ارسال رایگان دیجی کالا

سقف ارسال رایگان دیجی کالا

هزینه ارسال، همواره برای افرادی که اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند، یک چالش بوده است. با آغاز همه‌گیری بیماری کرونا اقشار بیشتری از جامعه، خریدهای خود را اینترنتی کرده و همین امر، سبب افزایش اهمیت بحث هزینه ارسال و نحوه محاسبه آن شده است. در این میان، حساسیت کاربران بر روی دیجی کالا به‌عنوان پرمخاطب‌ترین سایت خرید آنلاین ایران و یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه منطقه، بیشتر بوده است.

بسیار از افراد، توقع دارند با افزایش ارزش خریدشان، هزینه ارسال آن‌ها منتفی شود یا حداقل با کد تخفیف دیجی کالا محاسبه شود. دیجی کالا نیز سیاست‌هایی برای اعمال هزینه ارسال در نظر گرفته است که آگاهی از آن‌ها می‌تواند سبب صرفه‌جویی در هزینه و بهبود تجربه خرید شود.

در این مقاله، ارسال رایگان دیجی کالا را در خصوص هزینه ارسال بررسی می‌کنیم. سقف ارسال رایگان و نحوه انجام محاسبات هزینه ارسال، ازجمله موضوعات این مقاله هستند. با مطالعه این مقاله، ازاین‌پس خریدهای هوشمندانه‌تری از دیجی کالا خواهید داشت.

سقف ارسال رایگان دیجی کالا

در سال‌های اخیر، دیجی کالا بر روی سفارش‌های خرید از ۳۰۰ هزار تومان به بالا (به‌غیراز کالاهای فوق سنگین) برای تمامی دسته‌بندی‌ها و سفارش‌های خرید سوپرمارکتی با ارزش ۲۰۰ هزار تومان به بالا، خدمات ارسال رایگان را در نظر می‌گرفت.

علی‌رغم منحصربه‌فرد بودن این خدمات در مقایسه با بسیاری از وب‌سایت‌های خرید آنلاین دیگر و با حجم کاری مشابه دیجی کالا، باز هم بسیاری از کاربران توقع داشتند که با افزایش تورم و بعضا چند برابر شدن قیمت برخی اجناس، دیجی کالا باید سقف ارسال رایگان خود را پایین‌تر بیاورد. در این حالی است که دیجی کالا نه‌تنها این سقف را کاهش نداد؛ بلکه به‌تازگی آن را به شرح زیر افزایش نیز داده است:

  • ۵۰۰ هزار تومان به بالا برای همه کالاها به‌غیراز کالاهای فوق سنگین
  • ۳۰۰ هزار تومان به بالا برای کالاهای سوپرمارکتی
  • خرید اول بدون حداقل خرید

دلایل افزایش حداقل خرید از زبان دیجی کالا

دیجی کالا مدعی است که در سال‌های اخیر با افزایش بی‌سابقه هزینه‌ها مواجه بوده و باید این سقف را افزایش می‌داده است. این شرکت در وب‌سایت خود موارد زیر را از دلایل این امر عنوان کرده است:

  • افزایش نیروهای این شرکت به‌ویژه با شروع بیماری کرونا و افزایش ترافیک کاری
  • خدمات و هزینه بسته‌بندی
  • فرآیند پرهزینه پردازش و برنامه‌ریزی ارسال
  • پراکندگی محل‌های نگهداری کالاها
  • افزایش هزینه حمل‌ونقل
  • افزایش دستمزد نیروی انسانی

در مقام مقایسه باید گفت که حمل‌ونقل دیجی کالا، بسیار تخصصی‌تر از سایر رقبایش انجام می‌شود و این شرکت، کمترین میزان مرجوعی به علت بسته‌بندی نامناسب یا آسیب‌دیدگی کالا در حمل‌ونقل و همچنین کمترین گزارش تأخیر در ارسال را داشته است.

هزینه ارسال برای مشترکین دیجی پلاس

اگر کاربر دیجی پلاس باشید، قوانین ارسال رایگان دیجی کالا برای شما کمی متفاوت خواهد بود. تمامی ارسال‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان نیز برای شما رایگان خواهند بود. همچنین، حداقل خرید سوپرمارکتی با ارسال رایگان نیز برای کاربران دیجی پلاس به ۸۰ هزار تومان کاهش می‌یابد. بااین‌حال، اگر کالا فوق سنگین باشد و کاربر ارسال با باربری را انتخاب کرده یا امکان ارسال توسط اکسپرس دیجی کالا وجود نداشته باشد؛ حتی کاربران دیجی پلاس نیز مشمول پرداخت هزینه ارسال خواهند بود.

دیجی پلاس، یک سرویس دیگر نیز به نام ارسال فوری دیجی پلاس دارد. مشترکین برای استفاده از این سرویس و تحویل زودتر کالاهای خود، مشمول پرداخت ۵۰ هزار تومان هزینه ارسال هستند. این سرویس در حال حاضر تنها برای سفارش‌های تهران و کالاهای موجود در انبار دیجی کالا به‌جز اقلام سوپرمارکتی، سنگین و فوق سنگین ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که هزینه ارسال توسط فروشنده برای مشترکین دیجی پلاس، مانند مشتریان عادی محاسبه‌شده و مشمول ارسال رایگان نمی‌شود.

استراتژی ارسال رایگان دیجی کالا

ارسال رایگان دیجی کالا

دیجی کالا به چهار روش مختلف زیر کالا را به دست مشتریان خود می‌رساند:

  • ارسال توسط دیجی کالا اکسپرس
  • ارسال مستقیم از فروشنده
  • ارسال توسط پست
  • ارسال با باربری

در این میان، نوع ارسال سفارش نیز به‌صورت تک‌مرسوله‌ای یا چندمرسوله‌ای خواهد بود. دیجی کالا خود در توجیه این روش‌های مختلف ارسال می‌گوید که درصورتی‌که کالاها ازنظر دسته‌بندی به حدی با یکدیگر اختلاف داشته باشند که در انبارهای متفاوتی نگهداری شوند یا لازم باشد که از نقاط بسیار دور نسبت به هم برای مشتری ارسال شوند؛ آن‌ها را در دو یا تعداد بیشتری سبد جداگانه ارسال می‌کند. در این میان دو دسته کالا به‌طورقطع به‌صورت جداگانه ارسال می‌شوند:

  • کالاهای سوپرمارکتی
  • کالاهای بزرگ یا آن‌طور که دیجی کالا آن‌ها را نام نهاده لارج‌آیتم

به‌این‌ترتیب، ممکن است در صورت تقسیم کالاها به مرسوله‌های مختلف، هزینه ارسال آن‌ها نیز به‌صورت جداگانه محاسبه شود. از طرف دیگر اگر مشتری در دریافت کالای خود تعجیل داشته باشد، می‌تواند از گزینه ارسال مستقیم از فروشنده (در صورت امکان) استفاده کند. در این صورت نیز نرخ هزینه ارسال بر اساس فاصله فروشنده تا مقصد و نیز نوع کالا محاسبه خواهد شد. هزینه ارسال توسط پست نیز با توجه به نرخ اداره پست، محاسبه می‌شود.

مطالب مرتبط: راهنمای استفاده از کد تخفیف دیجی کالا، دیجی استایل و اسنپ مارکت

مهم ترین هزینه های ارسال دیجی کالا

درصورتی‌که خرید شما از دیجی کالا مشمول حذف هزینه ارسال به روش‌های گفته‌شده نشود، این هزینه به‌صورت زیر محاسبه می‌شود:

  • خریدهای زیر ۵۰۰ هزار تومان در همه دسته‌بندی‌ها به‌غیراز سوپرمارکتی: بین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان
  • ارسال با پست: حداقل ۳۰ هزار تومان
  • ارسال کالاهای سوپرمارکتی با ارزش خرید کمتر از ۳۰۰ هزار تومان: ۱۸ هزار تومان
  • تحویل حضوری: برای سفارش‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان؛ رایگان و برای کمتر از آن، ۱۰ هزار تومان
  • ارسال سفارش‌های سنگین و حجیم، در صورت ارسال توسط اکسپرس دیجی کالا: بین ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان
  • ارسال سفارش‌های سنگین حجیم توسط باربری: بر عهده مشتری و حداقل ۱۲۰ هزار تومان

کد تخفیف ارسال رایگان دیجی کالا

علاوه بر روش‌های گفته‌شده مانند افزایش حداقل خرید یا عضویت در دیجی پلاس، یکی از بهترین روش‌های خرید از دیجی کالا با ارسال رایگان، استفاده از کد تخفیف ارسال رایگان است. وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده کد تخفیف مانند تخفیفان در برخی مقاطع، این کد را به کاربران خود ارائه می‌دهند. همچنین برخی اپلیکیشن‌های موبایل نیز کد تخفیف ارسال رایگان دیجی کالا را به‌عنوان پاداش امتیازات کاربرانشان به آن‌ها هدیه می‌کنند. برای استفاده از این کد تخفیف، کافی است که آن را کپی کرده و در مرحله پرداخت در قسمت مربوطه وارد کنید. از طرفی می‌توانید با تخفیف ۸۰ درصدی دیجی کالا وسایل مورد نیاز خود مانند عطر و ادکلن، حافظه و رم گوشی و … را بسیار ارزان تر و به صرفه تر بخرید.

سخن آخر

دیجی کالا، بزرگ‌ترین پلتفرم خرید آنلاین در کشور ماست. این وب‌سایت، روزانه، صدها هزار سفارش را دریافت و آماده ارسال می‌کند. هزینه ارسال در دیجی کالا به طرق مختلفی محاسبه می‌شود؛ اما به‌طورکلی برای خریدهای بیش از ۵۰۰ هزار تومان در همه دسته‌بندی‌ها به‌غیراز کالاهای فوق سنگین و نیز خریدهای سوپرمارکتی با ارزش بیش از ۳۰۰ هزار تومان، رایگان است.

نکته مهم این است که با عضویت در دیجی پلاس، هزینه ارسال برای خریدهای زیر ۵۰۰ هزار تومان حتی برای کالاهای فوق سنگین (البته به‌شرط ارسال توسط دیجی کالا) نیز رایگان خواهد بود. در این سرویس، حداقل خرید برای ارسال رایگان کالاهای سوپرمارکتی نیز به ۸۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

دیجی کالا، همچنین از شرکت‌های پست، باربری و نیز خود فروشنده برای ارسال استفاده می‌کند. شرایط هزینه ارسال با پست تقریبا مشابه ارسال توسط خود دیجی کالاست؛ اما هزینه ارسال توسط باربری و فروشنده بر اساس نرخ‌های فروشنده و شرکت‌های حمل‌ونقل محاسبه می‌شود. شما برای استفاده از کد تخفیف دیگر سرویس‌های دیجی کالا نیز می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

کد تخفیف دیجی استایل

کد تخفیف دیجی کالا جت

سوالات متداول:

چگونه هزینه ارسال کمتری پرداخت کنیم؟

با استفاده از کدهای تخفیف دیجی کالا که در تخفیفان ارائه می شود می توانید هزینه ارسال کمتری پرداخت کنید.

عضویت در دیجی پلاس چه مزایایی برای من دارد؟

تمامی ارسال‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان نیز برای شما رایگان خواهند بود. همچنین، حداقل خرید سوپرمارکتی با ارسال رایگان نیز برای کاربران دیجی پلاس به ۸۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

۴.۷/۵ - (۷ امتیاز)
14 نظر برای "ارسال رایگان دیجی کالا" ارسال شده
  1. حدیث گفت:

    متاسفانه تازگی امکان ارسال برای بالای پونصد هم برداشته شده ک خیلی به مشتری مداری دیجی کالا ضربه میزنه، با توجه به کیفیت پایین کالاهای دریافتی اخیر، تمام سعیم رو میکنم ک دیگه آنلاین ازش خریدی نداشته باشم و یا حضوری و یا از سایتهای دیگه خرید کنم ک اونها هم هزینه ارسال معادل یا کمتر و هم قیمت مناسبتری دارند.

  2. حمید مرادی گفت:

    من ارزش زیادی به عملکرد دیجی کالا قائلم،,ولی دریافت هزینه ارسال از شدت علاقه من کاسته و ترجیح میدم احتیاجاتم و از طرق دیگر بر طرف کنم.

  3. Wolf گفت:

    چرا جدیدا ارسال رایگان سفارش های بالای ۵۰۰ تومان برداشته شده؟ دیگه از دیجی کالا خرید نمیکنم

  4. حبیب گفت:

    واقعا کلاهبردار شده دیجی کالا،تحریم که شده بود،باید کلا بلاک کنیم این اپلیکیشن رو

  5. فاطمه گفت:

    دیجی کالا مدام در حال پسرفت و بدتر شدنه
    در حالی که رقیب هاش دارن افزایش پیدا می کنن و امکانات بهتری به مشتری میدن
    واقعا برای دیجی کالا متاسفم، خودش داره خودشو نابود می کنه

  6. سهیل گفت:

    منم به خاطر هزینه ارسال که دیگه رایگان نیست از جای دیگه ای خرید میکنم

  7. احسان گفت:

    ارسال رایگان ۵۰۰ هزار تومن رو حذف کرده
    اجناس شگفت انگیز هم به قیمت واقعی خودشونه
    واقعا داره از مردم سواستفاده میکنه دیگه

  8. شاپوردباغ مقدم گفت:

    من چندین سال است مشتری دیجیکالا هستم،تازگیها بامن مثل یک مجرم وبدهکاررفتارمیکنه،
    تا حال کسی مرا تهدید نکرده،ولی یک پیام برایم فرستاده مبنی براینکه سررسیدت بپایان رسیده،وجریمه میشی و…..

  9. ناشناس گفت:

    من بالای یک میلیون خرید کردم متاسفانه هزینه ارسال خیلی بالاس مگه بالای پونصد رایگان نیس دیگه چرا یک میلیون رو هزینه ارسال میگیرید …..?!!!

  10. Ehsan گفت:

    دیچی کالا داره از مردم سو استفاده میکنه مردم باید دیچی کالا رو تحریم کنند این یک نوع کله بداریه

  11. Sh گفت:

    سلام
    ارسال رایگان بالای ۵۰۰هزار تومن رو برداشتین؟خیلی کارتون زشته دوباره بزاریدش وگرنه دیگه خرید نمیکنم
    اخه اون ۴۰تومن واس شما که کلی مشتری دارید تو شهرا چیزی نیست ولی دل ما رو میزنه این کاراتون

  12. ریحانه علیزاده گفت:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

  13. معصومه سالک گفت:

    من خرید بالای یک میلیون داشتم وریدها درحدسوپرمارکتی بود ولی متاسفانه هزینه ارسال ازمن گرفته شد وقیمت ها هم من چندتارا که دیدم تفاوتی ندارددرحد هزارتومان من دیگر سعی میکنم ازاپلیکیشن های دیگر خرید کنم

  14. بهزاد کاوسی نسب گفت:

    درود، منم مشتری ثابت دیجی کالا بودم ولی متاسفانه الان خریدم بالای یک میلیون بود چهلو نه هزار هزینه پست گرفت ازم فکر کنم باید در خریدهای بعدیم تجدید نظر کنم، فعلا خ تا زمان اصلاح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *