سیر تا پیاز منوی کافه ها + اصطلاحات رایج در منو

کافه

سفارش دادن از منوی کافه ‌های تهران این روزها به کار سختی تبدیل شده است. وقتی وارد کافه‌ای می‌شوید و منو را می‌بینید، با هزاران اسم عجیب و غریب انگلیسی روبه‌رو می‌شوید که اصلا نمی‌دانید محتویات آن‌ها چیست.

با توجه به اینکه کافه رفتن به یکی از تفریحات اصلی جوانان و نوجوانان امروزی تبدیل شده است، مهم است اصطلاحات و معنای فارسی هر یک غذاها و نوشیدنی‌های یک منوی کافه را بدانید تا به خیال راحت سفارش دهید. اگر اهل کافه گردی هستید و هنوز نمی‌دانید تفاوت اسپرسو با لاته در چیست، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید و تا انتهای مقاله با تخفیفان همراه شوید.

منوی نوشیدنی‌ها

در منوی کافه‌ها معمولا دو ستون نوشیدنی گرم و نوشیدنی سرد وجود دارد که هر کدام شامل انواع نوشیدنی‌های با قهوه یا ترکیبی از آبمیوه‌ها هستند.

انواع قهوه

انواع قهوه

در اینجا چند مدل از قهوه‌های محبوب به همراه توضیحات آورده شده است.

آمریکانو: اصطلاح ایتالیایی برای اسپرسو با آب داغ است که طعم قوی دارد و برای درست کردن آن از یک فنجان کامل قهوه استفاده می‌شود.

اسپرسو: قهوه‌ای تیره است که با آسیاب ریز شده و می‌توان آن را به تنهایی خورد یا باشیر ترکیب‌های دیگری مثل کاپوچینو درست کرد.

کاپوچینو: یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در منوی کافه ‌هاست. کاپوچینو از ترکیب دو شات اسپرسو با یک لایه فراوان فوم شیر داغ درست می‌شود.

لاته:  قهوه لاته با استفاده از شیر داغ و یک شات اسپرسو درست می‌شود. این نوشیدنی برای کسانی که دنبال چیزی شیرین‌تر از اسپرسو یا ماکیاتو هستند، مناسب است. یک لاته معمولا حاوی دو سوم شیر است و در لیوان بلند سرو می‌شود. برای تزئین روی آن پودر شکلات ریخته می‌شود. امروزه لاته در طعم‌های مختلفی مثل کارامل، نارگیل، وانیل و فندق در منوها دیده می‌شود.

ماکیاتو: حد وسط بین کاپوچینو و اسپرسو محسوب می‌شود. این نوشیدنی خوشمزه با افزودن یک قطره شیر داغ به یک شات اسپرسو درست می‌شود، اسم آن از کلمه ایتالیایی به معنای خالدار یا علامت گذاری شده آمده است.

ماکیاتو لاته: ماکیاتو لاته یک نسخه شیری از ماکیاتو سنتی است که اولین بار در آمریکا رایج شد. بیشتر محتویات این نوشیدنی شیر است و میزان اسپرسوی آن کم است.

ماکیاتو لاته

موکا: موکا یک نوشیدنی عالی است که قهوه را با شکلات و شیر داغ ترکیب می‌کند. این نوشیدنی از پرتغال آمده است، جایی که تاجران پرتغالی ایده جدیدی برای اضافه کردن شکلات به قهوه پیدا کردند.

آیس کافی: قهوه داغ ترکیب شده با یخ برای خنک شدن است که در فصل‌های گرم طرفداران زیادی دارد.

آفوگاتو: آفوگاتو در ایتالیایی به معنای غرق شده است. این نوشیدنی با ریختن یک شات داغ اسپرسو روی بستنی وانیلی یا ژلاتو درست می‌شود.

نوشیدنی‌های سرد

انواع نوشیدنی‌های سرد محبوب در منوی کافه‌ های غرب تهران عبارتند از:

اسموتی

اسموتی یک نوشیدنی غلظ و خامه‌ای است که از مواد مختلف در مخلوط‌کن درست می‌شود. مواد به صورت پوره درمی‌آیند تا معجون یکدستی درست شود. یکی از عالی‌ترین ویژگی اسموتی‌ها این است که با هر چیزی که دوست داشته باشید ترکیب می‌شوند.

فراپه

فراپه

فراپه بک نوشیدنی یخی است که از آب، اسپرسو، شکر، شیر و یخ تشکیل شده است و تکان داده می‌شوند، مخلوط می‌شوند تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. معمولا با خامه فرم گرفته و موادی مثل سس‌های شیرین در لیوان بلند سرو می‌شود. به طور سنتی فراپه  با با قهوه درست می‌شود، اما برخی از آن‌ها با چای، آبمیوه و حتی شکلات داغ درست می‌شوند.

ماکتیل

ماکتیل

این نوع نوشیدنی ترکیبی از میوه، آبمیوه، نوشابه یا هر نوشیدنی دیگری می‌تواند باشد و بیشتر شبیه کوکتل است. بافت آن رقیق است و با لیوان بلند به همراه یخ فراوان سرو می‌شود.

کوکتل

کوکتل

به هر نوشیدنی مخلوط، کوکتل گفته می‌شود. این نوشیدنی با حداقل دو ماده درست می‌شود و معمولا شامل چندین آبمیوه، ادویه و چاشنی می‌شوند.

پانچ

پانچ

پانچ به مجموع وسیعی از نوشیدنی‌ها گفته می‌شود که ترکیبی از میوه و آبمیوه هستند و در کاسه بزرگی به نتام پانچ سرو می‌شوند.

دتاکس

دتاکس

دتاکس نوعی از نوشیدنی‌های سم زداست که معمولا حاوی ترکیبی از آب با میوه، سبزیحات، گیاهان یا سایر مواد طبیعی هستند که توانایی طبیعی بدن شما را برای از بین بردن سموم از سیتم ایمنی تقویت می‌کند. این مدل نوشیدنی می‌تواند شامل همه چیز باشد، از آب گرفته تا آبمیوه، چای، اسموتی، قهوه و دیگر نوشیدنی‌هایی که سم‌زدایی می‌کنند.

راهنمای منوی غذاها

در منوی کافه ممکن است غذاهای اصلی یا پیش غذاهای ایتالیایی وجود داشته باشد که ندانید مواد اولیه آن‌ها چه چیزی است یا چه طعمی دارند. در زیر برخی از این غذاها که ممکن است علاوه بر کافه در رستوران های تهران مشاهده کنید، آورده شده است.

پنینی

پنینی در واقع یک نوع ساندویچ است که با نان مخصوصی درست می‌شود و دو طرف نان تست می‌شود. نان به صورت افقی برش داده می‌شود و با موادی مثل پنیر، ژامبون، مارتادلا، سالامی یا دیگر مواد غذایی پر می‌شود و اغلب توسط دستگاه پرس مانند، فشرده می‌شود.

کاربونا

پاستا کاربونا

کاربونا نوعی پاستای ایتالیایی است که با تخم‌مرغ، پنیر، گوشت و فلفل سیاه درست می‌شود. در واقع این غذا شبیه به ماکارونی است.

پنه

یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین پاستاهای ایتالیایی پنه است که در تمام کافه‌ها سرو می‌شود. این غذا ماکارونی پنه پخته شده در سس خامه‌ای و غلیظ است که با مرغ درست می‌شود.

سخن پایانی

حالا که با انواع غذاها و نوشیدنی‌های رایج در کافه و رستوران‌ها آشنا شدید، به راحتی می‌توانید غذا و نوشیدنی مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. ما در این مقاله سعی کردیم غذاها و نوشیدنی‌هایی که پرطرفدار و لذیذ هستند را معرفی کنیم، انواع دیگری از اسامی هستند که ممکن است در یک کافه و رستوران ببینید اما، رایج‌ترین آن‌ها در فهرست بالا معرفی شدند. شما چه اسامی عجیب غریبی در منوی کافه ها مشاهده کردید؟ منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

مطالب مرتبط:

کدام هتل های تهران بهترین رستوران ها را دارند؟

کدام کافه ها برای قرار کاری مناسب هستند؟

لذت غذا خوردن در یک رستوران خوب در تهران

 

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *