۴ پارک آبی هیجان انگیز در ایران که حتما باید تجربه کنید

تم پارک آبی اوشن در کیش

اولین باری که به پارک آبی رفتید را یادتان هست؟ شور و هیجانی که با دیدن آن همه سرسره‌، رودخانه و وسایل تفریحی پیدا کردید احتمالا یکی از بهترین تجربه‌های شما تاکنون بوده. آن زمان می‌خواستید تمام وسایل را امتحان کنید و شاید سنتان برای امتحان کردن یک سری از وسایل کم بوده.

اما حالا سن‌تان بیشتر شده و می‌خواهید همه سرسره‌ها را امتحان کنید. یا دلتان‌ می‌خواهد شور و هیجانی که خودتان تجربه کردید را بچه‌هایتان هم تجربه کنند. پارک‌ های آبی در ایران بیشتر شده‌اند و امکاناتشان هم بسیار بیشتر از قبل شده. در تهران، کیش و مشهد پارک های آبی وجود دارند که در بین استانداردترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا و خاورمیانه قرار گرفته‌اند. با ما همراه باشید تا بهترین پارک های آبی در ایران به شما معرفی کنیم.

چرا باید به یک پارک آبی بروید؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین پارک‌های آبی در ایران برویم، قصد داریم به شما بگوییم که چرا باید این پارک‌ها را تجربه کنید؟ کسانی که تاکنون تجربه رفتن به چنین پارک‌هایی را نداشته‌اند شاید فرق بین پارک‌های آبی و استخر را ندانند و خرید بلیط استخر را ترجیح دهند.

پارک‌های آبی هیچگونه ارتباطی به یک استخر معمولی ندارند و به هیچ عنوان یک پارک‌ آبی را با یک استخر ساده مقایسه نکنید. این نوع پارک‌ها در اصل یک پارک تفریحی هستند. شما راحت ۵ ساعت شگفت انگیز را در آن‌جا می‌گذرانید. و البته باز هم نمی‌توانید مطمئن باشید که همه وسایل تفریحی و سرسره‌ها را امتحان کرده اید!

پارک‌های آبی جذابیتی دارند که باعث می‌شود کودکان سر از پا نشناسند و کودک درون بزرگسالان هم از شادی جیغ و هورا بکشد. کودکان راه‌های تفریح را گاهی اوقات بهتر از ما می‌دانند. بنابراین نیاز است که بعضی اوقات به کودکان اعتماد کرد و با آن‌ها همراه شد، از بزرگسال بودن دست کشید، رفت و بزرگ‌ترین سرسره آبی را چندین بار سوار شد و با حس هیجان و نشاط دوباره ارتباط برقرار کرد.

تم پارک آبی اوشن، فراتر از یک پارک آبی

تم پارک آبی اوشن، اولین پارک ابی روباز در ایران است.

جزیره کیش میزبان اولین تم پارک آبی ایران و همین‌طور اولین پارک آبی روباز در ایران است. این پارک در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد. جالب است بدانید که طراحی این پارک توسط احمد جعفری نژاد، معمار برجسته ایرانی و مدیر هنری اسبق شرکت دیزنی طراحی شده و با داشتن تم راز قلعه خورشید چیزی از بهترین پارک‌های آبی دنیا کم ندارد.

پارک آبی اوشن از ۱۳ راید، ۴ استخر روباز شنا و یک مرکز اسپا بهره می‌برد. ۲ فروشگاه خرید، ۲ رستوران و ۴ آب‌میوه فروشی هم در این پارک مهیج قرار گرفته تا هر نوع نیازی را برطرف کنند. این پارک از تجهیزات استاندارد و روز دنیا استفاده می‌کند. این مجموعه تمام تجهیزات خود را از شرکت‌هایی بسیار معتبر در کانادا و بلژیک خریده است.

داستان راز قلعه خورشید هم بسیار جذاب است. داستان از این قرار است که گروهی از دزدان دریایی به جزیره‌ای حمله کرده‌اند. هدف این گروه که نام رهبرشان کاپیتان سایان است، می‌خواهند قرص خورشید را به دست بیاورند، تا به وسیله آن به دریا حمکرانی کنند. سه برادر به نام پولاد، ماهان و باشو که از ساکنان قلعه خورشید هستند تصمیم گرفته‌اند تا با دزدان دریایی مبارزه کنند و قلعه خورشید را پس بگیرند.

پارک اوشن امکان پذیرش ۳۳۰۰ نفر در روز را دارد. یکی از ویژگی‌های عالی این پارک روباز بودنش است. آسمان پارک آبی اوشن منطقه پرواز ممنوع محسوب می‌شود. به همین دلیل هم ساختمان بلندی اطراف این پارک وجود ندارد و بانوان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

آدرس: هرمزگان، کیش، جاده جهان

اپارک: یه حال باحال!

اپارک، مدرن‌ترین پارک آبی سرپوشیده در ایران و خارومیانه

دنبال بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارک آبی ایران و خاورمیانه هستید؟ اپارک جایی هست که دنبالش می‌گردید. اوپارک هم مثل همتایش در جزیره کیش تازه تاسیس است. این پارک در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده و از آن زمان تا کنون میزبان علاقمندان به تجربه هیجان است.

مجموعه اپارک یک سرسره از تم پارک آبی اوشن بیشتر دارد و با داشتن ۱۴ سرسره، استخر موج، رود خروشان، جکوزی و… علاقمندان به پارک‌های آبی در تهران را هیجان زده کرده است. اپارک یک ویژگی خاص دیگر هم دارد که آن را متمایز ساخته. بلندترین سرسره پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه با ارتفاع ۱۹.۵ متر در  اُپارک قرار دارد. با این سرسره شما با سرعت ۱۵ متر در ثانیه و به صورت کاملا کنترل شده سقوط آزاد را تجربه خواهید کرد.

عملیات طراحی، ساخت و ارائه تجهیزات توسط توسط شرکت White Water کانادا صورت گرفته که از جمله شرکت‌های پیشرو در ارائه تجهیزات ویژه این نوع پارک‌ها است. از دیگر ویژگی‌های مجموعه اپارک می‌توان از سیستم پیشرفته تصفیه آب و آزمایشگاه کنترل کیفیت آب نام برد. پارک آبی اپارک تاکید خاصی روی تمیزی و زلال بودن آب مجموعه دارد و آب را تا ۴ برابر استانداردهای جهانی تصفیه و میکروب زدایی می‌کند.

آدرس: تهران، به سمت کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک (شهید پوری) انتهای خیابان شمیم

دهکده آبی پارس: لذت، شادی و یک تفریح کامل

دهکده آبی پارس ، اولین پارک آبی در تهران

تهران نه یکی بلکه دو پارک آبی دارد. دهکده آبی پارس اولین پارک آبی تهران است که به واسطه قرار گرفتن در اتوبان تهران کرج به  کرج هم بسیار نزدیک است. دهکده آبی پاس به شعاری که دارد بسیار پایبند است و با ارائه امکانات بسیار خوب یک تفریح کامل را برای شما فراهم خواهد کرد.

اگر بلیت عادی دهکده آبی پارس را تهیه کنید به امکاناتی نظیر سرسره‌های پیچشی، یو، سرعتی، مسابقه‌ای و سقوط آزاد ساده و لوپدار، سیاه چال، چاله فضایی، رودخانه وحشی، دریاچه موج و پارک ابی کودکان دسترسی خواهید داشت. در صورتی که اقدام به تهیه بلیت VIP کنید، آنوقت امکان دسترسی به استخر شیشه‌ای، سونای خشک، بخار و سرد، جکوزی و سالن بدنسازی را هم خواهید داشت.

 دهکده آبی پارس علاوه امکانات دیگر بسیار خوبی هم دارد. رستوران، فست فود، کافی شاپ و خشکشویی از جمله امکانات دیگر این مجموعه  در تهران است. شهربازی پارس هم در کنار دهکده آبی پارس قرار گرفته و رفتن به شهربازی پس از تجربه دهکده آبی پارس خالی از لطف نخواهد بود.

آدرس: اتوبان همت، انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا

سرزمین موج های آبی

"سرزمین

آیا می‌دانستید مشهد رتبه اول پارک های آبی در ایران و خاورمیانه را دارد؟ سرزمین موج های آبی مشهد بدون شک بهترین پارک آبی مشهد است که در سال ۲۰۱۰ هم به عنوان بهترین پارک آبی دنیا دست یافت. سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره سقوط آزاد، سرسره سوپر لوپ، سرسره تورنادو، سرسره پیچشی، سرسره جت موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای خشک و بخار، جکوزی و حوضچه آب سرد، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی، حمام ترکی ،سینما ۵ بعدی و… از امکانات و تفریحات این پارک  هیجان انگیز است.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳

از این مطلب خوشتان آمد؟

۴/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *