راهنمای امنیت کودکان در استخر: راهکارها و نکاتی برای شنای ایمن

ایمنی کودکان در استخر

با گرم شدن هوا، بسیاری از خانواده‌ها برای تفریح و فرار از گرما به استخرهای تهران یا استخرهای خصوصی و دریاها می‌روند تا راهی برای سرگرم کردن کودکان پیدا کنند.

 شنا یک فعالیت تابستانی سرگرم‌کننده و سالم است، اما در عین حال خطراتی دارد که والدین باید در نظر بگیرند. غرق شدن می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی اتفاق بیفتد، بنابراین رعایت قوانین و مقررات مناسب هنگام شنا کردن مهم است. در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان به بررسی نکات ایمنی استخر رفتن کودکان می‌پردازیم، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

نکاتی برای شنای ایمن کودکان

نکات ایمنی شنای کودکان

چه در یک استخر عمومی باشد و چه در آب‌های آزاد، کارشناسان همیشه به توصیه‌های حیاتی مشابهی دارند: هوشیار باشید. به گفته دکتر لاو، متخصص اطفال، پیشگیری از غرق شدن اغلب به دانستن محل حضور کودکان در هر زمان بستگی دارد. ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اما این راه اصلی برای جلوگیری از غرق شدن، به ویژه در کودکان خردسال است.

او می‌گوید: برای کودکان در محدوده سنی ۱ تا ۴ سال، مهم‌ترین چیز این است که کسی وجود داشته باشد که در هر لحظه به این کودک توجه کند و آگاه است که آن کودک کجاست، زیرا این دلیل شماره یک برای کودکان غرق شدن است. در ادامه ۹ راه معرفی شده که می‌توانید از ایمنی فرزندان خود در هنگام شنا مطمئن شوید:

خالی کردن باد استخرهای بادی

اگر یک استخر بادی در حیاط خانه دارید، فقط زمانی کودکان از آن استفاده کنند که به آن نظارت نظارت داشته باشید. شما همیشه باید استخرهای کوچک حیاط خلوت را در زمانی که استفاده نمی‌کنید خالی نگه دارید. این باعث می‌شود که کودکان بدون نظارت شما از آن استفاده نکنند.

مراقب اطراف استخرها باشید

  دور نگه داشتن مبلمان پاسیو از لبه‌های استخر نیز مهم است، زیرا از بالا رفتن و پریدن کودکان به روشی ناامن به داخل استخر جلوگیری می‌کند.

 حصار بکشید

اگر استخر خودتان را دارید، مطمئن شوید که به‌درستی با یک حصار به ارتفاع مناسب با دروازه‌ای ضامن‌دار بسته شده باشد و به راحتی قابل دسترسی نباشد. همچنین بهتر است که هیچ مبلمان استخری در کنار حصار قرار نگیرد که بتوان از آن برای بالا رفتن از آن استفاده کرد.

یک نفر را مسئول مراقبت از کودکان بگذارید

اگر در استخر عمومی یا استخر خودتان هستید، کودکان کوچک همیشه باید تحت نظارت باشند. این توصیه بدیهی به نظر می‌رسد، ممکن است در میان جمعیت بچه‌ها آشفته شوند، بنابراین برای والدین مهم است که در صورت بروز چنین مشکلی همیشه حواستان به کودک یا فرزندان خود باشد.

به کودکان شنا کردن یاد دهید

اگر استخر دارید یا اغلب به استخرهای سرپوشیده و روباز می‌روید، حتی از جوانی شروع کنید. در عین حال، بنابراین، فرزندانتان را به آموزش شنا تشویق کنید و همچنان در هنگام شنا راهنمای آن‌ها باشید.

داده‌ها نشان می‌دهند که اگر کودکان بالای یک سال سن دارند و والدین آنها را از نظر رشد مناسب می‌دانند، شرکت در کلاس شنا در واقع خطر غرق شدن را کاهش می‌دهد. اما داده‌ها کاملاً تأیید نمی‌کنند که اگر کودکان شنا را در سن کمتر از ۱ سالگی یاد بگیرند، خطر غرق شدن آن‌ها کاهش می‌یابد.

هیدارته کردن بدن

آب خوردن اغلب هنگام درگیر شنا شدن نادیده گرفته می‌شود. استراحت منظم ضروری است. کودکی که کم آب خورده است، انرژی کمتری خواهد داشت و احتمال شکست یا خستگی آسان‌تر از کودکی که به خوبی تغذیه شده و به بدن آب رسانده است، بیشتر است.

دیگر نکات ایمنی در استخر برای کودکان

امنیت کودک در استخر

مهم است بدانید که خطرات شنا کردن و آب‌بازی کودکان می‌توانند در مکان‌های مختلفی ایجاد شوند. وقتی صحبت از بچه‌های خیلی کوچک می‌شود، غرق شدن لزوماً در یک استخر بزرگ اتفاق نمی‌افتد. حادثه غرق شدن می‌تواند شامل وسایل خانه مانند سطل، وان حمام و حتی استخرهای کوچک بادی حیاط خلوت باشد، زیرا غرق شدن یک کودک فقط ۵ سانتی‌متر آب لازم است.

هنگام شنا در آب‌های آزاد مانند دریاچه یا اقیانوس، برخی اقدامات ایمنی اضافی برای جلوگیری از غرق شدن نیز وجود دارد که عبارتند از:

  •  آب و هوا را بررسی کنید. یکی از نکاتی که هنگام شنا در ساحل باید به خاطر بسپارید این است که پیش بینی آب و هوا و همچنین هشدارهای ناجیان غریق را بررسی کنید. حتماً از جزر و مد و سرعت باد در ساحلی که می‌روید نیز آگاه باشید، تا بدانید شنا کردن ایمن است یا خیر.
  •  از وسایل شناور استفاده نکنید. استفاده از اسباب بازی‌های بادی معمولاً در استخر مشکلی ندارد، اما استفاده از آن‌ها در آب های آزاد داستان متفاوتی دارد. از آنجایی که آب های آزاد یک منطقه محدود و کنترل شده نیست، می تواند خطر بالایی برای غرق شدن داشته باشد.
  • در کنار هم باشید. به خصوص در مورد کودکان کوچک‌تر، به صورت گروهی شنا کنید و اجازه ندهید بدون نظارت به دریا بروند. به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن امواج، باد و صخره ها، همه باید بیشتر مراقب باشید.

کلام آخر

استخر رفتن و شنا کردن برای کودکان می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد، اما ایمنی در این فرایند بسیار حائز اهمیت است. از جمله نکات ایمنی مهم می‌توان به نظارت مداوم از کودکان توسط بزرگسالان، آموزش مهارت‌های شنا به کودکان و استفاده از تجهیزات ایمنی اشاره کرد. همچنین، باید به اجرای قوانین استخر و تدابیر ایمنی مانند قراردادن حاشیه استخر، حضور مراقبان آموزش‌دیده و استفاده از سکوی نجات توجه کرد.

با رعایت این نکات ایمنی، می‌توان به طور موثری از وقوع حوادث ناخوشایند جلوگیری کرده و تجربه‌ای ایمن و لذت‌بخش از شنا را برای کودکان فراهم کنید.

اهمیت ایمنی در شنا

نحوه نفس گیری در شنا

چگونه حرفه‌ای شنا کنیم؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *