مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که کاربردهای مختلفی دارد.

واقعیت این است که تلاش برای داشتن پوستی که از درون درخشان باشد، هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. وقتی صنعت زیبایی هر روز از روش‌های جدید درمانی با نتایج معجزه‌آسا برای زیبایی بیشتر خبر می‌دهد، می‌توان احساس راحتی کرد و خیلی نگران پوست خود نبود. اما چند روش وجود دارد که می‌تواند به سادگی شما را در رسیدن به نتایج دلخواه کمک کند. مزوتراپی یکی از این روش‌هایی است که قدرت فوق‌العاده‌ای در جوانسازی پوست شما را دارد. اگر هرگز حتی اسم این روش را نشنیده‌اید و نمی‌دانید که دقیقا چه کار می‌کند و چه فوایدی دارد، جای نگرانی نیست. کافی است ادامه این مطلب را بخوانید و همه چیز را در مورد مزوتراپی پیدا کنید.

مزوتراپی چیست؟

این روش در سال 1952 ابداع شد.

این روش در سال ۱۹۵۲ ابداع شد.

مزوتراپی یکی از روش‌های بسیار موثر برای جوانسازی پوست است. این روش با تزریق انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی، امکان جوان سازی، سفت شدن و همچنین از بین بردن چربی‌های اضافی موجود در پوست را فراهم می‌کند.

مزوتراپی در دهه پنجاه توسط «میشل پیستور» پزشک فرانسوی مطرح و نام‌گذاری شد. این روش شامل یک سری از تزریق‌های کوچک به «مزودرم پوست» یا همان لایه میانی پوست است. جالب است بدانید که مزو در زبان یونانی به معنی «میانی» است و این‌که این روش در ابتدا به عنوان ابزاری برای تسکین درد موضعی اختراع شده بود. اما این روش چگونه باعث جوانسازی پوست شما می‌شود؟

محلول‌هایی که با مزوتراپی تزریق می‌شوند باعث تحریک سلول‌ها فیبروبلاست موجود در پوست می‌شوند تا کلاژن سازی بیشتری برای مقابله با علائم پیری پوست تولید کنند. این محلول‌ها شامل انواع آنتی اکسیدان‌ها و پپتیدها و عناصر کمیاب هستند که یک پوست سالم برای مقابله با روند پیری به آن‌ها نیاز دارد.

بیش‌تر بخوانید: کربوکسی تراپی چیست و چه مزایای برای جوانسازی پوست و لاغری دارد؟

کاربردهای مزوتراپی

همانطور که گفتیم، در ابتدا از این روش برای رهایی از درد موضعی استفاده می‌شد. اما امروزه مزوتراپی کاربردهای دیگری دارد. این روش برای درمان مشکلات زیر مناسب است

کاهش چربی: برای کاهش چربی و بسته به محدوده مورد نظر، حداقل نیاز به ۲ تا ۴ جلسه تزریق دارید. توجه داشته باشید که انجام مزوتراپی برای کاهش چربی نمی‌تواند تغییرات چشم‌گیری ایجاد کند و این روش برای بیمارانی توصیه می‌شود که نیاز به کاهش مقدار کمی چربی در مناطق خاص دارند.

کاهش سلولیت: برای کاهش سلولیت هم می‌توانید از مزوتراپی بهره ببرید. برای انجام این کار ۳ تا ۴ مرحله تزریق در فاصله زمانی ۳ تا ۴ هفته نیاز دارید. توجه شده باشید که انجام این روش همانند کاهش چربی نمی‌تواند اثرات چشم‌گیری داشته باشد و مناسب مقابله با سلولیت با درجه‌های خفیف است.

جوانسازی پوست: کاربرد مزوتراپی برای جوانسازی پوست بسیار مفید و البته محبوب است. شما با چهار جلسه تزریق در فواصل زمانی ۲ تا ۳ هفته‌ای، شاهد بهبود و جوانی قابل توجه در ظاهر پوست صورت خود می‌شوید.

بیش‌تر بخوانید: هایفوتراپی صورت چیست؟ جوانی را به پوست شل شده صورت برگردانیم

مزوتراپی صورت

اصلی‌ترین کاربرد مزوتراپی، جوانسازی صورت است. مزوتراپی صورت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای رسیدن به پوستی شاداب است که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز آن تامین می‌کند. اما مزوتراپی صورت چگونه انجام می‌شود؟

در طول هر جلسه، ابتدا داروی بی‌حسی بر روی پوست صورت شما اعمال می‌شود. سپس یک سری تزریق را با استفاده از یک سوزن کوتاه دریافت خواهید کرد. ممکن است سوزن به اسلحه مکانیکی وصل شود تا بسیاری از تزریق‌ها را به صورت ردیفی انجام شوند.

هر تزریق قطره کوچکی از محلول را در پوست شما قرار می‌دهد. این تزریق در عمق مشخصی (از ۱ تا ۴ میلی‌متر) و بسته به این‌که در چه شرایطی از درمان هستید، انجام می‌شود.

برای به دست آوردن نتیجه دلخواه، شما به چندین جلسه مزوتراپی صورت احتیاج خواهید داشت. تعداد این جلسات معمولا بین ۳ تا ۱۵ جلسه است. در ابتدا فاصله بین هر جلسه ۷ تا ۱۰ روز است و بعد از مشاهده پیشرفت در شادابی و جوانی پوست، فاصله جلسات به دو هفته یک بار یا یک بار در ماه می‌رسد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو سر به جلوگیری از ریزش موها کمک می‌کند.

مزوتراپی مو سر به جلوگیری از ریزش موها کمک می‌کند.

علاوه بر درمان چین و چروک صورا و از بین بردن چربی‌های ناخواسته، از مزوتراپی برای درمان ریزش مو و آلوپسی هم استفاده می‌شود. در مزوتراپی مو عصاره‌های طبیعی گیاهان، ویتامین‌ها یا داروهایی مانند فیناستراید و مینوکسیدیل را به داخل سر تزریق می‌کنند. افرادی که از موزتراپی مو استفاده کرده‌اند، از فواید انجام این کار راضی بوده‌اند. انجام مزوتراپی مو مزایای زیر را به همراه می‌آورد:

  • عدم تعادل هورمونی در اطراف فولیکول مو اصلاح می‌کند.
  • مواد مغذی را به مو انتقال می‌دهد.
  • گردش خون را بهبود می‌بخشد.

با این حال هنوز شواهد محکمی که نشان دهد انجام مزوتراپی مو برای جلوگیری از ریزش موی سر موثر است، وجود ندارد.

فواید مزوتراپی

مزوتراپی درمانی است که در بین خانم‌های سراسر جهان بسیار مشهور است. این روش عمیقا پوست را آبرسانی می‌کند و باعث براق شدن پوست می‌شود. کوکتل مزوتراپی ترکیبی از انواع آنتی آکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک و ترکیبات قدرتمندی است که باعث کلاژن سازی شده و پوست را تقویت می‌کند. با انجام جلسات متعدد، پوستی جوان، بانشاط و درخشان خواهید داشت. در ادامه قصد داریم تا فواید این روش را شرح دهیم.

حتما بخوانید: میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست شما دارد؟

۱. پوست شما درصد بالایی از ویتامین‌ها و سایر مواد مورد نیاز را بدست می آورد.

غلظت بالای کوکتل مزوتراپی که از انواع ویتامین‌ها و ترکیبات مغذی و مفید تشکیل شده، باعث می‌شود تا پوست شما جوان‌تر شده و شادابی و طراوت داشته باشد.

۲. مزوتراپی صورت یک جایگزین ایده‌آل برای جراحی‌های گران قیمت است.

برای داشتن ظاهر بهتر نیاز به روش‌های تهاجمی و جراحی‌های پلاستیک نیست. این روش می‌تواند راه اصلی برای جوانسازی پوست شما باشد. کوکتل‌ مزوتراپی با استفاده از سوزن به پوست شما تزریق می‌شود. شما حالت طبیعی صورت خود را از دست نمی‌دهید و پوستی سالم و زیبا خواهید داشت.

۳. نیازهای مختلف پوست را برطرف می‌کند.

چه به دنبال یه راه حل برای مقابله با پیری پوست صورت هستید و چه می‌خواهید درخشندگی پوست خود را تقویت کنید، با استفاده از این روش اطمینان پیدا می‌کنید که پوست شما تقویت شده و نتایج آن را بلافاصله پس از جلسه اول مشاهده خواهید کرد.

۴. پوست شما را درخشان می‌کند.

بسته به مواد تشکیل دهنده کوکتل مزوتراپی، این روش می‌تواند به مشکلات پوستی متعددی مانند لکه‌های سنی، رنگدانه‌ها و لک‌های صورت را از بین ببرد. این روش می‌تواند صورت شما را درخشان‌تر و حتی روشن‌تر کند.

۵. آبرسانی به پوست شما به بهترین شکل انجام می‌شود.

مزوتراپی کمک بسیاری به تقویت روطوبت پوست می‌کند و باعث می‌شود تا پوستی سفت و سالم داشته باشید.

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی یک روند پیچیده نیست. با این حال، شما باید برای مشاوره اولیه با متخصص پوست خود بروید و در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید. متخصص پوست بهترین فرد برای درک نیازهای پوست شما و نوع مواد لازم برای آن است. افرادی که این روش را انجام می‌دهند، می‌گویند اگر به پزشک مجرب مراجعه کنید، عوارض آن حداقل است. عوارض جانبی گزارش شده عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • ورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • برآمدگی در محل تزریق
  • لکه‌های تیره روی پوست
  • عفونت
  • زخم

حتما بخوانید: هر آنچه که باید درباره تزریق بوتاکس و تاثیر آن بر جوانسازی پوست بدانید

کوکتل مزوتراپی چیست؟

کوکتل مزوتراپی همان محلولی است که از طریق سوزن‌های کوچک یا یک اسلحه مخصوص وارد پوست می‌شود. یک ترکیب معمولی از این محلول ممکن است شامل ۵۰ ماده برای تغذیه، ترمیم و جوانسازی پوست باشد.  ترکیبات یک کوکتل مزوتراپی صورت از انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، اسید آمینه و عصاره‌های گیاهی تشکیل شده‌اند. فرمول محلول تزریق شده به پوست باعث ایجاد تفاوت در نتایج حاصله خواهد شد. بنابراین نوع کوکتل را با توجه به نیاز پوست خود انتخاب کنید. در بازار امروز بهترین و باکیفیت‌ترین کوکتل‌های مزوتراپی ساخت کشور آمریکا و کره هستند.

هزینه مزوتراپی

هزینه مزوتراپی پوست بستگی به نوع معالجه شما و تعداد جلسات مورد نیاز شما دارد. به طور کلی، هزینه مزوتراپی برای یک جلسه می‌تواند بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر باشد. از آنجا که مزوتراپی زیبایی و از نظر پزشکی ضروری نیست، شرکت‌های بیمه معمولا هزینه آن را پوشش نمی‌دهند. شما می‌توانید هزینه مزوتراپی را با استفاده از سایت تخفیفان به طرز چشمگیری کاهش دهید.


بیش‌تر بدانید:

لیزر موهای زائد چیست؟

ویتامینه مو چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

میکروبلیدینگ چیست؟ همه آن‌چیزی که باید درباره این روش بدانید

پلاسما جت چیست؟ با جایگزین ارزان عمل‌های زیبایی آشنا شوید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *