جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود

شهر توریستی نمک آبرود در دوازده کیلومتری غرب چالوس واقع شده است. حد شمالی این شهر را اراضی دریای خزر در بر گرفته است و حد جنوبی آن را ارتفاعات سلسله جبار البرز تشکیل داده است. ما در این مقاله قصد داریم که درباره شهر توریستی نمک آبرود و ویژگی های طبیعی و پیشینه احداث این شهر به شما بگوییم. طرح پیشنهادی شهرک نمک آبرود توسط مهندس مشاور داض، چرخاب و هوراد همفری تهیه شده است.
پارک های زیبا در قسمت شمالی شهرک که با گل های بنفشه و شمشاد زیبایی بسیار زیادی را بوجود آورده است. همچنین در قسمت جنوبی نمک آبرود دامنه کوه البرز را می‌بینید که با پوشش گیاهی انبوه خود منظره خیره کننده را خلق کرده است. پوشش گیاهی این منطقه را می‌توان از سرمایه های کشور ایران نام برد. جنگل های مازندران به دلیل شرایط معتدل آب و هوایی در این منطقه بسیار انبوه و سر سبز است و این پوشش گیاهی تاثیر بسیار زیادی بر روی اعتدال هوای و تنظیم رود ها بسیار مهم است.
جنگل های شمال ایران یکی از ثروت های ایران به شمار می‌رود و برای صنعت بسیار با اهمیت است. دریای خزر و کوه البرز باعث ایجاد پوشش گیاهی و جنگلی وسیع در شمال کشور شده است که در بعضی از قسمت های آن هنوز دست انسان به آن ها نرسیده است. در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از دریا به دلیل سرمای زیاد پوشش گیاهی ای وجود ندارد. دامنه شمالی از شرق به جنگل های مینو دشت و گلستان متصل می‌شود. درختان پهن برگ مخصوص جنگل های مازندران است که از سایر جنگل های ایران متمایز است. از جنگل های مازندران در صنایع چوب، نجاری، کاغذ سازی، درود گری، تهیه سوخت و زغال استفاده های زیادی می‌شود. درخت‌های جنگلی زیادی در جنگل های نمک آبرود از انواع مختلفی تشکیل شده است. درختان بلند مازو و ممرز که در ارتفاعات میان بند قرار دارد، انجیلی در ارتفاعات بسار کم، در کنار دره های مرطوب و کناره های جویبار هم درختان بسیار زیبای توسکا وجود دارد.
درختان شاه بلوط و راش از لحاظ اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد. به طور کلی مازندران دارای آب و هوای مرطوب و معتدل است. عوامل تاثیر گذار در آب و هوای نمک آبرود می‌توان به کوه های البرز، نزدیکی به دریا، پوشش گیاهی، باد های محلی است. البته شایان ذکر است که وجود کوه ها و باد های محلی از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در آب و هوای نمک آبرود است. در کل دو جریان آب و هوایی در منطقه نمک آبرود تاثیر گذار است، جریان اول هوائی است که از شمال و شمال شرقی ازسیبری به طرف مازندران می‌آید و این توده در زمستان باعث ریزش باران و برف می‌شود و در تابستان کمتر است و به خنکی هوا کمک می‌کند. و جریان دوم باد های غربی که از طرف اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه وزیده می‌شود که در زمستان باعث ریزش باران و در تابستان به رطوبت هوا می‌افزاید و دلیل شرجی شدن منطقه شمال و نمک آبرود هم همین جریان است. در کل بر روی هوای منطقه نمک آبرود سه نوع آب و هوا تاثیر دارد.

نمک آبرود

این شهر شامل سه منطقه آب و هوایی معتدل، جلگه ای و کوهستانی است. در فصل های مختلف روزانه تور های متفاوتی به نمک آبرود می‌روند و سرویس های مختلفی ارائه می‌کنند و یکی از مناطقی است که بسیار مورد توجهه ایرانیان عزیز است.
سایت تخفیفان که اولین سایت خرید و تخفیف گروهی در ایران است روزانه تور شمال را در پکیج های گوناگونی برای نمک آبرود ارائه می‌دهد که دارای تخفیف های خوب و باور نکردنی است. از جاذبه های گردشگری نمک آبرود می‌توان به تلکابین اشاره کرد که بازدیدکنندگان در ارتفاع ۹۷۰ متری منظره ای زیبای پانورامایی از جنگل و دریا دارند را به نمایش می‌گذارد. از دیگر امکانات مرکز تفریحی نمک آبرود می‌توان به رستوران ها، دریاچه مصنوعی با امکان استفاده از قایق پدالی، پیست دوچرخه سواری برای خانم ها و آقایان، شهر بازی نمک آبرود و … است.
شما می‌توانید با پاراگلایدر بر فراز نمک آبرود پرواز کنید و از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید. امکانات ارزشمند بسیار زیادی در مرکز تفریحی نمک آبرود وجود دارد که این منطقه را به یک قطب تفریحی و گردشگری مهم و معوف تبدیل کرده است.
شما کاربران گرامی با ورود به سایت تخفیفان و انتخاب گزینه سفر می‌توانید انواع تور هایی که به منطقه گردشگری نمک آبرود می‌روند را مشاهده کنید. تور های نمک آبرود در سایت تخفیفان شامل تور یک روزه، دوروزه می‌شود که بعضی از آن ها امکانات ویژه ای در اختیار شما قرار می‌دهد که در بخش امکانات هر تور در صفحه مربوط به آن نوشته شده است. پیشنهاد تخفیفان برای شما دیدن این منطقه بسیار زیبا است که در هر فصلی از سال زیبایی و طبیعت منحصر به فرد خود را دارد و قطعا می‌توانید چند روزی از هوای سالم و پاک آن جا لذت ببرید و تخفیفان این افتخار را دارد که تجربه اقامت در این شهرک بسیار زیبا را برای شما داشته باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *