انواع خدمات دندانپزشکی در مطب دندانپزشکی دکتر هانیه حقیقی

خدمات دندانپزشکی - مطب دندانپزشکی دکتر هانیه حقیقی

این روزها داشتن دندان‌هایی زیبا و سالم به یکی از دغدغه‌های مهم افراد تبدیل شده است. روش‌های مختلفی برای ترمیم و زیباسازی دندان‌ها به وجود آمده که هر فرد با توجه به نیاز خود یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌کند. کلینیک‌ های دندانپزشکی تهران نیز با ارائه انواع خدمات زیباسازی و ترمیم دندان‌های آسیب دیده در این راه به افراد کمک می‌کنند. یکی از این روش‌های ترمیمی و زیباسازی دندان‌های آسیب دیده، ایمپلنت است که در ادامه به توضیح بیشتر آن می‌پردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از روش‌های درمانی جایگزین پروتزهای بریج، ایمپلنت دندان است که در آن دندان‌ها تراشیده شده و با کارگذاری یک پایه قوی برای دندان‌ها به جای ریشه، باعث استحکام دندان‌ها می‌شود. در روش ایمپلنت از پیچی از جنس تیتانیوم استفاده شده و با کاشتن آن در فک، آن را جایگزین دندان از دست رفته می‌کنند.

شکل ظاهری ایمپلنت به صورت میله باریکی است که آن را در درون استخوان فک قرار داده و در صورتی که از آن به خوبی نگهداری شود، دارای ماندگاری بسیار بالایی خواهد بود. مدت زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت در دندان‌های فک پایین ۳ ماه و در دندان‌های فک بالا ۵ ماه خواهد بود.

پس از کاشت ایمپلنت، دندان ایمپلنت شده مانند سایر دندان‌ها طبیعی به نظر رسیده و مثل آن‌ها به صورت طبیعی کار می‌کند. البته بسته به تراکم استخوانی که هر فرد دارد، ممکن است نحوه کاشت ایمپلنت فرق کند و فرد احساس متفاوتی را در دندان ایمپلنت شده نسبت به دیگر دندان‌ها داشته باشد.

خدمات دندانپزشکی - مطب دندانپزشکی دکتر هانیه حقیقی

انواع ایمپلنت دندان

برای کاشت ایمپلنت باید ببینید کدام یک از انواع ایمپلنت برای دندان شما مناسب‌تر است. اکثر ایمپلنت‌ها از نظر کشور سازنده برای همه نوع دندانی مناسب است. چیزی که اهمیت دارد تبحر و تخصص دندانپزشکی است که ایمپلنت  را انجام می‌دهد.

از انواع ایمپلنت از نظر علمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمپلنت داخل استخوان: معروف‌ترین نوع ایمپلنت در این دسته قرار می‌گیرد که به صورت پکیج در داخل استخوان فک قرار گرفته می‌شود.

ایمپلنت ساب پریوستیال: زمانی که استخوان فک پایین دچار تحلیل شدید شده باشد، از این نوع ایمپلنت استفاده می‌شود. این نوع از ایمپلنت به شکل سازه‌ای بر روی فک پایین و لثه قرار گرفته شده و ساختار پروتزی روی آن سوار می‌شود.

ایمپلنت زایگوماتیک: هنگام تحلیل استخوان شدید فک بالا، ایمپلنت به صورت یک ساختار فلزی در استخوان گونه‌ای پیج می‌شود.

نکات مراقبتی در زمان انجام ایمپلنت دندان

در ادامه برخی از نکات مهمی که قبل و بعد از انجام ایمپلنت دندان باید رعایت شود، ذکر می‌شود:

– قبل از انجام ایمپلنت، پوسیدگی دندان باید بررسی و رفع شود.

– جهت قرار گرفتن ایمپلنت در داخل دهان، باید حداقل یک جراحی در دهان انجام شود. به این نوع جراحی کاشت گفته می‌شود.

– بعد از گذشت زمانی، پس از اطمینان یافتن از ادغام شدن ایمپلنت و استخوان دندان، دندانپزشک می‌تواند از ایمپلنت به عنوان پایه استفاده کرده و پروتز دندان را روی آن نصب کند.

– متخصص مورد نظر برای انجام عمل ایمپلنت باید از استانداردهای تعیین شده به خوبی پیروی کرده و توسط مراجع علمی و قانونی تایید شده باشد.

– تا ۲۴ ساعت بعد از کاشت ایمپلنت از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل شده خودداری کنید.

– تا ۸ ساعت پس از انجام ایمپلنت از شستن دهان خود خودداری کنید.

برای انجام ایمپلنت دندان به کدام کلینیک مراجعه کنم؟

ایمپلنت دندان عمل بسیار مهمی است و اگر توسط فرد متخصص انجام نشود، ممکن است باعث بروز عفونت و آسیب‌های جدی در دهان شود. همچنین درصورتی که ایمپلنت به طرز صحیحی با استخوان فک ادغام نشود، ممکن است شل شده و دیگر امکان ساپورت کردن پروتزها را نداشته باشد.

نکته مهم در این مورد این است که کلینیکی که برای انجام ایمپلنت به آن مراجعه می‌کنید، حتما باید تاییدیه‌های لازم را داشته و دندانپزشک متخصص و مجرب این عمل را انجام دهد. علاوه بر این ایمپلنت باید در محیط و با وسایل بهداشتی و ضدعفونی شده انجام شود.

پیش از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی برای انجام ایمپلنت دندان، حتما درباره اعتبار کلینیک و تخصص دندانپزشک اطلاعات کسب کنید.در صفحه دندانپزشکی غرب تهران می توانید کلینیک های معتبر را مشاهده و از خدمات آن ها استفاده کنید.

مطب دندانپزشکی دکتر هانیه حقیقی

یکی از مجهزترین و حرفه‌ای‌ترین مطب‌های دندانپزشکی، مطب دکتر هانیه حقیقی است که با مدیریت و همکاری جمعی از پزشکان متخصص و زبردست و با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد، انواع خدمات دندانپزشکی را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌کنند.

در این مطب درمان تخصصی ريشه دندان‌ها با مجهزترين و مدرن‌ترين دستگاه‌ها انجام شده و همچنین جراحی‌های پيشرفته ايمپلنت با بهترين برندهای اروپايی توسط دندانپزشکان حرفه‌ای و متخصص انجام می‌شود. تمامی نکات بهداشتی نیز در این کلینیک رعایت شده و تمامی وسایل به طور مرتب ضدعفونی و استریلیزه می‌شوند.

خدمات دندانپزشکی - مطب دندانپزشکی دکتر هانیه حقیقی

آدرس مطب دندانپزشکی دکتر هانیه حقیقی: زعفرانیه، مقدس اردبیلی، پسیان جنوبی، برج الماس، واحد ۸۷ می باشد و یکی از بهترین دندانپزشکی های شمال تهران است.

مزایای ایمپلنت دندان

از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– داشتن ظاهر بهتر دندان‌ها

– تکلم بهتر برخلاف داشتن دندان مصنوعی

– راحتی دندان‌ها و عادت کردن به دندان جدید

– جویدن راحت‌تر دندان‌ها مثل دندان‌های طبیعی

– تحت تاثیر قرار نگرفتن سایر دندان‌ها

– داشتن دوام زیاد در صورت مراقبت از آن

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت و هزینه ایمپلنت دندان بستگی زیادی به جنس و کیفیت ایمپلنت دارد. با توجه به برند و کشور سازنده مواد تشکیل دهنده آن، قیمت ایمپلنت متفاوت است. همچنین با توجه به شدت آسیب دیدگی دندان شما و تعداد دندان‌ها و تعداد جلسات درمان، قیمت و هزینه ایمپلنت دندان نیز متفاوت است.

علاوه بر این، منطقه جغرافیایی کلینیک و دستمزد پزشک نیز در قیمت گذاری ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند. از طریق سایت تخفیفان می‌توانید از خدمات ایمپلنت، کامپوزیت و عصب کشی دندان کلینیک دندانپزشکی دکتر هانیه حقیقی تا ۷۰ درصد تخفیف استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *