس ختم نمی‌شود. در این مرکز می‌توانید از سرویس‌های مراقبت پوستی دیگری هم استفاده کنید.

تزریق ژل و بوتاکس - مرکز زیبایی مهیاربوتاکس و تزریق ژل در مجموعه زیبایی مهیار (مطب دکتر کامران دلیر) تا ۷۵% تخفیف

آدرس کلینیک مهیار: سعادت آباد، ضلع شمال شرقی پاکنژاد و بلوار دریا، ابتدای کوچه عیسی پور، ساختمان نیما، طبقه هفتم

 

خدمات پوست و مو مجموعه زیبایی مهیار

مزونیدلینگ

میکرودرم

هیدرودرم

رفع کبودی و گودی زیر چشم

لیفت صورت با نخ کاج

برداشتن خال و زگیل

مزوتراپی سر

مزووایت

میکروبلیدینگ ابرو

میکروپیگمنتیشن

میکرو اسکالپ

شمع گوش

هایفو

زاویه سازی فک

لایه برداری پوست

 

علاوه بر اینها، داخل مجموعه مهیار یک کلینیک دندانپزشکی هم قرار دارد که انواع خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی را ارائه می‌کند. به طور خلاصه، اگر عاشق رسیدگی به خودتان، سلامت‌تان و زیبایی‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم خودتان را به گذراندن یک روز در کلینیک مهیار مهمان کنید و خود را به دست متخصصان بهداشت و زیبایی حرفه‌ای این مجموعه بسپارید.

در این کلینیک تمهیدات مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هم در نظر گرفته شده است. دستگاه‌ها، محیط انجام کار و فضای مجموعه پس از هر بیمار و در نوبت‌های مشخص ضدعفونی می‌شود. کارکنان مجموعه هم با استفاده از ماسک و محافظ صورت، سلامت خود و مراجعان را تضمین می‌کنند.

اگر به دنبال دریافت خدمات تزریق ژل و بوتاکس از مجموعه مهیار هستید، می‌توانید آنها را تا ۷۵ درصد تخفیف از تخفیفان دریافت کنید. چه چیزی از این بهتر؟ خدماتی با نتایج عالی و کیفیت بالا، با قیمتی مقرون‌به‌صرفه.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *