معرفی انواع برگر: پنجره‌ای به دنیای خوشمزه‌ترین فست فود جهان

انواع برگر

از دوران‌ باستان، غذا همواره یکی از جذاب‌ترین بخش زندگی بشر بوده‌اند. اما امروزه، با تغییرات سریع در فرهنگ‌ و سبک زندگی، خوردن غذاهای متنوع و خلاقانه بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. در این میان، برگر به عنوان نماد خلاقیت در آشپزی، طعم‌ها و تنوعی جذاب را برای ذائقه‌ها به ارمغان می‌آورد.

فرایند تکامل برگر به هنر و علم تبدیل شده است. از رستوران ‌های تهران تا فست‌فودهای آن، همگی در تلاشند تا برگرهایی فوق‌العاده‌ای درست کننده. انواع برگر امروزه نه تنها یک غذای معمولی هستند، بلکه یک اثر هنری با طعم‌های منحصربه‌فرد، از هر گروه سنی و ذائقه‌ غذایی را به خود جلب می‌کند.

در ادامه این مقاله، به بررسی انواع برگر می‌پردازیم. از برگرهای سنتی و معروف تا برگرهایی که از مواد اولیه غیرمعمول استفاده می‌کنند و طعمی منحصربه‌فرد دارند، هر یک از این انواع برگر داستانی خاص دارند. اگر دنبال یک تجربه خوشمزه و متفاوت هستید که به شما اجازه می‌دهد با یک برگر جذاب و خلاقانه ارتباط برقرار کنید، با ما همراه شوید و در این سفر به دنیای برگرها، خلاقیت و طعم‌های شگفت‌انگیز آشپزی با ما همراه باشید.

همبرگر

همبرگر

 یکی از انواع برگر اصلی و برای بسیاری هنوز بهترین است. در واقع، آنقدر خوب است که رنه ردزپی، از Noma کپنهاگ، رستوران شماره یک در لیست ۵۰ بهترین رستوران جهان، به این نوع برگر متعهد است. تاریخچه همبرگر مورد بحث است و برخی می‌گویند که به روم باستان باز می‌گردد، اما یک نظریه در مورد اختراع همبرگر مدرن این است که می توان آن را به چارلی ناگرین، که بعدها به نام «همبرگر چارلی» شناخته شد، نسبت داد، که در سال ۱۸۸۵ آن را له کرد. یک کوفته گوشت گاو بین تکه‌های نان تا مشتریانش بتوانند غذا بخورند.

برگر بوقلمون

برگر بوقلمون

احتمالاً از یکی از بهترین برگرهای تمام دوران از ساندویچ بوقلمون باقی مانده، الهام گرفته شده است. این همبرگری است که شاید اولین انتخاب همه نباشد، اما قطعا باید یکی از انواع برگر باشد که همه دوستداران همبرگر با آن آشنا می‌شوند. بوقلمون گوشت لذیذ، خوش طعم و خشک است که پر از طعم و مزه فوق‌العاده است و آن را جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز برای برگر معمولی می‌کند. حتما این غذا را امتحان کنید.

چیزبرگر بخارپز

چیزبرگر بخارپز

چیزبرگر بخارپز نوعی برگر منحصر به فرد است که از ایالت کنتیکت سرچشمه می‌گیرد. برخلاف برگرهای معمولی، این غذای محلی با گوشت چرخ کرده بخارپز شده و تکه‌های پنیر بخارپز (معمولا چدار) درست می‌شود. هر دو به طور جداگانه بخارپز می‌شوند، گوشت گاو در قالب فلزی مخصوص و پنیر در ظرفی جداگانه.

پس از اتمام، آشپزها نان‌های بخارپز شده را روی نان رول‌ها قرار می‌دهند، سپس روی آن را با پنیر ذوب شده، چاشنی‌، گوجه‌فرنگی و کاهو می‌ریزند. اعتقاد بر این است که این چیزبرگر در دهه ۱۹۲۰ یا ۱۹۳۰ در رستوران Jack’s Lunch در میدلتاون اختراع شد و امروزه محبوب ترین برگر است.

برگر زیتون

برگر زیتون

برگر زیتون یکی از انواع برگر آمریکایی است که منشا آن میشیگان است. با ترکیبی از گوشت چرخ کرده، روغن، نان سفید، سس مایونز و زیتون سبز بدون هسته درست می‌شود. برای تهیه آن، گوشت سرخ می شود، روی آن مخلوطی از زیتون و سس مایونز می‌ریزند، سپس در نان برگر بدون چاشنی قرار می‌دهند.

برخی دوست دارند کمی آب نمک زیتون به مخلوط زیتون و مایونز اضافه کنند، در حالی که برخی دیگر سس مایونز را روی نان می‌ریزند و روی نان‌ها را قبل از قرار دادن در نان‌ها با زیتون می‌پوشانند.  

چیزبرگر پیمنتو

چیزبرگر پیمنتو

چیزبرگر پیمنتو یک نسخه سنتی آمریکایی از یک چیزبرگر است که از جنوب منشا گرفته است و به ویژه در کارولینای جنوبی محبوب است. این برگر شامل نان برگر نرم، نان برگر کبابی و پنیر پیمنتو است. پیمنتو با پایه چدار رنده شده، سس مایونز و فلفل پیمنتو درست می‌شود.

پس از جمع شدن، چیزبرگر پیمنتو را می توان همانطور که هست خورد، اگرچه برخی از افراد رویه‌های اضافی مانند کاهو، پیاز سرخ شده یا گوجه فرنگی را ترجیح می‌دهند، اما این مواد کاملا اختیاری هستند.

بیکی برگر

بیکی برگز

بیکی برگر یک همبرگر بلژیکی منحصربه‌فرد است که در هلند نیز محبوب است که شامل نان با دانه‌های کنجد است که با یک نان سرخ شده از ترکیبی از گوشت خوک، مرغ و گوشت اسب درست شده است. علاوه بر این، همبرگر با ترشی، پیاز سرخ شده، سس کچاپ، سس تند و یک سس مخصوص شامل خیار، پیاز، کلم، گل کلم و خردل پر می‌شود.

همبرگر پاسترامی

برگر پاسترامی

همبرگر پاسترامی شامل نان کنجد برشته شده پر از گوشت گاو است که روی آن پاسترامی، پنیر، گوجه فرنگی، کاهوی خرد شده، پیاز و سس سرخ شده، ترکیبی از سس کچاپ، سس مایونز، طعم شیرین و پودر پیاز روی آن قرار می‌گیرد.

این اختراع یک مرد یونانی به نام جیمز کاتسانواس است که رستورانی به نام مینوس برگرز در آناهیم کالیفرنیا داشت و در اوایل دهه ۱۹۷۰ سرو کردن این غذا را آغاز کرد، در حالی که پاسترامی توسط یهودیانی که از نیویورک آمده بودند به لس آنجلس آورده شد.

برگر برنج

همبرگر برنج

برگر برنج نسخه ژاپنی همبرگر است. به جای نان گندم سنتی، این غذای ژاپنی از نان برنج فشرده ساخته شده که برای درست کردن آن از برنج ساده، تخم مرغ و نشاسته ذرت استفاده می‌کنند. نان‌ها در تابه یا کبابی سرخ می‌شوند تا پوسته محکمی ایجاد شود که بقیه مواد را در کنار هم نگه دارد. لزوما با همبرگر سنتی مرتبط نیست و شامل انواع مواد اولیه و غذاهای محلی است.

چیلی برگر

چیلی برگر

 

چیلی برگر یکی از انواع برگر است که از نان و گوشت تشکیل شده است که روی آن را با فلفل دلمه‌ای کن کارنه می‌پوشانند، اگرچه فلفل قرمز نیز ممکن است در کنار آن سرو شود. همبرگر را در بعضی جاها به صورت باز سرو می کنند و اغلب روی آن پنیر و پیاز می‌ریزند، سیب زمینی سرخ شده معمولاً به عنوان همراه سرو می‌شود. اعتقاد بر این است که برگر چیلی در دهه ۱۹۲۰ توسط توماس ام دیفورست در لس آنجلس اختراع شد.

برگر پیاز

برگر پیاز

برگر پیاز اوکلاهاما با له کردن برش‌های نازک پیاز در گوشت گاو درست می‌شود. گوشت و پیاز با هم می‌پزند تا پیازها کاراملی و ترد شوند و گوشت کاملا پخته شود. همبرگر معمولا حاوی یک تکه پنیر آمریکایی، خیارشور و خردل یا سس مایونز (یا هر دو) است که همه در داخل نان نرم و پف دار برگر قرار می‌گیرند.

اعتقاد بر این است که این همبرگر در دهه ۱۹۲۰ و در دوران رکود اختراع شد، زمانی که پیاز بسیار ارزان بود و گوشت گران بود، بنابراین مردم شروع به اضافه کردن پیاز با له کردن آن‌ها به گوشت با پشت کفگیر کردند.

چیزبرگر

چیزبرگر

چیزبرگر تکامل طبیعی همبرگر محبوب است، تنها تفاوت بین این دو این است که چیزبرگر دارای یک تکه پنیر است که روی گوشت اضافه شده است. اگرچه پنیر آمریکایی انتخاب اصلی است، اما پنیرهای سوئیسی، چدار و بسیاری از پنیرهای دیگر جهان بعدها برای تهیه این برگر خوش طعم استفاده شدند.

مانند بسیاری از غذاهایی که بسیار محبوب هستند، تاریخچه چیزبرگر نیز تا حدودی پیچیده است. افزودن پنیر به همبرگر تا اواسط دهه ۱۹۲۰ رایج نشد و ادعاهای زیادی در مورد اینکه چه کسی اولین چیزبرگر را اختراع کرد وجود دارد.

محبوب‌ترین نظریه می‌گوید که توسط یک آشپز ۱۶ ساله به نام لیونل کلارک استرنبرگر در رستورانی به نام The Rite Spot در پاسادینا، کالیفرنیا اختراع شد، زمانی که او یک تکه پنیر آمریکایی را به گوشت تند اضافه کرد.

سخن پایانی

انواع برگر به عنوان یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان شناخته می‌شوند. طعم لذیذ، تنوع بی‌نظیر و سادگی که به همراه دارند، از جذابیت‌های بزرگ آنهاست. خوردن انواع برگر به ما امکان می‌دهند تا با ترکیبات مختلف، طعم‌های منحصربه‌فرد را تجربه کنیم و لذت ببریم.

از نمونه‌های سنتی و کلاسیک گرفته تا برگرهای متفاوت، هر کدام با داستان و ذوق خود، ما را در یک سفر خوشمزه همراهی می‌کنند. اگر شما هم به دنبال یک تجربه خوشمزه و متفاوت هستید که شما را با طعم‌های جدیدی روبرو کند، خوردن برگرهای خوشمزه را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

۱۰ نکته‌ای که برای درست کردن یک همبرگر خوشمزه باید بدانید

انواع پیتزا: کدام پیتزا در ایران از همه معروف‌تر است؟

سفری به تاریخچه پیتزا: از قرون وسطی تا شهرت جهانی

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *