لیست هیجان انگیزترین وسایل شهربازی ایران

هیجان انگیز ترین وسایل شهربازی ایران

تفریحات زیادی را در شهربازی‌های مختلف می‌توان پیدا کرد که بسیار لذت‌بخش هستند، اما این تفریحات وقتی هیجان‌انگیز می‌شوند که سراغ وسایل خطرناک و جدیدی بروید که پیش‌تر تجربه نکرده‌اید. اگر می‌خواهید با مهیج‌ترین وسایل شهربازی در ایران که می‌توانند آدرنالین خون‌تان را برای چند دقیقه بالا ببرند آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

امروزه در بسیاری از مراکز تفریحی مختلف ایران مانند پارک ارم، شهربازی میلاد، مجموعه تفریحی چیتگر و … ده‌ها وسیله جذاب برای بازی هست که هرکدام از آنها جذابیت‌های خاص خود دارند. اما آیا با وسایل خطرناک موجود در شهربازی تهران آشنا هستید؟

توجه داشته باشید که این وسایل برای افرادی که بیماری‌های قلبی یا بیماری‌های خاص دارند، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شوند. در ادامه اسم وسایل شهربازی ارم با عکس آورده شده است.

لیست وسایل شهربازی

وسایل شهربازی در انواع مختلف وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی را دارند. برخی از وسایل شهربازی برای کودکان طراحی شده‌اند و برخی دیگر برای بزرگسالان. برخی از بازی های شهربازی برای ایجاد هیجان و آدرنالین و برخی دیگر برای ایجاد آرامش و سرگرمی طراحی شدند.

در ادامه، ما به معرفی لیست وسایل شهربازی می‌پردازیم. این لیست شامل انواع وسایل شهر بازی از جمله وسایل هیجان‌انگیز، وسایل خانوادگی و وسایل مخصوص کودکان است.

ستاره گردان

ستاره گردان

اگر به دنبال یکی از وسایل بازی پارک ارم هستید که فوق‌العاده هیجان‌انگیز باشد و روح را از بدن‌تان جدا کند، حتما سراغ ستاره گردان بروید. این وسیله که توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های آلمانی در پارک ارم نصب شده، با حرکات ترکیبی و چرخشی تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد. در این دستگاه، مردم روی صندلی‌هایی که روی چند بازوی کوچک تعبیه شده، قرار می‌گیرند و یک بازوی مکانیکی بزرگ، آن‌ها را تا ارتفاع ۳۰ متری سطح زمین بالا می‌برد. این دستگاه دارای استاندارد TUV آلمان است و ایمنی بسیار بالایی دارد. نوع ساده‌تری از این دستگاه در شهربازی شورابیل اردبیل هم کار می‌کند که آن نیز جذابیت‌های خود را دارد.

فریزبی

فریزبی

یکی دیگر از وسایل شهربازی خطرناک که علاوه بر پارک و شهربازی برج میلاد که در بسیاری از شهربازی‌های کشور از جمله لاهیجان، اصفهان، مشهد و … هم طرفداران بسیاری دارد، فریزبی است. این وسیله، انواع مختلفی دارد که در نوع اصلی آن، یک بازوی دایره‌ای بزرگ با حرکاتی مانند یک آونگ، حرکت کرده و در کنار حرکات سریع و آهسته، با حرکات چرخشی سریع خود نیز می‌تواند تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز را برای سرنشینان رقم بزند. مسئله‌ای که هیجان فریزبی را دوچندان می‌کند، ارتفاعی است که سرنشینان در آن قرار می‌گیرند؛ جای که علاوه بر تماشای چشم‌اندازهای اطراف، چاره‌ای جز فریاد کشیدن و خالی کردن استرس خود نخواهید داشت!  

سقوط آزاد

سقوط آزاد 

یکی از هیجان انگیزترین و البته خطرناک ترین وسایل بازی که حس ترس و هیجان را با یکدیگر ترکیب می‌کند، سقوط آزاد است. این دستگاه که چند سالی هست به مجموعه وسایل شهر بازی پارک ارم اضافه شده، شما را تا ارتفاع ۸۵ متری سطح زمین بالا برده و چشمان‌تان را چند ثانیه‌ای محو تماشای چشم‌انداز زیبای پیش رو می‌کند؛ سپس اهرم‌ها به صورت ناگهانی آزاد شده و خیلی سریع پایین می‌آیید تا یک هیجان واقعی و ناب را احساس کنید. این دستگاه با آخرین استانداردهای روز طراحی شده و همین مسئله، ایمنی آن را تضمین می‌کند.

اسکای فلایر

اسکای فلایر

اگر به دنبال یکی از جدیدترین وسایل شهربازی در ایران هستید، حتما اسکای فلایر یا تاب اسکای شهربازی میلاد را هم امتحان کنید. این وسیله هیجان‌انگیز که در پارک‌های تفریحی دیگری مثل چیتگر هم وجود دارد، شرکت‌کنندگان را تا ارتفاع ۲۵ متری سطح زمین بالا برده و آن‌ها را حول یک محور بزرگ با قطر بیش از ۲۰ متر می‌چرخاند. با اینکه اسکای فلایر در شهربازی‌های ایران دارای استانداردهای روز هستند، اما می‌توان آن را در زمره وسایل شهربازی خطرناک کشور قرار داد.

سالتو

سالتو

در سالتو خبری از ارتفاع بسیار زیاد نیست و در هر دور بازی، تعداد کمتری از افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. تعداد صندلی‌ها بسته به نوع و اندازه دستگاه، در پارک‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد؛ مثلا سالتو در پارک ارم، اندازه‌ای بزرگ و ظرفیتی بالا دارد. بازوی مکانیکی بزرگی که برای این دستگاه طراحی شده، شرکت‌کنندگان را بالا و پایین برده و با حرکت ترکیبی و چرخشی خود، هیجانی دوچندان را به آنها هدیه می‌کند. در برخی موارد حتی این حرکات به گونه‌ای است که مخاطبان سروته می‌شوند و همین مسئله، هیجان را به تماشاچیان این بازی هم منتقل می‌کند. دستگاه بازی سالتو را در شهربازی‌های اهواز و مشهد هم می‌توان پیدا کرد.

اسکیت هوایی

اسکیت هوایی

اسکیت هوایی یا اسکت U هم از جمله وسایل شهربازی هیجان‌انگیز است که نمونه آن را در مجموعه تفریحی چیتگر می‌توانید تجربه کنید. ظاهر بازوی اصلی در این بازی، مشابه یک اسکیت بزرگ است و شرکت‌کنندگان روی صندلی‌هایی که روی آن تعبیه شده، قرار می‌گیرند؛ سپس این اسکیت به بالاترین نقطه یک ریل U شکل بزرگ رفته و با سرعتی بسیار بالا، رها می‌شود! اسکیت هوایی علاوه بر شرکت‌کنندگان، برای افرادی که در حال تماشای آن هستند نیز بسیار جذاب است.

نابودگر گردن تهران

آخرین مورد در لیست هیجان انگیزترین وسایل شهربازی ایران، نابودگر گردن در پارک ارم است! این دستگاه در واقع یک ترن هوایی باریک و فوق‌العاده مهیج است که سرنشینان را با حرکات مارپیچ و سرعتی بسیار بالا به حرکت در می‌آورد. افرادی که سوار این ترن می‌شوند، فضای بسیار کمی برای حرکت کردن دارند و در برخی بخش‌ها حتی نمی‌توانند سر یا گردن خود را حرکت دهند! همین مسئله نیز باعث شده تا نابودگر گردن، به عنوان یکی از وسایل شهربازی خطرناک در ایران شناخته شود.

تجربه وسایل هیجان انگیز شهربازی ها، استرس را تخلیه می‌کنند

اگرچه در این مقاله تلاش کردیم وسایل شهربازی خطرناک موجود در کشور را معرفی کنیم، اما نباید فراموش کرد که این ابزار با آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی شده‌اند و ایمنی فوق‌العاده بالایی دارند. قطعا تجربه یک حس هیجان‌انگیز می‌تواند لحظاتی شاد و مفرح را برای شما رقم بزند، اما وقتی سطح هیجان بسیار بالا می‌رود، فوایدی از جمله تخلیه استرس و کاهش فشار فکری نیز خواهد داشت.

۳.۱/۵ - (۱۴ امتیاز)
یک نظر برای "لیست هیجان انگیزترین وسایل شهربازی ایران" ارسال شده
  1. hamed گفت:

    مطلب مفیدی بود درمود وسایل شهربازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *